Diskuse

Suzuki Swift (2007)

16.2.2007

Výbava GLX 4x4 (v SR je to prostredný stupeň), t.j. made in JAPAN, 2x Airbag, ABS, 4x el. okná, el. zdrkadlá, centrál s DO, palubný PC, kožený volant,…

 

Suzuki Swift (ps1818)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "petto16@azet.sk" [62.197.197.XXX] 18.02.2007  20:40

    swiftik

    ja ties planujem kupu takeho auticka aj ked este som nevybral vybavu lebo neviem kolko dostanem penazi nan hned len co ho odskusas viac ako na skusobnych jazdach tak prosimta napis sem ako sa s nim jazdi
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.2007  10:17

    motor

    neverim tomu ze ten je taky slaby.kamos ma ignisa s 1,3 ale bez 4X4 a ide mu to velmi dobre. nikdy nehovoril ani sa mi nezdal ze by bol taky slaby ten motor....mozno je to kvoli tomu 4x4
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 08.03.2007  20:36

      « Re: motor

      Netvrdim, ze ten motor je uplne slaby... Len ked to porovnam s papierovo zhruba totoznym Cliom, tak je to citelny rozdiel. Ano, aj pohon 4x4 robi svoje, ved motor musi navyse tocit aj hriadel k zadnemu rozvodovemu kolesu a diferencialu. Ale zasadny rozdiel to robit nemoze. Skratka by som povedal (ako uz bolo X-krat spomenute), je to motor s uplne inou charakteristikou, nez na ake som bol doposial zvyknuty. Teda vysokootackovy. Cez vikend som isiel do Bojnic, uz vedomy si vlastnosti tohto motora. Drzal som ho nad 2000-2500 otacok a bolo to male zihadlo. :-) Len teda na Cliu stacilo jazdit aj pod 2000, aby som dosiahol podobnych pruznosti.
      • 00 Reagovat !

        foto ps1818

        ps1818 08.03.2007  20:37

        « Re: Re: motor

        chce to len zvyk ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ricardo

        Ricardo 08.03.2007  21:53

        « Re: Re: motor

        To Clio je taky 1,3 nebo má větší objem?
      • 00 Reagovat !

        foto

        "anonym" [194.108.127.XXX] 30.03.2007  12:04

        « AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

        LIDI, JSTE UPLNE MIMO !!! podivej se proboha na akceleraci tveho modelu - 12,8 vteriny = prumer a na akcerelari stejneho modelu, stejne vybavy, stejneho motoru, ale BEZ 4x4!!! ta je 11 vterin!!!! to je nejlepsi ve tride!!! rozdil je tedy ohromny - 1,8 vteriny, a pozor, akcelerace neni umerna vykonu, pokud chces zlepsit akceleraci o 10%, musis zvednout vykon o 21%!! jde o zavislost energie s druhou mocninou!!! takze ANO, PROBLEM JE ZE JDE O MODEL 4x4, VSECHNY AUTA S POHONEM VSECH KOL MAJI VYRAZNE HORSI AKCELERACI, AT UZ JDE O HYUNDAI TUCSON NEBO OCTAVII 4X4!! POROVNEJTE SI VERZE SE STEJNYMI MOTORY ALE S NORMALNIM POHONEM A POHONEM NA VSECHNA KOLA, A UVIDITE!! ROZDILY JSOU OBROVSKE!!! A TED SE DOSTANEME K TOMU PROC - PROTOZE JDE VLASTNE O ZPREVODOVANI - TOCIVY MOMENT SE ROZDELI MEZI DVE NAPRAVY - CO Z TOHO PLYNE? PLYNE Z TOHO TO, ZE AUTO CO MA 100 KONI ALE POHON NA DVE NAPRAVY, TAK SE VYKON DELI NA 2X50 KONI, ALE POZOR, TO SE NESCITA!!! NEPLATI TEDY ZE 2X50=100, PROTOZE OTACKY MOTORU I KOL JSOU STEJNE, ALE TOCIVY MOMENT ROZDELEL NA PUL, PLATI TEDY ABSOLUTNI HODNOTA!! AUTO MA TED SICE 100 KONI, ALE REALNA SILA JE JEN 50 KONI!!! PROTO MALO TAHNE, PROTO MAJI SLABOU AKCELERACI, OBVYKLE MAJI I VYSSI SPOTREBU, TAKZE ANO - POHON NA VSECHNA CTYRI KOLA DELA OHROMNY ROZDIL!!!
        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 30.03.2007  19:16

          « Re: AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

          anonym, vice mene si to zobecnil pekne, ale zas az tak jednoduse to nejde.. celkove vzato pohon 4x4 skutecne ubira necö z dynamiky, ale urcite ne tak radikalnim zpusobem, jakym si to popsal... pro by potom takova Impreza WRX davala 100ku za 6s (a jenom na trakci to svest nemuzes ;-) )
        • 00 Reagovat !

          foto ps1818

          ps1818 31.03.2007  12:30

          « Re: AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

          Vazeny "anoynm", a vies, ako funguje pohon 4x4 vo Switfe ci Octavii 4x4? Na zaklade VISKOZNEJ SPOJKY!!! V praxi to znamena, ze za normalnych adheznych podmienok sa auto sprava ako obycajna dvojkolka (2WD). Teda ziadne prerozdelnie vykonu medzi predok a zadok po 50 koni a podobne. Mam taky pocit, ze na to, co hovoris t, plati pre Audi a jeho system QUATRO - ten funguje na principe samosvorneho diferencialu TORSEN - uplne iny princip ako viskozna spojka (napr. Haldex). Cize mas mozno pravdu aj pri Swifte, ale len na klzkom povrchu, kedy zaberaju aj zadne kolesa. Na suchom asfalte je to uplny blud.
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "mouse" [84.47.36.XXX] 31.03.2007  14:01

          « Re: AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

          "VSECHNY AUTA S POHONEM VSECH KOL MAJI VYRAZNE HORSI AKCELERACI" Dovolim si tvrdit, ze je to hlupost. Audi A3 2,0 TFSI a 2,0 TFSI quattro. Quattro ma o 0,1 sek lepsie zrychlenie. To iste plati aj pri 2,0 TDI/quattro. Len tak mimo: Mylslis ze keby sa do Veyronu dal namiesto 4x4 zadny pohon tak by mal taku akaceleraciu ako teraz ? Nevim, nevim kto je "TADY MIMO". Nemozes secky 4x4 hadzat do jedneho vreca a tvrdit ze vsetky maju horsiu akceleraciu. Jako nesekam machry ked o tom dokopy nic nevim :-! :no:
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "Lavet" [80.188.195.XXX] 13.04.2007  16:14

            « Re: Re: AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

            Ale v A3 je taky Haldex, neni tam samosvorny diferencial. Jako nesekam machry ked o tom dokopy nic nevim...
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "mouse" [84.47.27.XXX] 29.04.2007  21:56

              « Re: Re: Re: AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "miki" [213.29.115.XXX] 26.04.2007  20:11

          « Re: AKCELERACE 4x4 !!! PROBOHA !!!

          Anonyme takovou snůšku pitomostí už jsem dlouho nečetl. Nemám čas ani náladu se o tom rozepisovat, ale zkus si třeba něco přečíst v učebnicích středních škol strojnickýchh oborů.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 11.07.2007  10:10

          « Nesmysl

          Točivý moment a výkon lze sčítat. To, cos napsal (že reálná síla je v takovém případě poloviční), je holý nesmysl. Taky proto má lokomotiva většinou 4 motory místo jednoho supersilného pohánějícího jen jednu nápravu.
          Problém je ve viskózní spojce, jež je příčinou značných pasivních odporů.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 03.08.2007  15:50

            « Re: Nesmysl

            A všici zapomínáte i na to, že auto s 4x4 vždy váží více než jeho bráška s 2WD. A u maloobsahových motorů je každých navíc 50-100kg sakra znát na výkonu.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "anonym" [84.47.100.XXX] 19.03.2007  15:44

      « Re: motor

      ono je to aj pneumatikami...mam swift od oktobra(zhodou okolnosti kupovani tiez v A-Auto Zilina) a v zime som jazdil na 165/70 a akceleracia auta a swiznost sa mi zdala podstatne lepsia ako teraz na 185/60 a elektronoch :-( dalej musis pocitat s tym, ze mas motor este v zabehu, takze vykon pojde este urcite hore (u mna to bolo tak okolo 3-4 tisic)...
      • 00 Reagovat !

        foto ps1818

        ps1818 19.03.2007  21:19

        « Re: Re: motor

        Tie pneumatiky sa mi moc nezdaju ;-\ (ved ked je rovnaky obvod, resp. priemer kolies, tak len ina sirka behuna nemoze robit v tak nizkych rychlostiach ziadne divy) ale ten motor v zabehu je urcite hlavnym dovodom letargie auta. Uz mam nabehanu takmer tisicku a veru uz ani to vibrovanie v okolo 1800 otacok nie je take citlene, resp. kleslo nizsie (alebo zeby zvyk? ;-) ) Terat som kupil na leto zliatinove disky, dufam, ze sa budu pacit :-) VID FOTO
        • 00 Reagovat !

          foto

          "anonym" [91.127.154.XXX] 20.03.2007  17:50

          « Re: Re: Re: motor

          tak podla mojich skusenosti je to auto pri zrychlovani podstatne lenivejsie...nazval by som to "s horsim odpichom" :-) tie gumy su jednak sirsie a podstatne tazsie ako 165-tky na plechacoch... mam prezute 10dni, cize dost dostacujuca doba na porovnanie s uzkymi zimnymi a ten rozdiel v akceleracii tam urcite je(aj v spotrebe okolo 0,5 litra) :-( ale zas sa to vyrovna tym krasnym drzanim v zakrutach a lepsim image...tie uzke gumy mi na tom aute pripadali smiesne :-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "azrael" [85.216.150.XXX] 07.04.2007  08:58

            « Re: Re: Re: Re: motor

            skus si zobrat stopky, zmerat si teraz zrychenie z 0-100,a potom ked prezujes nazad na uzucka zimne....tak najlepsie zistis, ci je alebo nie je auto lenivsie, respektive ci sa zmenili jeho dynamicke vlastnosti. pretoze telo je svina, a pocitovo dokaze strasne klamat. je pravda, ze ked das na auto sirsie gumy, moze subjektovne zleniviet, ale da sa to zase vykryt troskou plynu navyse... BTW, tento tyzden som konecne obul na svojho swista leto...16´´, 205 sirka :-) a lutujem, ze som nesiel az do 17´´ swit sa na zem doslova prilepil :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.2007  18:41

    super "svišt"

    Pozeral som dlho po swiftovi nevedel som ze je to 4x4 ka. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "handbrake" [147.251.197.XXX] 26.03.2007  20:44

    swifty v ziline

    aj ja mam Swifta z A-Auto Zilina:-) uz ich je tu kopec. mam 1,3 a tiez som si musel zvykat na charakteristiku motora. Ten sa zaroven stale zlepsoval cim vac som mal najazdene. nema to chybu. na drag race proti BMW E30 320i bolo bavo po cca 300 metroch len 3 metre predo mnou (cumaky od seba, cize ani nebolo cele vpredu)cize taha to len to treba vediet >:-[] ina vec bola pri brzdeni. zatial som prebrzdil kazdeho kto bol ochotny sa stavit:-) aj bavo, aj novy passat, proste cokolvek. brzdy su na swifte uplne skvele......raz mi uz zachranili zivot....
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Tako3" [87.197.13.XXX] 27.03.2007  21:54

    Servis

    Kdesi som pocul, ze sa swifty moc kazia co je na tom pravdy ??? Ako vychadza servis a aku poistku mate ? Ja sa tiez rozhodujem pre swifta medzi Yarisom novým alebo swift 4x4 ktory sa na nase cesty asi najviac hodi, ze Zilina :-)) v MT je to hroza. Takze skuste poradit aj ak mate niekto noveho Yarisa. PS : ako je na tom kufor zmesti sa tam subac a nejaka batozina?
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 28.03.2007  18:52

      « Re: Servis

      Bol som aj na sranke autorecenzie.sk, je tam par recenzii Swiftov od uzivatelov a nemyslim, zeby sa nejak stazovali. Inak stvorkolka je aj tak original Japonec, takze mal by byt hadam spolhalivejsi ako nejaky Madar >:D Kufor je celkom OK, samozrejme v ramci triedy (s Fabiou Combi sa to porovnat neda). Subac (to akoze subwoofer?) tam zmestis (samozrejme musis brat ohlad na rozmery). Ja som tam zmestil 4 pary lyziarok + 4 bundy + zbytok batoziny na lyzovacku. Yaris ma tu vyhodu, ze sa daju sedacky aj posuvat, co je podla mna tiez velke plus... Ale zas na druhej strane asi sa nebudu dat tak lahko sklapat/vyberat (ak vobec?). Zalezi na subjektivnych preferenciach ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 30.03.2007  19:22

    to NENI diesel !!!!

    Proto nemuzes cekat, ze ti to bude tahnout od otacek lehce nad volnobehem proboha !!! dyt ten motor strasne podtacis 8-s Je to typicky 16ti ventil-probouzi se az kolem 3.500 - 4.000 ot. a co se tyce zrychlovani na 5ku od nejakych 2.000 ot, to je u podobne vykonych aut prakticky nemozne. Tebou zminovane Clio bude svetla vyjimka.. Ale proste nemuzes ocekavat, ze benzinove motory budou ochotne spolupracovat pod 2.000 ot. od toho tady je nafta..
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 31.03.2007  12:35

      « Re: to NENI diesel !!!!

      Je mi jasne, ze nespalujem naftu :-) ale ako som spominal, bol som zvyknuty na Cliu jazdit inak. Len malokedy som ho musel vytacat na 2500 otacok. A to som rozhodne nebol brzda premavky... Uz tu bolo x-krat spomenute, ze vraj sa aj Swift po zabehnuti trochu umudri a tahat bude aj na nizsich otackach... Zial, asi nie od tych 1300 :'-( Ale je to OK, chce to len zvyk ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Enthusiastic-driver

        Enthusiastic.driver 01.04.2007  00:04

        « Re: Re: to NENI diesel !!!!

        Myslim, ze od tech 1.300 ot. tahalo jenom to Clio... a pri tehle urovni by se dusil i lecktery Diesel.. :-) Jo a jinak, pravdepodobne radis v nizkych otackach kvuli male spotrebe.. v Souvislosti s timhle bych rad zminil, co mi kdysi poradil jeden znamy - ze nejlepsi pomer mezi zrychlovanim a spotrebou je (jinymi slovy, nejvic se setri palivo) pri plynu zaslapnutem az k podlaze, s tim, ze nebudes vytacet benzin nad 4.000 ot. A u me tato metoda prekvapive fakt funguje.. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto ps1818

          ps1818 01.04.2007  10:13

          « Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

          Tiež som o niečom takom už počul... Možno by to chcelo odskúšať... Na Cliu som nemal palubný počítač, ale tento "nízkootáčkový" štýl jazdy spôosobil, že som v meste jazdil zhruba za 7 litrov. Myslíš, žeby som touto "podlahovou" technikou jazdy dosiahol 6,5? ;-) Ale zase keď behám na Fabii 1.4 MPi (50 kW), tam nemá význam trápiť motor od 1300 do 2000 a preradiť, pretože zrýchlenie vtedy trvá neskutočne dlho. A teda aj PP dlho ukazuje vysoké okamžité čísla spotreby. A teda aj celkový priemer rastie. Preto na Fabii radšej jazdím od 1800 do nejakých 3500, zrýchlim takto na trojke a potom rovno hodím udržiavaciu päťku, prípadne zapnem tempomat (ak to podmienky dovoľujú). Skrátka samotnú akceleráciu auta čo najviac urýchliť - a to je zrejme aj ten tvoj systém "plyn na podlahe", nie? Čiže možno to platí najmä na menej výkonné autá, ale Clio malo nejakých 950 kg a 98 koní pod kapotou, tak to sa netrápilo prakticky v nijakých otáčkach (keď bolo prázdne samozrejme...). No sa SWIFT bude v tomto ohľade asi niečo ako Fabia. Teda nie že by nebol výkonný, ale na zdrýchlenie potrebuje otáčky. Treba sa s tým len naučiť jazdiť ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Enthusiastic-driver

            Enthusiastic.driver 01.04.2007  21:46

            « Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

            no.. zhruba tak nejak :-) jinak sem rad, ze si ten muj predchozi prispevek vubec prelouskal, pac sem ho psal rano v kocovine, a kdyz ted ctu ty vety co sem vypotil.. to je hruza >:D >:D >:D pod ty 2.000 ot. ti to nejen vic zere, ale myslim ze to neni ani moc dobre pro motor, protoze se spatne maze...
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "Lavet" [80.188.195.XXX] 13.04.2007  16:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

              A nebylo to Clio 8 ventil? Ja dyz sem prechazel na 16v, tak to bylo celkem znat, dole linejsi, ale ve vyssich otackach zivejsi.
              • 00 Reagovat !

                foto ps1818

                ps1818 14.04.2007  11:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

                Clio bol 1.4 16V... Mas v jednom pravdu - ze v nizsich otackach bol lenivejsi ako vo vyssich (ako typicky 16-ventil), ale aj ta "lenivost" v nizkych otackach v Cliu bola ako nejaky overboost vo Swifte! Fakt len dufam, ze Swift sa po X-tisic km umudri a zabehne, lebo inak ostane len mojej polovicke...
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "anonym" [85.216.133.XXX] 15.04.2007  00:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

                  Swift je navyse este VVT, takze imho v nizkych otackach ide na spotrebu, takze ja by som sa tomu, ze netaha az tak necudoval.
                  • 00 Reagovat !

                    foto ps1818

                    ps1818 15.04.2007  12:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

                    Swift 1.3 nie je VVT. Iba 1.5...
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      neregistrovaný: "handbrake" [91.127.199.XXX] 15.04.2007  21:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

                      no to je dobra blbost. aj 1.3 je VVT. treba to tocit tocit a zase tocit >:-[]
                      • 00 Reagovat !

                        foto ps1818

                        ps1818 15.04.2007  22:40

                        « 1.3 nema VVT

                        Odkial mas, ze 1.3 je VVT??? Podla mojich informacii je ma len 1.5 variabilne casovanie ventilov. Pozri si trebars stranku www.suzuki.sk a tam si to vyhladaj. Pri 1.3 je uvedene "M13A" a pri 1.5 "M15A s VVT".
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          "anonym" [147.251.197.XXX] 16.04.2007  19:28

                          « Re: 1.3 nema VVT

                          moja chyba vyzera to ze mas pravdu, ale to na veci meni pramalo :-!
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Francesco" [82.100.11.XXX] 18.04.2007  10:36

        « Re: Re: to NENI diesel !!!!

        HAHA,spouste Vas se musim smat.Pro Ty co chtej jezdit v nisich otackach,at se poohlednou po jinem vozu!!!mate omezovac otacek pri 6200!!!=vysootackovy motor,tak jakych 2000!zkuste to podrzet kolem 45OO na3/100km/h a pak na to slapnout,lenost kde???pro me jedno znejlepsich aut na predjizdeni v dane tride!!!neberu reakce z jinych categorii!viz100kwTDi a jine!.Swiftika mam 1 3/4,najeto 5O300km,ani vD na dalnici nedelam ostudu!! jezdim kazdy tyden do prace 400km ve 3,po dalnici kolem 160 neni problem,ale 2OO se da jet jen z kopce,skoda!spotreba kolem 8,podle podminek,normalne do 7,2.tankuji plna-plna.podvozek a brzdy exletni,prezdivka motokara na miste!!!ke spotrebe,zkuste to drzet kolem3000 a podle toho radit,budete prekvan,auto jede a spotreba normal,lepsi nez,kdyz to dusite!zatim absulutne bez poruch,jediny minus 3 garancka-93OOKc,hruza!!!pro sportovne zalozene lidi supr auticko jezdime jak kola,tak lyze.po vyhozeni zadnich sedacek ven(operace 15min) maly nakladacek.doporucuji vymenu vzduch filtru za filtrKN=supr.
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "handbrake" [91.127.199.XXX] 20.04.2007  15:59

          « Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

          konecne moj clovek:-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "alo" [84.47.47.XXX] 10.05.2007  22:15

            « Re: Re: Re: Re: to NENI diesel !!!!

            tak tak .mam tiez swifta 2 roky.max spokojnost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "azrael" [85.216.150.XXX] 30.03.2007  22:13

    motor

    tiez mam svista, a podobne ako ty mi vadilo, ze medzi 2000-3000 (pod 2000 otacok benzine ma zmysel jazdit len na dialnici s lahkou nohou alebo ak chces likvidovat motor)bol motor polomrtvy....celkom zasadnea zmena ale nastala po cca 3000 km, a uz zacal tahat aj od nizsich otacok, takze netreba tak casto radit..v kazdom pripade, svist sa citi najlepsie nad 3500 otacok, tam sa prebudza v nom solidna selmicka :-) inak spotreba za 4000 km priemer 7 litrov. co je pri mojom style jazdy skoro zazrak :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lorenzlubos

    lorenzlubos 31.03.2007  22:26

    spotreba

    Tak som sa pozrel, kto mi to dal 1b a hele...ta Fabia Combi 1.4 bez ABS (prepac, vacsinu tu rozoznavam podla auta) a co viac, ma aj Swift 4x4. Tak som sa pozrel na spotrebu (to ma pri tomto aute najviac zaujímalo) a toto som nečakal. Super! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 31.03.2007  22:38

      « Re: spotreba

      dal som 10b ;-) asi preklep? :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto lorenzlubos

        lorenzlubos 01.04.2007  10:55

        « Re: Re: spotreba

        Jups, pardon! Samozrejme, ze 10b. To som tomu dal. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto ps1818

    ps1818 07.04.2007  18:54

    HROZNÝ MOTOR!!!

    Doplnil som nové "zážitky" s motorom a jeho (ne)ocohtou ťahať. Pozrite si ich na spodku RECENZIE v samostatnej rubrike. Čo si o tom myslíte?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "anonym" [87.197.164.XXX] 08.04.2007  12:49

      « Re: HROZNÝ MOTOR!!!

      nevem cim to je ale asi stale myslis ze mas iny druh auta. mozno je to aj tou 4*4 a nevem ako si mal nalozene auto, ale ja jazdim sam s nabalenym kufrom kazdy tyzden Zilina - Brno a vobec sa nestazujem. ak poznas cestu a E50 okolo buchlova tak tam robim do prudkeho kopca 130km/h a nevadi mi ze to je na 3.stupni lebo motor ma po zabehnuti krasny zvuk. a dialnicnych 130 je uplne pohodka. max mam 160 ale to zbytocne huci a zere.bezny priemer mam do sedem s mestom a zapchami v BRne. rekord medzimesto ZA - Rajecke teplice je 4,6 litra. tie stupne su tam na to aby si ich pouzival. ak ti to nesedi mal si si auto pred tym vyskusat. ja osobne som isiel do swifta kvoli 4 veciam: BRZDY, PODVOZOK, MOTOR, PREVODOVKA a dosatl som to najlepsie v triede. striedam vela aut ale to jedno co mam mat ja som si vybral dobre.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "handbrake" [87.197.164.XXX] 08.04.2007  12:50

        « Re: Re: HROZNÝ MOTOR!!!

        sorry to som bol ja >:D nepodpisal som sa
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 08.04.2007  23:55

        « Re: Re: HROZNÝ MOTOR!!!

        ja robim Bratislava - Rajecke Teplice (mozno si moj rodak:-)) za 6.5 litra:)
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "azrael" [85.216.150.XXX] 10.04.2007  21:50

          « Re: Re: Re: HROZNÝ MOTOR!!!

          fabia 1,4 MPI ktorym si jazdil je 8 ventil, svist je 16 ventil....ja som povodne tiez mal problemy s tym, ze pi 120tke stacil maly kopec a koncil som..tak som zacal do kopca jazdit 150-160 (tak, aby som tocil cez 3500 otacok, najlepsie cez 4000)..vtedy nemas problem s poklesom rychlosti je to dane charakterom motora a tym, ze piaty stupen je robeny na co najviac ekonomicku jazdu...ked si zoberies, ze na nom mozes ist na trojke cez 130 kmh, tak ti musi byt jasne, ze 5ka nebude prave idealna pre rychlost 110 a kopec :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "handbrake" [87.197.164.XXX] 08.04.2007  12:38

    kilometre

    no uz to mam viacej zabehnute a motor sa fakt dost zlepsil. na dlhe trasy (rekord na swifte mam 450km v noci) mi to moc nesedi bo som velke hovado a nemam dobru polohu na pedaloch. nechcem robit zo seba machra ale mam problem s medziplynmi na ktore som si zvykol a teraz m z toho iba boli nohy inac mam to auto stale radsej. btw aj vy ste na nom uz dostali pri brzdeni v zatacke pretacavy smyk? ja uz tri a zvykol som si na tu charakteristiku ale prve razy ma to prekvapovalo. raz som myslel ze bude otvorena zatacka a ono sa to utahovalo tak som posteklil brzdu a uz tam bol. ziadna panika ani velka drama normalne som to zrovnal ale dobre vediet do buducna. btw2: v okoloi ziliny a v ziline je uz tolko swiftov ze cumim. denne vidim aspon 7 a pred carrefourom ich je vyzdy aspon 5 >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "azrael" [85.216.150.XXX] 10.04.2007  21:52

      « no jo

      sa necuduj, predavali ich v zilinskom suzuki 7 denne v januari a zaciatkom februara :-) zasluhou toho je suzuki cislo 2 v pocte predanych aut za prve mesiace tohto roku na slovensku
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "handbrake" [147.251.197.XXX] 11.04.2007  07:16

        « Re: no jo

        to hej sak ked som si po neho siel a kym som dostal kluce a vyparkovali ho z predajne tak predali dalsie dva! >:D to ide ako rozky, ale viacej bielych by potesilo moje oko. a mozno dajaky serverik o swistoch aby bola komunitka >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.04.2007  15:07

    hodnocení

    auto: 6b; popis a zkušenosti: 10b; fotky: 9b --- celkem: 8b
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.04.2007  15:29

    hodnocení 2

    auto: 7-8b; popis a zkušenosti: 10b; fotky: 9b --- celkem: 8b ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 17.04.2007  15:30

      « Re: hodnocení 2

      sakra jsem to nějak divně spočet .... mělo to být 9b >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.2007  20:00

    8b

    Tohle je jedno z těch hezčích aut, které se dnes vyrábí...Ať slouží ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Focusman

    Focusman 28.04.2007  12:42

    šikula

    malé ale celkem šikovné.Celkově 8B.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "BeatBoZZ" [86.49.124.XXX] 28.04.2007  23:40

    Spotreba km/l x l/100km

    Taky jsme dostali sviste s nastavenym merenim spotreby na km/l. Po prvni navsteve v servisu byli zvedavi na spotrebu a vsimli si toho a prenastavil nam to na l/100km. Udelal to tak, ze zmackl tlacitko pro prepinani mezi aktualni/prumernou spotrebou a otocil klicem z OFF na Start (nastartoval :o). Je tam tech moznosti vic (mil/gal, gal/mil a co ja vim jeste), takze to tak provedl asi dvakrat nebo trikrat. Ale uz je to nejakou dobu, tak si nejsem 100% jistej.
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 09.05.2007  17:29

      « Re: Spotreba km/l x l/100km

      Mám pocit, že takýto nejaký postup je uvedený aj v SK príručke k vozidlu, ale údajne to ide len na maďarských Swiftoch (4x2). Na týchto japonských (4x4) to údajne nejde. Ale vyskúšam... Dík!
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "BeatBoZZ" [86.49.124.XXX] 09.05.2007  21:24

        « Re: Re: Spotreba km/l x l/100km

        No ten nas je taky japonec. Ty s vyssi vybavou (stejna jako tvoje 4x4, jen bez 4x4) pry vozi z japonska, protoze jsou pry pro prodejce vyhodnejsi nez madari. Dokonce pred nedavnem nas prodejce z Brna na svych strankach prohlasoval, ze vozi i prostredni vybavu od japoncu. Nejak si ale nejsem jistej, jak se od sebe pozna japonec a madar, kdesi jsem cetl, ze japonec ma antenku v zadu a madar vepredu. Nalepku "Made in Japan" jsem zatim nenasel ;o)
        • 00 Reagovat !

          foto ps1818

          ps1818 09.05.2007  23:21

          « Re: Re: Re: Spotreba km/l x l/100km

          No vyskúšam to... :yes: Tiež som už počul o tom, že najvyššia výbava GS (u ČR sa volá GLX) sa vozí z Japonska, ale o dôvody sa zatiaľ ku mne nedostali. Takže hovoríš, že je to pre prachy, čo? (nečakané...) Inak Japonec a Maďar majú niekoľko rozlišovaícich prvkov - jednak je to tá anténa, potom iné dekory na výplniach dverí (antracit namiesto striebroných), rádio s MP3 (vraj to majú len JPN, neviem), plastovú podložku pod prednou ŠPZ (pri maďaroch sa ŠPZ montuje šikmo a priamo na nárazník), el. ovládanie zadných okien a kožený volant. Tuším to je všetko. "Made in Japan" asi fakt nikde nenájdeš ;-) Teda aspoň nie na viditeľnom mieste.
          • 00 Reagovat !

            foto ps1818

            ps1818 09.05.2007  23:23

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba km/l x l/100km

            Vlastne a ešte čosi - Japonci majú ovládanie rádia len na ľavej strane volantu, kým Maďari na oboch stranách... ) Osobne by som v tomto asi radšej privítal tú maďarskú variantu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.2007  16:40

    10b

    :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.2007  17:36

    hodnocení

    nádhera !!!! dávám 10bodíků ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.2007  20:09

    hodnocení

    moc pěkný autíčko. dávám 10 bodů ;-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto mitak

    mitak 15.05.2007  21:20

    hodnocení

    Tak toto auto by bylo (narozdíl od tvého Clia) jedno z aut, ze kterých bych vybíral při koupi auto pro moji holku - pěkný design, dobrá výbava, přijatelná cena. S tím motorem jsi mě ale docela zaskočil. Proto dávám jen osm bodů a bohužel přestávám toto auto považovat za neprůstřelného favorita své třídy, i když je pro mě pořád na špici.
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 15.05.2007  22:11

      « Re: hodnocení-motor

      ďakujem za hodnotenie, no musím povedať, že pre ženu je to auto (resp. ten motor) úplne v pohode. Ja jazdím na Fabii, tá mi úplne vyhovuje, priateľka na Swifte a tiež je spokojná. Keď si autá vymeníme, nie je spokojný ani jeden... Skrátka, ako som už napísal mnohokrát, chce to len zvyk... Dievčatá väčšinou nemajú problém s nejakou (ne)dynamikou motora. Keď chce tá moja predbiehať, vyženie to do takých otáčok, že MPI vo Fabii by sa rozsypalo. Swiftu také otáčky skrátka sedia. Mne nie. Hold, všetci sme iní ;-) Ale rozhodne si nemyslím, že Swift je zlé auto. Keby som nejazdil na Fabii, pokojne by som ho prijal (a zvykal by som si).
  • 00 Reagovat !

    foto GuitarsHero

    GuitarsHero 16.05.2007  18:06

    10b

    auto, recenzia, fotky - paraaada! Davam 10b - nech sluzi :yes: ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto majki

    majki 22.05.2007  14:05

    Motor

    Ahoj :-),
    tak Swifta jsem si chtl puvodne poridit. Bohuzel pak financni situace zavelela krapet jinak, tak jsem sel do ojetiny. No, ale mel jsem moznost (pac od chvile, co Swift II. spatril svetlo sveta jsem ho na litacku hodne chtel) se projet jak v 1.3, tak i v 1.5 a uprimne musim rict (ale nevim jak ctyrkolka, ja jel jen s predokolkou), ze 1.3 se mi zdala mnohem zivejsi nez 1.5. Zatah mela k 1.5 velmi podobny. Zel ale najel jsem s tim po ctyrproudovce cca. 50km, v pripade 1.5 70km, takze zas nemuzu nejak objektivne hodnotit, ale vesmes mi to pripadalo jako hodne dobre motory pro tohle vozitko. Mno, asi se nekde poohlidnu po ctyrkolce, abych ji vyzkousel taky :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "marek" [62.168.81.XXX] 04.06.2007  13:32

    Kufor -/kufrícek swiftu

    davam 9 b .... chcel by som si kupit swiftika a mam otazku....na tu lyzovacku si balil lyze a lyziarky pre kolkých?

    Ono je batozinový priestor zatial jediná brzda prečo swift nie......uvazoval som ci je taky vyuzitelný ako vsetci hovoríte
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 04.06.2007  14:25

      « Re: Kufor -/kufrícek swiftu

      štvorkolka má litrový objem ešte o málo menší ako dvojkolka (tuším približne nejakých 190 ku 205 litrov). Lenže litrový objem nie je ani zdaľeka všetko. Swift má kufor príjemne hlboký (a teda vysoký). Nevýhodou je krátka základňa (spodná dĺžka). Nestrčíš tam teda povedzme škatulu od televízora, ale tašiek (či lyžiarok) tam zmestíš habadej! Ja som tam dával konkrétne 4 páry lyžiarok (z toho jedny dvanástky), ruksak s príslušenstvom (jedlo, rukavice, okuliare a pod.) a vetrovky (pozn.: lyže išli do strešného boxu). Uvažujem ešte nad jednou vecou, že dám na zadné okná tmavé fólie a vyhodím plató, čo je nad kufrom - získam tak ešte väčší objem kufra ;-) Ruku na srdce, kedy pôjdeš autom v plnom obsadení (4 osoby) a plus povedzme ten televízor? Ak pôjdete televízor kupovať dvaja-traja, zmestíš ho tam vďaka sklopným sedadlám >:D Samozrejme, druhá vec je, že na dovolenku do apartmánu pre 4 osoby je ten kufor jasne malý. Ale vtedy môže byť malý aj kufor vo Fabii Combi (426 litrov), najmä keď balí moja nežnejšia polovička - vlastná skusenosť... :-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Kocmeister" [88.103.42.XXX] 07.06.2007  19:21

    Hodnocení motoru

    Swifta 1,3 máme v současnosti zapůjčeného jako náhradní auto za havarovaný Subaru Forester 2,0. Je to už 14 dní a tak si dovolím napsat svůj názor. Musím říci, že hodnocení motoru autorem recenze je dle mne vyloženě nesmyslné. Moje zkušenost je diametrálně odlišná, ba přímo opačná. Motor je až neuvěřitelně živý vzhledem k objemu 1,3 litru, bez problémů vytře zrak při sprintu z místa i silnějším autům včetně našeho Forestera 2,0. Stovka je tam dříve než řeknete švec! Oproti zmiňované 1,4 MPi je to drak. Aby také ne 68 Kw z takového objemu se jen tak nevidí. Ano má rád otáčky, čím vyšší tím lepší svezení, ale v tom vůbec nevidím problém. Prostě když potřebuji předjet tak podřadím z 5 na 3 a bleskově bezpečně předjedu, navíc za doprovodu pěkného zvuku:-). A pružnost se také vůbec nejeví zlá, od 2000 ot. zabírá plynule a jezdit na 5-ku 70 opravdu není problém. Pochopitelně upozorňuji, že pokud chci výrazněji zrychlit tak podřadím. Osobně si myslím, že za 1. auto autor recenze podtáčí, protože zrychlování pod 2000 ot. neprospívá ani benzínům s větším objemem, 2. není auto možná dostatečně zajeté, tudíž časem ožije. 3. Negativní vliv má pohon 4*4, nebo nejhorší možnost je, že se jedná o nepovedený kus.
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 07.06.2007  21:51

      « Re: Hodnocení motoru

      Autor recenzie odkazuje, že motor 1.3 vo Swifte je podľa jeho názoru a jeho skúseností nie najlepší. Autor recenzie najazdil vyše 40.000 km na Renaulte Clio s prakticky identickými výkonnostnými paramtrami (1390 cm3, 72 kW), no dynamika týchto dvoch vozidiel je aboslútne nezrovanteľná (jasne v prospech Clia). Autor recenzie taktiež znova a znova pripomína, že japonské motory sa spravidla vyznačujú vysokootáčkovou charakterisitikou, ktorá nie každému pasuje - teda autorovi recenzie určite nie. Preto autor recenzie píše o motore v jeho vlastnom aute to, čo si o ňom myslí. Autor recenzie sa zároveň ohradzuje voči termínom ako "vyložený nezmysel" a pod.
      A ad 1: 2.000 otáčok nie je na túto kategóriu áut ani zďaleka podtáčanie - napr. pre F1 je aj 10.000 otáčok podtáčaním... Ad 2: správne, možno nie je ešte zabehnuté - viď staršie príspevky v diskusii. Ad 3: správne, pohon 4x4 určite má negatívny vplyv na dynamiku - viď staršie príspevky v diskusii.
      Prosím teda autora "Kocmeister", aby sa pri uvádzaní svojich opačných názorov vyhýbal zbytočným invektívam. Každopádne, vďaka za osobné skúsenosti.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Kocmeister" [88.103.42.XXX] 08.06.2007  11:02

        « Re: Re: Hodnocení motoru

        Omlouvám se za zbytečné invektivy, máte pravdu trochu jsem to přehnal. Jen mi bylo líto dle mě zbytečně negativního hodnocení např. že se jedná o lenocha, s čímž rozhodně nesouhlasím. Každopádně chápu, že Vám může vyhovovat jiná charakteristika motoru.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.06.2007  23:56

        « Re: Re: Hodnocení motoru

        Tiež som za to, že nie je lenivý. Len si na motor a prevodovku treba zvyknúť. Tí japončíci to totiž vyladili trošku zvláštne - prevody sú dosť dlhé (asi kôli spotrebe), ale motor je vysokootáčkový (kôli živosti a radosti) :-) .

        Čaute.

