Recenze

10 Majitel

Seat Altea 1.4 63kW Reference

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Altea, foto 1 Seat Altea, foto 2 Seat Altea, foto 3 Seat Altea, foto 4 Seat Altea, foto 5 Seat Altea, foto 6 Seat Altea, foto 7 Seat Altea, foto 8
Seat Altea, foto 9 Seat Altea, foto 10 Seat Altea, foto 11 Seat Altea, foto 12 Seat Altea, foto 13 Seat Altea, foto 14 Seat Altea, foto 15 Seat Altea, foto 16 Seat Altea, foto 17 Seat Altea, foto 18 Seat Altea, foto 19 Seat Altea, foto 21 Seat Altea, foto 22 Seat Altea, foto 23 Seat Altea, foto 24 Seat Altea, foto 25 Seat Altea, foto 26 Seat Altea, foto 27 Seat Altea, foto 28 Seat Altea, foto 29 Seat Altea, foto 30 Seat Altea, foto 31 Seat Altea, foto 32 Seat Altea, foto 33 Seat Altea, foto 34 Seat Altea, foto 35 Seat Altea, foto 36 Seat Altea, foto 37 Seat Altea, foto 38 Seat Altea, foto 39 Seat Altea, foto 40 Seat Altea, foto 41 Seat Altea, foto 42 Seat Altea, foto 43 Seat Altea, foto 44 Seat Altea, foto 45 Seat Altea, foto 46 Seat Altea, foto 47 Seat Altea, foto 48 Seat Altea, foto 49 Seat Altea, foto 50 Seat Altea, foto 51 Seat Altea, foto 52 Seat Altea, foto 53 Seat Altea, foto 54 Seat Altea, foto 55 Seat Altea, foto 56 Seat Altea, foto 57 Seat Altea, foto 58 Seat Altea, foto 59 Seat Altea, foto 60 Seat Altea, foto 61 Seat Altea, foto 62 Seat Altea, foto 63 Seat Altea, foto 64 Seat Altea, foto 65 Seat Altea, foto 66 Seat Altea, foto 67 Seat Altea, foto 68 Seat Altea, foto 69 Seat Altea, foto 70 Seat Altea, foto 71 Seat Altea, foto 72 Seat Altea, foto 73 Seat Altea, foto 74 Seat Altea, foto 75
 

Technické info

Přezdívka auta Julietta Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:22000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 / 70 * kroutící moment [Nm]: 132 / 150 * maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 409 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Předem bych chtěl říct, že jsem původně ani neuvažoval o brzké výměně mého předchozího auta - fabie za něco jiného. Byl sem se spíš jen podívat, seaty mě vždy lákaly, protože je máme v rodině, na novou Ibizu ST a nezávazně si vyslechnout nabídky a pouvažovat.
Po příchodu k dealerovi mě byla nejdříve představena ona "delší" Ibiza (mimochodem moc pěkný vůz) a byl sem si ji i projet. Moc se mi zamlouvala a já začal celkem uvažovat o jejím zamluvení. Poté mi však ještě bylo nabídnuto usednutí a projetí ve faceliftové Altee abych prý mohl "porovnat" ten rozdíl.

Ač nejsem moc příznivec podobných obratů musím říct, že si mě získala už na první pohled. Dívala se na mě svým zkoumavým pohledem a na první pohled sem mohl okem pohladit nádherné křivky exteriéru, pro mě vynikající poměr délka-šířka-výška, nádherný čumák a ještě hezčí "záď". Uvnitř pak na pohled příjemný interiér, vnitřní prostor plný odkládacích prostor a konec konců i pěkná barva. Prostě připomínala takový menší tank. :-) Musel sem chtě, nechtě uznat, že oproti Ibize se to nedá po asi žádné stránce srovnat. Tím spíš po projížďce, kterou dealer nabídl v délce asi 30km. Jasně, nejde tu srovnávat vůbec nic, jiný je podvozek, velikost kol i rozvor a celková váha, ale je to opravdu veliký rozdíl. Na silnici seděla jako přibitá, nenakláněla se, prostě radost s ní jet. Ne, že by Ibiza jela špatně, perfektně držela zatáčky, i podvozek pěkně tlumil nerovnosti, ale proti Altee to nesneslo srovnání.

Dealer si mezitím prohlédl mou Fabii s tím, že by ji vzali na protiúčet, když jsme přijeli a já si vyslechl cenu za kterou by ji odkoupili (+100K) a cenu Altey (-300000) a další firemní výhody co přidali a věci co domontovali zdarma nebylo co řešit, nabídka se nedala odmítnout a já podepsal smlouvu na novou Alteu 1.4 63kW ve výbavě Reference + paket Drive + zdarma parkovací asistent, vana do kufru, síťový program a textilní koberečky. Dodatečně mi ještě byly odpuštěny poplatky za vyřízení leasingu, odhlášení starého a přihlášení nového. Suma sumárum jsem jeden den podepsal smlouvu a za 3 dny si přišel pro auto už na značkách (a ušetřil asi 5000). Příjemné.

I.etapa - první dojem

Teď tedy k autu samotnému. Je pořadí již mé třetí auto, jak už bylo řečeno je to Altea 1.4 63kW ve výbavě Reference - což je střední výbava (ESP, ASR, asistent rozjezdu, 6 airbagů, kontrola tlaku pneu, rádio s MP3, kliky a lišty v barvě). Drive paket - multifunkční volant, corner mlhovky a 16" litá kola. Dále bylo zdarma domontován parkovací asistent, síťový program, defend lock a textilní originální koberce. Barva Balea metalíza.

Auto mám necelý měsíc a stále se ještě postupně seznamujeme navzájem :-) Musím objektivně říct, že sem se trochu tohoto motoru bál, prvních asi 500km mi dávalo za pravdu, při zapnuté klimě ne, že by nejel, ale spotřeba bez problému ve městě atakovala 9l a mimo město 7-8. Nyní po přibývání km je už veliký rozdíl, motor si už "sedl" a ani zapnutí klimatizace mu nebrání aby dodržoval bez větších problémů limity (fakt ale je, že sme jeli max ve 3 s prázdným kufrem). Pokud je klima vypnutá, tak vůbec problém není. Spotřeba mimo město mezi 6-7 a ve městě 7-8 což jde.

Zatím můžu jen říct, že jsem velmi spokojen jak co se týče jízdních vlastností (kdo by asi nebyl proti fabii, že?) i co se týče designu a ergonomie interiéru. Pravda je, že byly celkem často, hlavně ve dveřích užity tvrdé plasty, ale to mi zas tak nevadí, nemám důvod si je poškrábat. Sedačky jsou perfektně tvarované, volant skvěle padne do ruky, ovládání rádia a počítače na něm, vše je dobře dostupné, spousta odkládacích přihrátek, držáky nápoju, prostě velmi dobře řešeno. Exteriérově opravdu autu nemám co vytknout, moc se mi líbí a není na něm moc k změnám.

II.etapa - seznamování

Tak zhruba po 2 měsících s autem si dovolím další postřehy :-)

Musím říct, že motor si už sedl a plně mi vyhovuje (si asi každý řekne co bych říkal třeba na TSI 92kw, že? jenže proto, že ho nemám nechybí mi :-)).
Ale vážně, jsem opravdu spokojen, dynamika auta mi stačí, jezdím většinou sám a to že jezdím podle předpisů nebo na rovině něco nad? A co? Na druhou stranu se dokáže i rozjet dostatečně razantně. Měl sem veliký strach ze spotřeby, ale ta se ustálila na průměrné kolem 6l/100km, dokonce se mi povedlo na delší trasu po Moravě za 5.5l/100 a to si myslím je hranice tohoto motoru na kombinaci normální jízda a spotřeba. Spokojenost.

V interiéru nic nevrže, vše funguje jak má, pomalu se seznamuju s multifunčním volantem, jízdní vlastnosti na delší trasy skvělé, v autě je po všech stránkách dostatek místa, člověk z něj nikdy nevyleze rozlámaný, podvozek celkem dobře tlumí nerovnosti, auto se v zatáčce prakticky nenaklání, brzdy jsou dostatečně jedovaté.

Celkově můžu říct, že jsem si nemohl vybrat lépe, Altea plně splňuje mé předpoklady, je dostatečně robustní, na silnici se chová jistě a každou jízdu si vyloženě užívám, uvidíme jak zvládneme zimu.
Měl sem strach z tvrdých plastů a možnosti poškrábání, ale musím říct, že vše zpravil první nastříkání sprejem od Sonaxu, plasty dostaly úplně jiný lesk a o poškrábání se teď nebojím už vůbec, nehledě k tomu, že mnohem líp teď vypadají a korunu tomu nasadily doplňky interiéru.

A mimochodem se mi už zase začíná projevovat má úchylka, 1x týdně auto umýt a denně po sobě vysát. :-) stejně jako sem praktikoval ve Fabii, člověk by nevěřil jak si u toho odpočinu..:-))

III. etapa - najeto 9K km a více...

Nejdřív pochvaly - motor se mi už jeví celkem zaběhaný, jsem hrozně překvapený jak auto zvládá, na dálnici jezdím ve 2 běžně 140+ a spotřeba nikdy nepřevýšila 8l, což akceptuju..vůbec nejsem brzdou provozu. V autě nic nevrže, nic se nepokazilo - jsem spokojen.

