Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia

8.15 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 108 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kudržák".

Fabia II s motorem 1,2 HTP 44kW, ve výbavě Clasic. Navíc dokoupeno zamykání zpátečky, závěsné zařízení, rádio Dance, centrální zamykání. I když jsem příznivcem značky Škoda, tak toto auto bylo koupeno účelově tj. zohledněna možnost dostupnosti a konkurence servisu, ceny příp. originálních náhradních dílů, forma užívání auta, počet průměrně najetých km za rok, kupní a prodejní cena vozidla a další kritéria. Toto auto a motorizaci jsem si vybral vzhledem ke svým poznatkům za svých 30 let co jezdím z osob. auty, no a samozřejmě taky vzhledem k mým finančním možnostem. Pro moji potřebu tj. doprava 2 osob z místa A do místa B a k občasným přepravám nákladů na přívěsném vozíku plně vyhovuje. Nic míň a nic víc. Doby kdy jsem byl tzv. motorizačně nevyřáděný jsou již nenávratně pryč.

Silné stránky

Ergonomické ovládání vozu je dosti povedené,odpovídající řízení, řazení jde lehce a přesně, spotřeba při mém způsobu jízdy průměrně za 6,3 l/100 km, což považuji oproti mé předcházející Felicii za dobré. Dobrá sedadla, schopný motor, který je citlivý, ale průměrně zkušený řidič se s ním v pohodě domluví. Dobré nastupování do interiéru pramenící z vyšší výšky vozu. Oproti Felicii podstatně lepší rejd vozu.

Slabé stránky

Vrzající interiér (přístrojová deska a výplně dveří), který podle mě vyplývá z větší torzní tuhosti karosérie, která tak tzv. nekroucením a nepoddajností netlumí a přenáší přímo některé rázy od vozovky do interiéru. Projevuje se také šetření firmy Škoda na kvalitě interiérových materiálů (potahy sedadel, výplně dveří). Složitá demontáž a odstranění zadních sedaček. Vadí mi absence ochranných lišt na naraznících, které není možno ani přikoupit jako příslušenství, ostatně v dnešním přeplněném provozu (na hypermarketových parkovištích) to bude brzo na laku poznat. Dnes je to sice móda bez lišt, ale já mám auto k tomu aby něco vydrželo a taky nějakou dobu obstojně vypadalo. Taky vzhledem k nízké horní hraně čelního skla je špatný výhled nahoru na semafory na křižovatce. No a ke slabým stránkám bych přidal ještě pomalost náběhu topení a to vzhledem v porovnání s mým předcházejícím vozem Felicia 1.3, která začala pohodově topit po 1-2 km, kdežto tato Fabie má adekvátní účinnost topení po cca 5-7 kilometrech jízdy, čili na krátkých tratích do zaměstnání se moc neohřeji.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti zatím dobré (měnil jsem kompletně výfuk, který jsem reklamoval v záruce po 7 měsících provozu, neboť byl celý povrchově korodován a nenechal jsem si to líbit), chovali se slušně a korektně. No a po cca asi 500 km mi nešla řadit dvojka a čtverka, ale servisní vůz dojel až k bytu a opraveno na místě seřízením lanovodu na řazení během 5-ti minut

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto kupováno jako nové, usmlouval jsem cca 25 000,- Kč slevu oproti oficiálnímu ceníku, plus zadarmo nějaká výbava k tomu. Přístup prodejců naprosto profesionální a lidský, měl jsem kompletní servis, ohledně pojištění, přihlášení a nic to navíc nestálo.

 

Novinky v recenzi

13.7.2009 08:26

13.7.2009

29.6.2009 absolvována garanční a servisní prohlídka po 2 letech provozu. V rámci záruky na mojí žádost provedeno přeprogramování software ŘJ motoru (kolísající otáčky volnoběhu), ale v konečném důsledku nepozoruji žádnou změnu. Dále vyměněn černý plastový kryt A sloupku střechy u spolujezdce (opakovaná závada dle vyjádření Škodovky je to celkem častá závada - trhá se těsnící guma sloupku). Motor se subjektivně po výměně oleje opět ztišil, uvidíme jak to dlouho vydrží?. Jinak interiér stále i po opravách v servisu je stále nějaký rozhrkaný, ale po svezení v několika vozidlech OPEL si říkám zlatá Škoda Fabia, asi jsem moc cimprlich. Spotřebu teď v létě se mi daří udržet pod 6l/100 km, takže spokojen. Ještě poznatek o kvalitě obyčejného laku. Mohl by být o něco tvrdší, pokud to není metalíza, tak je vidět na něm sebemenší zatlačení - třeba i nehtem prstu, což je celkem katasrofální, i když jsem k autu opatrný, tak je za 2 roky na karosérii vidět spousta šrámů, asi se vyplatí příště připlatit za onu metalízu.

19.9.2008 00:00

Dne 15.9.2008 bylo moje auto s pár drobnostma na opravu v servisu v rámci záruky. Předně utržená těsnící guma (mezi sloupkem střechy a předním blatníkem) u černého tzv. A střešního sloupku. Bylo mi řečeno, že první série Fabií II tím trpí, protože docházelo k potížím v kvalitě u dodavatele. No a přestalo mi fungovat manuální ovládání venkovního zpětného zrcátka u spolujezdce. Toto bylo vyřešeno jeho kompletní výměnou. Kdyby to bylo již po záruce, tak mě zrcátko přijde na cca 3500,- Kč. Jinak zatím vcelku spokojenost,nebyl jsem dříve částečně spokojen s kvalitou interiérových materiálů, ale po návštěvě výstavy Autosalón Olomouc, kde jsem si prohlédl kvalitu interiérových materiálů např. Opel Meriva, Ford Fusion, nemluvě Dacia Sandero, jsem nakonec s Fabiíí II spokojen, i když celkově vidím, že všechny automobilky na tomto stejně šetří. Na závěr ještě něco o spotřebě. Celkový průměr cca 6,1 - 6,3 l/100 km za celou dobu co auto používám a vlastním. Pro srovnání s Felicií 1,3 BMM 50kW byl průměr 6,5-6,7 l /100km při stejném stylu a využívání auta.

23.7.2008 00:00

Dnes přidávám konečně nějaké fotografie se zaměřením na drobnější odlišnosti od sériové Fabie. Jinak máme s Fabkou za sebou první výměnu oleje a v servisu odstranili nějaké menší vady v garanci. Dle záznamů servisu je tam nyní olej viskózní specifikace 5W40. Nevím co tam byl za olej z fabriky, neboť se mi subjektivně zdá, že motor je tišší a běží nějak ochotněji.

9.7.2008 00:00

V červnu 2008 nejeto na dovolenou na Šumavu a zpět cca 1000 km, z toho asi 50 % na dálnici, kde jsem jel při trvalé rychlosti 120 km/hod. V autě 3 osoby a jejich dovolenková bagáž a na střeše 3 kola, to vše při průměrné spotřebě 8 l/100km, což vzhledem k zatížení a aerodynamickému odporu je ucházející. Při jízdě v koloně s kolegy s jejich auty Fiat Stilo 1,9 JTD a a Toyota Corrola 1,6 benzín při držení vyšších otáček Fabie, jsem se k jejich údivu bez problému držel. Kolega s Toyotou měl přitom průměrnou spotřebu 10 l/100km.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7

Má předcházející Felicie se mi zdála praktičtější (ty zadní sedačky)

prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
0

zatím nemám žádnou zkušenost s náhradnímy díly

výkon motoru
7
spotřeba
9
hlučnost motoru
8

Lepší než u Felicie 1,3 BMM

kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…