Recenze

9 Majitel

Škoda Forman

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Forman, foto 1 Škoda Forman, foto 2 Škoda Forman, foto 3 Škoda Forman, foto 4 Škoda Forman, foto 5 Škoda Forman, foto 6 Škoda Forman, foto 7 Škoda Forman, foto 8
Škoda Forman, foto 9 Škoda Forman, foto 10 Škoda Forman, foto 11 Škoda Forman, foto 12 Škoda Forman, foto 13 Škoda Forman, foto 14 Škoda Forman, foto 15 Škoda Forman, foto 16 Škoda Forman, foto 17 Škoda Forman, foto 18 Škoda Forman, foto 19 Škoda Forman, foto 20 Škoda Forman, foto 21 Škoda Forman, foto 22 Škoda Forman, foto 23 Škoda Forman, foto 24 Škoda Forman, foto 25 Škoda Forman, foto 26 Škoda Forman, foto 27 Škoda Forman, foto 28 Škoda Forman, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Švestka Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".

Taťka měl svůj pracovní stroj (bílýho Favorita), jenže měl nějato nějakým 300 000 km. Tahání fošen, lamina, dřeva obecně a všeho ostatního, koroze a otcovo zacházení s autama udělalo svoje. Fávo bylo po té porci docela mrtvý, při jízdě cukalo, dvojka a trojka jedině s meziplynem, k tomu ještě trojka v hodně případech nešla najít, tlumiče v háji, no prostě snad všechno. Takže jsme se koukali po novým autě. Jenže kde sehnat solidního Formana za slušný prachy ? V Brně jich pár slušnejch bylo, byli ale podle mýho a taťkovýho vkusu docela předražený. Takže jsme oba skočili na internet a hledali. Jenže stejnej výsledek, buď byli moc rezavý a ve špatným stavu a nebo zase až moc dobrý a drahý. Ty, který vypadali pro taťky akorát byli už pryč. Jednou jsme narazili na bazar, kde byli hned tři a ještě byli k mání.

Tak jsme se teda rozjeli do Moravské Třebové do takovýho malýho autobazaru. Jeden modrej byl docela dost hnilej, na netu tak nevypadal, druhej byl zelenej, nešel ale vůbec nastartovat, tak jsme od něj dali ruce pryč. Třetí a poslední byl sice nejdražší, ale za to vypadal nejlíp a chytnul hned. Říkali jsme si to je on. Na cenovce bylo uvedeno 20 000, ale dohodli jsme si malou slevu. Takže první cesta domů s novým autem byla na mě.

První svezení byl docela nezvyk, přece jenom motor se probouzí ve vyšších otáčkách a při zkušenostech z autoškoly, se Škodovkou a Feldou, byl 50-ti kilo watový motor ve Formanu tak nějak víc. Na tom mokru to hrabalo snad všude :-D. Po pár kilometrech se mi ale dostal docela do krve.

Výbava:
----------
-Imobilizér
-Dělený zadní sedačky
-4x repro
-Rádio na kazety
-Stěrače s cyklovačem
-Tažný zařízení
-Litá kola
-Střešní okno bez slunečních roletek
-Stropní hodiny

Nejčastější závady Fáva:
---------------------------
1)prosakování oleje z motoru a převodovky
2)zatékání do parabol světlometů
3)předčasné opotřebení ozubení spouštěče motoru
4)nekvalitní lak
5)velká náchylnost karosérie ke korozi a to včetně spojovacího materiálu
6)deformace plastů interiéru slunečním zářením
7)špatné lícování pátých dveří a tavení jejich elektr. kontaktů
8)praskání kohoutu topení
9)praskání silonových kloubků u mechanismu posouvání předních sedadel
10)poruchy elektroinstalace

Silné stránky

1)nízké provozní náklady
2)prostorný interiér
3)na svou dobu solidní jízdní vlastnosti
4)stylový design studia Bertone
5)jednoduchost = možnost oprav svépomocí
6)při aspoň minimální péči dobrá spolehlivost
7)dobrý poměr cena/výkon
8)bohatý sortiment náhradních dílů