Kriticky musím říci, že s odstupem času jsem už na první "slabší stránky" narazil. Předně je to, ne úplně vhodně umístěná "zásuvka" na navigaci, dráty pak jdou přes řadící páku, což není úplně ono.

Dále pak jako určitý problém hlavně v zimě musím přiznat výše zmíněné řešení stěračů, pokud vám auto přes den zapadne a necháte sníh v místě krytů stěračů pod plastem, tak sem vám tam postupně úspěšně vmete sníh a časem stěrače nemůžou plně zajíždět a koledujete si o spálení min. pojistky. Seat asi ví, proč nabízí vyhřívání A-sloupků. Na druhou stranu stačí sníh vymést, nebo počkat až se zahřeje auto, pak to taje samo...


Interiér:
Někoho zarazí četnost tvrdých plastů, které jak někteří lidi s olibou říkají nejde rozdýchat. Na interiér sem hleděl z jiného pohledu spíše ve smyslu odkládacích ploch, velikosti kufru, využitelnosti místa, tvaru sedadel, přehlednosti palubky a i např. volantu, v čemž jistě Altea vzhledem k tomu na jaké je platformě splňuje. V tomto směru musím říct, že Altea u mě plně obstála, je radost si sednout do tvarovaných sedaček, držet (byť gumový) multifunční volant a příjemně z vyššího nastavení sedaček sledovat silnici. A komu připadá interiér až příliš "plastový" a jednobarvný, může ho klidně změnit jako sem to postupem času udělal já.

Exteriér:
Tady myslím se uživatelé můžou rozdělit směle na 2 tábory. Design SEATu se musí buď líbit, nebo ne. Patřím naštěstí do prvního tábora, k SEATům mám po designové stránce vřelý vztah, podle mě poměrně zdařile kombinují německou strohost s řekněme možná jihoevropskou nápaditostí až horkokrevností. Velmi zdařilý oválný tvar auta, nápaditá boční linie jdoucí od kapoty až k zadním kolům. Difuzor zadního nárazníku a podle mě i velmi zdařile tvarovaný přední nárazník tvořený jakoby z více kusů.

Podvozek:
Patří jistě k tomu nejlepšímu co lze v dané kategorii sehnat. Původem z Golfa, dokáže poměrně zdařile filtrovat nerovnosti, v zatáčkách auto podrží a ve spolupráci s ESP propůjčuje vozu poměrně slušnou stabilitu.

Motor:
Původně jsem myslel, že bude slabou stránkou auta, ale postupem času, kdy se už konečně trochu zajel s ním jsem spokojen čím dál víc. Ustálila se i spotřeba a to dokonce i na zimních pneu. Jasně, není to žádný trhač asfaltu, ale na běžné cestování plně postačuje. Většinu času jezdím sám a až budu mít rodinu, tak samozřejmě sáhnu po úplně jiné motorizaci

Silné stránky

Design, design, design :-)
Prostornost interiéru, pro mě dostatek odkládacích schránek ve dveřích.
Podvozek.
Sedačky, dobře drží.
Multifunkční volant.
Výbava a požitek z jízdy.
Motor - stran údržby a spolehlivosti.
Aux a USB výstup na rádio v loketní opěrce - tohle se mi líbí.
Neokoukanost, nepotkávám jich na cestách moc.

Slabé stránky

Motor - stran výkonu při asi plnějším autě.
Hojnost tvrdších plastů náchylnějších k poškrábání.
Řešení uložení stěračů.
Neúplně vhodně řešený zdroj 12V ve středové konzole.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím mi montovali tempomat a chromové pedály z O2, dekor palubky a opěrku u pedálů - plná spokojenost, zavezli mě do práce a po dokončení pro mě přijeli.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Seat IVOS Zlín.. Jen ty nejlepší. Vykoupil za bezkonkurenční cenu mé staré auto, za bezkonkurenční cenu nabídl nové a zařídil všechny formality k mé plné spokojenosti. Můžu jen doporučit. Profesionální přístup a ochota.

Plánované změny

24.1.2011. - proveden CHIP motoru u firmy motorchip.eu, výkon zvýšen 63...70, kroutící moment 136...150. Prozatím jsem velmi spokojený, klesla spotřeba a zmizela prodleva plynu i lenivost auta při plnějším obsazení. Auto se ani v nižších otáčkách necuká a plynule akceleruje..na ten obsah myslím velmi slušně. Měl sem strach, že se něco hned stane, ale ujel sem za první víkend něco kolem 600 km a nebyl problém. Velká spokojenost!


