Recenze

9 Majitel

Škoda Roomster Praktik

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3 Škoda Roomster, foto 4 Škoda Roomster, foto 5 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 7 Škoda Roomster, foto 8
Škoda Roomster, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta prakťa Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:61 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 12 objem [cm3]: 1199 výkon [kW]: 51 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Jak je vidět z mého profilu mám Škoda Roomster 1,2 TSI 63 kw, klasickou civilní verzi. Nicméně potřeboval jsem pro účely podnikání něco užitkovějšího, co by nebylo choulostivé na interier. Takž jsem loni v řijnu začal sondovat, co by se dalo pořídit. Neměl jsem nějak zvlášť představu, jen jsem věděl, že bych potřeboval užitkáček typu VW Caddy, Dacia Duster, no a nebo právě Praktik od Roomstera.

Ovšem sehnat slušnou ojetou dodávečku je teda hodně velký oříšek. Jelikož jsou to firemní auta, pracanti, nebo kde se jezdí stylem z cizího krev neteče. Dost jsem uvažoval o novém Dokkeru v užitkové verzi. Ale byla to poslední možnost, pokud neseženu slušné ojeté auto. Zkrátka takové, co se vyplatí. Tam se Vám přiznám, že Dokker se mi moc líbí. je velký, prostorný užitečný. Nicméně prodejce se ukázal jako tak neskutečný arogantní kretén, že mi znechutil cokoliv dalšího s ním řešit. Pak jsem dozvěděl, že ho vyhodili o měsíc později, protože vulgárně a fyzicky napadl zákaznici kvůli reklamaci. Nicméně jsem neměl chuť tam cokoliv řešit dál. Druhý prodejce špatný nebyl, ale problém byl s dodáním časově.

Takže jsem pořád pokukoval po jetinách,. Caddy odpadnul, protože ojetý caddy není o moc levnější než nový, u Berlinga s Partnerem jsem nic slušného nesehnal a connecty od Forda byly sice nějaké k sehnání, ale já nechtěl naftu, protože do prahy na popojížďky je to zbytečné. Navíc byl problém i se slušným stavem auta.

Nakonec jsem Praktika sehnal. Tedy vybíral jsem mezi dvěmi, jeden byl v Autotrio v Modřanech za velmi slušnou cenu. No, zázrak to nebyl, byl trefený na tramvajový ostrůvek, ale základ auta tam byl slušný, se kterým se dalo pracovat. Najeto měl 130 tis., to bylo zkousnutelné. Nicméně jsem najednou takhle v neděli večer našel praktika v krásném stavu. A ne jednoho, dokonce tři. Říkám, to je nějaký švindl. V inzerátu, ale bylo všechno, fotky servisky, velmi zachovalý interier, netknutý prostor nákladový, moc hezký stav. Shodou náhod jsem dával ráno následující den svého roomstera na prohlídku. Můj servisní technik ve škodovce, kterého znám léta mi ochotně podle vinu všechna auta zkouknul v databázi servisu, protože servis byl dělaný ve škodovce. Jeden praktik měl najeto 20 tis km, druhý 49 tis. a třetí 60 tis. Zjistili jsme, že je to flotila a všechny jsou motoricky stejné 1,2 HTP 51 kw 2012, už ten poslední typ, co relativně slušně jede a je nejméně poruchový.Po chvilce bádání mi říkal, ať se zaměřím na toho prostředního. Nikdy mu nic nebylo a před 4 tis. absolvoval prohlídku při které se měnili kotouče a destičky kvůli rzi a malému brždění. Bylo nám jasné, že vzhledem k velikosti firmy která auto měla byl důvod výměny jasný:-). Ten 20 tis. měl měněné sklo a lakovanou kapotu a ten třetí s 60 tis. se moc nevyplatil cenově. No nic, shrábnul jsem náhradní trojkovou octavii a vyrazil na druhý konec Prahy. Nemá smysl to moc popisovat, auto bylo moc pěkné, celou dobu od nova měl po celém autě folie, takže lak byl jak z továrny v roce 2012. Bazarník mě ochotně nechal auto prohlédnout a prozkoumat. S auty dělám každý den, tak vím co a jak a jezdím lidmi i na prohlídky do bazaru, takže se stáhnul a nechal mě v klidu. Interier jak nový, zámek řazení construkt, klimatizace, slušné rádio, centrál a dokonce i Parrot, pneumatiky zimní z roku 2012 když to koupili nasvědčovali tomu, že to bude opravdu tak, ja píšou. Tak říkám, že se jdeme projet.Jízda probíhala bez problémů, auto krásně jelo, trochu táhlo doleva, ale nic tragického gumy OK, nesjeté na krajích. Bazarník říkal, že jeden jejich velký zákazník vyprodává flotilu aut. Auta měla GPS a firma nepovolovala soukromé jízdy, takže auta jezdila v regionech když někdo měl problém s internetem jako servisní auta. Říkal, že kilometry jsou podle lokalit. Můj jezdil v královehradeckém kraji. K autu bylo úplně všechno, dokonce i karta a serviska od constructu a v návodu k obsluze i kopie všech faktur ze servisu škoda z prohlídek. No nic, nemělo smysl to prodlužovat. U auta šlo i DPH odečíst a za cenu 130 000 kč s DPH bych stejně nic lepšího nesehnal. Nějak jsem neměl ani chuť se tlačit na slevu, protože ta cena mi přišla OK. navíc mezitím už tam okukovali nějací ukrajinci toho druhého, který nebyl v rezervaci. No a za dva dny jsem si Prak´tu vyzvednul.

