Recenze

7 Majitel

Fiat Stilo 3D

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 3 Fiat Stilo, foto 4 Fiat Stilo, foto 5 Fiat Stilo, foto 6 Fiat Stilo, foto 7 Fiat Stilo, foto 8
Fiat Stilo, foto 9 Fiat Stilo, foto 10 Fiat Stilo, foto 11 Fiat Stilo, foto 12 Fiat Stilo, foto 13 Fiat Stilo, foto 14 Fiat Stilo, foto 16 Fiat Stilo, foto 17 Fiat Stilo, foto 18 Fiat Stilo, foto 20 Fiat Stilo, foto 99
 

Technické info

Přezdívka auta Uhlík Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:68000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 305 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dzosua_fan_It_car".

Stručný popis:
3D Stilo, kdyby vypadalo jako 5D nikdy by u nás nebydlelo. koupeno nove, nikdy nebourane a je to proste moje auto, takze ve 100% stavu a cistote...


Proč právě Stilo:
Když mi bylo 17, vydal jsem se jako obvykle na jeden z mála autosalónů v ČR, a to konkrétně na podzimní Autoshow do Prahy. Zde jsem spatřil žlutýho Fiátka Punto Sporting (před odpor_faceliftem), ostře řezaná karosérie, sportovní sedačky, stříbrný středový panel, 8repro +subwofer, šestistupňová převodovka spojená s motůrkem 1.2 16V 80k. To vše za 324tis. Byl jsem ztracen. Měl sem jasno chci Fiatka, ať se mi posmívá kdo chce já se zamiloval.
Postupem času sem ovšem trochu vystřízlivěl a koukal i po konkurenci. Jenže nic se nevyrovnalo švihu a stylu tohodle prcka. A výbava? to už hrál uplně jinou ligu. Jenže právě výbava byla tím co mě přivedlo ke Stilu. Po připočtení všeho co sem chtěl navíc tenhle prcek začal atakovat cenu 400tis.
Nejspíš tomu tak chtěl osud, ale v novém čísle AMS vyšla speciální příloha, Fiat Stilo (ceník, výbavy, tech. parametry). Koukám na 3D, ostře řezaná karoserie, žlutý lak a byl jsem ztracen podruhé.
Když sem kouknul do ceníku, zjistil jsem že základní model s toutéž 1.2 16V 80k a stejnou výbavou jako Punto za 400tis. stojí 380tis. Trochu šok! Jenže mi bylo známé pravidlo, NIKDY NEBRAT ZÁKLADNÍ MOTOR!!! Takže minimálně "jedna_švestku".

Co naplat, já měl jasno, jenže jakožto 17letý kluk sem jaksi postrádal potřebnou cash. Musel jsem doma hooooooooodně, co hoooooodně, úplně nejvíc!!! všechny přesvěčovat, že právě tohle auto je to, o které bychom se měli zajímat.

Absolutní vlna nezájmu o koupi vozu Fiat, podtržená všemi přikyvovači z okolí. Fiata? jste se zbláznili... Fiata bych nikdy nekoupil.... apod. Celý svět se proti mě spiknul, ale já se nevzdával.

Postupným nátlakem, ve kterém mi nejvíce pomohlo zařízení jménem kalkulator, jsem číselnými argumenty docílil toho, že jsme se vydali do autosalonu Fiat, abychom se tedy alespoň podívali, s tím, že odemě budou mít navždy pokoj. Jenže ouha, vešli jsme do autosalónu a co čert nechtěl, zde bylo vystavené 3D Stilo. Můj rodič už nemohl pominout fakt, že je to opravdu pěkné auto, a já tak zasel první semínko pochybnosti absolutního nezájmu.

Následná návštěva autosalónu Peugeot byla však málem koncem všeho. Mě absolutně nesympatický, arogantní nagelovány cosi, presentující se jako zkušený znalec, začalo hanit Fiatka takovým způsobem, že mě tuhla krev v žilách. Načež se vyrukoval se skladovou 307, jejíž největším + byl kuřácký paket za 7500kč zdarma. He, tím si podkopl nohy a my se vydali domů.

Sám jsem potom navštívil většinu autosalónů, posbíral ceníky s prospekty, doma sem vyčíslil všechny ceny všech vozů a dal je na papír. Tahle hra čísel mi jednoznačně nahrávala do karet a tak jsem nic neponechal náhodě. Megane a jeho CD radio za 17tis., VW a jeho Golf 1.4 75k za 524tis... takhle sem postupně vyřadil všechny potencionální konkurenty a zbylo Stilo. jediné a opravdu výhodné :-))) hehehe.

Konečné boje typu černá NIKDY a podobně jsem si už jenom vychutnával. Nakonec to dopadlo dobře. Auto objednáno a já v 7mém nebi.

Jízdní vlastnosti:

Je to klasická předokolka. Přepísknete nájezdovou rychlost, a poletíte po tečně nejdřív do protisměru, a když se nesrazíte s autem co jede proti, vylítnete až do pole. Jenže tohle je extrém, a dostat 3D Stilo do tohoto stavu znamená nemít všech 5 po hromadě. V mezích normální rychlostí se to v podstatě jen tak nepovede. Jenže tohle není jen zásluhou auta samotného, ale především kvalitního obutí, které hraje u jakéhokoliv auta značnou, snad i hlavní roli. Druhá neméně důležitá součástka je mezi volantem a sedadlem. Dobře řízené Fáčko taky neustřelí...
Nedovolím si psát, že se jedná o špičku v segmentu, nebo podobné bláboly, ale srovnávat s tím co jsem měl tu čest poznat mohu.
Pakliže hodnotím jízdní vlastnosti, mám na mysli chování auta na okresní silnici mezi horní, dolní. plnou děr, příčných hupu a zlomu, ruzných naklonění a zvrásnění. Zde se Stilu líbí nejvíce a asi proto, že mě také. V těchto podmínkách je (a je to můj dojem založený na osobní zkušenosti takový), že Leon (2002), Octavia (2003), 307 (2003,2007) jsou prostě "jalovější". platforma VW má tendenci k nedotáčivosti, ketrá je zakončena náhlou a nečekanou přetáčivostí, která na mě vždy působila velmi nepříjemným a nebezpečným dojmem. 307 je proti tomu věrna absolutní nedotáčivosti, se kterou se nedá příliš manipulovat. Corolla (2004) je fajn a neřeknu proti ní ani pHe, stejně tak Leon (2007) působí mnohem odvážnějším dojmem a nepocítil jsem onu zákeřnou přetáčivost.
Stilo je na limitu dosti čitelné, dopředu varuje o blížící se ztrátě přilnavosti předních kol a zadní kola se mi nikdy neutrhla vic než by bylo opravdu nepříjemné, a to ani při náhlém ubrání plynu v zatáčcce, či dokonce dobržďování vyší než optimální nájezdové rychlosti.
Kdybych měl jeho chování přivnat k něakému jinému autu, se kterým mám zkušenost, nejblíže co do pocitu jistoty a nezáludnosti má k Fordu Mondeo (2002). Přičemž Mondeo platí za ethanol své třídy, takže myslím že to je pro stilo docela poklona.
Nakonec bych však rád zminil, že nejlpším strojem na zakroucenou okresku, který mi kdy prošel rukama je bezpochyby BMW E30 2.5 V6.
ANO, jde tu o rychlost, ale uplně z druhého konce, než by mohl někdo očekávat. Tam kde se dá se stilem sypat 150km/h, bez náznaku nebezpečí je v BMW rychlost okolo 120km/h mnohem intezivnější. Zábavu a potěšení z řízení si dokážu v takovém voze užívat v i v rychlostech okolo 80km/h a to je dle mého názoru nejen mohem bezpečnější, ale i zábavnější a ryzejší forma řidičského zážitku.


Silné stránky

-vzhled, ve své době funglovky naprosta ojedinělost na silnici v ČR -podceňovaní okolím
-živý motor s pěkným sytým zvukem
-prostornost
-jednoduché skládání sedadel (mám grif) zatáhnu za pás a sedadla ze složené polohy dám do původní polohy během 5s
-při složení sedadel je to kombi pro 2 lidi
-trnem v oku pro TDI f čipu
-nezájem zlodějů
-lehký chod pedálu, fofr klacku + posilovač city (přítelkyně)
-slušné standartní audio

Slabé stránky

někdy příliš "měkké" řízení, teměř bez komunikativního řízení, myslím tím že volant je prostě zvlaštní. ale je to o zvyku a teď už o tom nevím, dolní čast plastu vyplně dveří se mi nelibí, v zimě se bez předních zástěrek "pískují" prahy, zadní zámeček 3.dveří totožny s Alfou, Lancii a jakymkoliv Fiatem je zrezlý jako na všech
-trnem v oku TDI f čipu (proč mi cpou svůj nárazník až do kufru, a děje se mi to jen ve stilu, v 307 a spol. mám klid)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nikdy nic nekleklo, jen co sem očesal sám upadlo, jinak fiatek navzdory neustalýmu brbláním lidí modlících se k Vklkohradu DRŽÍ jak beran, a to mu bude na jaře 5let. Rozhodně ho nešetřím, avšak chovám se k němu velice slušně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

v zaruce super, pak už horší a otazka prodejce noveho vozu po 4 letech: To je dotažený z německa bouraný??? mě opravdu dorazila

zkušenosti se servisem FIAT.... chudáci co mi nalijou polosyntetiku a o selenii snad ani neslyšeli. když mají vyměnit prasklý chladič na pojišťovnu za nový, opraví starý, pojišťovně naúčtují nový a ze mě dělají půl roku debila
už tam nejezdím, využívám místní neautorizuvaný servis BMW, zde se mnou alespoň mluví narovinu

 

Novinky v recenzi

7.5.2008 00:00

http://www.youtube.com/watch?v=FP9aJz4JYV0 crash TEST

18.9.2007 00:00

nasel jsem takovy video... :-)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

bezproblémová, ANO je to Ital, NE nekleknul

praktičnost
10

pro 2 lidi prostě pecka, 2 horská kola jako prd

prostornost
8

na svojí třídu nákupní tašky normál

jízdní vlastnosti
8

viz recenze

jízdní komfort
6

dobrý však taky žádné nizkoprofily

provozní náklady
6

odpovídající způsobu užívání

náhradní díly
10

v dnešní době internetu, 100procentni dostupnost, a ceny jak moc se snazite

výkon motoru
8

na 1.6 akorat, ale výkonu není nikdy dost. NIKDY. protože výkoné auto je prostě bezpečný

spotřeba
6

mno, to je otazka pro mé druhé já, umím za 6,8l a umim i za 11. nejvic jezdim tak okolo 7,8l-8,3l a to využívam cele spektrum otáček

hlučnost motoru
9

tichý, ale umí i zavrčet

kvalita sedadel
7

měká myslím že při cestě okolo 500km už pobolívají áda. ale poměrně dobré boční držení těla, když zatáčím do prava držím se loktem za bok sedadla hehe

brzdy
9

ve 40 tis zadní kotouče a všechny desky HIN alias total, někdo tu asi rád okresky, a v zimě rukáw jinak docela ostré a moc nevadnou

zavazadlový prostor
8

305l nebo kolik a jinak 1005l takže pro 2 lidi pecka, odvezu co chcu.






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty ukončil kariéru

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty…

Roman Polom, člen silného sparťanského ročníku 1992, do kterého spadají například Ladislav Krejčí st., Pavel…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…