Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 M340i xDrive Touring

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta brambora Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:1600 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 275 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Kdo si tak může pořídit trojkový šestiválec v kombíku? Asi nás moc nebude. Proč nebyla tahle koupě úplný výstřel do tmy, unáhlené rozhodnutí nebo dočasné pominutí smyslů, se pokusím objasnit.
Kdo si na citově zabarvené výtvory nepotrpí, může tuhle pasáž přeskočit.

Ještě před rokem by mě ani nenapadlo, že budu kupovat konkrétně výše zmíněné. Volvo výborně plnilo funkci rodinného auta a tak bylo i využíváno. Přesto jsem s postupujícími léty (krize středního věku?) pociťoval potřebu se v autě i hezky svézt, užívat si ten krásný pocit zatlačení do sedačky, který jsem před 3 roky zažil v půjčené RS6. Rodinné, a přitom i na vyblbnutí. Ale cenově nedosažitelné.
Koupit třetí a postarší auto by byla jedna z možností, ale má několik nevýhod, které nejsem schopen akceptovat. Takže jsem začal pošilhávat po autech, která by dokázala sloužit jak rodině, tak i sportovnímu nutkání, a přitom nebýt přehnaně agresivní. Mělo by nějaký ten sportovní gen. Např. Mercedes E53. A v té době, cca před rokem, jsem zahlédnul novou trojku G20 na fotkách. Znáte to, první pohled, rozšířené zorničky. Design je subjektivní, ale mně se trefili přímo do srdce. Oni do toho dají řadový šestivál? 0-100 za 4,4sec? Oni ho celkem dost zvětšili oproti minulé generaci? To už by jako auto pro 3 lidi mohlo být. Tak jsem si v létě půjčil na pár dnů 320d xDrive. Místo vzadu dostatečně, v reálu stejně pěkné jako na fotkách. Jak asi jezdí? A protáhnul jsem ho serpentýnami z Českého Šternberka na Uhl. Janovice, kdo to znáte. A to jsem neměl dělat. Poprvé super, tak ještě jednou dolů a nahoru. A ještě jednou. V prosinci jsem si půjčil i M340i a došel k závěru, že tomu autu chyběl k dokonalosti jen ten správný motor.
Tak ale zase zpátky na zem. 90 % času bude sloužit jako rodinné. Sousedi sportovní režim z výfuku neocení a rozbité silnice na nižší auto nejsou ideální. Sedačky jsou pohodlné, ale do Volva jim kousek schází. Jak to vychází cenově? Zkoušel jsem si nakonfigurovat vybavenou V60 T6 (o které jsem uvažoval), dostal cenovou nabídku. Konfigurace M340, cenová nabídka. Pár kouzel s čísly a závěr, že vybavená V60 T6 fakt není levné auto.
Co to všichni mají s těmi emisemi? Proč mi Volvo nakazuje, že nepojedu rychleji než 180km/h? Chápu, že to stejně není téměř nikde legální, ale proč rovnou neřeknou, že to je kvůli přicházející elektro mobilitě? Proč limity nakazují prodat tolik a tolik elektro aut, když rozhoduje zákazník? Lituju dnes automobilky, s čím se musí poprat. Proč jsou nuceny prodávat menší a menší motory? Nová C63 AMG bude mít čtyřválec. Nechci se pouštět do environmentálních diskusí. Asi je pomalu na čase udělat si radost a koupit řadový šestivál. Za pár let bude pro většinu lidí nedostupné zboží. No a tak jsem to podepsal...

Konečně k autu: Barva programu individual, tzv. Dravit Grey - mění odstíny barvy podle intenzity slunce skoro jako chameleon, na jedné fotce proti slunci jsou vidět zlatavé pigmenty. Bílá kůže Vernasca Oyster, řadový šestiválec typu B58 s jedním turbem, zato ale s dvěma filtry pevných částic (no jo, nejde jinak). Čtyřkolka upřednostňující zadní nápravu v poměru 60/40, rozložení hmotnosti 50/50 na nápravy. Údajně lehčí, ale pevnější než předchůdce. Výkon 374k/500Nm. 0-100km/h prý za 4,5sec. Příplatková výbava v ceně nové fabie, příplatky mají fakt drahé na auto této kategorie.
Na rovinu, nová trojka je větší než předchůdce, ale vzor velikosti pro střední třídu to podle mě není. Pro naši tříčlennou rodinu postačí, čtyřčlenná už asi bude řešit kompromisy. Auto je vevnitř pocitově menší než třeba V60, o Superbu nemluvě, ale na délku má zase o chlup více než třeba Kodiaq. Kdo by to uhodl? Uvnitř na palubce oceňuji zastoupení tlačítek místo systému vše přes tablet, ovládání systému je pro mě jako nováčka u značky snadné. Jako přešlap beru nemožnost odvětrávání sedaček. Skvělý je HUD, včetně velikosti a možnosti nastavení co zobrazovat. Nepřišel jsem na chuť digitálnímu kokpitu, proto jsem zvolil ‚klasické‘ budíky. Po týdnech ježdění bych si dnes zpětně připlatil za dražší kůži Merino. Jako užitečnou výbavu hodnotím upozornění na mrtvý úhel, 360 kamery a hlavně indikaci speed limit, včetně informace o změně rychlostních limitů přede mnou. Když se mi zobrazí, že za 300 metrů za zatáčkou bude padesátka, mohu tomu přizpůsobit rychlost. Osobně to považuji za přínos plynulosti provozu, včetně nepatrně pozitivního vlivu na spotřebu.

