Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 M340i xDrive Touring

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta brambora Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:1600 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 275 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Kdo si tak může pořídit trojkový šestiválec v kombíku? Asi nás moc nebude. Proč nebyla tahle koupě úplný výstřel do tmy, unáhlené rozhodnutí nebo dočasné pominutí smyslů, se pokusím objasnit.
Kdo si na citově zabarvené výtvory nepotrpí, může tuhle pasáž přeskočit.

Ještě před rokem by mě ani nenapadlo, že budu kupovat konkrétně výše zmíněné. Volvo výborně plnilo funkci rodinného auta a tak bylo i využíváno. Přesto jsem s postupujícími léty (krize středního věku?) pociťoval potřebu se v autě i hezky svézt, užívat si ten krásný pocit zatlačení do sedačky, který jsem před 3 roky zažil v půjčené RS6. Rodinné, a přitom i na vyblbnutí. Ale cenově nedosažitelné.
Koupit třetí a postarší auto by byla jedna z možností, ale má několik nevýhod, které nejsem schopen akceptovat. Takže jsem začal pošilhávat po autech, která by dokázala sloužit jak rodině, tak i sportovnímu nutkání, a přitom nebýt přehnaně agresivní. Mělo by nějaký ten sportovní gen. Např. Mercedes E53. A v té době, cca před rokem, jsem zahlédnul novou trojku G20 na fotkách. Znáte to, první pohled, rozšířené zorničky. Design je subjektivní, ale mně se trefili přímo do srdce. Oni do toho dají řadový šestivál? 0-100 za 4,4sec? Oni ho celkem dost zvětšili oproti minulé generaci? To už by jako auto pro 3 lidi mohlo být. Tak jsem si v létě půjčil na pár dnů 320d xDrive. Místo vzadu dostatečně, v reálu stejně pěkné jako na fotkách. Jak asi jezdí? A protáhnul jsem ho serpentýnami z Českého Šternberka na Uhl. Janovice, kdo to znáte. A to jsem neměl dělat. Poprvé super, tak ještě jednou dolů a nahoru. A ještě jednou. V prosinci jsem si půjčil i M340i a došel k závěru, že tomu autu chyběl k dokonalosti jen ten správný motor.
Tak ale zase zpátky na zem. 90 % času bude sloužit jako rodinné. Sousedi sportovní režim z výfuku neocení a rozbité silnice na nižší auto nejsou ideální. Sedačky jsou pohodlné, ale do Volva jim kousek schází. Jak to vychází cenově? Zkoušel jsem si nakonfigurovat vybavenou V60 T6 (o které jsem uvažoval), dostal cenovou nabídku. Konfigurace M340, cenová nabídka. Pár kouzel s čísly a závěr, že vybavená V60 T6 fakt není levné auto.
Co to všichni mají s těmi emisemi? Proč mi Volvo nakazuje, že nepojedu rychleji než 180km/h? Chápu, že to stejně není téměř nikde legální, ale proč rovnou neřeknou, že to je kvůli přicházející elektro mobilitě? Proč limity nakazují prodat tolik a tolik elektro aut, když rozhoduje zákazník? Lituju dnes automobilky, s čím se musí poprat. Proč jsou nuceny prodávat menší a menší motory? Nová C63 AMG bude mít čtyřválec. Nechci se pouštět do environmentálních diskusí. Asi je pomalu na čase udělat si radost a koupit řadový šestivál. Za pár let bude pro většinu lidí nedostupné zboží. No a tak jsem to podepsal...

