Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift Sport MZ A31S MT

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 7 Suzuki Swift, foto 9 Suzuki Swift, foto 10 Suzuki Swift, foto 11 Suzuki Swift, foto 12 Suzuki Swift, foto 13 Suzuki Swift, foto 16
Suzuki Swift, foto 17 Suzuki Swift, foto 18 Suzuki Swift, foto 19 Suzuki Swift, foto 20 Suzuki Swift, foto 21 Suzuki Swift, foto 22 Suzuki Swift, foto 23 Suzuki Swift, foto 24 Suzuki Swift, foto 25 Suzuki Swift, foto 26 Suzuki Swift, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Swift Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:1700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 213 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZibiK2".

Jednou takhle sedím a dívaje se na svou Škodu Octávii II začínám uvažovat o tom, proč to auto vlastně mám. Ne že bych s ní nebyl spokojený, ale auto této velikosti s množstvím kompromisů vlastně nepotřebuji. Dřív ano, to bylo všechno jinak. Měsíčně jsem najel minimálně 5.000 kilometrů a to byla OII ideální jak na delší cesty a dalo se s ní i trošku sportovat. Divíte -li se, tak věřte, že motor byl 2.0 FSI a i podvozel byl sportovnější. Nicméně pořád to byl souboj kompromisů. No a když teď najedu maximálně 2.000 kilometrů, rodiny nemaje - bylo rozhodnuto. Rychlý hatchback. Jenže jaký? Pokud člověk nechce vypadat jako příslušník zlaté mládeže padá Mini a A3. Corsa se mi nelíbí, Focus také a francouzů se bojím. Byť nad Cliem Cup jsem dlouho uvažoval jenže se nedalo nikde v levostranné Evropě sehnat. Co tedy? OK o Swiftu jsem slyšel, ale zdál se mi strašně slabý - jen 92 kw. Nicméně jsem se šel podívat a hlavně projet. Řídil jsem mnoho aut, ale žádné mě tak nepřekvapilo jako Swift. Jasně kilowat opravdu málo, jenže ... podvozek je natolik geniální že to až tak moc nevadí, byť by se nějaké navíc hodily. Je vidět, že když je podvozek dobrý není nutné se hlásit do soutěže o co nejvíc koní. A ten zvuk. Nevím jak z venku, ale ze vnitř je perfetkní. I když, až pojedu do Prahy tak ho budu na dálnici nejspíš proklínat. Takže po seznamovací jízdě bylo rozhodnuto. A začalo konfigurování auta. A začaly problémy.A to barva. Jaká, když červenou nechci a černou také. Takže modrou. Už jsem ji zaškrtl, když přišel prodejce se kterým jsem předtím byl na seznamovací jízdě a jemně mě upozornil, že interier zůstane pořád stejný, tzn. červenočerný. Ještě že mi to řekl neboť v opačném případě bych zřejmě auto nepřevzal. Tedy červená. Barvu jsme měli a tak přišli na řadu kola. Originály jsou sice hezké nicméně dle mého názaru naprosto nevhodné na tento typ auta - příliš elegantní a 17. To se mi zdá naprosto samoúčelné mít takto velká kola na tak malém a tvrdém autě. Takže bílé 16 s vyšším profilem - 195/50 R16. Jsou hezčí, pohodlnější a také levnější. Následovalo pár blbostí jako: popelník, guma do kufru, loketní opěrka, hands free atd. Zvláštní bylo, že skoro všechno stálo kolem 1.800,- Kč. Což mi u gumy do největšího kufru na světě přišlo trochu ustřelené, ale co, stejně to neplatím tak se nebudu trápit. Neplatím protože jsem nechtěl žádnou slevu s tím, že veškerou doplňkovou výbavu mám zdarma. Mimochodem ta loketka je už v čudu, protože nešla používat. Za prvé byla příliš vysoko a zadruhé byla očalouněna něčím co ve mě vyvolalo nostalgické vzpomínky na Ladu 1200 a strach do ní sednou v příliš krátkých kraťasích. Všechno tedy domluveno a nezbývalo než počkat cca 10 dní na auto. Bylo by hned, ale ještě se čekalo na již zmíněná kola a lyžinu chránící motor zespodu. No a pak přišel den D. Vybaven penězi na akontaci a tím zvláštním druhem vzrušení které přichází vždy když se na něco moc těšíte jsem vyrazil. Následovala malá nepříjemnost s Parrotem který místo u dveří byl uprostřed palubky trčící jak dokoupená navigace, ale po přemontování bylo vše v pořádku. Tedy zaplatit a hurá pryč. Ehm ... hurá pryč. Nevím jak kde, ale v České republice spíš - hurá hledat benzínku. Ta praxe s prázdnou nádrží je fakt zvláštní. A jak už to tak bývá ve Fryštáku pochopitelně 98 neměli a tak lehce nervózně směr Zlín. Natankováno a jedu. Auto jede krásně, a ten zvuk. Vím, že to o autě nic nevypovídá ale je fakt perfektní. S odstupem tří týdnů po koupi jsem spokojen pořád. Dost.

Silné stránky

Podvozek
Zvuk
Celková kvalita

Slabé stránky

Spotřeba
Nemožnost xenonů
Absence paměti sedadel což je u třídveřového auta trochu blbé

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím v poho, ale aby po třech týdnech a 1.700 najetých kilometrech byl částečně prošoupán gumový kobereček u řidiče? Jo a trochu blbne sedadlo spolujezdce - nejde zaaretovat v jiné než hraniční pozici.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jak kdo. Příjemní všichni, ale o Swiftu jsem věděl pomálu víc než teta prodejkyně. Kolega však k příjemnosti přidal i informace. Takže celkově dobré.

1.7.2008 Tak jsem se rozčílil. Prý jsem si kobereček po měsíci a 1.900 km prošoupal sám. Že se to stalo to chápu, bo do gumy nikdo nevidí, ale reakce byla katastrofální. Takže jdu hledat jiný servis. Ach jo. A to prodejci v čele s panem Černým byli v poho.

 


Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Sport MZ A31S MT

Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím těžko komentovat, ale až na pár blbostí vše v pořádku.

praktičnost
2

Ojoj. Nevím jaké jiné auto by mohlo být míň praktické.

prostornost
6

Na sedadle řidiče je víc místa než v OII, vzadu výrazně méně, ale i tak na velikost auta překvapivě dost.

jízdní vlastnosti
9

A až sjedu ty pirrelky tak bude ještě lepší.

jízdní komfort
3

No aspoň že nic neklepe ...

provozní náklady
0

Zatím jen benzín.

náhradní díly
0

Zatial nič.

výkon motoru
8

Krásně táhne a díky podvozku a tlumičům ani moc nenadávám na málo kilowat.

spotřeba
6

Prý kolem 7. Zatím mám 8,8. Auto nezajeté takže to půjde dolů, počítám někde kolem 8.

hlučnost motoru
1

Strašně hlučný ale tak nějak krásně.

kvalita sedadel
8

První vyhřívaná Recara co jsem viděl. Tvrdá ale přitom pohodlná, jen to boční vedení by mohlo býti výraznější.

brzdy
5

Ani špatné, ani dobré. Normální.

zavazadlový prostor
1

Co? I v Mini Cooperu se mi zdál větší.






Blesk.cz

Jsem pod palbou, stěžuje si Něrgešová! Jaká nemoc ji skolila?

Jsem pod palbou, stěžuje si Něrgešová! Jaká nemoc ji…

Počasí začíná být čím dál víc pošmournější a chladnější, a tak není divu, že bacily a různé nemoci létají všude…

V Praze 13 přistála obří sova: Centrální park se chlubí originální prolézačkou

V Praze 13 přistála obří sova: Centrální park se…

Praha 13 postupně vylepšuje dětská hřiště na svém území. Tentokrát došlo na Centrální park, kam nainstalovali…

 

iSport.cz

Čiliak reagoval na kritiku fanouška: Sraz v 9 před zimákem, vezmi výstroj

Čiliak reagoval na kritiku fanouška: Sraz v 9 před…

Nestává se, že by hráči reagovali na přímou kritiku fanoušků. Marek Čiliak však našel způsob, jak s důvtipem…

Vrbata reaguje na Jágra: Není možné, aby mu všechno procházelo

Vrbata reaguje na Jágra: Není možné, aby mu všechno…

V neděli v Mladé Boleslavi to byl šlágr jako víno. Emoce na ledě, v hledišti, všude okolo. Přijel Jágr… Ve více…

 

Reflex.cz

Dobrá smrt? Čech se Slovákem natočili příběh Angličanky, která se rozhodla dobrovolně ukončit život

Dobrá smrt? Čech se Slovákem natočili příběh…

Chtěl najít odpověď na otázku, co je to dobrý život. Místo toho natočil režisér Tomáš Krupa (35) spolu…

Bungee jumping v nepálské rezervaci Last Resort: Nejhlubší volný pád, jaký můžete na světě zažít

Bungee jumping v nepálské rezervaci Last Resort:…

Před několika dny si skupinka odvážlivců odhodlaně obstarala povolení k seskoku do kaňonu. Teď se jim to ale…