Škoda Octavia (2001)
11.10.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZAMEKTDI". TDI je pro mě jasná volba, v tomhle motoru se kloubí síla s úsporným provozem. Vemu to…
Škoda Octavia (ZAMEKTDI)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- turbo 11.10.2010 18:45 rogiman
- Hodnocení: 11.10.2010 20:39 David Kos
- Děkuji 11.10.2010 21:21
- RS look 11.10.2010 22:40 _maty_
- FOTO 12.10.2010 08:45
-
Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 10:45
-
Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:22
Matheas Ropak
-
Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:48
- Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:54
-
Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:54
Matheas Ropak
- Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:58 Matheas Ropak
- Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:59
-
Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:48
-
Re: Cocococo? 1.8 tuny? 12.10.2010 11:22
Matheas Ropak
- New FOTO 12.10.2010 23:28
-
hudba 13.10.2010 09:47
Chuck Norris
-
Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 10:32
-
Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 20:12
-
Re: Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 20:32
-
Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 11:43
Chuck Norris
-
Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 11:50
-
Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 13:26
Chuck Norris
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 13:50
-
Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 13:26
Chuck Norris
-
Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 11:50
-
Re: Re: Re: hudba + jiné turbo 14.10.2010 11:43
Chuck Norris
-
Re: Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 20:32
-
Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 20:12
-
Re: hudba + jiné turbo 13.10.2010 10:32
-
David Kos 11.10.2010 20:39
Hodnocení:
Dávám 3x10b....tvá recenze je hodně zdařilá, čtivá, poutavá...no co víc si přát. I když za fotky bych nehodnotil, ale věřím že je nějaké dáš, takže už je hodnotím předem. Co se týče dotazu ohledně toho turba, já bych byl spíše pro to nové. Je to jistější. Jednak proto že máš pak klidné spaní a za další ušetříš za zbytečnou repasi. Repasované turbo, pokud je to provedeno kvalitně, vydrží sice nějakou tu slušnou porci km, ale nemáš nikdy jistotu, kdy ti opět odejde úplně. A to za ty nervy, třeba při cestě na dovču opravdu nestojí. Rozhodně souhlasím s příspěvkem od Rogimana. Ale je to tvé autí, takže se rozhodni sám. Hlavně ať ti věrně autí dlouho slouží! S pozdravem, David. ;-) -
"-- skrytý --" 11.10.2010 21:21
Děkuji
děkuji za slova chvály i za poskytnute zkušenosti co se týče turba.
Fotky budou jakmile mi podá pomocnou ruku zdejší člen a kamarád Matheas. A timto na něj vyvijím i nátlak ať se co nejdřív domluvíme a spácháme fotky.
Dejte mi týden a fotky budou. do konce měsíce budu mít nový foťák a pak budou už jen přibívat.
Proto prosím ty kteří chtějí mou recenzi hodnotit komplexně ať vyčkají
děkuji-
Matheas Ropak 11.10.2010 22:51
« Re: Děkuji
Ahoj Zámku >:-[] ,
jsem Rád , že zde vidím Tvou velmi pěknou recenzi.Samozřejmě s Fotkama se mnou můžeš počítat.Domluvíme se zítra přes tel nebo osobně kdy to spácháme ju.
Hodnocení 10/10/10 protože fotky budou a jaké to budou koukat
>:-[]
PS: recenze za 8 copak Ti tam chybí :-O
-
-
_maty_ 11.10.2010 22:40
RS look
čus 2x10 a jednou 5 za fotky :-) až dodáš tak to napravím ;-)
btw kolik vyšel RS look? mám octu 1.8 benzín se starým předkem a to co máš na týhle octě by se k tomu motoru co mám hodilo víc :-) -
"-- skrytý --" 12.10.2010 10:45
Cocococo? 1.8 tuny?
1.8 tuny to má naložený, běžně je to něco okolo 1300 kg...
Turbo zkus [odkaz]
Jestli jsou zatuhlé jen vodicí lopatky, tak to klidně můžeš nechat repasovat. Po čipnutí to ale hrozí zas, ať už budeš mít repas nebo nový dmychadlo - u tvojí maminky to bylo zanesením při nízkých teplotách (občas to chce profouknout na dálnici), po čipnutí to zas může být díky přehřátí.
Je otázka, jestli repase VNT vůbec je možná - dmychadla Garrett s měnitelnou geometrií statoru dmychadla používaná koncernem VW byla ještě nedavno neopravitelná a výrobce dmychadel ani nedodával jednotlivé náhradní díly.
Recenze OK, ale co si budeme povidat... Fotky jsou krize ;-)-
Matheas Ropak 12.10.2010 11:22
« Re: Cocococo? 1.8 tuny?
Zámku :-)
vnější rozměry (DxŠxV): 4509 x 1731 x 1448 mm
pohotovostní hmotnost: 1290
nosnost: 510 kg
>:-[] >:-[]
Hooonza
Ahoj Turbo na 66Kw nemá variabilní naklápění lopatek to má až 81Kw.-
"-- skrytý --" 12.10.2010 11:48
« Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?
I některé verze 66 kW mají měnitelnou geometrii statoru dmychadla. Montovaly se i do faceliftovaných Oktávií a od 81 kW se liší pouze vstřikovači a softwarem.-
"-- skrytý --" 12.10.2010 11:54
« Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?
konkrétně od ca května 2001, motor ALH-
"-- skrytý --" 13.10.2010 20:32
« variabilní naklápění lopatek
co se týče tohoto příspěvku od HOONZA. Tak jsem zapátral po datumu výroby a myslím si že to je 26.4. 2001 tap jak jsem psal níže ALH.
Má tedy variabilní naklápění ?-
"-- skrytý --" 13.10.2010 20:36
« Re: variabilní naklápění lopatek
Ano, je tam dmychadlo Garrett GT1749V s měnitelnou geometrií statoru.-
Matheas Ropak 13.10.2010 22:12
« Re: variabilní naklápění lopatek
Hooonza
je rozdíl mezi GT1749V s GT1749VA ?
-
"-- skrytý --" 13.10.2010 23:01
« Re: Re: variabilní naklápění lopatek
Je, ale nevím, jaký. Průměr kola kompresoru mají ale obě stejný (49 mm) a velikost rámu turbíny taky (rodina GT17)... V 96 kW je VA?-
Matheas Ropak 14.10.2010 01:51
« Re: variabilní naklápění lopatek
Musím to někde zjistit jestli to jde, jelikož bych jí chtěl dát místo stávající 81 až doslouží :-! + časem turbo s 96Kw.-
"-- skrytý --" 14.10.2010 10:24
« Re: Re: variabilní naklápění lopatek
Von je taky celkem problém v tom, že některé katalogy výrobce jsou poněkud matoucí...
[odkaz]%22GTB1749VM%… />
Taky čoveče jsem zapátral, a našel některé konkrétní rozdíly mezi 1749V, VA (130PS) a VB (150PS) (průměry turbín a kompresorů).
model - induktor kompresoru (mm) - exduktor turbíny (mm)
VNT-15/GT1749V - 33,5 mm - 36,5 mm
GT1749VA (96 kW) - 35 mm - 36,5 mm
GT1749VB (110 kW) - 37 mm - 38,3 mm
Vnější rozměry všech těchto by měly být stejné. Akorát je rozdíl mezi turby pro příčně a podélně uložené motory - jsou to rozdílné montážní skupiny.
Takže VA má oproti V větší vnitřní průměr kompresoru. Jo a eště něco - VB má titanový kompresor.
To však nemění nic na tom, co jsem psal o regulaci. Jiné turbo nebude odpovídat nastavení řídicí jednotky, takže hrozí časté skoky do nouzového režimu.
-
-
-
-
-
-
-
Matheas Ropak 12.10.2010 11:54
« Re: Cocococo? 1.8 tuny?
Aha to jsem třeba neveděl :-O , No pokud je to zalepený tak myslím , že vyčištění turba bude stačit (3000tis)
Zámku každopádně odpojit EGR ventil !!!!!!!-
"-- skrytý --" 12.10.2010 11:59
« Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?
No tak zrovna tohle neví celkem dost lidí ;-)
Zaslepení EGR ventilu je nezákonná úprava, neboť tím dojde ke zhoršení emisního chování vozidla.-
"-- skrytý --" 12.10.2010 12:00
« Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?
taky bych řekl, ty plýtvací ventily na starších dmychadlech vesměs potíže nedělaly.
edit: kua je to ve špatnym vláknu... ten novej dizajn neni zrovna ukázkově přehlednej...-
Matheas Ropak 12.10.2010 12:06
« Re: Cocococo? 1.8 tuny?
no bíla přece frčí :no: Je to hroznééééééééé nedá se na to koukat , ale nechce se mi opět zvedat tlak.
No však to není nic závažného jen MACZ opustili auta jako 911 , 996 , 350Z , Scirocco vlastně lidi co tvořili hlavní část komunity zde :'-(
no švagr je mechanik a říkal , že snad neviděl starou 66Kw s potížema turba.
Sám ji má 250.000tis/km a vše v pohodě-
"-- skrytý --" 12.10.2010 12:14
« Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?
Mě teda přijde, že výše zmínění lidé tu akorát vyvolávali rozepře a zaspamovávali diskuze, kteréžto mají být věcné. Od kecání jsou tu jiná fóra.
Nejde mi ani tak o to, že je to bílé, ale ve starší verzi byly daleko lépe oddělené jednotlivé příspěvky.-
Matheas Ropak 12.10.2010 12:22
« Re: Cocococo? 1.8 tuny?
No mě jde o tu bílou vcelku dost , celý den koukám na PC a ještě pak koukat na bíílou diskuzi to už je na oči hodně třeba kdyby byly šedé okraje ?
No a bylo víc novinek bylo to rychlejší přehlednější
No to je asi každého názor rozepře no občas se stane , že se dospělí neumí domluvit a jsou jako kohouti na smetišti..
:-O
A jo PD já to nějak přehlédl :-O Tak to jo.
No minulý měsíc jsem byl O3 TDI 77Kw v maďarsku a rumunsku a dost mě překvapilo že motor už při 60km rychlosti mě nutil dát 5 rycjlostní stupeň ??? a točil fakt nízko.
-
-
-
-
Matheas Ropak 12.10.2010 12:02
« Re: Cocococo? 1.8 tuny?
Jo to jo , ale neodpojíš ho uplně necháš ho zapojené pouze vložíž 5mm podložku.
Loudaví řidiči , kteří točí jen do 2.000tis viz zámkova mamča tak to akorát znovu prohání saze motorem při čemž se zasírá turbo atd....Bůhví jestli to nemá zámek s toho
Mám odpojeno a bez problému. -
Chuck Norris 14.10.2010 13:15
« Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?
To myslíš doufám ze srandy že je to nezákonná úprava >:D čňačina pěknýho kalibru... na co mám dejchat vzduch z výfuku když stejně budu produkovat 2/3 škodlivin než benzínová octávka...
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 12.10.2010 23:28
New FOTO
dneska mi udělal milé překvapení Matheas když se objevil v prácí a řekl mi, že mi udělá pár fotek.
děkuji Matheasi (ten kluk má na tohle talent ) >:D -
Chuck Norris 13.10.2010 09:47
hudba
u hudby první co začni řešit je kvalitní vytlumení dveří. pak uvidíš jaký bude rozdíl a budeš moct se zaměřit na další věci které pomůžou.. určitě se pak neobejdeš bez basáku... ale bez vytlumení ikdybys tam dal novou sadu repráků a každý za dvojku tak změna bude téměř nula.
ještě čtu to o tom turbu... já mám zatím turbo naprosto bezproblémů, turbo tlačí hlavně do těch 2-2,5tis takže musí v těch otáčkách i bezproblémů mazat takže myslím že vada byla jinde, málo oleje? špatný olej? neměněný olej? bordel v oleji? atp... jinak známý dal repasovat turbo do garetu.. a je to jak nový turbo... už s tím najel desítky tisíc km a bez sebemenšího problémů. Jinak vzhledem k tomu že nemáš S4 tak bych asi spíš než "levnou" repas v garetu zvolil pořídit jiné turbo třeba z 96kw verze.-
"-- skrytý --" 13.10.2010 10:32
« Re: hudba + jiné turbo
Veselyt: Co si vzpomínám, máš ještě tu předfaceliftovou oktávku. Ta má motor AGR (viz níže).
Na to jiné turbo bacha - pokud má jeho 66 kW kód ALH, tak je to sice taky VTG turbo Garrett/Honeywell GT1749V jako u 96 kW, ale má jiné objednací číslo, což může znamenat jisté odlišnosti (nejspíš napojení na olejové kanály).
S motorem AGR by to sice taky chodilo (za předpokladu, že by to vůbec šlo namontovat), ale je otázka, jak - regulační konstanty v řídicí jednotce by neodpovídaly charakteristice jiného turba, takže by to co chvíli bylo v nouzovém režimu. AGR má totiž dmychadlo KKK/BorgWarner s regulací obtokovým ventilem.
Rozdíly AGR-ALH dle ETKA jsou tyto:
- blok motoru
- písty
- hlava válců
- setrvačník se spojkou
- přítlačný talíř spojky
- turbo
- vstřikovače
- řídicí jednotka
- recirkulace spalin
Krátce řečeno, ALH je úplně jiný motor, přestože je to taky 1.9 TDI 66 kW ;-)-
"-- skrytý --" 13.10.2010 20:12
« Re: hudba + jiné turbo
o vytlumení dveří plus víka kufru jsem uvažoval už u předchozí octavky ale nejak na to pořad nebyl čas.A nevim jestli ho budu mít teď..
octavia je rok 2001 typ motoru ALH a je facelift.
Pokud bych dával turbo z 96 kW neměl bych vymenit i intercoler ?-
"-- skrytý --" 13.10.2010 20:32
« Re: Re: hudba + jiné turbo
Přečti si, co píšu. Nemáš důvod dávat tam turbo z 96 kW, je to až na detaily stejné dmychadlo (neb máš motor ALH). Krom toho riskuješ, že kvůli těm detailům nepůjde namontovat.-
Chuck Norris 14.10.2010 11:43
« Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Naprostý nesmysl. Turbo je větší, jak píšeš je k tomu aby vše fungovalo na 1 potřeba upravit soft protože by to zřejmě tolik netáhlo odspodu. namontovat půjde bezproblémů, je to naprosto běžná tuningová úprava kde se fyzicky vymění jen potrubí vedoucí vzduch do turba a z turba. Toto by šlo udělat i na mojí octávce AGR. Celý jeho motor je naprosto stejný co mám já, liší se pouze turbem, softem a absencí AGR. pokud by chtěl nechat současný typ turba není problém: vymění trysky za verzi 81kw, předělá soft na verzi 81kw a má z toho naprosto plnohodnotné sériové TDI 81kw. Spojka atp vše zůstává stejné. Do toho by mohl dát třeba blow of ventil a bylo by to slušný dělo :-)-
-
Chuck Norris 14.10.2010 13:26
« Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Turba: ano turba jsou větší a menší!!! hurá už to víme!!! ale to nic nemění na tom že do octávky můžu dát třikrát (objemově) větší hybridní turbo než tam mám teď, natož o pár mm větší turbo z 96kw verze. A druhá otázka: ANO, stále trvám na tom že motory jsou stejné. Dej mi hmatatelný (nebo teda zde spíš písemný ETKA ti o dílu neřekne naprosto nic protože škodovka to prodává jako dva naprosto odlišné modely s jinou cenou, zákazník nesmí vědět že si o 50tis dráž kupuje naprosto stejné auto s jiným softem) doklad o tom že nějaký díl má o milimetr jiný rozměr nebo tvar u AGR a ALH... Jinak taky píšeš že jsou nějaká jiná turba pru příčně u podélně uložené motory a vzájemně na sebe nepasují... nečetl jsem to teda celou tu diskusi ale Octávia má všechny motory napříč...-
"-- skrytý --" 14.10.2010 13:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Ty turba nejsou větší/menší, jsou fyzicky stejně velká. Rozdíl je pouze v geometrii kompresoru a turbíny. Dej si tam co chceš, bez úprav softwaru to nebude chodit správně, když to nebude to, co tam bylo.
Že ty 66 kW motory (AGR/ALH) maji šroubky na stejnym místě eště neznamená, že jsou stejné. AGR plní EU2, přičemž ALH je pro EU3. A softwarem to nezlepšíš, protože ty motory jsou fakt jiné ;-)
Příčně/podélně - to jenom kvůli tomu, že když bys měl turbo z Pasáta 3B/3BG, tak ti na oktávku nepude.
-
Chuck Norris 15.10.2010 09:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Boha... tyjo honzo neštvi :-) já ti říkám že ty dva motory jsou naprosto stejný! liší se turbama a vzájemně na sebe ty turba pasují, všechno to jsou stejný bloky motoru, liší se čím silnější verze tím se vymění další díl jako jsou vstřiky, turbo, spojka, převodovka, atp... neblbni tu lidi! zkrátka když bude zde boerec chtít (a u toho jsme začali) tak si můřže bezproblémů vyměnit turbo za verzi z 96Kw octávky a nebude s tím mít naprosto žádný problém... pokud vymění ještě vstřiky bude mít spolu se softem dělo. pokud vymění či zrepasuje stávající a vymění vstřiky+ upraví soft bude mít plnohodnotnou či spíše ještě silnější verzi 81kw. tečka. Pokud bude brát větší výplaty nechá sivyrobit velkýho hybrida, vymění vstřiky, spojku, podvozek, brzdy, výfuk, dá tam blowof ventil, intercooler a na sprintech v mimoni sestřelí čtyřlitrovou audinu.... :-)-
"-- skrytý --" 15.10.2010 12:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Bohužel nemáš pravdu, klidně se na to zeptej přímo ve Volkswagenu. AGR a ALH se navzájem liší, a to dost. Až mezi ALH (66 kW VTG EU3) a ASV (81 kW VTG EU3) už je rozdíl akorát ve vstřikovačích a softwaru.
To turbo namotovat půjde, to už jsem si ověřil, protože má stejné přípojné body. No a abych pokračoval - např. 74, 96 a 110 kW se navzájem liší i ojnicemi, ložisky, turby a dokonce i použitými slitinami. Měl jsem v ruce odpovídající dokumenty.-
"-- skrytý --" 15.10.2010 13:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
tak už se kluci dohodněte ať víme na čem jsme >:D-
Chuck Norris 15.10.2010 13:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Mno hale jednoduše: kup si turbo z 96kw verze nejlépe samozřejmě nový nebo nějakou repas a naprosto vklidu ho tam dej... co se týče softu nemusíš s tím nic dělat, výkon ti stoupne a padat do nouzáku určitě nebude (proč by proboha měl?). Díky většímu turbu popřípadě lepšímu vstřikování z toho auta můžeš dostat i dost přes těch 96kw. anebo si kup celou novou turbo sadu hadičky turbo atp +-20tis a budeš mít nový nepoužitý silný turbo se kterým budeš moct do budoucna dělat i výkonnový "velký tuning"... Ale tak či tak možná bych před nějakou repasí atp nechal někoho zjistit proč se ti zadřelo turbo... je nesmysl aby se zadřelo pomalou jízdou. je tam něco špatně a kupovat jiné turbo nebo repasovat by bylo k ničemu pokud by to ani potom nemazalo. :yes:-
"-- skrytý --" 15.10.2010 21:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
ok, díky
hned jak bude trocho času dám auto do servisu aby zjistili co a jak. -
"-- skrytý --" 16.10.2010 12:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo
Proč by měl padat do nouzáku? O chybové hlášce "Hranice regulace plnicího tlaku překročena" či "Hranice regulace plnicího tlaku nedosažena" jsi už slyšel? První se objeví v případě, že překmit při regulaci plnicího tlaku je příliš velký, druhá v případě, že v požadovaném čase nebylo požadovaného plnicího tlaku dosaženo. Když tam namontuješ jiné turbo, tak máš na tyhle dvě hlášky zaděláno.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-