Recenze

7 Majitel

Citroën Xantia

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xantia, foto 1 Citroën Xantia, foto 2 Citroën Xantia, foto 3 Citroën Xantia, foto 4 Citroën Xantia, foto 5 Citroën Xantia, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta xa, citrón, pekáč Rok výroby 1995 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 196 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bog-fran".

Je to ten starší typ, ale mě se líbí víc než po faceliftu, šedá metla (stříbrná), krátká - liftback. Motor 1,9 TD, 66 Kw, čerpadlo BOSCH. V létě jezdí na litinovývh discích 15", s obutím Uniroyal rainsport2 195 - 55 - 15, u tohodle obutí jsem spokojenej. V zimě plecháče 14", obutí Barum polaris2 185 - 60 - 14, nic moc.

Výbava: Okýnka a šíbr v elektrice, dálkovej centrál, servo, ABS, vejškově stavitelná sedačka řidiče, vejškově stavitelnej volant, airbag řidiče.

Interiér: šedej semiš, bez úchylnejch vzorů, hezky jednolitej, jen s nápisem citroen na předních opěradlech, asi nejhezčí co do xantií dávali.

Silné stránky

Silnou stránkou je určitě komfort, i s tou základní hydraulikou co mam, je zážitek z jízdy nesrovnatelnej s jiným autem na vinutých pružinách. Výmoly ze silnic jako by vymizely, přes retardéry se jen zhoupne. V kombinaci s pohodlnýma sedačkama a prostorným interiérem, z toho vyjde velice luxusní auto.

Další plus je kufr, kterýmu na praktičnosti hodně přidala konctrukce typu liftback. Vzniklým otvorem se tam dá naložit opravdu skoro cokoli a i bez sklopení sedaček je prostoru dost, po sklopení je to jak kombík. Např myčku 90- ku jsem tam nacpal bez sklopení sedaček, jen jsem musel narovnat opěradla do svislý polohy. A odvez jsem v tom pohodlně i dvoumetrovou lednici, i když jsem úplně nedovřel pátý dveře.

Určitě se musim zmínit o motoru, o 1,9 TD z PSA koncernu říkají že jsou nesmrtelný, v kombinaci s čerpadlem BOSCH, to můžu potvrdit. se spotřebou 6,5 litrů na sto to taky neni takovej žrout, na starýho ropáka.

Za zmínku určitě stojí i povrchová úprava plechařiny, výbornej pozink, ani xantie z roku 93 neuvidíte shnilou. Na druhou stranu se tudíž všechny prodávaj jako "garážovaný, po dědečkovi"

No a co se týče designu, tak to byla věc proč jsem si to auto před pár rokama pořídil. Dost hranatý, ale přitom ladný tvary, široký, nízký, prostě takovej agresivní vzhled co se mi vždycky líbil u americkejch aut. Takže v týhle cenový to byla jasná volba.

Slabé stránky

Takže mouchy: určitě je to zvýšená starost o podvozek - doplňování koulí plynem, měnění hydraulický kapaliny, promazání konektorů atd, což neni náročný, ale musí to bejt. Potom je hydraulickej sistém xantií velice spolehlivej.

Co mě hodně nemile překvapilo, bylo uložení předních tlumičů, který mi komplet uhnilo a rozpadlo se, takže mi vlítl píst do haupny, na to u xantií určitě pozor, hlavně u jedniček!

Dál je tu elektrika... Od častýho studeňáku v přístrojovce díky kterýmu ukazuje špatně palivoměr, přes občasný prasknutí nějaký žárovky v přístrojovce, po nějaký ty výpadky relátek atd. Zase jsou to drobnosti, ale otravný.

Přístup k čemukoli v oblasti motoru. Jenom výměna žhavicích svíček je docela akrobatickej kousek. Na žárovky v předních světlech je naštěstí přístup dostačující.

Výhled dozadu při parkování, na to si taky šlověk musí zvyknout ža ani v zrcátkách, ani při otočení, nejde vidět kde končí zadek, takže při parkování fakt na těsno strkám hlavu z okýnka.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hlavně s tim nejezdit do citroenu, maj tam neskutečný ceny a nemazlí se s tim. Když mi prolínala nafta kolem okroužku, tak mi chtěli měnit celou nádobu na palivovej filtr, za x tisíc, přitom stačilo vyměnit jen ten okroužek. Cena? 9 Kč za 5 kousků.

Jinak to docela jde, drobností dost, až mi to občas leze na nervy, ale zase nic moc vážnýho, nikdy mě nenechalo někde viset. Vždycky si jenom zanadávám, dám to do kupy, a spokojeně jezdim dál.

Takže nějaký schrnutí: když se o to auto člověk stará, tak je to super svezení, jen se holt musí počítat s nějakou tou kačkou navíc na údržbu. Nazdar.

 


Další vozy značky Citroën



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra dokumentu Karel se odkládá

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra…

Vdova po zpěvákovi Karlu Gottovi (†80) Ivana Gottová (44) onemocněla koronavirem. Virus covid-19 jí zkomplikoval…

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

 

iSport.cz

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k Poháru, který nemá

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k…

Nejlepším brankářem sezony 2019/20 byl před druhým finálovým šturmem mezi Dallasem a Tampou vyhlášen Connor…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…