Škoda Fabia (2001)
20.4.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tomas86". Klasicka Fabie, co k tomu dodat :) Nejvic mi na ni vzdy vadilo, ze moc nejede. Kamarad mi…
Škoda Fabia (Tomas86)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- chip 20.04.2009 13:41 PeT-a (RSKa)
- odpoved 20.04.2009 14:23
- Svíčky 20.04.2009 16:20 Special-line
- no konecne! 20.04.2009 20:49 _Teddy_
- prosim poradte ;-) 18.05.2009 13:37
-
-
"-- skrytý --" 20.04.2009 14:23
« Re: chip
Ahoj,
chipnuti vyslo asi zhruba na 5000 Kč. Je to dost, ale stalo to za to
Ta fotka je uz dost stara a s kazdou jinou poklici... Az budu mit cas nafotim a pridam nove a snad i lepsi fotky... ;-)))-
PeT-a (RSKa) 20.04.2009 14:39
« Re: Re: chip
5000 kč za 7kw a 7Nm navíc...hmm, moc se v těch cenách nevyznám, ale nezní to špatně ;-)
Jasné, až budeš mít čas tak nějaké fotky přidej, fabie jsou sice profláknuté, ale je lepší když tu budeš mít fotky, třeba jenom kvuli známkám, takze te bud moc lidi neohodnotí nebo dají špatné známky...
zatím čao
-
-
-
Special-line 20.04.2009 16:20
Svíčky
To jsi jezdil do značkovýho a oni ti tam nechali původní svíčky? To jsou teda amatéři to se ani nekoukli do servisky apod? Buď rád že vydrželi. Já viděl Focuse co přijel že vynechává motor. Najeto caa 120 000 km. Svíčky byly ještě první montáž nějaký anglický. Závada byla v tom že horní část elektrody totálně uhnila a ulomila se u tří svíček. Nechápali sme že to vůbec může jet. >:D >:D
Tyhle věci je třeba si zkontrolovat u ojetin... to je fakt.-
"-- skrytý --" 20.04.2009 18:11
« Re: Svíčky & servis
Spešl-lajn: Zkontrolovat nezkontrolovat... Nejlepší je rovnou vyměnit. Nestojí to svět...
Tomáš86: No a s tim autorizovanym servisem... Simtě co ti to tam navykládaji, že je potřeba? 10 000 za návštěvu nestojí ani údržba té mojí obludy (kerá toho "v sobě má podstatně víc"), a to s tím jezdím výhradně do autorizovaného servisu - až na 1 výjimku.
Ta výjimka: Autorizovaný servis nebyl schopen najít příčinu vibrací řízení při brzdění z vysokých rychlostí. Jel jsem do neautorizovaného, kde tu příčinu za dva dny našli - opotřebovaná pryžokovová ložiska předních ramen. Chtěli mi ty ramena hned vyměnit (ca 3000 za jedno, tzn. 6000 za díl + nějaká práce), že se to nedá opravit. Jenomže chyba, opravit se to dá, ale neautorizované servisy na to většinou nemají onu speciální výbavu. Oprava v autorizovaném servisu mě stála 2x 500 kč za gufera + 1000 za montáž, tedy cca 2000 kč (srovnej s návrhem neautorizovaného servisu). Takže si myslím, že autorizovaný servis se docela vyplatí (mimo jiné díky prokazatelné údržbě v autorizovaném servisu mi také ŠkodaAuto uhradila obě ložiska předních kol, která odešla po ~ 44 000 km, přestože auto již nebylo v záruce).
-
-
_Teddy_ 20.04.2009 20:49
no konecne!
Uz sme tu davno nemali pripad zazracneho tuningu: vyssi vykon, vyssie maximum krutiaceho momentu, a zaroven nizsia spotreba! >:D
Chlapi, na vasom mieste by som okamzite posielal prihlasku do Skodovky. Naucte tam stovky inzinierov co tam vyvijaju motory, ako sa to robi...-
-
"-- skrytý --" 20.04.2009 22:55
« Re: Re: no konecne!
