Škoda Fabia (2010)
12.12.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kubik.jenda". Úvod: O autě Fabia se toho napsalo již hodně, tudíž se domnívám, že Vám nic nového…
Škoda Fabia II (kubik.jenda)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 13.12.10 17:32
« Re: Re: Re: dotaz
trinity 17" má pneu 205/40, to je důvod, proč to na jaře budu chipovat od cimbu. dnes mě od těch kol odrazoval i pan Janda z cimbu, ale mě jde o design. Ještě uvidím, jak to dopadne. Třeba si to do jara rozmyslím a pujdu jen do 16" nebo do konce jen 15", uvidíme. každopádně co jsi napsal, v tom máš technicky pravdu. navíc tvůj kamarád, kterej vytunil fabku naprosto brutalne - nic vtipnyho na tom není je to prostě auto na klidnou jízdu, stáhnout okýnka, zapnout hudbu a jet 40km/hod po městě :-) -
"-- skrytý --" 13.12.10 17:28
« Re: Re: Re: Re: dotaz
no myslím, že znám dražší servisy, každopádně v okruhu automobilek, které mám rád a kterým věřím, byla fabia to nejrozumnější. itala, francouze, ani nic podobnýho bych si v životě nekoupil, už kvůli náhradním dílům, spolehlivosti, atd. vím za 200tis je tu nový megan, atp., ale to není můj styl, jsem na němce. navíc mi přijde dost stupdní ty názory typu tříválec je na *, atp. je to koncepčně mnohem novější motor, než se kterými jezdí většina řidičů. ale jo, beru názory ostatních a neberu je jako útok na sebe >:D -
dr.biker 13.12.10 16:55
« Re: Re: Re: dotaz
To teda není servis ve škodovce moc levný, naše Punto chodí na olej tak po 15 tis., má 3 litry oleje Selenia 20K a k tomu filtr a cena se pohybuje okolo 1500 Kč a to bez slevy! Mám to rozepsané v recenzi, můžeš se na to podívat. Jinak je mi jasný, že miluješ škodu, protože za 200 tis. je tu plno lepších aut než Fabie HTP. -
Stefič 13.12.10 16:13
« Re: Re: dotaz
nic proti, ale chiptuning spláchneš do záchoda těma kolama. Na tohle auto rozměr 225? Neblázni...Cena kol + pneu bude tvořit cca 15% zůstatkové ceny auta. To se teda moc nevyplatí. Ještě bych to pochopil u TSI motoru, ale u tohohle s prominutím dýchavičníka... To mi připomíná kolegu, který vlastnil první generaci s motorem 1,2. Naprosto dokonalý tunning, vypadalo to jako závoďák....nádherný lak, podsvícený podvozek... A motor 1,2 HTP. Působí to pak tak trochu vtipně -
"-- skrytý --" 13.12.10 11:59
« Re: Re: dotaz
teď jsem si uvědomil, že ti bude vrtat proč po třetí, první výměnu jsem provedl po 5000 km a to z důvodu lepšího zajetí, motor měl tak menši odpor při chodu, protože měl 100% olej. Výsledek je perfektně zajetý motor. Někomu se může zdát moje péče přehnaná, ale má smysl. -
"-- skrytý --" 13.12.10 11:41
« Re: dotaz
Zdravím tě dr.biker, ano, máš svým způsobem pravdu, jelikož jsem měl možnost projet se s krátkou fabii 1.2htp 6V na 17" kolech (Kentaur) vím, že to není žádná hrůza, zvedla se spotřeba o 0,1l/100km jinak rozdíl v jízdních vlastnostech lepší. Jen to chce o něco více šlápnout na plyn při rozjezdu. Jen ty náhradní díly na podvozku no. Ale ten design :-) Jinak jsem rád, že reagujete, dlouho jsem přemýšlel, zda sem své auto dát.
Jinak proč HTP? Důvod je cena. Jak jsem říkal, je mi 20, platím hypošku a cena 205 000,- pro mě byla rozhodující, dobrý poměr cena/výkon/výbava. A díky té delší převodovce auto nemá takovou spotřebu. Jinak motor HTP, pokud se o něj staráš dobře, vydrží v pohodě i 300 000 km. Navíc olej neměním 2x do roka, teď jsem byl po třetí, ale jelikož mám jako stálý zákazník slevu, servis mě stojí jen 2000,- Kč v origo servisu. Jsem s HTP spokojen i když nemá takový výkon, jaký bych si představoval. Inu, když ji miluješ není co řešit. Je to jako s ženskou, v době zamilovanosti chyby nevidíš :-)
Twisted má pravdu, TSI se začalo dávat o 3 měs. později. -
dr.biker 13.12.10 09:00
« Re: Re: dotaz
Asi máš pravdu, nevšiml jsem si, že jde o základní 6-ti ventilovou verzi, myslel jsem, že se už nevyrábí a že má tu lepší 12v verzi. Díval jsem se na ceník, je tam rozdíl 50 tis. Ale zarazilo mě, když on za necelý rok najel přes 20 tisíc km, proč si kupoval to základní HTP? Vždyť ten motor není na to stavěný a podle všeho mění olej 2x do roka. Takové auto se spíš hodí pro důchodce, co jezdí jednou týdně na nákup a k doktorovi a jednou za čas na chalupu. -
dr.biker 12.12.10 20:37
« dotaz
Není to trochu přehnaný kupovat 17´´kola k třívalcovému motoru, k čemu ti to bude? Akorát tak na design. Vždyť fabia je podvozkově tvrdá i na základních kolech a u nás jsou dost vymlácené cesty a tím bude trpět celý podvozek i ložiska.
Jinak když už jsi kupoval novou škodovku, proč jsi nekoupil tu s motorem TSI při tvém nájezdu km? Vždyť tam není tak velký cenový rozdíl a rozhodně je to lepší motor, než tvůj tříhrnek. :no: