Recenze

9 Majitel

Toyota MR2

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota MR2, foto 1 Toyota MR2, foto 2 Toyota MR2, foto 3 Toyota MR2, foto 4 Toyota MR2, foto 5 Toyota MR2, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Mr 2 Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1794 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 172 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Karlos_dlik".

Omouvám se, že mi přidat krátký popis trvalo tak dlouho.....


Zvláštní znamení:
- čistokrevný dvousedadlový sportovní roadster
- motor uprostřed, pohon zadních kol
- lehký, silný motor o obsahu 1,8 litru, vybavený variabilním časováním ventilů
- ve své třídě nejlepší poměr celkové hmotnosti k výkonu

Spojuje v sobě tradiční vlastnosti sportovních vozů a nejnovější technologie. Navazuje na své dva úspěšné předchůdce a přenáší označení MR2 do dalšího tisíciletí.
Nová MR2 má tradičně umístěný motor, to znamená před zadní nápravou neboli uprostřed. Poháněná jsou, jak jinak, zadní kola. Vůz se vyznačuje přesným ovládáním, výbornou stabilitou a vyvážeností. A také hbitostí. Inženýři od Toyoty využili nejnovějších poznatků a zkonstruovali velice lehký, ale zároveň výkonný motor. Pohonná jednotka je vybavena systémem variabilního časování ventilů (VVTi - Variable Valve Timing-intelligent), což jí dává potřebný točivý moment ve středních a výkon ve vyšších otáčkách. Zároveň spotřeba paliva dosahuje nejlepších hodnot z kategorie roadsterů.

Karoserie
MR2 je vozidlem s neobyčejným designem. Charakterizuje jej dlouhý rozvor, krátké přední a zadní převisy, silná horizontální linie, jejíž dojem je navíc umocněn mohutnými otvory pro přívod vzduchu k motoru.
Interiér je pohodlný, ale jasně sportovní. Kůží potažený volant a hluboká sedadla tvoří ideální prostředí. Palubní deska je jednoduchá, přístroje jasně čitelné.
Řidič nové MR2 si však na nedostatek pohodlí stěžovat nemůže. Život mu zpříjemní například posilovač řízení, elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním, jakožto prvky standardní výbavy.
Na přání se bude dodávat klimatizace a odnímatelná pevná střecha.

Bezpečnost
Díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, což je mimo jiné také zásluha koncepce s motorem uprostřed, a extrémně lehké konstrukci vozu, je brždění jednou ze silných stránek nové Toyoty. Přední i zadní brzdy jsou kotoučové, jejich účinek prý neslábne.
Standardní výbava zahrnuje i protiblokovací systém s elektronicky řízeným rozložením brzdné síly. Bezpečnostní pásy mají předpínače i omezovače působení, které mají zabránit vážnějším poraněním hrudníku při havárii a následném příliš těsném přitažení pasažéra bezpečnostním pásem.

Moderní technologie
Motor nové Toyoty je technicky vyspělý čtyřválec o obsahu 1,8l, využívající technologii VVT-i, jeho maximální výkon činí 103 kW při 6.400 ot/min a disponuje maximálním točivým momentem 172 Nm při 4.400 otáčkách.
Pohotovostní hmotnost činí méně než 1000kg, což je údaj zajišťující Toyotě nejlepší poměr váha/výkon ve své kategorii.
Z nuly na sto zrychluje za 7,9 s, maximální rychlost vyvine 210 km/h. Převodovka je pětistupňová, řazení je přesné a lehké. Přesně jak si to sportovní automobilový nadšenec žádá.
Variabilní časování ventilů VVT-i se stará o maximalizaci výkonu při vyšších otáčkách a optimalizaci točivého momentu v celém rozsahu otáček. Při tom ale dbá na udržení spotřeby v rozumných mezích. Podle metodiky EU činí kombinovaná spotřeba pouhých 7,6 l/100km. Tento údaj řadí novou MR2 na první pozici v kategorii. Při tom samozřejmě splňuje všechny emisní limity.
Standardně se bude Toyota MR2 dodávat na 15" kolech z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 185/55 vpředu a 205/50 vzadu. Ve standardu bude i diferenciál se zvýšenou svorností.

Co se týká přímo mého vozu, tak byl koupen ve Vídni přímo v Toyotě, kde fungoval tři roky jako předváděcí vůz. Takže historie auta je více než uspokojující. Jedinou závadou je lak, který je podřený, patrně od neustálého leštění. Je to můj první kabriolet, ale rozhodně nebude poslední, protože VVV a SNH je opravdu jeden z nejlepších požitků na světě.
MR2 se k nám nikdy oficiálně nedovážela a i díky tomu se teprve v posledním roce až dvou dá častěji zahlédnout na našich silnicích. Mám svou emerku přes rok a půl a teprve v poslední době začínám častěji potkávat tyto auta i ve svém okolí.
Myslím, že se jedná o designově povedené auto (i když je více než patrná podobnost s porsche). Není sice příliš praktické (téměř nulový kufr), ale požitkem z jízdy dokáže ohromit téměř každého!

Silné stránky

Myslím, že v předchozí části jsou všechny silné stránky popsány více než dokonale!

Slabé stránky

V poslední době mi začíná připadat, že má menší výkon, ale to je asi nemoc každého vozu, na který si člověk zvykne.... :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vždyť je to Toyota - tam se chodí jen na výměny oleje a doplnění ostřikovačů ;-)

 


Další vozy Toyota MR2



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
2
prostornost
6
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
výkon motoru
7
spotřeba
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
1





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…