Recenze

10 Majitel

Škoda Roomster

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 66× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3 Škoda Roomster, foto 4 Škoda Roomster, foto 5 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 7 Škoda Roomster, foto 8
Škoda Roomster, foto 9 Škoda Roomster, foto 10 Škoda Roomster, foto 11 Škoda Roomster, foto 11 Škoda Roomster, foto 14 Škoda Roomster, foto 15 Škoda Roomster, foto 16 Škoda Roomster, foto 18 Škoda Roomster, foto 18 Škoda Roomster, foto 19 Škoda Roomster, foto 19 Škoda Roomster, foto 19 Škoda Roomster, foto 20 Škoda Roomster, foto 22 Škoda Roomster, foto 23 Škoda Roomster, foto 24 Škoda Roomster, foto 24 Škoda Roomster, foto 25 Škoda Roomster, foto 26 Škoda Roomster, foto 27 Škoda Roomster, foto 28 Škoda Roomster, foto 29 Škoda Roomster, foto 30 Škoda Roomster, foto 31 Škoda Roomster, foto 32 Škoda Roomster, foto 34 Škoda Roomster, foto 35 Škoda Roomster, foto 36 Škoda Roomster, foto 37 Škoda Roomster, foto 38 Škoda Roomster, foto 39 Škoda Roomster, foto 40 Škoda Roomster, foto 41 Škoda Roomster, foto 42 Škoda Roomster, foto 43 Škoda Roomster, foto 44 Škoda Roomster, foto 45 Škoda Roomster, foto 46 Škoda Roomster, foto 47 Škoda Roomster, foto 48 Škoda Roomster, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Tříkolka Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:146000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 153 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "El_Jacobo".

Škoda Roomster, auto s kontroverzním designem, se začal prodávat v roce 2006, jako nová modelová řada Škoda. Hned po svém uvedení se našla jen hrstka příznivců, kterým se nový model líbil (po stránce designérské). Jinak se nová škodovka setkala převážně s označením "hybrid" nebo s větami "ježišmarjá, co to ta škodovka zase vyplodila za nesmysl" a "tohle auto si nikdo nemůže koupit" atd.(čerpám, jak z vlastní zkušenosti, tak ze zkušenosti příbuzného, který pracuje jako prodejce Škodovek, a kterému chodili hojně lidé na salon a právě toto mu tam tvrdili - ale tak každý má svůj názor, že jo). Ale já říkám, že k tomu, aby se design Roomsteru zalíbil, se musí postupně člověk prokousat. I já jsem patřil k těm, které Roomster po svém uvedení zrovna moc nenadchl, ale po důkladném "ošmatání" interieru a okouknutí zevnějšku jsem si to auto prostě zamiloval :-) . A, soudě podle čísel prodeje, nejsem sám. No tak to by asi na úvod stačilo...

Rozměry:
Auto se řadí do třídy Mini MPV po boku takových, jako jsou Opel Meriva či například Nisan Note.

Vnější rozměry (mm):
Délka: 4205
Šířka : 1684
Výška : 1607
Rozvor náprav : 2617

Co se týče vnítřního prostoru pro posádku, je, ač na to možná na první pohled nevypadá, velmi velký. Díky, geniálním a nezávisle na sobě, posunovatelnými zadními sedačkami není problém převést vzadu tři lidi.I když ve předu sedí člověk o velikost 190 cm (já), má pasažér sedící za ním tolik prostoru, že z toho může být až trošku nesvůj :-). Od toho, jak jsou posunuté zadní sedačky, se odvíjí i velikost zavazadlového prostoru, který má objem 450 - 530 litrů.

Motor:
Škoda Roomster se dodává s třemi benzínovými (1.2 HTP/51 KW, 1.4/ 63 KW a 1.6/ 77 KW) a třemi turbodiesely objemu 1.4 51/59 KW a 1.9/ 77 KW. Motor 1.6 je nabízen i s automatickou 6st.převodovkou

Mně tluče pod kapotou nejsilnější benzínový agregát 1.6 s 5st. manuální převodovkou, tak ho trošku popíšu.

Jedná se o řadový 16i ventilový čtyřválec o objemu 1598 ccm a největším výkonu 77 KW při 5600 otáčkách. Největší točivý moment je 153 Nm při 3800 otáčkách. V nízkých otáčkách motor při přišlápnutí zas tak nereaguje, ale od 3000 ot. je zrychlení citelně znát. Ovšem něco za něco. Od 3500 ot. začíná být motor nepříjemně hlučný, takže Vám nezbyde nic jiného, než si pořádně zesílit rádio. To ovšem nemusí každému vyhovovat. Hluk v interéru je asi největší slabina auta. Nejvyšší rychlost je udávána 184 km/h, ale opravdu není problém se dostat těsně pod čárku s nápisem 220 na tachometru :-). Škoda, že auto nedisponuje 6 stupněm převodovky, protože při jízdě na dálnici je už motor při rychlosti cca 140 km/h vytočen na lehce přes 4000 otáček, což se, pokud nehodláte jet 130 km/h, projeví na spotřebě. Takže často když sjíždím z D1, zastaví se průměrná spotřeba i na cifře 13 litrů.

Podvozek:
díky širší zadní, než přední, nápravě drží auto perfektně i při ostřejším průjezdu zatáčky. Kdo nejel v Roomsteru, nepochopí :-) . A když si k tomu přidáte ještě 16 palcová kola Atria s nízkoprofilovými pneumatikami o velikosti 205/45, stabilita se ještě zvýší. Motorizace 1.6 vlastní vzadu i vpředu kotoučové brzdy. Podvozek je naladěn, podle mě, spíš komfortně. Jedinné, co bych vytknul je, že při nezatíženém "zadku" auto občas nemile poskočí a ustřelí. Jinak je ale podvozek na jedničku...

Výbava:
Škoda Roomster se dodává se čtyřmi stupni výbavy (+ verze SCOUT). Jsou to - základní Roomster, Style (asi nejžádanější stupeň výbavy), Comfort a Sport. Jelikož vlastním verzi Comfort, popíšu zde její základní výbavu:
Základem auto stojí na 15" kolech z lehké slitiny Avior, kliky dveří a zrcátka jsou v barvě vozu, disponuje ABS+MSR+ASR+Dual Rate, airbagem řidiče a spolujezdce, bočními airbagy,rádiem Dance s CD a MP3, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním,dále zde najdeme dvě čtecí lampičky vpředu a vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu + elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka, projektorové halogenové světlomety s natáčením, klimatizaci s poloautomatickou regulací, loketní opěrku, MAXI-DOT (multifunkční ukazatel na přístrojové desce), osvětlená a klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, mlhovky, 8 repro, kožený čtyřramenný volant, zásuvky pod předními sedadly a zásuvka v kufru.

Moje výbava navíc:
- kožený paket (volant a ruční brzda v kůži)
- 16ková nízkoprofilová kola Atria
- mlhovky s Corner funkcí
- parkovací asistent
- navigační systém Cruiser
- výškově stavitelné sedadlo spolujezdce
- elektrická okna vzadu
- automatická klima
- panoramatická střecha
- BT handsfree + podvolantový ovladač HF a rádia
- construct

Interiér mám ve světle béžovém provedení Chic. Je to na pohled krásné, ale docela se to špiní, taže je to nutné častěji čistit, ale stojí to za to. Barva přístrojové desky je kombinace černá/ béžová. Jako barvu jsem zvolil "standardní" modrou metalízu s názevm Ocean (ano, je to ta barva, která je/byla všude na plakátech a v reklamách, ale mě se líbí:-)).

Všeobecné shrnutí:
Auto považuji za velmi povedené, a to jak z hlediska designu, tak zpracování, funkčnosti a komfortu. Je to ideální auto pro rodinu s dětmi, cyklisty (můžete mít na přání integrovaný držák do auta), ale taky pro všechny, kdo se chtějí, řekněmě, nějak odlišit. Na to, myslím, Roomster svým nevšedním designem určitě má. Vždyť i po dvou letech se nad ním lidi zastavují, ohlíží ,když kolem projede, diskutují ,a tak dále, a tak dále...Jsem maximálně spokojený a ty malé nedostatky, co Škoda Roomster má, s lehkostí přehlížím.

Silné stránky

- jednoznačně design a nevšednost
- motor 1.6
- jízdní vlastnosti
- variabilita
- panoramatická prosklená střecha
- příjemný interiér ( i na dotek :-))

Slabé stránky

- hlučnost motoru
- špatná viditelnost přes "A" sloupek
- mizerně svítící přední projektorová světla
- chybí 6 stupeň převodovky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vesměs dobré...
- Garanční prohlídky byli pravidelné a vždy proběhly v pohodě
- výměna čelního skla po náletu šutru
- výměna zadního nárazníku + čidel na parkování, kvůli nehodě (nic vážného)a cena opravy asi 20 000 kč
- oprava mechanismu zadních el. oken (nechtěli se, když do nich zapršelo, vytahovat)
- odblok háčku na tašku v kufru :-D

teď přijde to ALE...
...už po čtvrtý mi nedokázali opravit parkovacího asistenta. Vždycky to funguje tak dva dny a pak to začne při zařazení zpátečky pípat v kuse. Už to řeší přímo Škodovka a né ten autorizovaný servis, kam to dáváme. Tak snad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej proběhl hladce. Koupeno u rodinného příslušníka, takže no problemo.

 

Novinky v recenzi

2.9.2011 11:16

ano, znova přes noc vymlácené okénko u spolujezdce ...

