Recenze

9 Majitel

Seat Altea Freetrack

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Altea, foto 1 Seat Altea, foto 2 Seat Altea, foto 3 Seat Altea, foto 4 Seat Altea, foto 5 Seat Altea, foto 6 Seat Altea, foto 7 Seat Altea, foto 8
Seat Altea, foto 9 Seat Altea, foto 10 Seat Altea, foto 11 Seat Altea, foto 12 Seat Altea, foto 13 Seat Altea, foto 14 Seat Altea, foto 15 Seat Altea, foto 16 Seat Altea, foto 17 Seat Altea, foto 18 Seat Altea, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta track Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:17000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kask".

Když se mi na podzim 2009 na nezničitelné a zcela spolehlivé Primeře P11 Traveler 1,8 benzín objevily první náznaky koroze, padlo rozhodnutí na upgrade vozu. S Primerou jsem byl absolutně spokojený - r.v. 2001 ještě před pro tento typ Nissanu zničující fúzí s Renaultem, ujeto 75 000 km, servis pouze u Nissanu samozřejmě včetně servisky atd. Auto mě nikdy nenechalo ve štychu - spolehlivé, rychlé, prostorné a pro chmatáky nezajímavé. Pouze spotřeba mírně nad normálem (cca 8,5 l celoroční průměr - benzín). Proto se mé první úvahy upíraly k Nissanu. Požadavek byl dost tvrdý - mírně ojetá čtyřkolka s jasnou minulostí (v zimě často hory včetně Alp), v létě pravidelně chorvatské ostrovy a jejich "makadamové" necesty, kdy vždy trpělo auto i posádka), nikoli však klasický offroad, protože silnice vítězí, vyšší světlá výška, větší prostor, vyšší stupně výbavy, nízká spotřeba atd. U Nissanu však nic mé požadavky neplnilo - Qashqai je klasická městská leštěnka, X trail naopak již offroad a Murano mimo možnosti. Z japončíků jsem zvažoval ještě Mazdu CX-7, která se mi mimořádně líbí, ale žíznivý benzínový motor byl proti. Proto jsem skončil ve výběru z evropských značek (korejce nemusím, možná ke své škodě). Předem jsem vyřadil vše francouzské a italské a konečný výběr se zúžil na: Octavia Scout, Ford Kuga a VW Tiguan. Začalo brouzdání po netu, shánění recenzí a doporučení známých. Škodovku důvěrně znám (Octávia 4x4) jako služební, nic proti ní nemám, ale jezdí jich tisíce, Kuga ani Tiguan mě nenedchly hlavně prostorem (zavazadla) a jsou příliš náchylné na poškození laku. V porovnávacích testech jsem náhodou objevil zmínku o Seatu Altea Freetrack, o němž jsem do té doby netušil, že vůbec existuje. Je to blízký příbuzný koncernových sourozenců Scouta a Tiguana. Hlavní rozdíl je v tom, že Freetrack je původem MPV, které se rozrostlo do SUV. První dojmy nebyly příliš příznivé - oplastovaná obluda, kterou jsem nikde zatím neviděl. Pátrám dám dál, ale červík pochybností hlodá a směruje mě k tomuto vozu. Na netu jsem několik tipů objevil a někdy těsně před silvestrem jsem vyrazil do Brna (Porsche), kde se dva nacházely. Auto se mi v reálu zalíbilo natolik, že jsem si ho hned projel - 2,O TDI 125 kW (opět kladné body). Jednání bohužel krachlo na odkupní ceně mé Primery do protiúčtu. Nic naplat, pátrám dál a podobné auto jsem objevil v Olomouci opět u Porsche - jediná změna byla nižší motorizaci 2,0 TDI 103 kW. Auto bylo rok staré, původem z Francie, najeto 12 000 km, v záruce a po servisu v ČR. Stav nového vozu. Jednání bylo rychlé a korektní, milá Primera ihned zůstala protiúčtem a druhý den již uháníme na západ.