Slabé stránky

1)zejména u starších ročníků vysoká poruchovost a špatné dílenské zpracování (poruchy elektrické instalace, vodního čerpadla, prosakování oleje z motoru i převodovky, prosezená přední sedadla)
2)motory s větším objemem než 1.3 l nebyly v nabídce
3)v současných měřítcích nižší úroveň pasivní bezpečnosti (o ABS nebo něčem podobným se mu mohlo jenom zdát)
4)Koroze-když se člověk o auto nestará, tak hnije pod rukama na klasickejch místech (zadní dveře, blatníky,prahy, atd...)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Se servisem zkušenosti zatím nejsou. Na autě se zatím nic nemělo. Jenom se dolil olej a tím všechno haslo. Hlavně něco by se našlo, jenom se to auto přezulo na zimní kola a plechový disky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S prodejcem nebyli vůbec žádný problémy, vše šlo hladce.

Zajímavý

Otec auto kupoval Formana asi 3 týdny přede mnou a přepisovat si ho šel asi týden přede mnou, protože dřív neměl čas. A stejně máme hned po sobě SPZ, v první chvíli jsem si toho nevšiml, ale je to docela síla :-)))

 

Novinky v recenzi

4.7.2009 02:01

První větší oprava

Tak že na Švestce se utrhl silentblok na motoru. Při té příležitosti se vyměnil klíňák, stočili se kotouče, vyměnili se brzdový desky, nějaký manžety atd atd dalších dílů. Konečnej účet asi 2 500 kč. Snad to bude na dýl teď :-).

12.6.2009 11:52

Dneska otec přišel s tím, že auto táhne nějak na pravou stranu, když přidá plyn. Mrknuli jsme se na to a bylo zjištěný, že upadl silentblok na motoru. Musí se to nechat spravit, tohle se doma nezvládne :-!


Další vozy Škoda Forman



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím drží

praktičnost
10

Je to kombík, takže paráda

prostornost
10

Je v něm docela dost místa

jízdní vlastnosti
7

Pokulhává za moderníma autama, ale zůstává solidní

jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
10

Levný, dostupný :-)

výkon motoru
10

Nejvýkonější ve Fáčku

spotřeba
8
hlučnost motoru
8

Je hlučnější ve vyšších otáčkách

kvalita sedadel
7

Boční vedení veškerý žádný

brzdy
7
zavazadlový prostor
10

Maximální spokojenost






Blesk.cz

Jiří Macháček onemocněl covidem! Přišel na to úplnou náhodou

Jiří Macháček onemocněl covidem! Přišel na to úplnou náhodou

Do dvoutýdenní karantény ho poslal kolega. První test byl negativní, ale když šel na druhý test, ukázalo se, že…

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

 

iSport.cz

Soupeře Liberce kosí koronavirus, FCSB žádá odložení předkola EL

Soupeře Liberce kosí koronavirus, FCSB žádá odložení…

Čtvrteční duel Liberce v Evropské lize proti rumunskému FCSB, tedy někdejší bukurešťské Steaue, je v ohrožení.…

Jarolímova zpověď: I Jankto věděl, co hrát. Droppu mi dávali lidé sežrat

Jarolímova zpověď: I Jankto věděl, co hrát. Droppu…

Je to jako číst dlouhé souvětí – a marně hledat poslední slova. Před dvěma lety skončilo angažmá Karla Jarolíma…

 

Reflex.cz

Prymula: Na fotbalový stadion může maximálně 2 000 lidí, do hokejové haly maximálně 1 000

Prymula: Na fotbalový stadion může maximálně 2 000…

Počet diváků na venkovních sportovních a kulturních akcích se omezí na 2000, na vnitřních na 1000 sedících lidí,…

Češi vydrželi týden pod vodou ve vlastnoručně vyrobené stanici. Teď tu můžeme trénovat kosmonauty, tvrdí

Češi vydrželi týden pod vodou ve vlastnoručně…

Matyáš Šanda a František Harant překonali před měsícem český rekord v délce pobytu pod vodou. Ve vlastnoručně…