11.7.2011 22:51

...navíc začalo hučet (zní to jako když slyšíte letět letadlo) jedno ze zadních kol...nějaké nápady co by to mohlo být? :-)

11.7.2011 22:51

Servis

Tak po servisce při 138 000 km opět "radost". Krom obvyklých servisních úkonů typu olej bylo/by bylo potřeba udělat:

- výměna spojky
- výměna katalyzátoru
- špatná lambda sonda
- rozbitá jednotka BT HF (10000 Kč)
- výměna lišt kolem střešního okna
- výměna lišty na dveřích (ulítla na dálnici)
- oprava netěsného potrubí chladící kapaliny

Všeho všudy by to dalo na třetinu nové Fabie...

24.10.2010 22:23

:-(

ano, těžko uvěřitelné, ale znova vymlácené okno u řidiče :-( ...nic se neztratilo

16.8.2010 16:41

Tak po včerejší bouřce zůstalo po kroupech na autě hezkých pár ďolíčků. Navíc kroupy rozbily a urazily zpětné zrcátko :-( ...Pozitivní je, že skla a panoramatická střecha zůstaly v pohodě :-)

24.5.2010 07:50

Nemilé novinky II.

Tak po "dlouhé" době opět nějaký trotl rozstřískal boční okno :-( . Nic nevzal, jen si bouchl... ach jo :-(

21.5.2010 20:18

zvuk motoru = pořádně vyklepaný diesel , nebo hučí jako elektro-motor...
navíc motor absolutně netáhne, jako by někdo ukradl dva válce :-) ...Tam asi bude něco špatně :-(

13.5.2010 23:23

Tak po dlouhé době nemilé novinky:
- při parkování nám neznámý prorazil přední nárazník, čímž vznikla pěkná díra, díky
- další neznámý rozbil okno u řidiče a ukradl airbag z volantu, taky díky
- jediné plus je to, že auto prošlo techickou a dostalo nové silent bloky :-)))

14.4.2009 19:01

- tak kola jsou vyměněna...konečně hezký letňáky :-)
- byla provedena očista exteriéru (do interiéru se mi moc nechce)

- + mi dneska nějaký "dobrák" vymlátil okno u spolujezdce, ach jo, alespoň, že nic neukradli a neponičili.

6.4.2009 10:18

duben 2009

- aktuálně najeto 90000 km/h a jezdí bez problémů
- blbne stahování zadních oken, ale už jsem si zvykl
- chystá se přezouvání na letňáky = budou se muset koupit nový 205/45 R16 :-(
- dále se chystá očista béžového interieru. Po zimě to vypadá opravdu "luxusně" ...

26.5.2008 00:00

Tak jsem přidal pár foto...
- Proběhla výměna kola, páč jsme píchli, a než se to zjistilo, tak se pneumatika vydrolila
- Výměna žárovek za Osram Nightbreaker
- Přestalo fungovat BT Handsfree

20.5.2008 00:00

Omlouvám se za málo fotek. Až se dostanu domů (zítra/pozítří),tak jich nafotím víc a hlavně interiér...tak mě zatím prosím nekamenujte :-) . Díky


Přidat názorDiskuse: Škoda Roomster

Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
2

skokan roku ... bohužel špatným směrem :-(

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ekonomické dopady koronaviru v Praze. „Horší než povodně,“ myslí si předseda Hospodářské komory

Ekonomické dopady koronaviru v Praze. „Horší než…

Zatímco pražský magistrát a některé městské části vyjadřují v rámci řádění koronavirové pandemie solidaritu s…

Nevzdávejte se! vzkázal rodině zmizelé Maddie otec, kterému se unesená dcera vrátila po 18 letech

Nevzdávejte se! vzkázal rodině zmizelé Maddie otec,…

Osmnáct let považovala za svou mámu ženu, která ve skutečnosti byla její únoskyní! Osm hodin po narození zmizela…

 

iSport.cz

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace, říká šéf ligy Svoboda

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace,…

Ač nejmenován, míří na něho z některých klubů palba. Největší rachot způsobil výstřel Jana Nezmara z pražské…

TOP 100: žebříček nejlepších ligových fotbalistů ve Sport Magazínu už dnes

TOP 100: žebříček nejlepších ligových fotbalistů ve…

Porota složená z 30 expertů už počtvrté zvolila nejlepší fotbalisty FORTUNA:LIGY. Kterých 30 jmen seřadil do…

 

Reflex.cz

Celá Evropa se učí od Itálie, říká lékař a přednosta intenzivní péče Jan Bláha

Celá Evropa se učí od Itálie, říká lékař a přednosta…

Jan Bláha, přednosta Kliniky anesteziologie, resuscitace a intenzívní medicíny 1. lékařské fakulty Univerzity…

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se vrátíme koncem května či v červnu, řekl Babiš

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…