Recenze

10 Majitel

Škoda Forman Million Edition!

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Forman, foto 1 Škoda Forman, foto 2 Škoda Forman, foto 3 Škoda Forman, foto 4 Škoda Forman, foto 5 Škoda Forman, foto 6 Škoda Forman, foto 7 Škoda Forman, foto 8
Škoda Forman, foto 9 Škoda Forman, foto 11 Škoda Forman, foto 15 Škoda Forman, foto 16 Škoda Forman, foto 17 Škoda Forman, foto 18 Škoda Forman, foto 19 Škoda Forman, foto 20 Škoda Forman, foto 21 Škoda Forman, foto 22 Škoda Forman, foto 23 Škoda Forman, foto 24 Škoda Forman, foto 25 Škoda Forman, foto 26 Škoda Forman, foto 27 Škoda Forman, foto 28 Škoda Forman, foto 29 Škoda Forman, foto 30 Škoda Forman, foto 31 Škoda Forman, foto 32 Škoda Forman, foto 33 Škoda Forman, foto 34 Škoda Forman, foto 35 Škoda Forman, foto 36 Škoda Forman, foto 37 Škoda Forman, foto 38 Škoda Forman, foto 39 Škoda Forman, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Jerry Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:106050 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 105 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".

Obecně:
Vozy Škoda Favorit byli prvními vozy mladoboleslavské automobilky s předním pohonem. Jeho karoserii navrhl známý italský designér Bertone. Veřejnosti byl poprvé představen v pozdním létě roku 1987 na brněnském strojírenském veletrhu. V roce 1988 byla zahájena jeho sériová výroba modelem 136 L s motorem 1.3 o výkonu 46 kW, o dva roky později následoval další typ 135 s agregátem 1.3 o výkonu 43 kW. V roce 1991 byla zahájena výroba praktické verze kombi pod jménem Forman, v témže roce se v malém množství objevila varianta 135 Le/Lse s elektronickým karburátorem a katalyzátorem. Ve stejné době se objevil i Roadster MTX, pod jehož designem se podepsal Václav Král. Mladoboleslavský Favorit přestavovala na kabriolet pražská firma Metalex. V roce 1993 následovala výrazná modernizace a facelift – akce 545 zlepšení, mezi které patřilo například zpevnění karoserie, rozšíření rozchodu kol obou náprav, ošetření dutin atd. Motor 1.3 dostal jednobodové elektronické vstřikování paliva ve dvou výkonových verzích 40 a 50 kW. V roce 1994 nahrazuje model Favorit novější Felicia a v roce 1995 končí i výroba Formanu, který je nahrazen Felicií Combi.

Technické specifikace:
Výrobní řada: Škoda Favorit 135 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; L Praktik; Škoda Favorit 136 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; Li; LSi; L Praktik
Výrobní období: 1987 – 1995
Počet vyrobených kusů: 783 167
Charakteristika: osobní a lehký užitkový automobil s pohonem předních kol

Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1289 ccm
Výkon: 43 kW při 5000 ot./min.; 40 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (135); 46 kW při 5000 ot./min.; 50 kW při 5000 ot./min. od roku 1993 (136)
Točivý moment: 94 Nm při 3000 až 3250 ot./min. (135); 100 Nm při 3000 až 3750 ot./min. (136)
Převodovka: v bloku s rozvodovkou a motorem

Rychlost: 150 km/h (motor 50 kW)
Zrychlení: 14 s (motor 50 kW)
Spotřeba: (90 km/h – 120 km/h – město) 5,2 – 7,0 – 7,6 litru/100 km (motor 46 kW) až 5,7 – 7,9 – 8,3 litru/100 km (motor 40 kW)

Podvozek: bezrámová konstrukce
Rozměry: 3815 x 1620 x 1415 mm
Váha: pohotovostní 840 kg; celková 1290 kg
Karoserie: celokovová; samonosná; Favorit – pětimístný; pětidveřový hatchback; Favorit Praktik – dvoumístný; pětidveřový hatchback

K mýmu autu:
Můj forman sjel z výrobní linky někdy kolem posledního října roku 1994. Sjel pravděpodobně jako 937 Forman z řady Million Edition (alespoň to tvrdí velice vzácná medaile, co jsem měl k autu!). Formanů Million Edition sjelo z výrobní linky všeho všudy asi tisícovka kusů a vycházeli jak z výbavy LX tak GLX. Barva všech Formanů Million Editon byla tmavo šedá metalíza. Moje výbava vycházela pravděpodobně z výbavy LX. To znamená, že má standardní LX sedačky (ve kterých se mi ale nějak špatně sedí, takže v rámci komfortu doplním výbavu o GLX sedačky). Výbava navíc je prozatím jenom tahle: zeleně tónovaný všechny skla, centrální zamykání Škoda, odhlučňovací sada Škoda (na kapotě, příčce v motorovým prostoru a pod palubní deskou), otevírání kufru z místa řidiče, kastlík před spolujezdcem na zámeček, stropní dvoutlačítkové hodiny, ostřiky předních světel, reflexní panel Hella červený pod SPZ a kouřový zadní světla. Teď mě čeká doplňování výbavy v rámci Škodováckého pobového katalogu.