Konečně k autu: Barva programu individual, tzv. Dravit Grey - mění odstíny barvy podle intenzity slunce skoro jako chameleon, na jedné fotce proti slunci jsou vidět zlatavé pigmenty. Bílá kůže Vernasca Oyster, řadový šestiválec typu B58 s jedním turbem, zato ale s dvěma filtry pevných částic (no jo, nejde jinak). Čtyřkolka upřednostňující zadní nápravu v poměru 60/40, rozložení hmotnosti 50/50 na nápravy. Údajně lehčí, ale pevnější než předchůdce. Výkon 374k/500Nm. 0-100km/h prý za 4,5sec. Příplatková výbava v ceně nové fabie, příplatky mají fakt drahé na auto této kategorie.
Na rovinu, nová trojka je větší než předchůdce, ale vzor velikosti pro střední třídu to podle mě není. Pro naši tříčlennou rodinu postačí, čtyřčlenná už asi bude řešit kompromisy. Auto je vevnitř pocitově menší než třeba V60, o Superbu nemluvě, ale na délku má zase o chlup více než třeba Kodiaq. Kdo by to uhodl? Uvnitř na palubce oceňuji zastoupení tlačítek místo systému vše přes tablet, ovládání systému je pro mě jako nováčka u značky snadné. Jako přešlap beru nemožnost odvětrávání sedaček. Skvělý je HUD, včetně velikosti a možnosti nastavení co zobrazovat. Nepřišel jsem na chuť digitálnímu kokpitu, proto jsem zvolil ‚klasické‘ budíky. Po týdnech ježdění bych si dnes zpětně připlatil za dražší kůži Merino. Jako užitečnou výbavu hodnotím upozornění na mrtvý úhel, 360 kamery a hlavně indikaci speed limit, včetně informace o změně rychlostních limitů přede mnou. Když se mi zobrazí, že za 300 metrů za zatáčkou bude padesátka, mohu tomu přizpůsobit rychlost. Osobně to považuji za přínos plynulosti provozu, včetně nepatrně pozitivního vlivu na spotřebu.

Motor, řízení, převodovka: To je důvod, proč jsem zvolil právě tohle auto. Netrpím předsudky majitelů předchozích generací, proto mě nechávají chladným diskuse na téma trojka není, co bývala. Zřejmě málokdo z nich ale v nové trojce jel. Má domněnka je, že titul Auta roku dostala nová trojka právě za kvalitativní posun. Sice stále zajíždím hlavně sebe, ale mohu už teď konstatovat, že sladění všech výše zmíněných součástí auta zvládli Helmuti na jedničku. Sebemenší pohyb volantu se přenáší na kola, převodovka pracuje v různých režimech přesně jak má, motor má dostatek výkonu, krásný zvuk a až neskutečně krátkou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu. Prodleva téměř nulová. Prý dali turbo blíže k motoru. Jestli se bude opakovat podobný problém jako u Saab motorů 2,3T, kde taky mj. změnili umístění turba k motoru, tak se mají v Mnichově na co těšit, a já taky.

Podvozek. Velké dilema jak nakonfigurovat pro verzi Touring, u sedanu je to jednodušší. Všichni recenzenti pějí chválu na příplatkový adaptivní podvozek. Pokud jej předváděcí auto nemá, bývá zpravidla obuto do devatenáctek runflatů. V době pořízení jsem měl možnost vyzkoušet pouze sedan. Bohužel, pro verzi Touring není možnost kombinace základních osmnáctek bez RFT a s adaptivním podvozkem (pokud chci adaptivní podvozek, jedině s devatenáctkami RFT). V sedanu taková možnost je. Otázka, zda v tom nehraje roli údajně trochu jiné (měkčí) nastavení podvozku u Touringu, či nedostatek místa, případně něco jiného. Faktem je, že kupující volí kompromis. Pro mě osobně po zkušenostech ze sedanu runflaty do velké míry eliminují výhody komfortu adaptivního podvozku, proto jej nemám. Nevýhoda? Absence skvělého přitvrzení podvozku v režimu sport. Utěšuji se tím, že v budoucnu bude méně nákladů na servis, smile. Závěr – podvozek je výborně naladěn skloubením dostatečného komfortu, a přitom dostatečné tuhosti. Jediná věc, kde podvozek podle mě tápe, jsou velké ostré nerovnosti.

Dokonalé však auto není. Negativa? Především subjektivně vysoký hluk od podvozku. Neshodnu se s internetovými recenzenty. Všichni chválí ticho, mně přijde auto hlučné, i přes příplatková dvojitá skla. Nevím, zda to je pouze moje rozmazlenost z Volva, nebo zda to je značkou pneu. V tomto seveřan vítězí minimálně o třídu.

