Škoda Fabia (2010)
12.12.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kubik.jenda". Úvod: O autě Fabia se toho napsalo již hodně, tudíž se domnívám, že Vám nic nového…
Škoda Fabia II (kubik.jenda)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 13.12.10 22:54
« Re: Re: Re: Re: dotaz
vše je vykoupeno tvrdou prací! pracuju i 16hod. denně. kdyby tě zajímalo co dělám, tak toho dělám spoustu. teď dokončuju e-shop www.bohemiastore.cz tak jukni jestli chceš. jinak děkuji, ale necítím se, když mi někdo něco takového napíše, přijde mi to snobský. -
"-- skrytý --" 13.12.10 21:56
« Re: go FABIA
ahoj misko, dik za koment, tobe taky preju, at auto slouzi a dekuji za pochvalu, muzeme kdykoli pokecat vo tom zadna, ja jsem jel do chorvatska taky a muzu rict, ze v tu chvili jsem si pral silnejsi motor, spotreba pri konstantni 130 byla 7,2l/100km (o 4dlc vetsi nez normalne z duvodu zateze, alp a klima), i tak ale slusna spotreba, podle me. co se tyce kol, technicky jsou 15" super, jenze ja jsem se zamiloval do 17" trinity v okamziku, kdy jsem je videl na sportline, to jsem puvodne chtel, ale nakonec jsem sel do mnohem levnejsi verze kvuli bydleni. kolik mas uz najeto km? kolik na slovensku stoji servis na fabku? -
"-- skrytý --" 13.12.10 21:09
« go FABIA
nazdar kubik. v prvom rade gratulujem k novemu auticku. v 20-tich rokoch mat uplne novu fabču , klobuk dole. mam presne to iste auto akurat asi tak o 5 mesiacov starsie. ale uz po spominanom mini facelifte. dlhodobo som spokojny ale tomu motoru akosi nedokazem prist na chut. podla mna je to aj tak veeeeeelmi lenive. ale na mensie vzdialenosti staci. ja som s nim vlani siel do chorvatska a zvladol aj to. plne nalozeny, 5 osob a stresny box na streche. chudak auto. spominali ste motor tsi. no u nas je rozdiel medzi 1,2HTP 44kW a 1,2 TSI 63 kW 500 EUR. lenze ja som rok nemohol cakat. auticko sa sprava vyborne, jazdim s nim uz druhu zimu a je to super. akurat pomaly topi :P co sa tyka kolies. ja mam na letnych pneu 15´´ a podla mna stacia. ale ked uz tak odporucim ti 16´´ tie ma kamos a velmi si popchvaluje. aj auticko dobre vyzrea. tak snad tolko. ak ches niekedy sa ozvy a pokecame. auticko nech sluzi. miso -
"-- skrytý --" 13.12.10 21:08
« pozdravujem kolegu
nazdar kubik. v prvom rade gratulujem k novemu auticku. v 20-tich rokoch mat uplne novu fabču , klobuk dole. mam presne to iste auto akurat asi tak o 5 mesiacov starsie. ale uz po spominanom mini facelifte. dlhodobo som spokojny ale tomu motoru akosi nedokazem prist na chut. podla mna je to aj tak veeeeeelmi lenive. ale na mensie vzdialenosti staci. ja som s nim vlani siel do chorvatska a zvladol aj to. plne nalozeny, 5 osob a stresny box na streche. chudak auto. spominali ste motor tsi. no u nas je rozdiel medzi 1,2HTP 44kW a 1,2 TSI 63 kW 500 EUR. lenze ja som rok nemohol cakat. auticko sa sprava vyborne, jazdim s nim uz druhu zimu a je to super. akurat pomaly topi :P co sa tyka kolies. ja mam na letnych pneu 15´´ a podla mna stacia. ale ked uz tak odporucim ti 16´´ tie ma kamos a velmi si popchvaluje. aj auticko dobre vyzrea. tak snad tolko. ak ches niekedy sa ozvy a pokecame. auticko nech sluzi. miso -
Stefič 13.12.10 20:25
« Re: Re: Re: Re: Re: dotaz
jasný, docela kubika chápu...Já jsem také do prvního auta rval prachy. A to byla jen Felicie. A dnes s odstupem času toho lituju ;-) Jenom říkám, že je třeba myslet nejen srdcem, ale také rozumem. Největší proti je cena. Uvažuj, že disk stojí 3-3.500,- a cca každé tři roky budeš kupovat pneu za další 3.000/kus. Pozor, 17" se sjíždějí rychleji. A na zimu stejná investice. Jinak zimáky v tomhle rozměru jsou dražší. Také jsem šel na zimu na 16", protože 17" stála 4.200,- a úplně stejná 16" 2.300,-
Ale o tom, že to bude vypadat libově nepochybuj. Bude to parádní, ale bude tě to stát... -
Brandon Walsh 13.12.10 17:47
« Re: Re: Re: Re: dotaz
ja by som taktiez reagoval na tie kola ak chces 17 ky nenechaj si od nikoho do toho kecat mozem ti zarucit ze ak ich nekupis pri kazdom pohlade na auto budes lutovat a bude ta to stvat, preco by ten motor nemal ist ? kolko ludi mne povedalo pneu 225 si ty normalny to nepojde a preco by to neslo ? >:D nech ti auto robi len radost ;-) :yes: -
"-- skrytý --" 13.12.10 17:32
« Re: Re: Re: dotaz