V plánu jsou:
1. chromavané madla dveří, k zlepšení interiéru. - vyřízeno
2. folie na zadní nárazník. - vyřízeno
3. chromované kroužky budíků - vyřízeno
4. dekor palubky - vyřízeno
5. chromované výdechy ventilace - vyřízeno
6. chromovaná lišta předního výdechu - vyřízeno
7. deflektory oken - vyřízeno
8. KN filtr - airbox - vyřízeno
9. tempomat - vyřízeno
10. chromové sportovní pedály z O2 - vyřízeno
11. "Sunset" folie - vyřízeno
12. loketní opěrka - v plánu
13. Ev. Chip - vyřízeno
14. Ruční brzda - vyřízeno
15. Řadící páka - vyřízeno

dle stavu financí :-)


JINAK DĚKUJU VŠEM ZA KLADNÉ HODNOCENÍ, NEČEKAL JSEM! :-)

 

Novinky v recenzi

11.6.2012 14:22

11.6.2012.

Dne 8.6.2012. namontován nový výfuk Ulter sport. Přesně dle mého gusta, decentní zvuk a především ve vyšších otáčkách, jsem spokojen :-)

15.1.2012 18:01

15.1.2012.

Nalepeny prahové lišty. :-)

27.12.2011 12:35

27.12.2011.

Nové fota interieru s novou řadicí pákou a ruční brzdou z originálního příslušenství SEATu. :-)

23.10.2011 14:06

23.10.2011.

Namontována nová ruční brzda :-)

14.10.2011 14:15

14.10.2011.

Tak přezuto na zimní Nokiany. Ráno tu u nás bývá již celkem často kolem 4C a večer to taky nestojí za moc.

13.10.2011 11:57

13.10.2011.

Tónování skel. Měl sem už na fabii, tak tady nemohlo chybět, rovněž doplněno pískování všech skel. V plánu je kožená ruční brzda a teflon na zimu. Jinak ťukťuk, vše funguje jak má.

8.5.2011 14:45

8.5.2011.

Nové prvomájové fotky aktuálně...

4.5.2011 11:05

4.5.2011.

Včera realizována první záruční kontrola po 15000 km. Podle očekávání se nic nenašlo, nepřišli ani na CHIP :-) což jsem docela rád...auto jede bez problému, vše funguje a jako radost sem si nadělil další doplňky, přihodím foto. :-) cena? 2500 km za kontrolu...jsem spokojen

11.3.2011 18:56

11.3.2011

Opět trochu upravena recenze.

9.3.2011 14:14

9.3.2011

Takže konečně včera byl namontován dekor palubky a výdechy ventilace. Konečně to trochu důstojně vypadá...sem velmi spokojen. Perfektně to pasuje k chromu kolem budíků a výdechů ventilace. A matný madel dveří zase ke klikám..sem opravdu spokojen.

2.3.2011 12:01

2.3.2011.

Takže další novinky - instalovány chromové kliky a v plánu je konečně ten dekor a nové chromované plnohodnotné originální výdechy ventilace. A jako bonus byl proveden Chip motoru :-)

19.1.2011 10:35

19.1.2011.

Takže k upřesnění - domontovány pedály z O2 RS + opěrka, dodělán tempomat, nalepena lišta předního nárazníku a v plánu je dodělání dekoru palubky a výměna filtru K+N...pomalu se už upravuje podle mého gusta. A koncovka výfuku. Přidány aktuální fotky z práce.

12.12.2010 09:13

Přepracovaná recenze

Předělal sem recenzi, fotky dodám :-)

25.8.2010 20:24

Domontován dekor madel dveří - podle mě velký krok kupředu k zlepšení dojmu interiéru v porovnání s původním. A jako bonus domontována lišta ochrany zadního nárazníku, kterou sem velmi chtěl. Dodám ještě fotky v plné kráse.

24.8.2010 08:54

Tak vcera sem si namontoval první doplňky, jednak jsou to chromované kroužky kolem budíků a výdechů ventilace a pak taky deflektory na všechny okna...:-) hned se mi líbí ten interiér jinak..:-) fotky dodám..

12.8.2010 13:35

10.8.2010. Najeto cca 3500km, průměrná spotřeba se mi ustálila kolem 6l/100, samozřejmě bez klimy. I když už sem jel večer 100km i za 5,2l, což celkem jde. Ovšem po dálnici se zapnutou klimou, naloženým autem a 2 cestujícími (140-150km/h) cca 7.5 l :-)

26.7.2010 19:06

25.7.2010. Návrat z cesty, cca 1000km, je už poznat, že motor se zajíždí, spotřeba byla 6-6.5l/100, jeli jsme ve 2 a plný kufr, jsem velmi spokojen, auto jede jak má.


Přidat názorDiskuse: Seat Altea 1.4 63kW Reference

Další vozy Seat Altea



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…