Pravověrný petrolhead může říct, že tohle auto nemá význam, pokud nemá RWD a kvedlačku. Jako rodinné auto pro otce od rodiny, který rád řídí, chce rychle a bezpečně předjíždět a občas se nechat zatlačit do sedačky, je to však dobrá volba. Za pár let už takováto možnost třeba nebude…

Silné stránky

Zvuk motoru
Sladění motoru, převodovky a podvozku
Spotřeba ve vztahu k výkonu

Slabé stránky

Mohlo by být méně hluku od podvozku
Vevnitř stále relativně menší
Pouze 59l nádrž
V předním okně se proti slunci odráží reproduktor a zařízení pro HUD

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Super, dokonce předali s plnou nádrží

 

Novinky v recenzi

19.4.2023 15:57

Prodáno

Auto jsem prodal. Věřím, že bude dělat novému majiteli jenom radost. Závěrem mohu říct, že motor B58 shledávám jako vynikající. Dokáže jezdit velmi úsporně pokud se s ním jezdí plynule. Ovšem pokud od něj potřebujete dravost, výkon a rychlost, dokáže se proměnit v šelmu. To se pánům a dámám z Mnichova opravdu povedlo...

30.11.2022 11:30

Loučení

Po téměř tříletém soužití se pomalu s trojkou loučím a budu ji chystat na prodej, neboť už se mi vyrábí její nástupce. Vzhledem k celkově velké spokojenosti jsem objednal 'pouze' vylepšenou a výkonnější verzi této M340i. V novém chlívku proto budu také mj. srovnávat s touto povedenou motorizací.

10.12.2020 12:27

Měření výkonu

Občas se objeví diskuse nad tím, jaké jsou skutečné hodnoty výkonu a točivého momentu auta oproti papírovým hodnotám. V případě mnichovské značky nejednou optimisticky zaznívá, že jsou skutečné hodnoty vyšší. Jelikož mě zajímalo jak to tedy je, 'nechal jsem se změřit '. Výsledek? Papírové hodnoty 374k/500Nm. Skutečnost 413k/548Nm. I při určité toleranci k nepřesnosti měření mohu udělat závěr, že na tom něco bude. Desetiprocentní rezerva od papírových hodnot je možná až nečekaná:). Obrázek z měření pro zajímavost uložen do galerie.

19.10.2020 14:22

Po 20 tis. km a 7 měsících...

Je první čas na bilancování. Postřehy z života za volantem tohoto skvělého stroje:
1) Velmi špatná kvalita zadní kamery. Vynikne ve srovnání s kamerou malého rodinného yarise. Přidal jsem fotky obou obrazů z kamer do fotogalerie. Ten rozdíl je neskutečný. stejný čas a místo...
2) Podvozek, tlumiče. Po zkušenosti s adaptivním podvozkem stejného typu auta bych se dnes rozhodl následovně: 19 kola s adaptivním podvozkem a časem výměna za non runflaty. Auto je v této kombinaci o dva stupně komfortnější. Jde to i bez adaptivního podvozku, ale ten rozdíl je fakt velký...
3) Navigace je hrozná. Výběr cesty je ve smyslu sice delší, ale zato horší cesta. Občas nesmyslně mění trasu. Častěji používám google mapy přes telefon. Když si pošlu cíl cesty přes telefon do auta, někdy mi třeba 10x za sebou zapíná trasu. Je to otravné.
4) Mám analogový kokpit. Verze softwaru je starší a nese to určité dlouhodobé nevýhody. Například nemožnost android auto, nemožnost aktualizace aplikací na dálku, i nových a bezplatných od bmw v budoucnu. Dnes bych se asi hecnul a připlatil za digitální kokpit. Ty nevýhody se softwarem asi přebijí nesympatickou grafiku, která se mi nelíbí.
5) Internetová fóra v Evropě i Americe poměrně dost řeší spotřebu oleje tohoto motoru. Mnoha uživatelům se stává, že musí doplnit olej po několika tisících km. Údajně je to, podle výrobce, v normě. Jelikož jsme poprvé měnil olej v 10 tis. a teď půjdu znovu, dolévat jsem nemusel. Ale při měření je hladina oleje pouze lehce nad minimem. Po výměně byla hladina na max. Takže trochu přecijen papá. Cena výměny oleje lehce přes 5 tis. Kč, po 30 tis., to teprve bude dle servisního manuálu zdarma.
6) Jízda na okruhu skvělá, brzdy velmi dobré, nevadly. Každé druhé, třetí kolo je třeba zvolnit. Nejhůře to odnesly pneumatiky, jejich životnost jsem zřejmě výrazně snížil. Ale za ten zážitek to stálo :).


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 M340i xDrive Touring

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Snad dlouho vydrží

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8

Banánky je třeba mít připravené

náhradní díly
8

Asi ne úplně laciné

výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…