trinity 17" má pneu 205/40, to je důvod, proč to na jaře budu chipovat od cimbu. dnes mě od těch kol odrazoval i pan Janda z cimbu, ale mě jde o design. Ještě uvidím, jak to dopadne. Třeba si to do jara rozmyslím a pujdu jen do 16" nebo do konce jen 15", uvidíme. každopádně co jsi napsal, v tom máš technicky pravdu. navíc tvůj kamarád, kterej vytunil fabku naprosto brutalne - nic vtipnyho na tom není je to prostě auto na klidnou jízdu, stáhnout okýnka, zapnout hudbu a jet 40km/hod po městě :-) -
"-- skrytý --" 13.12.10 17:28
« Re: Re: Re: Re: dotaz
no myslím, že znám dražší servisy, každopádně v okruhu automobilek, které mám rád a kterým věřím, byla fabia to nejrozumnější. itala, francouze, ani nic podobnýho bych si v životě nekoupil, už kvůli náhradním dílům, spolehlivosti, atd. vím za 200tis je tu nový megan, atp., ale to není můj styl, jsem na němce. navíc mi přijde dost stupdní ty názory typu tříválec je na *, atp. je to koncepčně mnohem novější motor, než se kterými jezdí většina řidičů. ale jo, beru názory ostatních a neberu je jako útok na sebe >:D -
dr.biker 13.12.10 16:55
« Re: Re: Re: dotaz
To teda není servis ve škodovce moc levný, naše Punto chodí na olej tak po 15 tis., má 3 litry oleje Selenia 20K a k tomu filtr a cena se pohybuje okolo 1500 Kč a to bez slevy! Mám to rozepsané v recenzi, můžeš se na to podívat. Jinak je mi jasný, že miluješ škodu, protože za 200 tis. je tu plno lepších aut než Fabie HTP. -
Stefič 13.12.10 16:13
« Re: Re: dotaz
nic proti, ale chiptuning spláchneš do záchoda těma kolama. Na tohle auto rozměr 225? Neblázni...Cena kol + pneu bude tvořit cca 15% zůstatkové ceny auta. To se teda moc nevyplatí. Ještě bych to pochopil u TSI motoru, ale u tohohle s prominutím dýchavičníka... To mi připomíná kolegu, který vlastnil první generaci s motorem 1,2. Naprosto dokonalý tunning, vypadalo to jako závoďák....nádherný lak, podsvícený podvozek... A motor 1,2 HTP. Působí to pak tak trochu vtipně -
"-- skrytý --" 13.12.10 11:59
« Re: Re: dotaz
teď jsem si uvědomil, že ti bude vrtat proč po třetí, první výměnu jsem provedl po 5000 km a to z důvodu lepšího zajetí, motor měl tak menši odpor při chodu, protože měl 100% olej. Výsledek je perfektně zajetý motor. Někomu se může zdát moje péče přehnaná, ale má smysl. -
"-- skrytý --" 13.12.10 11:41
« Re: dotaz
Zdravím tě dr.biker, ano, máš svým způsobem pravdu, jelikož jsem měl možnost projet se s krátkou fabii 1.2htp 6V na 17" kolech (Kentaur) vím, že to není žádná hrůza, zvedla se spotřeba o 0,1l/100km jinak rozdíl v jízdních vlastnostech lepší. Jen to chce o něco více šlápnout na plyn při rozjezdu. Jen ty náhradní díly na podvozku no. Ale ten design :-) Jinak jsem rád, že reagujete, dlouho jsem přemýšlel, zda sem své auto dát.
Jinak proč HTP? Důvod je cena. Jak jsem říkal, je mi 20, platím hypošku a cena 205 000,- pro mě byla rozhodující, dobrý poměr cena/výkon/výbava. A díky té delší převodovce auto nemá takovou spotřebu. Jinak motor HTP, pokud se o něj staráš dobře, vydrží v pohodě i 300 000 km. Navíc olej neměním 2x do roka, teď jsem byl po třetí, ale jelikož mám jako stálý zákazník slevu, servis mě stojí jen 2000,- Kč v origo servisu. Jsem s HTP spokojen i když nemá takový výkon, jaký bych si představoval. Inu, když ji miluješ není co řešit. Je to jako s ženskou, v době zamilovanosti chyby nevidíš :-)
Twisted má pravdu, TSI se začalo dávat o 3 měs. později. -
dr.biker 13.12.10 09:00
« Re: Re: dotaz
Asi máš pravdu, nevšiml jsem si, že jde o základní 6-ti ventilovou verzi, myslel jsem, že se už nevyrábí a že má tu lepší 12v verzi. Díval jsem se na ceník, je tam rozdíl 50 tis. Ale zarazilo mě, když on za necelý rok najel přes 20 tisíc km, proč si kupoval to základní HTP? Vždyť ten motor není na to stavěný a podle všeho mění olej 2x do roka. Takové auto se spíš hodí pro důchodce, co jezdí jednou týdně na nákup a k doktorovi a jednou za čas na chalupu. -
dr.biker 12.12.10 20:37
« dotaz
Není to trochu přehnaný kupovat 17´´kola k třívalcovému motoru, k čemu ti to bude? Akorát tak na design. Vždyť fabia je podvozkově tvrdá i na základních kolech a u nás jsou dost vymlácené cesty a tím bude trpět celý podvozek i ložiska.
Jinak když už jsi kupoval novou škodovku, proč jsi nekoupil tu s motorem TSI při tvém nájezdu km? Vždyť tam není tak velký cenový rozdíl a rozhodně je to lepší motor, než tvůj tříhrnek. :no: