Recenze

salazar (muž 52 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Fiat 850 Speciál

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 850, foto 1 Fiat 850, foto 2 Fiat 850, foto 3 Fiat 850, foto 4 Fiat 850, foto 5 Fiat 850, foto 6 Fiat 850, foto 7 Fiat 850, foto 8
Fiat 850, foto 9 Fiat 850, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Herkules Rok výroby 1974 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 843 výkon [kW]: 34 kroutící moment [Nm]: 5 zrychlení 0-100 km/h [s]: 35 maximální rychlost [km/h]: 135 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Dávám sem mé první přibližovadlo , které mělo víc jak 2 kola. Jelikož jsem bodrý vesnický intelektuál řekl jem si ve svých 25 letech , že motorka už není to pravé ořechové a je třeba zvýšit svoji životní úroveň. Psala se léta páně 1994 a zub kapitalismu nahlodal i mně. Bo peněz nebylo nazbyt a kuponová privatizace mě moc nezabezpečila a na vkladní knížce ze spoření mladých bylo celých težce ušetřených 5000 Kč bylo to jasné - jdu do pořádný káry. Musím koupit ne co se mi líbí, ale to co za ty prachy pořídím pořídím (v tý dob stálo jetý fáčko přes sto tisíc). Můj skorošvagr polomafiánský grázlík okresního formátu v té době vlastnil pontiac firebrid 5.0 mi s vážnou tváří řekl, ať mu dám 5 litrů a že jedeme pro auto. Těšil jsem se , že budu mít něco podobného jako on a spřádal jsem plány nového luxusního života na úrovni.
Slovo dalo slovo a já vybaven značnou hotovostí čekal před domem na mého světaznalého příbuzného. První podezdření jsem pojal ,když místo svého pontiaku přijel Fiatem 600 ve speciální úpravě - byl celý nastříkán "variopejntem" (pro neznalé flekatý nástřik na stěny hojně používaný na umakartová jádra v panelákách). Radši jsem se neptal kde to vzal a po 40 minutách dost šílené jízdy jsme zastavili v nejmenované východočeské vesničce tedy spíš prd-li světa
Před jednou chalupou stál fiat 850 speciál zarostlý kopřivami a jakýmsi mechem a uvnitř byl plný náhradních dílů (až po střechu). Škorošvagr řekl na mně mrknul a řekl: "dobrý neééé - za ty prachy co bys chtěl ? ". No měl pravdu , ale auto samozřejmě ani nejelo - prý nějaká prkotina. Prodávající druhý den rukoval na vojnu tak proto prý ta šokující cena. no v šoku jsem byl spíš já. Takže za Fiat 600 se připojilo lano a na lano můj červený drak. byl tu menší problém a to ten,že jsem se do auta nemohl přes ty díly dostat, takže jsem část kovošrotu z přední sedačky přenesl do "šestikila" a jelo se. Hned v druhé vesnici jsme míjeli hlídku místních Polís. Ti jen hleděli a nebyli schopni nás ani zastavit a možná tam ještě stojí a jestli neumřeli smějí se dodnes.
No bylo to auto a první, tak mu bylo lecos odpuštěno. Dnes bych se asi otočil a utekl , ale proto to byla krásná doba.

Stručně k autu samotnému:
- vodou chlazený čtyřválec umístěný vzadu
- zvýšený výkon na brutálních 34,5 kW
- maximálka 135 km
- 2-komorový karburátor Weber
- plná výbava = volant a pedály
- zadní náhon

No auto se dalo známému (povoláním kovář) opravit a asi za tisícovku dal vše dokupy a začalo se jezdit- no prostě paráda. Oproti motorce to mělo obrovskou výhodu - nepršelo mě na řepu a adrenalin byl stejný neli větší. Auto mělo totiž pár mušek které se nikdy nepodařilo zcela odstranit.
Občas se za jízdy otevřeli pravé dveře (řešil jsem to špagátem)nebo mě zůstal fofrklacek v ruce (výborná zábava na semaforech). Bral jsem si ho domů jako mistr Bean volant, takže perfektně zabezpečeno proti krádeži. Horší bylo, že si auto občas postavilo hlavu a nestartovalo a nikdo nepřišel na to proč a hlevně to dělalo jen někdy. Takže třeba na štedrý den jsme naložili dárky a jeli k rodičům. chybou bylo, že jsem se ještě stavil pro benzín a tam taky auto zůstalo. Naše dárky byly pod stromečkem a rodiče je měli u benzínky pod střechou Fiátka. Nebo se jelo v létě na houby a jako by nestačilo , že nerostou ještě se muselo auto domů 3 km tlačit. Před domem pak chytlo napoprvé (to jsemmyslel e ho rozšlapu)
Nechci ale Herkula jen pomlouvat. Byly to krásné a bezstarostné časy. Když auto jezdilo - jezdilo perfektně. Pelášilo bez problémů 130 a v pohodě odvezlo 4 dospělé lidi a do kufru se vešlo poměrně dost věcí - stěhoval jsem s tímto vozem kamaráda do nového bytu a sousedi nechápali co jsme tam všechno narvali.

Paradoxně jsme auto měli skoro dva roky a když se prodávalo prodalo se za jednou takovou cenu co auto stálo a co se do něj nainvestovalo. Pravdou je , že auto moc nereprezentovalo ale bylo jediné ve městě . Dokonce jsem kamarádovi pomohl odvézt tímto strojem 3 zahraniční podnikatele z hotelu. Když jsem pro ně přijel vypadalo to, že omdlí a nakonec jsme se tlemili celou cestu a dodnes když přijedou se ptají jestli pro ně zas přijedu.
Dávám sem toto auto podruhé , protože jsem u první recenze toho moc nenapsal a jelikož marodím mám na to čas.
Snad prominete , že jsem to nepojal moc technicky, ale tohlo auto byla srdcovka a hlavně první autí......
Fotky bohužel už další nejsou - jsem rád, že se dochovaly aspoň tyto.

Silné stránky

- v zimě neskututečné jízdní vlastnosti - vyjelo všude
- levné opravy jednoduchá konstrukce
- svižná jízda a dobré jízdní vlastnosti
- vnitřní prostor
- veselý vzhled
- nekrade se

Slabé stránky

- koroze
- spolehlivost nic moc ale zase auto mělo hodně za sebou
- závady na elektroinstalaci
- poměrně velká spotřeba díky webru a zvýšenému výkonu
- prakticky žádná výbava a malá pasivní bezpečnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- poruch a závad plno, ale vše selevně a jednoduše opravilo. jen to startování a elektrika byla záhadná

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- prodal mi ho vesnický balík za balík peněz

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6

když jelo tak dobře - když nejelo aspoň nic nežralo

praktičnost
6

praktický byl - nepršelo do něj

prostornost
9

ve předu pohoda , vzadu jezdil pes takže taky pohoda

jízdní vlastnosti
8

šílený stroj - jezdil jak střela

jízdní komfort
8

docela pohodlné

provozní náklady
9

za benzín a občas něco kovářovi a elektrikářovi

náhradní díly
7

už tenkrát docela nedostatkové , ale hodně věcí pasuje z LADY

výkon motoru
9

na 670 kg zcela dostačující

spotřeba
2

pod 10 jsem se nedostal

hlučnost motoru
5

no nepokecáte a rádio taky lepší nezapínat

kvalita sedadel
0

autobus RTO měl podobný

brzdy
0

no snažily se ale žádnej zázrak

zavazadlový prostor
0

hafo místa






Blesk.cz

První elektrická tramvaj jezdila z Letné do Stromovky. Její provoz skončil před 120 lety

První elektrická tramvaj jezdila z Letné do…

15. srpna to bude už 120 let od ukončení provozu první elektrické tramvajové dráhy na Letné. Ta byla zřízena v…

Jak správně připravit steak? Rozhoduje výběr masa i doba grilování

Jak správně připravit steak? Rozhoduje výběr masa i…

Že grilování steaků je náročné? Omyl! Stačí dodržovat několik pravidel. Začíná to výběrem masa, přes marinování,…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Barcelona - Bayern 2:8. Brutální debakl! Německý celek letí dál

SESTŘIH: Barcelona - Bayern 2:8. Brutální debakl!…

To byla jízda! Čtvrtfinále Ligy mistrů mezi Bayernem Mnichov a Barcelonou nabídlo parádní podívanou. U show plné…

Baroš poprvé za Vigantice! 2+3, pak platil bečku: Zahrál jsem si s radostí

Baroš poprvé za Vigantice! 2+3, pak platil bečku:…

Narychlo se mu na dres lepilo jeho oblíbené číslo 27, sedmička se ale během zápasu odloupla. Prkotina, která…

 

Reflex.cz

Musíme se naučit s covidem funkčně žít, říká exministr Martin Kuba

Musíme se naučit s covidem funkčně žít, říká…

Skupina jihočeských politiků a lékařů kolem exministra a lékaře Kuby (47) před časem zveřejnila výsledky studie…

Žil jsem Ameriku na Slovensku. Hip Hop byla jediná karta, na kterou jsem vsadil, říká Rytmus ve filmu Tempos

Žil jsem Ameriku na Slovensku. Hip Hop byla jediná…

Unikátní pohled na hip hop na Slovensku i v Čechách exkluzivně přináší celovečerní hudební dokument Tempos.…