Hele na tom neni co nechápat. Ono to jde, ale přijdeš pak o rezervu z hlediska plnění emisí a celý pohon je taky nadměrně tepelně a mechanicky namáhán.-
_Teddy_ 21.04.2009 08:12
« Re: Re: Re: no konecne!
nejde, aspon nie tak ako si napisal. Zvysit vykon mozes bud tak ze spalis viacej paliva (resp. zmesi) s rovnakou ucinnostou, alebo zlepsis termodynamicku alebo mechanicku ucinnost motora (necham teraz bokom ostatne veci tykajuce sa celeho auta, ako valivy odpor, aerodynamicky odpor, atd.). Inak to nejde. Neexistuje aby si precipovanim dosiahol o ~14% vyssi vykon a zaroven o ~8% nizsiu spotrebu...-
Special-line 21.04.2009 08:21
« Re: Re: Re: Re: no konecne!
No přesně jak píšeš. Vím že to jde zvýšit čipem výkon a je mi jasný, to s těmi emisemi atd. Ale pořád mi nejde do hlavy jak tím kesne i spotřeba. Vždyť na tomhle motoru když nepohneš s palivem tak bys teoreticky mohl pohnout jen s předstihem, ale to zase nemůžeš protože ten nejde jen tak zvětšit kvůli bohatosti směsi...-
-
Vašek M. 21.04.2009 09:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: no konecne!
Cimbu stránky jsou plné marketingových keců.. Teddy to popsal přesně, víc koní víc žere. Pokud nepřinutíš ty koně pracovat efektivněji, což bez mechanického zásahu do motoru prostě nejde. (už se to tu řešilo u nějaké jiné škodovky, byl z toho celkem pěkný flame)
BTW. jak víš, o kolik se ti zvedl výkon po chipu? Byl jsi na brzdě před i po tom? -
_Teddy_ 21.04.2009 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: no konecne!
Jo odkaz na "cimbu", to uz hej! To ako keby si sa pytal cinana na trznici, ci su tie tenisky kvalitne! :-)
Ja chapem, ze sa ludia na take cosi daju nachytat, vsak nie kazdy je odbornik. Ale obcas staci pouzit aj zdravy rozum: nemozes dostat viac za menej! A zlepsit ucinnost dnesneho spalovacieho motora co i len o 1%, to je mimoriadne narocna uloha. To nedosiahnes len precipovanim...
-
-
-
"-- skrytý --" 21.04.2009 11:09
« Re: Re: Re: Re: no konecne!
jenže ty nejedeš pořád naplno. Můžeš při částečné zátěži (kde se jezdí nejvíce) zhoršit emise a zlepšit spotřebu, a pro plnou zátěž zvýšit výkon (za cenu vyšší spotřeby), ale to už se na výsledku moc neprojeví, páč se do tý oblasti málokdy dostaneš.-
_Teddy_ 21.04.2009 11:16
« Re: Re: Re: Re: Re: no konecne!
ak "zhorsis emisie", to neznamena, ze zlepsis spotrebu! Neviem kde si na taku rovnicu prisiel. Skor naopak, neoptimalne spalovanie takmer vzdy spotrebu zvysuje (zhorsujes ucinnost, musis spalit viac paliva aby si dosiahol rovnaky mechanicky vykon) a zaroven zhorsuje zlozenie vyfukovych plynov...
Mimochodom, "zhorsit" nie je presny vyraz: mozes ovplyvnit, na ake zlozky sa pri spalovani meni zmes, ich vzajomny pomer (napr. kolko uhlika vyjde von v oxide uhlika, a kolko ako uhlovodik).
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 21.04.2009 13:40
« no konecne!
mam otazocku..
pokial ides 110, mas 3500 otacok (vychadzam z 1,2HTP) pri serii mas 112Nm a motor mas namahany urcitou silou, po chipe mas 120Nm pri tych istych otackach a tej istej rychlosti (Teddy, stihas? ) ... mas motor namahany viac ci menej?
podla mna mas ten motor namahany menej z toho dovodu, ze na prekonanie odporu pouzivas vyssi moment (vykon).. ak suhlasis s tym, ze je ten motor namahany menej je podla mna logicke, ze pri mensom nammahani mas aj spotrebu mensiu..
P.S. ja mam ten chip tiez a az realna prevadzka auta ma presvedcila o tom, ze to co pisem az takak blbost nebude..
pokial mas iny nazor, ja ti ho neberiem len tvrdim, ze ono to v reale funguje pokial sa nenechas uniest tym ze ti to auto taha viac a nevyuzivas ho inak ako predtym..
Samozrejme ze ked tomu nakladas a vyuzivas plny vykon motora tak je ta spotreba vyssia ako predtym, lebo ten pridany vykon nieco stoji - to sa nehadam :yes:
EDIT: aj ked tych 6 litrov na tento motor mi pride nerealnych, lebo za 6+ jazdim aj ja na HTP :-)-
_Teddy_ 21.04.2009 14:33
« Re: no konecne!
v uvahe mas niekolko chyb. V prvom rade, ked ides konstantnou rychlostou 110km/h pri 3500rpm, nemas pedal na podlahe, a teda nezatazujes motor na maximum. V danom rezime nedosahuje motor ani maximalny vykon (51kW pri 5400rpm), ani maximalny krutiaci moment (112Nm pri 3000rpm). Ak mas na myslim 1.2htp/70ps...
Tipnem si ze na takuto jazdu potrebujes tak polovicu vykonu motora, povedzme 25kW. A ak nezmenis jazdne odpory (zotrvacnost, aerodynamika, valivy odpor, atd.), tento isty vykon budes potrebovat pri jazde ustalenou rychlostou vzdy. Je jedno ci do auta das motor s 51kW, alebo 100kW (pokial budu mat rovnaku ucinnost a hmotnost). A tych 25kW potrebnych na udrzanie konstantnej rychlosti 110km/h ziskas z paliva. To najlepsie co mozes dosiahnut je to, ze pri precipovani sa neznizi ucinnost, t.j. pri tomto konstantnom jazdnom rezime vyuzijes palivo s rovnakou energetickou ucinnostou, a budes mat spotrebu rovnaku.
Ovsem ina vec je pri akceleracii: Tam sa ten vyssi vykon prejavi lepsim zrychlenim, a tam ten plny vykon aj vyuzijes. A to je situacia, v ktorej budes mat spotrebu vyssiu, ako pred precipovanim, pretoze ucinnost motora si nezlepsil. Cize ak nikdy nevyuzijes vyssi vykon motora (to si ale vyzaduje velmi citlivu pracu s plynom), mozes dosiahnut rovnaku spotrebu. Lenze zas, preco by si potom auto cipoval? Ak niekedy slapnes na pedal, spotreba je vyssia. To je fakt, s tym nic neurobis...-
"-- skrytý --" 21.04.2009 15:16
« test
-> Teddy: Tak se podivej na závislost specifické spotřeby na poměru lambda a vzpomeň si na motory Toyota Magermix z počátku 90. let a na některá současná FSI, u kterých byl odebrán režim vrstvení směsi. Vysoké emise NOx, což je považovánho za horší než velké emise CO nebo HC, jelikož se obtížně odstraňují, ale o něco příznivější spotřeba při částečné zátěži díky provozu s chudou směsí.
Omlouvám se za vložení na nesprávné místo, na to správné to bohužel nejde ("Příspěvek se nepodařilo vložit")... -
"-- skrytý --" 21.04.2009 15:22
« Re: Re: no konecne!
oki, tak si pozri tieto vykonove grafy na spodku stranky:
[odkaz]
a zamysli sa nad tym..
popisoval som situaciu 3500 rpm, pretoze tam ma motor najvyssi krutiaci moment, tzn ze drzanie motora v tychto otackach znamena vyuzitie najvyssieho siloveho potencialu motora za sucasneho najnizsieho namahania..
a takisto si si netipol spravne ohladne aktualneho vyuzitia vykona, pretoze v serii ma 1,2 47kw motor 42kW vyuziteho vykunu pri 3500 rpm a po uprave 44 (plus minus nejake desatiny) - vid graf s tabulkou..
ukoncil by som to asi tak, ze som doteraz jazdil s aktualnymi kolesami za 6,3 az 6,4 , teraz je to 6 az 6,1 s celkom schopnym medzimestskym (nie dialnica) vyuzivanim potencialu motora - to su udaje realne, nie domnienky..
S akym chipnutym autom mas skusenosti ty? Ved sa kludne s nami podel o svoje zazitky, dojmy z chipu a plusy/minusy takejto upravy - ked dame dohromady viac skusenosti, mozno to niekomu pomoze ;-) :yes:-
Special-line 21.04.2009 18:48
« Re: Re: Re: no konecne!
Jen taková poznámka, když se vám do toho dovolím vměšovat. Teddy si ten výkon tipl zhruba dobře. Na grafu jsou hodnoty při těch otáčkách jak píšeš ty, jenže tyhle grafy jsou za situace kdy máš nejvyšší dodávku paliva tudíž plný plyn. A ten na jízdu ustálenou 110 km/h rychlostí po rovině nepotřebuješ. Teddy to samozřejmě neopomněl napsat. Graf pro částečné zatížení by měl nejen nižší hodnoty ,ale i křivky by měly drobně jiný průběh.-
"-- skrytý --" 22.04.2009 08:04
« Re: Re: Re: Re: no konecne!
...to vsetko je v poriadku co pises a nemam problem s tym suhlasit, lebo je to tak.. >:D
mne islo v podstate o to, ze teddy sa zase raz zaca navazat do niekoho a ked ho uz asi v tretej diskusii vyzyvam (obdobie asi pol roka dozadu) aby svoje tvrdenia podlozil skusenostami, alebo nam tu zverejnil svoje auto a tym nam vsetkym "vytrel kocura" tak je ticho.. :-!
-
-
_Teddy_ 22.04.2009 08:33
« Re: Re: Re: no konecne!
"...popisoval som situaciu 3500 rpm, pretoze tam ma motor najvyssi krutiaci moment..."
Nie, nema. Uviedol si "...vychadzam z 1,2HPT..." a ten ma podla vyrobcu 112Nm/3000rpm (bral som tu silnejsiu verziu, kedze si uviedol ze ma 112Nm, ten slabsi ma len 108Nm/3000rpm). Skontroluj si to na webe skoda-auto.
"...drzanie motora v tychto otackach znamena vyuzitie najvyssieho siloveho potencialu motora za sucasneho najnizsieho namahania..."
Toto je nezmysel. Najnizsie namahanie motora je ked je vypnuty. V rozsahu otacok medzi max.momentom a max.vykonom je namahanie motora naopak najvyssie!
"...a takisto si si netipol spravne ohladne aktualneho vyuzitia vykona..."
Zas nechapes. Ja som komentoval situaciu, ako si ju uviedol ty sam: jazda konstantnou rychlostou 110km/h, s motorom pri 3500rpm. Pri tomto rezime nemas pedal na podlahe, a teda ani nepotrebujes maximalny vykon, ktory je motor schopny dodat pri tychto otackach. V tabulke ktoru uvadzas je nieco ine, a sice priebeh vykonu/momentu v zavislosti od otacok, pod plnym plynom.
Ciptuning? Tomu sa nevenujem, to je pre "garazove firmy". U nas sa k tomuto problemu pristupuje "trosku" inak. Skusenosti? Zo 10 rokov vyvijam/testujem motory a skusobne stavy na ich meranie. Zverejnit auto? Mal som ten pocit ze diskutujeme k veci, a nie stylom "ukaz ci mas vacsieho pipika"...-
"-- skrytý --" 22.04.2009 10:47
« Re: Re: Re: Re: no konecne!
OK, v pohode - zakopme crtajucu sa vojnovu sekeru ;-) :yes:
Mas pravdu v mnohych veciach a svojim sposobom ju mam podla mna aj ja, mozno som ju len interpretoval nespravnym sposobom..
Ale za svojim tvrdenim, ze moja dlhodoba spotreba klesla o 0,3l/100km po chipe si stojim a o opaku ma nikto nepresvedci (v mojom pripade pri mojom aute) pretoze vidim na vlastne oci blocky za tankovanie..
Inak mne neslo o "pipika", iba o to ci teoretizujes alebo mas s tym skusenosti.. Pokial mas, tak je to vsetko v pohode lebo je tu kopec "panov" ktori len rypu, lebo niekde nieco poculi a teraz to tak na 100% musi byt.. >:D
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 18.05.2009 13:37
prosim poradte ;-)
Jeste bych se rad zeptal vsech co by mi radi poradili:
Obcas se mi stava, ze rano nastartuji a auto pri pridavani plynu skube (a rozsveci se kontrolka motoru) a jakoby na plyn nereaguje. Dela to jen pri nastartovani a to kdyz auto dele stoji (treba i pres noc). A nevim jestli by to s tim mohlo take souviset, ale zda se mi, ze vzdy kdyz prsi, tak se to nejvice projevuje... ;-) Jinak kontrolka motoru zase zhasne a jako by nic az do dalsiho delsiho odstaveni auta...
Nevite nekdo co by to mohlo byt?
PS: To klapání na předním kole bude určitě stabilizátor, nemoc všech fábii.
Ať slouží.... ;-)