        A zabudol som. Čím viac mám najazdené, tým ide lepšie (proste zábeh). A mám len predný náhon.
        ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto ps1818

          ps1818 13.06.2007  22:36

          « Re: Re: Re: Hodnocení motoru

          Áno, myslím, že môžem súhlasiť s tvrdením, že motor sa zabieha. Tiež mám pocit, že pomaličky je stále živší (alebo si len zvykám? ;-) )
          Pred pár dňami som si ho opäť vzal a jazdil celý deň len na Swifte. A tak som si povedal, že pôjdem svižne. Vytáčal som síce natoľko, že Fabia by mi už skuvíňala, no Swift bol práve v týchto otáčkach doma. Spotreba síce išla trochu hore, žiadna dráma sa však nekonala - okolo 7,5 po meste plus okolie. Musím povedať, že asi som sa zamiloval do jeho zvuku pri cca 4500 otáčkach - taký malý diablik... >:D Fajovučko sa s ním predbieha, len teda znova len pri vysokých otáčkach - keď s Fabiou stačí 3000, Swift chce aspoň tých 4500. Ale ťaháááááááááááááá.........!
          Každopádne Swift nie je moc vhodný automobil pre môj "tatkovský" štýl jazdy á-la POHODIČKA. Na to je ako stvorená Fabia. Ale mám taký pocit, že keď sa budem potrebovať trochu vyblázniť, odreagovať a napumpovať do žíl adrenalín, vezmem si Swifta.
          (už sa teším na zimu->4x4)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 13.06.2007  23:47

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení motoru

            Áno máš pravdu. Swift nie je na tatkovský štýl jazdy. Ale ja s ním napríklad kľudne jazdím po meste 50 na štvorke, len treba skôr podradiť keď sa blíži spomalenie (kolóna,kopček). Do križovatiek som si zvykol zaradiť za dva a keď dávam niekomu prednosť aj keď som ešte v pohybe, kľudne tam zaradím aj za jedna. Odpáli ma to z križovatky a nikomu nezavadziam. Päťka sa dá zaradiť už pri 70, ale len na rovnej ceste. Samo, že hovorím o nenaplnenom aute. Tento štýl jazdy je možný, ale Swiftu nesvedčí. Výhoda je, že spotreba je nízka.

            Mimochodom. Aj s tou Fábiou to nie je také ružové. Kolega má 1,2 47 kW a keď ide tatkovsky, tak ten motor je tiež dosť často podtočený. Ako je to zo súčasnými 1,4 neviem, ale staršie, ešte z favoriťáckym motorom 1,4 50 kW boli presne také ako hovoríš. Tie však mali iné neduhy.

            Beriem to proste tak, že som si kúpil Swifta. Má zaujímavý dizajn, zaujímavý motor, zatial muchy iba sem tam (predsa je to len nižšia stredná trieda) a ide len o to zvykúť si naň - resp. naučiť sa na ňom jazdiť.

            Prijemné svišťanie po cestách.
  • 00 Reagovat !

    foto David-Silver

    David Silver 07.08.2007  10:50

    pěknej swiftíček

    hezkej Swift, čtyřkolka může bejt dobrá//10b
  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 20.09.2007  17:30

    Mas zajimave postrehy,

    tohle jsem o Swiftiku jeste necetl. Asi zalezi, z jakeho auta do nej presednes.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "johny-my" [84.47.120.XXX] 28.09.2007  17:03

    swiftik-motor 1,3

    Sice som necital vsetky prispevky, tak neviem, ci to uz nebolo spomenute, ale treba si vsimnut vrtanie (78mm) a zdvih (69,5mm) u tohoto motora. To hovori, ze je to podstvorcovy motor. Teda v tomto pripade ani teoreticky nie je mozno hovorit o zatahu od malych otacok, ci o nejakom vhodnom priebehu krutiaceho momentu. Suzuki motory maju zvlastnost, ze co do objemov 1,3; 1,5; 1,6(v SX4) maju rovnake vrtanie, objem je meneny len zdvihom. Podla mna je vhodnejsia volba skor 1,5 - no zatial to neviem v praxi posudit, ci lepsie taha.
    Osobne ked sa jedna o japonske motoriky: mame Suzuki Alto (2004) s motorom 1,1 16V a tu som prekvapeny, ze napriek dost tazkemu sprevodovaniu ma celkom slusny zatah uz od 1800 ot/min, aj ked je auticko nalozene (uz to je horsie) ...a stale sa spotreba zmesti do 6 l/100km...snad si najdem cas konecne napisat sem recenziu o nom ... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 26.11.2007  19:19

    10b

    diky za hodnotenie, vsimol som si ze zatial som ti hodnotil iba clio, tak som uz teraz kukol aj na ostatne auta. ten swift si kupil ako nastupcu fabky? preco si si kupoval tento motor, ked ti nevyhovuje? si si ho nebol predtym prejst?
    • 00 Reagovat !

      foto ps1818

      ps1818 27.11.2007  12:21

      « Re: 10b

      aj ja ďakujem za hodnotenia! ;-)
      Swift nie je nástupcom Fabie - nedokázal by ho plnohodnotne nahradiť. Potrebujem totiž aj jedno relatívne veľké rodinné auto (Fabia Combi) a to mi Swift nedokáže ponúknuť. Swift bol kúpený za účelom jazdy v zime na chatu a na lyžovačky do hôr (pohon 4x4). Cez rok s ním jazdí na 95% moja polovička (väčšinou po meste), a jej motor celkom vyhovuje, takže motor už v podstate neriešim. A keď idem Swiftom ja, zatnem zuby, no po chvíli si začnem užívať výkon vo vysokých otáčkach a premením sa na puberťáka na motokáre >:D Lenže potom tá spotreba... :-( Zatiaľ je dlhodobý priemer okolo 8 litrov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.2007  23:41

    au

    Ak chceš, kukni aj na www.suzukiswift.sk ;-) .

    Toho karambólu je mi ľúto :'-( . Dúfam, že ti ho dajú riadne do poriadku.
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 29.01.2009  22:53

    fuu

    tak to som necakal ze ten motor sa tak sprava velmi som uvazoval o tom aute ale zrejme by som prisiel o nervy no recenzia rozhodne za 10 :-) pomohol si mi :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…