Tatra 613 (1977)
7.7.2013Všechno začalo začátkem roku 2012. Při neustálém prohlížení inzercí se spolužáky, kdy se každý rozplýval nad vozidly západních značek, což mě, jakožto…
Tatra 613 (T-613)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Naprostá pecka 07.07.2013 23:02 KubikCv
- Fandím 08.07.2013 01:55 HonzaCivic
- Nemám slov... 08.07.2013 07:35 Pavlas
- Smekám klobouk! 08.07.2013 08:58 Kubyyyk
- Perestrojka 08.07.2013 10:46 Renton
- Super! 08.07.2013 13:40 Misanick
- Poklona a inspirace 08.07.2013 13:54 IROCC
- Respekt 08.07.2013 16:13 poterienko
- to teda čumím 8-) 09.07.2013 23:30 roox
- renovace 11.07.2013 16:50 m.z.
- Díky :) 22.07.2013 23:43 esenbe
- Tak to je fakt paráda!! 25.07.2013 15:25 olaf87
- oprava výfuku 31.07.2013 22:30 roox
- Tatřička 08.08.2013 18:35 Kuski
- Co dodat 09.08.2013 16:54 šmoula nešika
- Tatra 613 12.08.2013 19:53 radohanno
- Držím palce 12.08.2013 20:32 hruodolf
- Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot 13.08.2013 09:07
- Díky 15.08.2013 07:57 Toman01
- 17 let ? Obdiv a respekt... 21.08.2013 08:10 monkey.pz
- Nový lak 05.09.2013 21:27 šmoula nešika
- Novinky 29.05.2014 22:27 LubO .
- novinky ?! 30.05.2014 14:48 IROCC
- Lenost to dodelat? 11.09.2015 09:25 cobra.s
-
HonzaCivic 08.07.2013 01:55
Fandím
Držím ti palce ať to dotáhneš do konce je vidět že jsi srdcař a toho si cením :-) Sice mám Hondu ale vyrůstal jsem na jawách a čezetách a jezdím po různých veterán srazech jedno jestli motocyklové nebo automobilové. A těhle Tater jsem tam moc neviděl. Moc dobře vím kolik tohle stojí úsilí ,nervů , peněz a hlavně času. -
Pavlas 08.07.2013 07:35
Nemám slov...
Tak tohle je naprosto perfektní. Jde vidět zapálenost pravého srdcaře, klobouk dolů před tvou prací a odhodláním. Recenze se četla nádherně, bylo vidět velké nadšení. Gratuluji ke skvěle odvedené práci a přeji hodně štěstí při dalších úpravách! Ať Tatra šťastně vyjede. :-) -
Kubyyyk 08.07.2013 08:58
Smekám klobouk!
Ahoj,
tvoje nadšení pro věc mne skutečně dostalo a velmi Ti fandím. Budeš-li potřebovat jakoukoliv pomoc s díly, či rady ohledně Tater, napiš mi soukromou zprávu. Mám kamarád poměrně velkého odborníka na Tatry a umí hodně věcí sehnat.
Jinak dávám 3x10 bodů. Fantastické auto, výborně čtivá recenze a fotky rozhodně přibývat z renovace budou :-)-
koprfilmtatra 08.07.2013 17:35
« Re: Smekám klobouk!
Ahoj, díky za pochvalu, co se týká nějaké pomoci nebo dílů, díky za nabídku, třeba ji někdy využiji. Nicméně naštěstí nějaké kontakty mezi tatrováky už mám a tak se díly dají vcelku sehnat. A navíc, kde může být větší koncentrace odborníků na Tatrovky než v okolí fabriky ;-)
-
-
IROCC 08.07.2013 13:54
Poklona a inspirace
Hoj chlape,
musím říct, že jsem tvou recenzi hltal slovo po slově.... tak trochu sis splnil můj sen. Přesně jako ty plánuji koupit, opravit a opečovávát svoji Tatru.
Je to užasný, že jsou takový mladý kluci jako MY kteří dokážou tyhle auta opravdu docenit a milují je. Já jsem si vztah k Tatrovkám vybudoval od dětství protože můj děda jezdil u vlády s 603 a následně s 613 a tím, že byl stejný fanda jako já tak jsem po jeho smrti od babičky dostal spoustu soudobých pokladů a drobností o Tatrovkách, spíše tedy o 603.
Dávej sem prosím fotky jak pokračuješ a jak ti to jde.
Držím palce
V.-
koprfilmtatra 08.07.2013 17:39
« Re: Poklona a inspirace
Čau,
co si budeme nalhávat, Tatra je prostě Tatra a pokud jednou člověka chytí, tak už jej nepustí po celý život. Otázka proč jsem nešel do pěknější 603 se sem tam objeví. Ale přece jen ceny 603 jsou už dnes dost vysoko a to za vraky. Renovace 603 by byla určitě mnohem náročnější, nehledě na to, že 603 se přece jen do dnešního provozu, narozdíl od 613 nehodí. Ale jednou budou 613 vzácnější než 603 neboť jich bylo vyrobeno o více než polovinu méně. A navíc 613 prozatím uzavřela 100 letou historii osobních aut Tatra, což je škoda. Fotky a informace z renovace budu určitě přidávat ;-)
-
-
poterienko 08.07.2013 16:13
Respekt
Přiznám se, nečetl jsem celý text, spíše jsem žasl nad fotkami, ale máš můj velký respekt. S vidinou toho, že to auto bude až za rok bych ho hodil na smeťák a raději koupil Fabii :D.-
koprfilmtatra 08.07.2013 17:31
« Re: Respekt
Jo, kéž by to auto bylo za rok hotové. Když jsem jej koupil, tak jsem počítal, že tak do konce roku 2012 by to mohlo být hotové. Ale to jsem se trochu přepočítal. Nikdy bych neřekl, kolik práce to je dát auto do takovém stavu, v jakém opustilo fabriku. Nevěděl jsem do čeho jdu...a když už teď vidím, kolik práce, nervů, času a financí to obnáší, tak nevím, zda bych se do toho pustil znova...ale ano, pustil, je to přece TATRA a ta za to stojí. Když vidím tu hromadu hotové práce, tak to člověka žene dopředu. Myslím si, že hned první jízda vynahradí všechnu tu dřinu :-)
-
-
esenbe 22.07.2013 23:43
Díky :)
Díky za pěknou recenzi. Já mám momentálně ač pojízdný tak mírně zbastlený piáno v kombíku. Pořád jsem si říkal, že to že není úplně kompletní a je napadený kutilem je na prd a že ho prodám a koupím něco komplet. Ale pak jsem přečetl tvoji recenzi a říkám si ( s prominutím :)) ) když to zvládne takový smrkáč od počítače tak to zvládnu taky >:D . A tak jsem dnes vyklidil garáž a jde se na to :-) -
olaf87 25.07.2013 15:25
Tak to je fakt paráda!!
Ahoj, taky jako další v řadě smekám pomyslný klobouk. Tvoje recenze nemá chybu. Je to dobře a hlavně podrobně napsané - tak to má být. Fotodokumentace též v cajku, mimochodem těším se na další fotky. Mě osobně Tatra nic moc neříká, ale taky bych se jednou rád pustil do renovace nějakého veterána. Spíš ale Opel, BMW, nebo tak. Zatím ale nemám prostory na takovou práci (achjo, panelák). Nicméně chválím tvoji preciznost, a smysl pro detail, protože jinak by to nemělo cenu vůbec dělat, že jo. Tak jen tak dál a ať se ti to podaří dotáhnout až do konce. Budu tvoji recenzi nadále sledovat. ;-) -
Kuski 08.08.2013 18:35
Tatřička
Ahoj, když jsem viděl článek s Tatrou T613, musel jsem se kouknout. :-) A pak jsem zjistil, že vlastníš exemplář, který jsem jako malý capart s tátou obdivoval v hasičské zbrojnici. :-) Ano, jsem ze Sokolova a Tvou Tatru mám v živé paměti, kdy jsem jí na ulicích potkával, jak jezdí zachraňovat životy a majetek. Moc Ti drží palce s repasí auta a máš můj veliký obdiv, že jsi se pustil do kompletní renovace. :yes: :-! -
-
"-- skrytý --" 13.08.2013 09:07
Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Chlapce, drzim ti palce s rekonstrukciou, Tatry mam rad, a tych par jazd co som absolvoval v T603 a T613 si pamatam aj po 20 rokoch.
Akurat mam pocit, ze si kupil auto, ktore si nechcel.
Odmietol si bielu chromku v slusnom stave, lebo sa ti nepacil interier a veteranske znacky. Odmietol si ciernu chromku, pretoze bola skorodovana, a nemala pvodony motor.
A kupil si si auto, ktore:
v předrenovačním stavu
Chromované detaily chyběly,
vykazoval jasnou závadu na výfukové soustavě
V interiéru byl dost nepořádek
auto je velmi slušný vrak.
obrovská louže oleje,
vyměněnou karoserii
zrekontruovaný motor na úspornější verzi E1.
Interier budes musiet renovovat, motor nie je povodny, karoseria bola vymenena a hrdzavie - z tych troch aut, to, ktore si kupil, NAJMENEJ zodpoveda tomu, co si chcel.
Mozno si usetril - ale kolko penazi a casu vrazis to restauracie tohto auta (aj preprava asi nieco stala - minimalne nafta)... Sam si pisal, ze si sa radsej nepozeral na casti, ktore boli uplne zdevastovane.
Ale hadam sa ti podari to auto dostat do stavu, v ktorom s nim budes spokojny.-
koprfilmtatra 13.08.2013 09:38
« Re: Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Já jsem s autem, které jsem koupil spokojený. Samozřejmě dnes už bych za něj dal mnohem méně, než tehdy, ale to je už vedlejší. Ano, bílou chromku jsem nechtěl, a to hlavně z důvodu interiéru, který byl prostě strašný a také veteránské doklady, kdy auto nemá normální TP a nikdy jej už nelze přihlásit na běžné značky(díky absenci TP také chybí historie vozu). Černá chromka(lépe řečeno trojka) byla zkorodovana tak, že šlo vidět z jedné strany auta na druhou. Motor byl trojkový, blatníky trojkové, atd. Tudíž pokud bych chtěl auto dát do původního stavu, musely by se měnit veškeré díly plechařiny a dávat druhý motor.
Tatra, kterou jsem koupil, byla z těch všech opravdu nejvhodnější. Určitě byla jedním z parametrů cena. Chybějící chromované detaily mě nevadily, na všech vozech jsou buď již rezavé nebo minimálně s vadou chromu ve formě černých teček, což by si stejně vyžádalo nový chrom. Takže sehnat tyto díly nebyl žádný problém a čeká je nový chrom. Že na autě byl děravý výfuk a svody...stejně jsem věděl, že to auto půjde do šroubku rozebrat a co půjde se bude měnit za nové, takže mě to nějak nevzrušovalo. Interiér, ve kterém byl nepořádek - ten snad lze velice jednoduše uklidit. Jinak potahy sedaček jsou zachovalé, ty se jen vyčistí a zbytek se přečalouní černou koženkou a dají se nové koberce. Vrak to byl, že z toho tekl olej bylo také jedno, když motor šel na GO. Vyměněnou karoserii má troufnu si říct 95% T-613. Každá měla nárok po 5 letech provozu na novou. Nicméně u této Tatry byla použita stejná karoserie(chromka), takže nevidím problém. U spousty aut se později na chromky začaly dávat trojkové karoserie, a to už by byl problém. Motor zrekonstruovaný na verzi E1 je původní motor, který dostalo mé auto v roce 1977 ve fabrice. Jen v roce 1983 byly vyměněny potřebné díly v opravně Tatra Smíchov. Takže motor je původní. Jinak na autě byly také např. původní brzdy Girling, které jsou na většině vozů vyměněny za naše z AB Jablonec. Navíc originální TP je velmi ceněný. Karoserie, že byla rezavá? A u které Tatry není? Času a peněz bych vrazil stejně asi do každé 613, vzhledem k tomu, jak k renovaci přistupuji. Na auto nesmí přijít zpátky žádný díl, kterých by nebyl minimálně vyčištěn a zkontrolován, popř.opraven, většinou se však snažím dávat díly nové, pokud to ještě jde.
Prostě kdybych si kupoval auto, se kterým bych chtěl pouze jezdit, tak byl možná vybíral jinde. Ale jako auto s nejoriginálnějším stavem bylo pro mě to, které mám. A jsem rád, že jej mám a i kdyby byla v bůhví jakém stavu při koupi, tak je to Tatra..a to mluví samo za sebe.-
-
koprfilmtatra 14.08.2013 09:34
« Re: Re: Re: Mladost - pochabost, alebo ako si skomplikovat zivot
Já osobně vidím nevýhodu v tom, že auto nemá klasický TP, je zaregistrováno mimo běžný registr vozidel a v budoucnu už není šance auto přihlásit zpět na běžné značky. A kdopak ví, co si na auta na veteránských značkách vymyslí. Nejlepší je mít auto na klasických značkách s veteránskou testací. Toť můj názor.
-
-
-
-
monkey.pz 21.08.2013 08:10
17 let ? Obdiv a respekt...
Možná můj příspěvek zde ani nepatří, ale ještě žádný článek či recenze mne nedonutil "registrovat se" zde... Až nyní... A proč?
Už jsem ani nevěřil, že se ještě najde mladý člověk, který umí makat a napsat článek tohoto typu... Pokud si kdokoliv z Vás přečte zdejší "diskuze" (a nejen zde, ale kdekoliv a na jakékoliv téma na internetu), musí být pro něj "Gabča" (rozuměj - název článku) téměř balzámem...
Nechci hodnotit kvalitu práce (nejsem odborník) byť je nepochybné, že je opravdu na výši (viz. předmět příspěvku), ale nasazení, přístup a celková odhodlanost je opravdu obdivuhodná... P.
-
-
LubO . 29.05.2014 22:27
Novinky
Nazdar,
Chceli by sme dalsie FOTO :-) uz takmer rok nemam co obdivovat....-
koprfilmtatra 30.05.2014 15:03
« Re: Novinky
Ahoj,
další fotky určitě budou, ale momentálně není co fotit. Auto je pořád ve stejném stavu, čeká se na lakování. Letos doufám, že půjde do laku, potom přes zimu nastrojit a na jaro 2015 vyjet. Všechno na nastrojení je nachystané(skoro), takže po laku už to vcelku půjde. Jakmile se bude něco dít, fotky určitě přídám ;-) :-) .
-
-
IROCC 30.05.2014 14:48
novinky ?!
Ahoj,
přidávám se do fronty čekajících na další aktualizace... držím ti palce !
Myslíš, že bys dokázal nastínit kolik tě ta sranda celá stojí ?
Dík a měj se-
koprfilmtatra 30.05.2014 15:07
« Re: novinky ?!
Ahoj,
bohužel se nyní čeká na lakování, takže se toho moc neděje. Jde o finance....jen pořádný lak na T-613 výjde okolo 80 tisíc. Motor stál okolo 50, karosařina 100. A to je jen zlomek auta. Z toho pak jde usoudit, kolik taková renovace stojí. To auto je po důkladné renovaci za ty peníze neprodejné.
-
-
cobra.s 11.09.2015 09:25
Lenost to dodelat?
Kurnik to je doba koukej s tim pohnout a nevymlouvej se imrvere na prachy! :no: