Recenze

8 Majitel

Škoda Roomster 1.4 Style Plus

8.27 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3 Škoda Roomster, foto 4 Škoda Roomster, foto 5 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 7
Škoda Roomster, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Roomster Rok výroby 2009 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 171 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "STAN_".

Snad první odvážně navržená škodovka za posledních 20 let. Uznávám, že ne každému se design musí líbit, i já jsem z počátku nebyl úplně přesvědčen. Velkým argumentem při výběru vozu byla jeho praktičnost a užitná hodnota, kterou nabízí. Navíc jsem dostal výhodnou nabídku na odkup mého předchozího vozu /fabia I, 1.4, 44 kW/, takže nastal čas poohlédnout se po nějakém novém přibližovadle.

Několik technický parametrů:
Délka 4205 mm, šířka 1684 mm, výška 1607, světlá výška 140 mm, rozvor náprav 2617, objem kufru 450-530*/1780 litrů.

V mém případě jsem zvolil motor 1.4 (16V) 63 kW, manuální převodovka. Zvolil jsem akční nabídku ve výbavě style, která nabízí vše potřebné pro běžné cestování (klima, el.okénka vpředu, rádio s CD, dálkový centrál, mlhová světla, parkovací senzory, aj.).
Z mimořádné výbavy jsem zvolil loketní opěru, další 4 repro vzadu (celkem jich je ve voze 8)a plnohodnotné rezervní kolo.


Silné stránky

Zajímavý design vozu, kvalitní dílenské zpracování, výborně řešený interiér vozu, který nabízí bezproblémové cestování pro 4 dospělé osoby nadprůměrného vzrůstu/váhy/ včetně jejich zavazadel.
Velice dobrý přístup do vozu při nastupování/vystupování (zejména na zadních sedadlech).
Jako velké plus hodnotím klimatizaci - už se těším na příští léto :-)
Objem palivové nádrže je 55 litrů (tj. o 10 víc naž má fábia) - což nabízí poměrně pěkný dojezd na 1 natankování.
Vůz nabízí sice hodně odkládacích míst, ale hlavní schránka před spolujezdcem (ta spodní - klimatizované) je hodně malá, vejde se do ní serviska a moc nic víc :-/


Slabé stránky

Jedinou bolístkou všech škodovek jsou slabé motorizace. Kdo chce jezdit svižně (rychle) musí řádně připlatit. Ani mnou zvolená motorizace 1.4 (63 kw) není žádná formule, ale myslím, že jde o rozumný kompromis. Motor není ještě zajetí - na 130 km/h točí cca 4000 otáček. Od vyšších rychlostí (nad 130) začíná být hlučnější. Nedokážu si představit, jak s Roomstrem hýbe 1,2 HTP od rychlosti 100 km/h a výš.
V porovnání s předchozí fábií musím konstatovat, že je patrná snaha škodovky ušetřit za každou cenu (mémě oplastovaný kurf, motor bez gumové ochrany haubny, pocitově méně měkčené plasty, nižší ochrana podběhů, aj. Vesměs jde o drobnost, myslím, že to nemá podstatný vliv na provoz vozu, ale stovka ke stovce udělá miliony.
Často tolik kritizovaný špatný výhled z vozu se mi nezdá zase tak hrozný - myslím, že je stejný jako u předchozí fábie I. generace.
Co se týče spotřeby tak nemohu zatím hodnotit - u pumpy jsem byl 3x :) - prozatím je průměr cca 8 litrů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo jsem vybíral během srpna 2009. Oslovil jsem několik prodejců, nakonec vyhrál HAVEX auto z Ml.Boleslavy. Vozidlo bylo k odběru do 4 týdnů od objednání. K vozu jsem dostal "zdarma" koberečky a lékarničku. Zajímavé bylo i to, že vůz stál méně než moje 1. škodovka (fabia 1,4 clasic) zakoupená před 8 lety.

 


Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím bez problémů

praktičnost
10
prostornost
10

Pocitově je stejně místa jako v octávii (na zadních sedadlech snad dokonce víc)

jízdní vlastnosti
8

1.4 je rozmný kompromis - závodní ambice však nemá.

jízdní komfort
8

Pohodové auto pro běžné ježdění.

provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
6

Zatím je vysoká (cca 8 litrů, při šetrném zajíždění).

hlučnost motoru
7

zatím relativně hlučný

kvalita sedadel
9

velmi dobré posezení

brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

„Velezrada,“ svítil obří nápis na Pražském hradě. Policie ho řeší jako přestupek, kdo za ním stojí?

„Velezrada,“ svítil obří nápis na Pražském hradě.…

Světelným nápisem „Velezrada“, který se v noci z pondělí na úterý objevil na budově Pražského hradu, se policie…

Tváří v tvář vlkodlakům! Dojmy z hraní Resident Evil Village

Tváří v tvář vlkodlakům! Dojmy z hraní Resident Evil Village

Děs, který bude stát za to! Druhá hratelná demoverze Resident Evil Village odhalila mnohé. K vidění byla samotná…

 

iSport.cz

Škrobáková má rakovinu, i tak trénuje: Bojuju o život stejně jako se sportem

Škrobáková má rakovinu, i tak trénuje: Bojuju o…

Tenhle příběh je síla. Jde v něm o život, protože bývalá úspěšná reprezentantka a současná atletická trenérka…

Šéf Realu šokuje: Hrát za reprezentaci nemá smysl. Zkrátí se doba zápasů?

Šéf Realu šokuje: Hrát za reprezentaci nemá smysl.…

Zakládající členové Superligy si jej zvolili do čela. A Florentino Pérez, proslulý manažer a šéf Realu Madrid,…

 

Reflex.cz

Pavel: Rusko není slovanský bratr, za kterého se vydává. Jednotka GRU jsou v podstatě agenti s právem zabíjet

Pavel: Rusko není slovanský bratr, za kterého se…

Generál Petr Pavel, bývalý předseda vojenského výboru NATO, se v pořadu Prostor X vyjádřil k otázce aktuálního…

Vlády neřeší příčiny a spoléhají jen na to, že změny se dosáhne zvýšeným tlakem, říká prezident NKÚ

Vlády neřeší příčiny a spoléhají jen na to, že změny…

Poprask vyvolal před dvěma lety prezident Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) Miloslav Kala (58), když prohlásil,…