Motor:
Čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný napříč před přední nápravou. Jedná se o motor s jednobodovým vstříkováním paliva BMM a řízeným katalyzátorem. Výkon motoru je 50 kW při 5000 ot./min. S motorem jsem zatím jenom a jenom spokojenej. Forman s tímhle motorem je snad to nejlepší co může člověk z řady Favorit mít. Motor dobře tahá odspodu a o proti 40 kW víc živej. O proti Favoritu je nárůst váhy necelých 20 kg, takže je to znát :-). Není problém se s Formanem hnát po dálnici i 180tkou, ale jako cestovní rychlost bych ji nedoporučoval. Za jedno, hluk uvnitř je fakt už docela velkej. Za druhý auto v týhle rychlosti strašlivě pojídá benzin. A za třetí, brzdy. Auto sice z téhle rychlosti přibrzdí. Ale nechtěl bych to dělat opakovaně!

Podvozek:
Někteří lidi si na jízdní vlastnosti Favoritů a Formanů stěžují. Ale já jezdil už se dvouma Favorita a teď s tímhle Formanem a můžu říct, že i když se v zátáčkách naklání, zvolenou stopu si drží hodně dlouho. Když je teda všechno v pořádku co á být v pořádku.

Brzdy:
Brzdy...co k nim říct, no jo, prostě po nějaké době vadnou, z vyšších rychlostí bych nechtěl brzdil víckrát a když se jede z delšího táhlýho kopce, výsledek je stejnej.

Prostor:
Tohle byla jeden z hlavních důvodů, proč jsem sháněl Formana. Favorit mi byl prostě malej. Do kufru se vešlo strašně málo věcí a i když člověk potřeboval, nějaký věci se prostě nevešli. Do Formanu se vlezou i předměty dlouhé 2,5 metru. Když jde trošku uhnout, tak i 3 metry. Naprostá spokojenost. Jedinou menší nevýhodou je místo na zadních sedačkách. Měřím docela dost, tím pádem mám sedačku téměř v krajní poloze a za mnou už moc místa pro nohy nezbývá.

Silné stránky

- Jednoznačně vyjímečnost vozu!
- Prostornost!
- Motor!
- Jízdní vlastnosti!
- Ceny náhradních dílů a jejich dostupnost!
- Jednoduchost vozu!

Slabé stránky

- Jednoznačně koroze! :-(
- Brzdy :-(
- Vysazenost některých lidí na tyhle auta :-(
- Eko daň :-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem ještě žádný nemám. S tímhle autem mám naježděno asi 2500 za necelý měsíc. Zatím jenom vyměněn olej v motoru a převodovce. Víc zatím není potřeba, auto je ve slušné kondici. Po zimě přijdou nový zadní lemy, přední blatníky a pátý dveře.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromí prodej v Praze, nemůžu si stěžovat. Auto jsem okoukl, projel, sepsala se kupní smlouva a málem jsem při odjezdu nezaplatil :-D

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Forman Million Edition!

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda Forman



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nemůžu hodnotit, mám krátce.

praktičnost
10

Praktičnost? Jednoduše skvělá!

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10

S origoš odhlučňovací sadou se to dá :-)

kvalita sedadel
8

Musím doplnit o sedačky GLX

brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Pravda o smrti Krampolovy manželky Hany (†59): Záchranka popsala poslední okamžiky

Pravda o smrti Krampolovy manželky Hany (†59):…

Jiří Krampol (82) prožívá velmi těžké a smutné chvíle. Náhle mu totiž zemřela manželka Hana Krampolová (†59).…

Bolest v krku v létě? Může to být zákeřná bakterie! Lékař promluvil o zdravotních rizicích

Bolest v krku v létě? Může to být zákeřná bakterie!…

Angíny, ekzémy nebo žaludeční obtíže – to jsou jedny z nejčastějších letních nemocí, se kterými se pravidelně…

 

iSport.cz

Podaný o výzvě v Jablonci i Dukle: Bylo mi jí líto. Proč už nejí maso?

Podaný o výzvě v Jablonci i Dukle: Bylo mi jí líto.…

Sparta, Střížkov, Olomouc, Teplice, Dukla, Bohemians a… Jablonec! Fotbalový cestovatel Jakub Podaný ochutná…

Slavia a Sparta cílí na reprezentanty. V Edenu mají smělý nápad

Slavia a Sparta cílí na reprezentanty. V Edenu mají…

Dnes nastartují autobusy a rozjedou se na herní soustředění do Rakouska. Sparta se stočí na jih, přípravný kemp…

 

Reflex.cz

Moderátor ČT Železný píchl do vosího hnízda, prezident Svoboda v roce 1969 skutečně zradil národ

Moderátor ČT Železný píchl do vosího hnízda,…

Už třetí týden se vede na webech a sociálních sítích vášnivá diskuse kolem věty moderátora České televize Jakuba…

Hrůzné výjevy ze starých blázinců: Jak se léčilo šílenství před 100 lety

Hrůzné výjevy ze starých blázinců: Jak se léčilo…

Dějiny psychiatrie jsou na rozdíl od lékařství jako takového mladší a „klasičtí“ lékaři psychiatry dlouho…