Motor, řízení, převodovka: To je důvod, proč jsem zvolil právě tohle auto. Netrpím předsudky majitelů předchozích generací, proto mě nechávají chladným diskuse na téma trojka není, co bývala. Zřejmě málokdo z nich ale v nové trojce jel. Má domněnka je, že titul Auta roku dostala nová trojka právě za kvalitativní posun. Sice stále zajíždím hlavně sebe, ale mohu už teď konstatovat, že sladění všech výše zmíněných součástí auta zvládli Helmuti na jedničku. Sebemenší pohyb volantu se přenáší na kola, převodovka pracuje v různých režimech přesně jak má, motor má dostatek výkonu, krásný zvuk a až neskutečně krátkou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu. Prodleva téměř nulová. Prý dali turbo blíže k motoru. Jestli se bude opakovat podobný problém jako u Saab motorů 2,3T, kde taky mj. změnili umístění turba k motoru, tak se mají v Mnichově na co těšit, a já taky.

Podvozek. Velké dilema jak nakonfigurovat pro verzi Touring, u sedanu je to jednodušší. Všichni recenzenti pějí chválu na příplatkový adaptivní podvozek. Pokud jej předváděcí auto nemá, bývá zpravidla obuto do devatenáctek runflatů. V době pořízení jsem měl možnost vyzkoušet pouze sedan. Bohužel, pro verzi Touring není možnost kombinace základních osmnáctek bez RFT a s adaptivním podvozkem (pokud chci adaptivní podvozek, jedině s devatenáctkami RFT). V sedanu taková možnost je. Otázka, zda v tom nehraje roli údajně trochu jiné (měkčí) nastavení podvozku u Touringu, či nedostatek místa, případně něco jiného. Faktem je, že kupující volí kompromis. Pro mě osobně po zkušenostech ze sedanu runflaty do velké míry eliminují výhody komfortu adaptivního podvozku, proto jej nemám. Nevýhoda? Absence skvělého přitvrzení podvozku v režimu sport. Utěšuji se tím, že v budoucnu bude méně nákladů na servis, smile. Závěr – podvozek je výborně naladěn skloubením dostatečného komfortu, a přitom dostatečné tuhosti. Jediná věc, kde podvozek podle mě tápe, jsou velké ostré nerovnosti.

Dokonalé však auto není. Negativa? Především subjektivně vysoký hluk od podvozku. Neshodnu se s internetovými recenzenty. Všichni chválí ticho, mně přijde auto hlučné, i přes příplatková dvojitá skla. Nevím, zda to je pouze moje rozmazlenost z Volva, nebo zda to je značkou pneu. V tomto seveřan vítězí minimálně o třídu.

Pravověrný petrolhead může říct, že tohle auto nemá význam, pokud nemá RWD a kvedlačku. Jako rodinné auto pro otce od rodiny, který rád řídí, chce rychle a bezpečně předjíždět a občas se nechat zatlačit do sedačky, je to však dobrá volba. Za pár let už takováto možnost třeba nebude…

Silné stránky

Zvuk motoru
Sladění motoru, převodovky a podvozku
Spotřeba ve vztahu k výkonu

Slabé stránky

Mohlo by být méně hluku od podvozku
Vevnitř stále relativně menší
Pouze 59l nádrž
V předním okně se proti slunci odráží reproduktor a zařízení pro HUD

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Super, dokonce předali s plnou nádrží

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Snad dlouho vydrží

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8

Banánky je třeba mít připravené

náhradní díly
8

Asi ne úplně laciné

výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Prague Pride 2020: Místo tradičního průvodu vypluly na Vltavu duhové lodě, kvůli koronaviru

Prague Pride 2020: Místo tradičního průvodu vypluly…

Dvě lodě na Vltavě nahradily letos kvůli pandemii covidu-19 tradiční duhový průvod festivalu Prague Pride. Za…

Krize v manželství Hany Mašlíkové? Ukázka naprosté neúcty k ženě, běsní sexbomba

Krize v manželství Hany Mašlíkové? Ukázka naprosté…

Přestože na sociálních sítích často vypadají rodinné životy a manželství našich celebrit zalité sluncem a…

 

iSport.cz

Zbrojovka zpět mezi elitou: Udržela klenoty, trenér klíčovým mužem

Zbrojovka zpět mezi elitou: Udržela klenoty, trenér…

Po dvou letech v podpalubí se do české nejvyšší fotbalové soutěže vrací Zbrojovka Brno. Loni celek z…

Juventus povede Pirlo! Legenda povýší po týdnu u rezervy

Juventus povede Pirlo! Legenda povýší po týdnu u rezervy

 Představte si, že jen týden po nástupu do nové práce dostanete místo vašeho dosavadního šéfa. Pohádkový…

 

Reflex.cz

Požár panelového domu v Bohumíně si dnes vyžádal několik obětí. Lidé před ohněm údajně vyskakovali z oken

Požár panelového domu v Bohumíně si dnes vyžádal…

Při požáru v panelovém domě v Bohumíně na Karvinsku dnes zemřelo 11 lidí, z toho tři děti. ČTK to řekl mluvčí…

Josef Hlinomaz: Svérázný český herec odmítal role, aby měl dostatek času na malování a milování vdaných žen

Josef Hlinomaz: Svérázný český herec odmítal role,…

Josef Hlinomaz (9. října 1914 – 8. srpna 1978) hrál malé role a nemluvil vznešeně o poslání herce. Svoje…