Diskuse

Škoda Octavia (2001)

11.10.2010

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ZAMEKTDI". TDI je pro mě jasná volba, v tomhle motoru se kloubí síla s úsporným provozem. Vemu to…

 

Škoda Octavia (ZAMEKTDI)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 10 Reagovat !

    foto Rubb

    Rubb 16.10.10  22:41

    « Re: hudba + jiné turbo

    Určitě slyšel, ale maximálně v trenkách >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.10  12:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Proč by měl padat do nouzáku? O chybové hlášce "Hranice regulace plnicího tlaku překročena" či "Hranice regulace plnicího tlaku nedosažena" jsi už slyšel? První se objeví v případě, že překmit při regulaci plnicího tlaku je příliš velký, druhá v případě, že v požadovaném čase nebylo požadovaného plnicího tlaku dosaženo. Když tam namontuješ jiné turbo, tak máš na tyhle dvě hlášky zaděláno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.10  09:29

    « Re: Re: hudba + jiné turbo

    Jen ho v tom nech, dělá mu to dobře ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Rubb

    Rubb 15.10.10  21:47

    « Re: hudba + jiné turbo

    Pouze výměnou turba za verzi z 96kW ti automaticky stoupne výkon, bez nutnosti úpravy softwaru, či cokoli jiného? No ty jsi mi teda inženýr... Ale tak zase v 15 letech už máš zkušenosti s úpravami motorů... Tohle si piš na Bravo.cz. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.10  21:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    ok, díky
    hned jak bude trocho času dám auto do servisu aby zjistili co a jak.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 15.10.10  13:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Mno hale jednoduše: kup si turbo z 96kw verze nejlépe samozřejmě nový nebo nějakou repas a naprosto vklidu ho tam dej... co se týče softu nemusíš s tím nic dělat, výkon ti stoupne a padat do nouzáku určitě nebude (proč by proboha měl?). Díky většímu turbu popřípadě lepšímu vstřikování z toho auta můžeš dostat i dost přes těch 96kw. anebo si kup celou novou turbo sadu hadičky turbo atp +-20tis a budeš mít nový nepoužitý silný turbo se kterým budeš moct do budoucna dělat i výkonnový "velký tuning"... Ale tak či tak možná bych před nějakou repasí atp nechal někoho zjistit proč se ti zadřelo turbo... je nesmysl aby se zadřelo pomalou jízdou. je tam něco špatně a kupovat jiné turbo nebo repasovat by bylo k ničemu pokud by to ani potom nemazalo. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.10  13:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    tak už se kluci dohodněte ať víme na čem jsme >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.10  12:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Bohužel nemáš pravdu, klidně se na to zeptej přímo ve Volkswagenu. AGR a ALH se navzájem liší, a to dost. Až mezi ALH (66 kW VTG EU3) a ASV (81 kW VTG EU3) už je rozdíl akorát ve vstřikovačích a softwaru.

    To turbo namotovat půjde, to už jsem si ověřil, protože má stejné přípojné body. No a abych pokračoval - např. 74, 96 a 110 kW se navzájem liší i ojnicemi, ložisky, turby a dokonce i použitými slitinami. Měl jsem v ruce odpovídající dokumenty.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 15.10.10  09:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Boha... tyjo honzo neštvi :-) já ti říkám že ty dva motory jsou naprosto stejný! liší se turbama a vzájemně na sebe ty turba pasují, všechno to jsou stejný bloky motoru, liší se čím silnější verze tím se vymění další díl jako jsou vstřiky, turbo, spojka, převodovka, atp... neblbni tu lidi! zkrátka když bude zde boerec chtít (a u toho jsme začali) tak si můřže bezproblémů vyměnit turbo za verzi z 96Kw octávky a nebude s tím mít naprosto žádný problém... pokud vymění ještě vstřiky bude mít spolu se softem dělo. pokud vymění či zrepasuje stávající a vymění vstřiky+ upraví soft bude mít plnohodnotnou či spíše ještě silnější verzi 81kw. tečka. Pokud bude brát větší výplaty nechá sivyrobit velkýho hybrida, vymění vstřiky, spojku, podvozek, brzdy, výfuk, dá tam blowof ventil, intercooler a na sprintech v mimoni sestřelí čtyřlitrovou audinu.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.10  14:13

    « Re: Re: Re: variabilní naklápění lopatek - popisek

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.10  13:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Ty turba nejsou větší/menší, jsou fyzicky stejně velká. Rozdíl je pouze v geometrii kompresoru a turbíny. Dej si tam co chceš, bez úprav softwaru to nebude chodit správně, když to nebude to, co tam bylo.

