Škoda Fabia (2001)
20.4.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tomas86". Klasicka Fabie, co k tomu dodat :) Nejvic mi na ni vzdy vadilo, ze moc nejede. Kamarad mi…
Škoda Fabia (Tomas86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
_Teddy_ 21.04.09 11:16
« Re: Re: Re: Re: Re: no konecne!
ak "zhorsis emisie", to neznamena, ze zlepsis spotrebu! Neviem kde si na taku rovnicu prisiel. Skor naopak, neoptimalne spalovanie takmer vzdy spotrebu zvysuje (zhorsujes ucinnost, musis spalit viac paliva aby si dosiahol rovnaky mechanicky vykon) a zaroven zhorsuje zlozenie vyfukovych plynov...
Mimochodom, "zhorsit" nie je presny vyraz: mozes ovplyvnit, na ake zlozky sa pri spalovani meni zmes, ich vzajomny pomer (napr. kolko uhlika vyjde von v oxide uhlika, a kolko ako uhlovodik). -
_Teddy_ 21.04.09 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: no konecne!
Jo odkaz na "cimbu", to uz hej! To ako keby si sa pytal cinana na trznici, ci su tie tenisky kvalitne! :-)
Ja chapem, ze sa ludia na take cosi daju nachytat, vsak nie kazdy je odbornik. Ale obcas staci pouzit aj zdravy rozum: nemozes dostat viac za menej! A zlepsit ucinnost dnesneho spalovacieho motora co i len o 1%, to je mimoriadne narocna uloha. To nedosiahnes len precipovanim... -
"-- skrytý --" 21.04.09 11:09
« Re: Re: Re: Re: no konecne!
jenže ty nejedeš pořád naplno. Můžeš při částečné zátěži (kde se jezdí nejvíce) zhoršit emise a zlepšit spotřebu, a pro plnou zátěž zvýšit výkon (za cenu vyšší spotřeby), ale to už se na výsledku moc neprojeví, páč se do tý oblasti málokdy dostaneš. -
Vašek M. 21.04.09 09:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: no konecne!
Cimbu stránky jsou plné marketingových keců.. Teddy to popsal přesně, víc koní víc žere. Pokud nepřinutíš ty koně pracovat efektivněji, což bez mechanického zásahu do motoru prostě nejde. (už se to tu řešilo u nějaké jiné škodovky, byl z toho celkem pěkný flame)
BTW. jak víš, o kolik se ti zvedl výkon po chipu? Byl jsi na brzdě před i po tom? -
Special-line 21.04.09 08:21
« Re: Re: Re: Re: no konecne!
No přesně jak píšeš. Vím že to jde zvýšit čipem výkon a je mi jasný, to s těmi emisemi atd. Ale pořád mi nejde do hlavy jak tím kesne i spotřeba. Vždyť na tomhle motoru když nepohneš s palivem tak bys teoreticky mohl pohnout jen s předstihem, ale to zase nemůžeš protože ten nejde jen tak zvětšit kvůli bohatosti směsi... -
_Teddy_ 21.04.09 08:12
« Re: Re: Re: no konecne!
nejde, aspon nie tak ako si napisal. Zvysit vykon mozes bud tak ze spalis viacej paliva (resp. zmesi) s rovnakou ucinnostou, alebo zlepsis termodynamicku alebo mechanicku ucinnost motora (necham teraz bokom ostatne veci tykajuce sa celeho auta, ako valivy odpor, aerodynamicky odpor, atd.). Inak to nejde. Neexistuje aby si precipovanim dosiahol o ~14% vyssi vykon a zaroven o ~8% nizsiu spotrebu... -
_Teddy_ 20.04.09 20:49
« no konecne!
Uz sme tu davno nemali pripad zazracneho tuningu: vyssi vykon, vyssie maximum krutiaceho momentu, a zaroven nizsia spotreba! >:D
Chlapi, na vasom mieste by som okamzite posielal prihlasku do Skodovky. Naucte tam stovky inzinierov co tam vyvijaju motory, ako sa to robi... -
"-- skrytý --" 20.04.09 18:11
« Re: Svíčky & servis
Spešl-lajn: Zkontrolovat nezkontrolovat... Nejlepší je rovnou vyměnit. Nestojí to svět...
Tomáš86: No a s tim autorizovanym servisem... Simtě co ti to tam navykládaji, že je potřeba? 10 000 za návštěvu nestojí ani údržba té mojí obludy (kerá toho "v sobě má podstatně víc"), a to s tím jezdím výhradně do autorizovaného servisu - až na 1 výjimku.
Ta výjimka: Autorizovaný servis nebyl schopen najít příčinu vibrací řízení při brzdění z vysokých rychlostí. Jel jsem do neautorizovaného, kde tu příčinu za dva dny našli - opotřebovaná pryžokovová ložiska předních ramen. Chtěli mi ty ramena hned vyměnit (ca 3000 za jedno, tzn. 6000 za díl + nějaká práce), že se to nedá opravit. Jenomže chyba, opravit se to dá, ale neautorizované servisy na to většinou nemají onu speciální výbavu. Oprava v autorizovaném servisu mě stála 2x 500 kč za gufera + 1000 za montáž, tedy cca 2000 kč (srovnej s návrhem neautorizovaného servisu). Takže si myslím, že autorizovaný servis se docela vyplatí (mimo jiné díky prokazatelné údržbě v autorizovaném servisu mi také ŠkodaAuto uhradila obě ložiska předních kol, která odešla po ~ 44 000 km, přestože auto již nebylo v záruce). -
Special-line 20.04.09 16:20
« Svíčky
To jsi jezdil do značkovýho a oni ti tam nechali původní svíčky? To jsou teda amatéři to se ani nekoukli do servisky apod? Buď rád že vydrželi. Já viděl Focuse co přijel že vynechává motor. Najeto caa 120 000 km. Svíčky byly ještě první montáž nějaký anglický. Závada byla v tom že horní část elektrody totálně uhnila a ulomila se u tří svíček. Nechápali sme že to vůbec může jet. >:D >:D
Tyhle věci je třeba si zkontrolovat u ojetin... to je fakt. -
PeT-a (RSKa) 20.04.09 14:39
« Re: Re: chip
5000 kč za 7kw a 7Nm navíc...hmm, moc se v těch cenách nevyznám, ale nezní to špatně ;-)
Jasné, až budeš mít čas tak nějaké fotky přidej, fabie jsou sice profláknuté, ale je lepší když tu budeš mít fotky, třeba jenom kvuli známkám, takze te bud moc lidi neohodnotí nebo dají špatné známky...
zatím čao
pokial ides 110, mas 3500 otacok (vychadzam z 1,2HTP) pri serii mas 112Nm a motor mas namahany urcitou silou, po chipe mas 120Nm pri tych istych otackach a tej istej rychlosti (Teddy, stihas? ) ... mas motor namahany viac ci menej?
podla mna mas ten motor namahany menej z toho dovodu, ze na prekonanie odporu pouzivas vyssi moment (vykon).. ak suhlasis s tym, ze je ten motor namahany menej je podla mna logicke, ze pri mensom nammahani mas aj spotrebu mensiu..
P.S. ja mam ten chip tiez a az realna prevadzka auta ma presvedcila o tom, ze to co pisem az takak blbost nebude..
pokial mas iny nazor, ja ti ho neberiem len tvrdim, ze ono to v reale funguje pokial sa nenechas uniest tym ze ti to auto taha viac a nevyuzivas ho inak ako predtym..
Samozrejme ze ked tomu nakladas a vyuzivas plny vykon motora tak je ta spotreba vyssia ako predtym, lebo ten pridany vykon nieco stoji - to sa nehadam :yes:
EDIT: aj ked tych 6 litrov na tento motor mi pride nerealnych, lebo za 6+ jazdim aj ja na HTP :-)