Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fluence Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:91500 palivo: nafta výkon [kW]: 81 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
S rozpoctem okolo 135 tisic se clovek dostava do kategorii kde se sice nenachazi uplne vraky, ale porad musi byt s vyberem velice opatrny.
A protoze prisel cas nahrady auta drahe polovicky (Clio II z roku 2004 s 1.5DCI), zacalo se vybirat. Nebyla sice uplne idealni doba protoze nas korona krize postihla vice nez ostatni (pracovne - uz aby ta masova panika skoncila). Ale Clio uz by vyzadovalo vetsi investice.
Zadani nebylo nikterak jendoduche, parkovaci senzory, dotykova obrazovka, BT radio, vnejsi vzhled a nejaky motor na delsi cesty.
Jako idealni kandidat se jevilo zase Clio IV, prestoze velikostne by bylo vlastne asi dostacujici, sehnat rozumny kousek byl porad docela nemozny ukol. Vetsina nema parkovaci senzory, ackoliv ty by se asi daly ozelet, vetsina prodavanych aut mela najezd vice jak 150 tisic. A leskle plasty sice vypadaji na fotkach pekne v realu to je ale neco co me v podstate odpuzuje hlavne po delsim pouziti.
Behem vybirani jsem krome Clia IV hledal soubezne vicemene ani ze vsech osvedcenych souperu VW Golf VI, Polo, Skoda Rapid, Seat Ibiza / Leon / Toledo, Renault Megane 3, Suzuki Swift, Ford Focus nebo Fiesta. Dokonce jsem chvili pokukoval po Alfe Romeo Gulietta. :-)
Koncern celkove mel problem ze auta v nejakym slusnejsi stavu a vybave by vychazeli blizko 170 tisicum. Bezne ceny VW Golf 6 s najetymi 175k tisici a 1.4i byla ke 170 tisicum (!). Olitane pola z roku 2012 a atmosferickym motorem zacinaly okolo 130-140k (a to nemluvim o nejnizsi vybave a velkym najezdu). Ibizy zas byly vsechny pred faceliftem a leony to same... Ty hezci byly cenove zas mimo. A mohl bych pokracovat do nekonecna.
Ve vysledku jsem pri prochazeni skoncil u renaultu s fordama, jako druha alternativa by byla asi fiesta s 1.5 dieslem. Atmosfericky benzin bych byl ochoten prijmout za cenu vyssi spolehlivosti a nizsi ceny, jenze to bylo u VW uplne mimo / TSI byly zas z poruchovych let a TDI byly zase s najezdem dost casto vysoko pres 200 tisic km. Ve vysledku jsem tedy hledal nejakeho trojkoveho Megana, ale pri projizdeni renaultu jsem objevil i Fluence.
Priznam se, ze Fluence ze zacatku vubec nefiguroval v mem hledacku ale s ohledem na jednodussi vybavu techniku i zaveseni mi prisel i jako trochu rozumnejsi volba nez Megane 3. Mezitim co M3 byly vetsinou ve velkym roztrousene po ruznych noname autobazarech a nepodarilo se mi najit zadny pekny kousek v nejakych zavedenych dealrstvi. Fluence v jednom takovem byl, z roku 2013 po faceliftu, s 81kw 1.5DCI (splnujici euro 5 predpokladam tedy), v pekne vybave handsfree karta, klimatizace, zadni senzory, BT radio pekny interier a co je dulezity s kompletni historii a rozvody udelanymi necely rok pred nasi koupi. Takze za nas vse ok a auto se poridilo.
Fluence
Ma pro pritelkyni idealni vybavu, par limitujicich veci typu otevirani kufru nas nijak netrapilo. Auto je pro ni o tridu vetsi nez by bylo realne potreba ale neni to nic cemu by to vadilo. Senzory vzadu pomahaji s parkovanim, ale je to samozrejme hlavne o zvyku. Jizda na dalnici je prijemna zalezitost kdy na 6tku auto pri 130 toci lehce pres 2 tisice. (co bych za to ja jako majitel renaultacky 1.6 v meganu II dal :-) ).
Stejne tam auto disponuje tempomatem, a pomerne hezkym a zachovalym interierem.
Jmeno vybavy bohuzel netusim, nicmene neni to ta nejvyssi ktera by disponovala navigaci za coz jsem rad. V kaplicce je porad klasicky dobre citelny displej, telefon si pripojite pres BT a v pohode jedete.
Ovladani radia pod volantem je stara dobra lety overena klasika, ovladani tempomatu je na volantu. Je tam take dvouzonova klimatizace.
Rizeni je preposilovane a ne moc presne ale to je pritelkyni vazne uplne jedno. Prostornost je vice nez dostacujici minimalne pro 4 lidi. Vzadu je trochu mene prostoru na hlavu ale nic extra limitujiciho pro cloveka do 1,90m.
Vnejsi vzhled je samozrejme individualni zalezitost, osobne si troufnu rici ze pro faceliftu je auto jeste hezci i kdyz me osobne se libila i prvni verze.
Co se tyka spolehlivosti pri nizsich rychlostech registruju slabe huceni spojky ktere s vyssi rychlosti zmizi (je take slyset jen v interieru z venku pri otevrenem oknu ne) na forech renaultu znacne diskutovany topic :-) Jinak si ale prozatim nemuzu na nic stezovat a doufam ze to tak vydrzi.
Auto bylo kupovano s tim aby jezdilo a pokud mozno se na nem resilo co nejmene (krome spotrebnich veci jako je olej atp.).
Pokud ale clovek vi, ze ho nelimituji pate dvere a trochu tupejsi rizeni myslim ze se jedna o idealni a pohodlny dopravni prostredek z bodu A do B.
Silné stránky
Vybava
Motorizace
Velikost
Slabé stránky
Presnost rizeni
Piskani prevodovky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim zadne a snad to tak zustane :-)
Přidat názorDiskuse: Renault Fluence
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Renault Fluence
-
Renault Fluence (2010) Majitel: IceMan.X
Přidáno: 7.9.2010 8310 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: Psychobolos
Přidáno: 13.7.2010 4810 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Renault Fluence (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.8.2010 8810 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Renault Fluence (2014) Majitel: dadasada
Přidáno: 6.6.2014 919 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Renault Fluence (2013) Majitel: Mika
Přidáno: 30.12.2019 210 Majitel 8.95 Uživatelé