    Že ty 66 kW motory (AGR/ALH) maji šroubky na stejnym místě eště neznamená, že jsou stejné. AGR plní EU2, přičemž ALH je pro EU3. A softwarem to nezlepšíš, protože ty motory jsou fakt jiné ;-)

    Příčně/podélně - to jenom kvůli tomu, že když bys měl turbo z Pasáta 3B/3BG, tak ti na oktávku nepude.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.10  13:40

    « Re: Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?

    Ne, to nemyslím ze srandy. Když jsem se v roce 2000 učil vyhlášku na zkoušky, tak tam bylo, že "nesmí provádět úpravy vedoucí ke zhoršení emisního chování vozidla" čimž deaktivace EGR bezesporu je.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 14.10.10  13:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Turba: ano turba jsou větší a menší!!! hurá už to víme!!! ale to nic nemění na tom že do octávky můžu dát třikrát (objemově) větší hybridní turbo než tam mám teď, natož o pár mm větší turbo z 96kw verze. A druhá otázka: ANO, stále trvám na tom že motory jsou stejné. Dej mi hmatatelný (nebo teda zde spíš písemný ETKA ti o dílu neřekne naprosto nic protože škodovka to prodává jako dva naprosto odlišné modely s jinou cenou, zákazník nesmí vědět že si o 50tis dráž kupuje naprosto stejné auto s jiným softem) doklad o tom že nějaký díl má o milimetr jiný rozměr nebo tvar u AGR a ALH... Jinak taky píšeš že jsou nějaká jiná turba pru příčně u podélně uložené motory a vzájemně na sebe nepasují... nečetl jsem to teda celou tu diskusi ale Octávia má všechny motory napříč...
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 14.10.10  13:15

    « Re: Re: Re: Cocococo? 1.8 tuny?

    To myslíš doufám ze srandy že je to nezákonná úprava >:D čňačina pěknýho kalibru... na co mám dejchat vzduch z výfuku když stejně budu produkovat 2/3 škodlivin než benzínová octávka...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.10  11:50

    « Re: Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    To s dmychadly už jsme vyjasnili, napsal jsem to tady
    [odkaz]

    I přes ten výčet z ETKA furt trváš na tom, že AGR/ALH jsou stejné?
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 14.10.10  11:43

    « Re: Re: Re: hudba + jiné turbo

    Naprostý nesmysl. Turbo je větší, jak píšeš je k tomu aby vše fungovalo na 1 potřeba upravit soft protože by to zřejmě tolik netáhlo odspodu. namontovat půjde bezproblémů, je to naprosto běžná tuningová úprava kde se fyzicky vymění jen potrubí vedoucí vzduch do turba a z turba. Toto by šlo udělat i na mojí octávce AGR. Celý jeho motor je naprosto stejný co mám já, liší se pouze turbem, softem a absencí AGR. pokud by chtěl nechat současný typ turba není problém: vymění trysky za verzi 81kw, předělá soft na verzi 81kw a má z toho naprosto plnohodnotné sériové TDI 81kw. Spojka atp vše zůstává stejné. Do toho by mohl dát třeba blow of ventil a bylo by to slušný dělo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.10  10:24

    « Re: Re: variabilní naklápění lopatek

    Von je taky celkem problém v tom, že některé katalogy výrobce jsou poněkud matoucí...
    [odkaz]%22GTB1749VM%… />
    Taky čoveče jsem zapátral, a našel některé konkrétní rozdíly mezi 1749V, VA (130PS) a VB (150PS) (průměry turbín a kompresorů).

    model - induktor kompresoru (mm) - exduktor turbíny (mm)
    VNT-15/GT1749V - 33,5 mm - 36,5 mm
    GT1749VA (96 kW) - 35 mm - 36,5 mm
    GT1749VB (110 kW) - 37 mm - 38,3 mm

    Vnější rozměry všech těchto by měly být stejné. Akorát je rozdíl mezi turby pro příčně a podélně uložené motory - jsou to rozdílné montážní skupiny.

    Takže VA má oproti V větší vnitřní průměr kompresoru. Jo a eště něco - VB má titanový kompresor.

    To však nemění nic na tom, co jsem psal o regulaci. Jiné turbo nebude odpovídat nastavení řídicí jednotky, takže hrozí časté skoky do nouzového režimu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 14.10.10  01:51

    « Re: variabilní naklápění lopatek

    Musím to někde zjistit jestli to jde, jelikož bych jí chtěl dát místo stávající 81 až doslouží :-! + časem turbo s 96Kw.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.10.10  23:01

    « Re: Re: variabilní naklápění lopatek

    Je, ale nevím, jaký. Průměr kola kompresoru mají ale obě stejný (49 mm) a velikost rámu turbíny taky (rodina GT17)... V 96 kW je VA?
  • « 00 Reagovat !

    foto Matheas-Ropak

    Matheas Ropak 13.10.10  22:12

    « Re: variabilní naklápění lopatek

    Hooonza
    je rozdíl mezi GT1749V s GT1749VA ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…