Praktika nemá moc smysl představovat. Užitková verze škody Roomster se vyznačovala těžkým šetřením. Nákladový prostor je ale řešený moc pěkně. Pevná podlaha snese opravdu hodně a jediné, co je v nákladovém prostoru pěkně blbý je osvětlení interieru, které je nasazené na horní vzpěře karoserie a je to lampa jak hrom trčící dolů. Prostor pro posádku je celkem OK. Mám 193 cm a i když je za mnou mříž oddělující nákladový prostor, tak díky vykousnutí je tam místa dost. Spolujezdec to má horší, ale i stejně vysoký spolujezdec to dá. Na velké cestování to není.

Na interieru nelze čekat žádné luxusy. Přístrojovka je celá plastová, takže ani ta přední polovina není měkčená.

Zajímavý je ale motor. 1,2 HTP 51 kw, musím říct, že do Prahy je úplně ideální. Na dálnici je dobré se s tím nějak zásadně nepouštět do žádných větších předjížděcích akcí. Ve 130 km/h se po sešlápnutí plynu na podlahu nestane vůbec nic. Ale po městě je motor nebývale živý. Musím říct, že jízdní dynamika mě na třívalcovou atmosferu, na kterou jsem neslyšel dobrého slova poměrně hodně překvapil. A já si na to prostě nemůžu stěžovat. Jistě, v normálním roomsteru bych ho nechtěl, ale v tomto užitkáčku je to ideální motor pro krátké pojížďky po městě. Co mě překvapilo byla spotřeba. Viz můj spritmonitor. Prakticky vzato, ať jedete po okreskách, městě nebo dálnici, tak to prostě jede za 6 - 6,5 l a je jedno, jakým stylem i nákladem jedete. Asi jako největší neduh vidím to otřesení auta při nastartování a vyšší hlučnost motoru. Zde ale nemám porovnání úplně přesné, protože přecejen tam není skoro žádné odhlučnění. Nicméně je třeba říct, že Praktik je v zadní části poměrně slučně odhlučněný a i zadní část je poměrně slušně tichá. To třeba connect a caddy nejsou o nic tišší.

Co se jízdních vlastností auta týká, tak zde musím říct, že mezi klasickým roomsterem a praktikem rozdíly jsou. Praktik má oproti roomsteru tužší pružiny, aby více uvezl a neklesnul na zadek při větším zatížení. Když je ale prázdný, tak je samozřejmě o nějakých 100 kg lehčí oproti klasickému roomsteru, takže pak tvrdé pružiny na nerovnostech prostě slyšíte.

Já jsem tohle ale trochu vyřešil. V základu byl praktik na 175/70 R14 zimních pneumatikách Kleber Krisalp HP2, na těch úzkých discích 5Jx14 ET35, což o to, díky malému ET to sedělo dobře, ale na nerovnostech jste to museli trochu honit a nakonec mi to přišlo tvrdší. Nutno podotknout, že ty šestileté klebery už měli dost. Na léto jsem mu dal nové lité disky Avior s rozměrem pneumatik 185/60 R15 a pneumatikami Nokian iLine. Hluk od kol značně ztichnul, gumy jsou velmi tiché, ale zlepšil se i jízdní komfort a přilnavost v zatáčkách. Na tuto zimu jsem mu dal zase alu kola akorát použité 14" disky z Fabie I s rozměrem pneumatik 185/65 R14 a pneumatikami Nokian WR D4. Tady je třeba říct, že jsem se komfortem dostal do stejné úrovně jako u 15" letních a Praktik krásně sedí. Ale stejně tam malý rozdíl v komfortu oproti červnému roomsteru je a to je osazen 195/55 R15 jak na léto tak na zimu.

Trochu jsem si Prakťu vylepšil. Mimo zmiňované alu disky, dostal zástěrky, pak boční originální ochranné lišty a teď při poslední prohlídce i ochranou lištu nakládací hrany nárazníku.

Silné stránky

Pro mě osobně jsou to jízdní vlastnosti a praktičnost. V Praze je to pěkně mrštné auto, nemám problém v úzkých ulicích. Dobře je z něj vidět, mám vyšší posez i když je to osobáček. Motor je pro mě dostačující. Spotřeba také. Samozřejmě dokážu vyjmenovat dalších xx lepších aut o tom žádná. Ale pro mé potřeby to úplně stačí.