Takže konečně k popisu vozu:
auto se mírně liší od standardu prodávaného v ČR - nemá xenony (na ně jsem si u Primery zvykl a chybí mi) a vyhřívané sedačky, ale jinak téměř úplně vše, co je třeba (i co není třeba): 10x ABG, ABS, ESP, TCS, EDA, duální klima, tempomat, PC, senzor stěračů a tlaku v pneu, vše elektrické, LCD monitor atd... Motor 2,0 TDI 103 kW - k němu je zbytečné cokoli psát, klasický úsporný, hlasitý, turboefektem sršící koncernový traktor. Výbava je nadstandardní, v základu to, co je u Škody většinou v příplatku. V interiéru převládají tvrdé plasty, ale nic nevrže, vše je dobře slícované. Skvělé jsou všechny sedačky, hlavně u řidiče a spolujezdce - sportovní, vysoké, kombinace kůže a hlavně s výborným bočním vedením. Podobně i volant se povedl - široký věnec, v kůži. Naopak palubovka působí mírně archaicky, jakoby Seat o 10 let zaspal. Ovládání rádia není tak intuitivní jako měla Primera (stále ji musím připomínat) a i po 3 měsících mi dělá problémy.
Jízdní vlastnosti: přesně to, co jsem si přál. Letošní tvrdou zimou prověřeno, že na sněhu nemá absolutně chybu. Vyjedu tam, kam jsem v minulosti nevyjel ani s řetězy, s dobrými pneu absolutní jistota. Haldex sepne kdy je třeba a to zcela neznatelně. Poměrně tvrdě vyladěný podvozek není ideální do terénu, ale je jako šitý na sportovnější styl jízdy na asfaltu. Auto se nenaklání a drží jako přišité (konečně podobný stav jako u Primery). Spotřeba více než příjemná - zatím v průměru 6,2 litrů včetně dovolené v Alpách (4 lidi, rakev), ale jezdím s lehkou nohou a minimálně po dálnici.
Abych jenom nechválil, u tohoto auta mám velký problém s rozhledem směrem vpřed, kdy jsem hned první den na kruháči (na přechodu)málem přejel chodce. Samozřejmě by to byla moje vina, ale je tam takový slepý úhel, na který jsem si ještě nezvykl. Při levotočivé zatáčce se musím naklánět do bočního okénka a dívat se jím, protože přes široký přední boční sloupek není vidět (nová Fabia je proti tomu výkladní skříň). To je pro mě citelný problém, kvůli němuž musím být neustále ve střehu. Podobně mi vadí i to, že není vidět vpředu na kapotu a nevidím na čumák auta. Naopak mi nevadí v testech kritizovaný výhled vzad. Při couvání přesně funguje parkovací asistent a nemám problém.
Další chybkou je práce palubního PC a to konkrétně údaji o dojezdu. Již několikrát jsem po signalizaci 0 km dojel ještě cca 80 km a pak nevydržel s nervy a natankoval. S překvapením se do plné vešlo necelých 50 l (výrobcem udávaný objem je 60 l). Chtěl jsem tedy zkusit dojezd do úplného vyprázdnění nádrže, ale hrozba následných problémů se zavzdušněním palivového systému mě odradila. Není to nic podstatného (zvykl jsem si), ale při dvouleté prohlídce to budu řešit.
Konečný závěr: dobré auto, za kterým se lidé ohlédnou. Sourozence jsem ještě za 3 měsíce na silnici nepotkal. Má i své mouchy, ale klady zatím výrazně převažují.

Silné stránky

- výborná výbava auta v základním provedení
- spotřeba (dieselové provedení)
- jízdní vlastnosti
- skvělé sedačky a volant, posuvné zadní sedačky
- prostor pro cestující a odkládací schránky
- cena ve srovnání s konkurencí
- stěrače integrované v bočních sloupcích (neznám jehličí a podobné nečistoty pod nimi)
- vysoká světlá výška

Slabé stránky

- výhled vpřed!!!
- voda zatékající pod oplastování (zdroj možné koroze),
- voda stékající z otevřeného víka kufru do prostoru na tvrdé plasty (sůl v zimě na černém plastu je úchvatná a těžko odstranitelná)
- efektní otevírání kufru (znak Seat) znamená vždy umazání rukou
- po dešti či myčce musím vždy otírat vnitřní prostory pod dveřmi, prahy atd. (to jsem u Primery neznal)
- chybějící USB a AUX in vstup
- hlasitost dieselu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné - bez poruchy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Porsche Olomouc - naprosto profesionální přístup, ve všech mých požadavcích vyšli vstříc. Rychle, stručně, výstižně...... + 2 roky záruky jako bonus. Super.

 


Přidat názorDiskuse: Seat Altea Freetrack

Další vozy Seat Altea



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému.

praktičnost
8

Problémy se zatékáním vody.

prostornost
9

Kufr by mohl být větší - daň haldexu.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10

Nebyly třeba.

výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

Zakázali mu létat, tak začal pít: Po hádce Gagarin málem napadl Brežněva

Zakázali mu létat, tak začal pít: Po hádce Gagarin…

Je to nejslavnějších 108 minut v historii kosmonautiky. Přesně před 61 lety, 12.dubna 1961, odstartoval na lodi…

 

iSport.cz

Dočkal káral ofenzivu: Při absencích a sestavě Slavie měl být výsledek lepší

Dočkal káral ofenzivu: Při absencích a sestavě…

On sám vyslal na branku Ondřeje Koláře jedovatou střelu zpoza vápna. Jenže ani Bořek Dočkal, ani další ofenzivní…

Oslavy Slavie: připojili se Souček i Coufal, Řehák škádlil kapesníkem

Oslavy Slavie: připojili se Souček i Coufal, Řehák…

Velká podpora do posledních minut před derby a následně velké oslavy po něm. Fotbalistům Slavie na dálku držely…

 

Reflex.cz

Gagarinovi zakázali létat, aby se nezabil: Po pádu jeho stíhačky ho museli identifikovat podle zubů

Gagarinovi zakázali létat, aby se nezabil: Po pádu…

Je 12. dubna 1961 a na kosmodromu Bajkonur, prakticky uprostřed ničeho, startuje vesmírná raketa, která má do…

Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských ostrovech nezkažených masovou turistikou

Jachtou do Karibiku: Čtyři týdny na deseti rajských…

Divoká příroda ostrovů Malých Antil a místy chatrná infrastruktura je předurčují poznat dobrodružnějším…