Recenze

KARBURAToR (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 323f BG

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 5
Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7 Mazda 323f, foto 8 Mazda 323f, foto 9 Mazda 323f, foto 10 Mazda 323f, foto 11 Mazda 323f, foto 12 Mazda 323f, foto 13 Mazda 323f, foto 14 Mazda 323f, foto 15 Mazda 323f, foto 16 Mazda 323f, foto 17 Mazda 323f, foto 18 Mazda 323f, foto 19 Mazda 323f, foto 20 Mazda 323f, foto 21 Mazda 323f, foto 22 Mazda 323f, foto 23 Mazda 323f, foto 24 Mazda 323f, foto 25 Mazda 323f, foto 26 Mazda 323f, foto 27 Mazda 323f, foto 28 Mazda 323f, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Micina Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1839 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Nebudu zde kopírovat informace o generaci BG, které jsou k nalezení na internetu. Pokusím se popsat své vlastní zkušenosti.

Micinu jsem koupil v září 2008, kdy se ještě neplatila eko daň. Proto byla cena vzhledem ke stavu auta celkem vysoká. Dal jsem za ní 26 tisíc. V novém roce, po zavedení eko daně, ceny výrazně klesly. Bylo mi tehdy 18 a chtěl jsem BMW E30 Touring. Nakonec jsem naštěstí koupil Mazdu. Proč naštěstí? Auto se zadním náhonem a čerstvé papíry není dobrá kombinace :D
Vyplázl jsem tedy 26 tisíc a spokojeně odjel domů. Cesta byla zajímavá. V autoškole jsem jezdil s naftovou Fabií 1.4 a doma s 1.9 TDI.
Takže to byla moje první cesta v benzínovém autě. Vypadalo to, jako bych to auto ukradl. Plyn byl neskutečně agresivní oproti lenivé naftě.
Abych nezapomněl, motor je 1.8 SOHC 16V 76kW. Hned došlo k výměně základních věcí, jako je olej + filtr, vzduchový filtr, přední kotouče a desky. Byl jsem nadšený. Motor krásně táhl (a to jsem netušil, že se vyráběl i 1.8 DOHC) a auto perfektně sedělo i na úzkých nekvalitních gumách. Po měsíci mě čekala STK a emise. Emisemi jsem ale neprošel kvůli zamrzlé lambdě (a já jsem se divil, proč mi to tolik žere). Když jsem ji pak vyměnil, STK už nebyl problém. Jak běžel čas, tak se objevily skryté problémy s korozí. Slabina starších Mazd jsou zadní lemy. Ty jsou kupodivu na mém autě stále zdravé. To ale nešlo říct o prazích. Ty se mi přímo vysypaly. Stejně tak se začaly dělat díry v podlaze. Prahy mi vyměnil bratranec a zase jsem jezdil. Čas plynul jako voda, já jsem vymýšlel spoustu kravinek s LEDkami, hudbou a spoustou dalších zbytečností a přišla druhá technická. Opět problémy s emisemi a technická část opět v pořádku i přes moc nebrzdící ruční brzdou.
Zatékalo mi do kuru a koroze tak nenechala na sebe dlouho čekat. Kufr je totiž oplastovaný, takže se tam drží vlhkost. A díky tomu mi začala hnít karoserie v místech uložení tlumičů. Došlo to tak daleko, že se to začalo sypat jak cukr. Nepěkný pohled a to vrzání při jízdě bylo strašné. Naštěstí mi pomohl klempíř a za 1600 jsem opět jezdil bez problémů. Mezi tím jsem udělal na autě dalších milion věcí. Výměna lanovodů ručky, jedno zadní ložisko, DO centrálu, spojka, výfuk. Koupil jsem taky litá kola 17" ET30 široká 8,5". Byly na tom gumy 225/45. Rozdíl oproti 175/70 R13 snad ani nemusím popisovat. Sice to nemělo takové zrychlení, ale konečně se projevila kvalita podvozku. Nedalo se to utrhnout a zatáčky jsem si opravdu užíval. Bohužel gumy strašně dřely o podběhy a tak jsem se rozhodl, že koupím menší kola. Výběr padl na 16" OZ Racing Volcano s pneu 195/40. Zrychlení bylo mnohem lepší a brzdy taky. Bylo to opravdu tvrdé a kola byla malinká. Tak jsem je zase prodal a na auto hodil zpět 17ky a na to pneu 205/40. S tím už se dalo jezdit, ale pořád to nebrzdilo. Tak jsem zrepasoval přední třmeny (třmeny jsou plovoucí, takže je nutné je sem tam rozebrat a promazat), ale to nepomohlo. Tak jsem se pustil do bubnů. Chtěl jsem je nechat stočit, ale bylo mi řečeno, že jsou "šišaté jak vajco" a že to není možné (musely by se stočit o několik milimetrů). Když jsem viděl cenu za jeden nový buben (1700 Kč), tak mě málem omylo. V tu chvíli jsem se rozhodl, že je vyměním za kotouče z GT verze. Po cca roce jsem se k tomu dostal. Většinu potřebných dílů pro přestavbu jsem koupil od jednoho člena na www.323f.cz
Pak jsem jen musel dokoupit lanovody, protože na kotouče jsou jiné než na bubny a destičky. Jenže to nebylo tak jednoduché a úplně se mi rozsypalo brzdové potrubí. Celková cena se tedy vyšplhala na 8000 Kč. Vyměnil jsem i brzdový posilovač a válec, takže to konečně parádně brzdí. Následovala koupě nových gum, tentokrát v rozměru 205/45 R17.
Teď mě čeká další technická, takže musím něco udělat s těmi dírami v podvozku.
Ještě se vrátím k těm LEDkám. Vyměnil jsem vše, co se dalo. Stropní světlo (46 LEDek), osvětlení kufru, přihrádky spolujezdce a hlavně podsvícené vnější kliky (po odemčení se na 20s rozsvítí).

Úplně bych zapomněl zmínit výbavu. Japonci jsou blázni a tak vůbec neexistovala nějaká přesná výbava. Měl jsem 4x el. okna, ostřikovače předních světel, el. nastavení sklonu světel. To bylo vše... časem jsem dokoupil el. zrcátka a ovladač jasu palubovky. Výhodou je, že je kabeláž natažená, takže stačí nacvaknout čudlíky a je hotovo :) Taky jsem tam dal GT sedačky, ve kterých se velmi dobře sedí. Za to mají v Mazdě obrovské plus!!

Takže abych to shrnul... auto je jako celek velmi pěkné, neokoukané, spolehlivé a má velmi dobrý podvozek (žádné torzní tyče a podobné "ojebávky"). Je taky spolehlivé, mění se tam pouze spotřební materiál, jako je olej, brzdy, ložiska a výfuk. Dneska je docela problém vyšší spotřeba. Když mám vše v pořádku, tak s velmi lehkou nohou (styl tzv. kloboukář) na 17" kolek těsně nad 8 litrů (90% město). Při normální jízdě si vezme ve městě 10 litrů a na dálnici radši ani nechci vědět :D
Brzdy jsou hodně kritizované... já jsem měl taky špatné zkušenosti. Zlepšilo se to tvrdými deskami (po zahřátí brzdí dost agresivně), výměnou bubnů za kotouče z verze GT a výměnou posilovače brzd a válce.
Je to staré auto a potřebuje majitele, který o něj bude pečovat a který má hodně peněz. Za to se mu odmění parádním svezením a rozruchem okolí. Je pěkné, jak se za ním lidé otáčí a prohlíží si ho. Moc pěkný pocit, že máte něco, co nemá každý druhý (proto jsem nakonec zvolil mrkačku a ne E30ku).

Napsal jsem to docela stručně. Za ty 4 roky, co jsem hrdým majitelem mrkačky, bych mohl napsat knihu :D
Pokud by byl zájem, tak přikládám dva odkazy na kluby, kde jsem vše zdokumentoval. V prvním je vše dokupy a v druhém je to tak, jak běžel čas a já řešil své problémy (nutná registrace)

http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=15858

http://www.323f.cz/forum/viewtopic.php?t=10818&start=1300&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Silné stránky

Jednoznačně design
Dokonalý podvozek a s tím spojené jízdní vlastnosti
Japonec = vysoká kvalita

Slabé stránky

KOROZE - obrovský nepřítel
Čas - nejde zastavit a pokud se o auto nepečuje, tak chřadne
Z 50ti procent brzdy - pokud s nimi nikdo nic 20 let nedělal, tak není divu, že jsou slabší
Spotřeba je dost vysoká

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V servisu byla za 4 roky jedinkrát. A to kvůli výměně spojky, protože na tohle jsem si netroufnul. Jinak lze vše díky 323F klubu vyřešit doma :)

 

Novinky v recenzi

16.8.2014 22:31

Nové foto

Přidány fotky aktuální podoby

27.6.2013 18:50

Nové foto

27.6.2013 18:50

27.6.2013 18:48

-35/-35 + origo GT lízátka

Nedávno proběhla výměna pružin za sportovní -35/-35, zadních tlumičů a zadních kotoučů. Jeden totiž prasknul. Chtěl jsem taky co nejdříve opravit a nalakovat laminátové nárazníky, ale pak jsem na klubu narazil na originální GT podspoilery. Koupil jsem je a udělal jsem dobře :) Musela taky proběhnout výměna DRL, protože současné se k nim nehodily.
Ještě budu muset sehnat plastové prahy.... bojím se ale, že GT neseženu a tak prozatím budou muset stačit z Favorita :D
A taky musím upravit koncový tlumič výfuku, protože poláci to svařují "baj oko" a nejde mi tam nasadit koncovka výfuku :/

27.6.2013 18:48

28.1.2013 16:54

STK a ME

24.1. mě čekala další technická a měření emisí... dopadlo to na výbornou (jak jinak, že?) :) :)


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě nikde nenechala

praktičnost
7

Vysoká nákladová hrana do kufru... po sklopení sedaček se dá převézt i válenda

prostornost
8

Na zadních sedačkách není moc místa na nohy

jízdní vlastnosti
10

Dokonalé... není co vytknout

jízdní komfort
8

Neodhlučněný motor a tvrdý pozvozek

provozní náklady
8
náhradní díly
7

Druhovýroba jako JC Auto se dá sehnat docela levně

výkon motoru
8

SOHC s něco málo přes stovkou koníku umí s tunovým autem pěkně hýbat...

spotřeba
6
hlučnost motoru
7

Hlučný, ale zato pěkný zvuk

kvalita sedadel
10

GT sedačky jsou bezkonkurenční. I na zadních sedadlech se dobře sedí. Není to tvrdé, ale ani měkké jak gauč.

brzdy
8

Seriové neudržované nic moc... ale když se tomu člověk věnuje, tak vždy auto zastaví.

zavazadlový prostor
8

Více o modeluMazda 323f
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

Fantastická zvířata podruhé: Lákají na efekty a hrdiny, které chceme vidět

Fantastická zvířata podruhé: Lákají na efekty a…

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny jsou v kinech. Nový příběh J. K. Rowlingové se staronovými postavami…

Následky Plekancova tahu? Vondráčková přijde o statisíce na alimentech!

Následky Plekancova tahu? Vondráčková přijde o…

Doba, kdy bral desítky milionů korun ročně, je pryč. Tomáš Plekanec (36) se po vyhazovu z NHL vrací do Česka a…

 

iSport.cz

Semenyaová o sporu kvůli hormonům: Není fér, že po mě chtějí, abych se změnila

Semenyaová o sporu kvůli hormonům: Není fér, že po…

Dvojnásobná olympijská vítězka a trojnásobná mistryně světa Caster Semenyaová o konci kariéry neuvažuje.…

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?  Vrátil se i ke konci ve Slavii

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?…

Dostal do ruky rozháraný národní tým pochybující ve vlastní schopnosti. Během osmi pracovních dnů zatočil…

 

Reflex.cz

Jaroslav Kubera z ODS je novým předsedou Senátu. Získal skoro dvakrát víc hlasů než jeho konkurent

Jaroslav Kubera z ODS je novým předsedou Senátu.…

Ve druhém kole volby získal Kubera 46 hlasů, zatímco kandidát KDU-ČSL Václav Hampl 24. Kubera měl nejvíce hlasů…

Přelet nad Čapím hnízdem: Nový scénář pro politicky bláznivou Českou republiku

Přelet nad Čapím hnízdem: Nový scénář pro politicky…

Legendární český režisér Miloš Forman natočil svůj veleúspěšný oscarový film Přelet nad kukaččím hnízdem…