Slabé stránky

Co si budeme nalhávat. Roomster a Praktik mají vzhled, který není nikterak lichotivý. Já to rozhodně nerozporuji.
Snesl by lepší odhlučnění od motoru 1,2 HTP. TSi vevnitř neslyšíte.
Mohli mu klidně dát přední tonovaná skla. Já mám bíleho, takže v něm takové horko není, ale přes to boční okno to docela v létě pálí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem absolvoval jednu servisní prohlídku v 60 tis. km. Jinak auto jezdí krásně, jak jsem ho koupil bez poruch.
Servis mi přišel slušný cenově. Jezdím do autorizovaného jako s roomsterem Je o něco levnější než na TSI a výměna oleje Shell + orig.filtru stála 1200 Kč, svíčky stojí 390 kč, filtr vzduchový 480 a brzdovka 200 kč. všechny ceny s DPH. Pravda mám slevu, jezdíme tam s pěti auty v rodině, takže máme slevu slušnou. Ale i tak mi to přišlo celkem ekonomické.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bazar byl OK. Prodejce taky. auto jsem kupoval v čakovicích za globusem.

 

Novinky v recenzi

16.2.2019 11:16

Prohlídka v 60 tisích a hodnocení prvního roku

Ještě jsem zapomněl napsat, že s Praktikem jsem byl v prosinci na 60 tisícové prohlídce. Auto naprosto bez problémů, prohlídka stála 5500 kč a měnili se všechny filtry, svíčky, olej, brzdová kapalina a nechával jsem dolepit zadní ochranou lištu nárazníku.

Po prohlídce jsem ho ještě osadil novými koly. Místo původních plechových disků s pneu 175/70 R14 84T a pneumatikami Kleber Krisalp HP2 jsem mu dal originální alu disky škoda z fabie a pneumatikami 185/65 R14 86T Nokian WR D4. Rozdíl jsem poznal hned, tento širší rozměr sice nenasadí sněhové řetězy, ale na jízdní vlastnosti to má velký vliv, auto daleko lépe sedí a i přes lehoučký zadek je daleko stabilnější, než na tom úzkém.

fotky doplním konečně je hezky, můžu to vyfotit.

Zároveň musím říct, že na jízdu po Praze jsem velmi mile překvapen z motoru. Tahle poslední verze HTP není vůbec špatná, je daleko lépe odladěná, jde pěkně za plynem v nízkých otáčkách a tak je s ním jízda hodně příjemná po městě. Mimo město na dálnici to moc není, to je jasné, ale i spotřebou, která se pohybovala v zimě po městě kolem 6,7 l mi to přijde slušné.


Přidat názorDiskuse: Škoda Roomster Praktik

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím dobré.

praktičnost
9

trochu to vyboulení dělící plechové stěny směrem do nákladového prostoru. trochu to pak dole ubírá na praktičnosti

prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
4

to by tedy mohlo být lepší.

kvalita sedadel
10

mně hrozně vyhovují ty standartní sedadla na záda.

brzdy
10

Tady musím říct, že i když jsou vzadu bubny, tak to brzdí opravdu skvěle.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše věci! Právnička radí, jak se bránit

Žijete s dlužníkem? Exekutor může „oblepit“ i vaše…

Má váš partner dluhy a hrozí mu exekuce? Pozor! I když mu ve vašem bytě nepatří ani kapesník, můžete o své věci…

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické scény a hrdinství po nehodě cisterny

Andělé z D1 tahali lidi z hořících aut: Dramatické…

Jeden mrtvý člověk a přes 10 zraněných! Taková je děsivá bilance nedělní dopravní nehody, ke které došlo…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech. Třinec prohrává s Lausanne

ONLINE: Plzeň skolila díky Gulašovi Zug v nájezdech.…

Skupinová fáze Ligy mistrů finišuje! Plzeň ve svém posledním zápase základní skupiny B zvítězila nad švýcarským…

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily, trenéři riskovali až moc

Kopecký o českých změnách: Obavy se potvrdily,…

Když viděl, jak reprezentační kouč Jaroslav Šilhavý zatřásl proti Severnímu Irsku (2:3) se sestavou, měl obavy.…

 

Reflex.cz

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou: Prohlédněte si bizarní fotoalbum českého rodáka

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou:…

Franz Fiedler se narodil 17. března roku 1885 v Prostějově do německé rodiny. Ačkoliv byl výtvarně nadaný, kvůli…

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a duše aneb Čína jako velký učitel Miloše Zemana

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a…

Často se chlubíme pestrostí rodného jazyka, ale stejně často sklízíme úrodu plynoucí z jeho nepochopení. Jako…