Recenze

9 Majitel

Tatra 613

8.60 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Tatra 613, foto 1 Tatra 613, foto 2 Tatra 613, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Tatra 613 Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:201594 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 3500 výkon [kW]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "prouzak".

Polovina 60. let – začátek vývoje zcela nového reprezentačního vozidla

1967 – jednání s italskou karosárnou Vignale a zadání zakázky na návrh karoserie pro limuzínu a kupé

1968 – do Kopřivnice jsou přivezeny tři plně pojízdné prototypy, dva s karosérií limuzína, jedno kupé

1968 – 1973 v těchto letech probíhají testy vozidla, a je postaveno několik prototypů již v Kopřivnici

1973 – ukončení zkušební doby a v červenci je auto představeno na výstavě Autoprogres veřejnosti, náběh výroby

1974-1978 - výroba zhruba 1100 vozů za rok

1978 – vládní nařízení, kdo si smí nový vůz Tatra 613 koupi, tím snížení produkce na 100 – 350 aut za rok

1980 – první modernizace vozu, které se týká především motoru, snížení spotřeby

1984 – druhá modernizace vozu, byla modernizována i karoserie, kde byly chromové díly nahrazeny plastovými.

1989 – třetí modernizace vozu, přepracován design, úprava motoru a interiéru

1995 – poslední modernizace vozu, kdy se pod kapotu dostal motor se vstřikováním paliva, úprava pro vývoz do Velké Británie

1996 – po 23 letech ukončení výroby modelu T613 a spuštění výroby Tatry 700

Silné stránky

Auto zvané tatra 613 je unikát který dost řidiču proti směru respektuje pochvaluje někteří jí t613 vidí po prvý a když se dostanou k jízdě at na předních či zadních sedadel tolik podlí prostornisti ????jaká jiná automobila -komerční volkého byznissu...toto nabídne jako tatra a ten motor v8 vzduchem chlazený ten na celém autě vydrží nejdelé!!!celé auto může shnít ale motor si furt ....píská tu svojí bezkonkureční písen!!!A kdo tohlé auto pozná uzná že s tatrou je na životě krásně a stojí zato žít aj přežít s tatrou která má velkou bezpečnost demormační zona....na to že má motor v zadu!!!...tak vysledky kreš testu hodně ...kvalitní práce rukou...z tatry příbor!!!škoda že tatra zanikla os limuzín!!!vnuškou t613 byla t700!!!bohužel ta t700 mi nedá spát§!!!! http://www.tatra-krnepo.cz/inzeraty.php?where=0&hledej=&show=10&page=1





Tatra 613 - 4 (1989 - 1995)

Se zastavením vývoje nástupce prošla T613 další modernizací, která zahrnovala přepracované plastové nárazníky, jiný plast masky, nové kryty prahů a kol, nová zpětná zrcátka. V interiéru se také inovovalo, nová přístrojová deska, topení s novým rozvodem vzduchu, nové sedadla a výplně dveří s jinými madly, klikami a kapsami předních dveří. Přibilo i pár položek výbavy jako např.: elektricky stahovaná okýnka a servořízení ZF - 1992. Motor doznal také pár změn, elektrická regulace chlazení, válce Alter a další snížení spotřeby.



Slabé stránky

Nejhorší je to pořádně kvete -hnije kastlé podběhy blatník u kufru z boku!!vice žere....drahé dily některé nesehnatelné nebo mizivě!!! drahý a malo servisu!!!hodně drahý koníček!! je to auto pro radost já ho skrášlím nechám opravit z raposovat-generálku a ono mě udělá radost jizdníma vlastnostma a tváře lidí .....na tvářích!!---

tatra 613-4 historie 1991-1996

Verze 613-4 musela vzniknout především z duvodu příchodu prísnejších predpisov EHK platných od začiatku deväťdesiatych rokov. Zmeny sa týkali predovšetkým hluku, emisií, lepšieho usporiadania interiéru s novou palubnou doskou a tvrdšími sedadlami, jeho účinnejšieho vykurovania a chladenia. V interiéri pribudol väčší stredový tunel (bolo v ňom nezávislé vykurovanie), ktorý obmedzil miesto pre nohy. Zmenšila sa aj odkladacia schránka pred spolujazdcom (najmä pri verziách s klimatizáciou). Životnosť karosérie sa predĺžila na 7 rokov. Konštruktéri chceli zároveň zvýšiť aj životnosť motora na 400 000 km, pričom prvá generálka ho mala zastihnúť až po najazdení 200 000 km (dovtedy 150 000 km). Technickou inováciou bolo použitie nových aluminio-ferittových vložiek valcov.







Jedným z najdôležitejších úloh však ostávalo zníženie spotreby. Kým predchádzajúci model "žral" v meste 16,2 l/100 km, Tatra 613-4 mala normovanú spotrebu o liter nižšiu. Priemerná spotreba klesla z 13,2 l na 12,4 l/100 km. Určitý podiel na vyššej ekonomike prevádzky mal aj ventilátor chladenia, ktorý sa spúšťal prostredníctvom hydraulicky ovládanej spojky len v prípade potreby.



Postupom času sa pod kapotu Tatry 613 nasťahovali aj prvé neriadené katalyzátory, inovované výfukové potrubia a technológie prinášajúce do motorového priestoru a interiéru vyšší podiel elektroniky. To už však Tatra 613 nezastaviteľne starla a do jej vývoja zďaleka neprúdilo toľko financií, koľko by si vzhľadom na svoje kedysi výsostné postavenie zaslúžila. Priority automobilky sa zmenili a namiesto vývoja sa vtedajší manažment musel postarať o prežite v podmienkach nastupujúcej trhovej ekonomiky.



Po roku 1991 začala do T 613 prenikať zložitá elektronika.

 


Další vozy značky Tatra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
5
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi penis. Teď muži hrozí vyšší trest

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi…

Děsivá událost se odehrála v obci Ševčenkove v Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ženu, která se vracela…

 

iSport.cz

RUDEJ FANDA: Kozák a široký rejstřík zklamání. Sudí namol? Nejde o chlast

RUDEJ FANDA: Kozák a široký rejstřík zklamání. Sudí…

Reprezentační pauza skončila, FORTUNA:LIGA je zpět a s ní i Rudej Fanda alias Jarmil Škvrna z Okresního přeboru.…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…