Škoda Fabia (2006)
8.4.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Doktorskej". A je to tu, je březen roku 2008 a Leon dostal malý dárek k druhým narozeninám, sestřičku,…
Škoda Fabia (Doktorskej)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 16.01.11 17:52
« jak je na tom dnes
Výborně napsaná recenze, fakt jsem se zasmál a nelze s tebou než ve všem souhlasit ;-) Fabka je pro mne srdeční záležitostí a ještě dnes je pro mě budoucí volbou č. 1 :-) jaké je auto teď po těch letech? máš ho ještě? nějaké poruchy (auta nebo třeba tvého sluchového ústrojí :-) ) ?
máš nějaké srovnání s 1,9 tdi? - spotřeba, turbokopanec do zad, poruchovost, povinné ručení... zkrátka má to cenu?
díky za odpověď ;-) -
"-- skrytý --" 14.04.08 16:25
« Takovou přesně jsem chtěl
hlavně kvůli spotřebě a sazbě povinnýho ručení, jenže bohužel nebyla k sehnání. Říkam bouhžel, ale dneska jsem spíš rád, protože jsem si pořídil 1.9 a začal jezdit delší trasy (ještě by to chtělo 4x4, a bylo by to dokonalý auto :-D). Naprosto souhlasim, že dieslový 3válce nejsou rozhodně brzda - zkoušel jsem ji jak v nový Fabii tak v Roomsteru a neni si nač stěžovat. Mně osobně nevcadí ani ten hluk 1.4ky a na rachtání svý 1.9 jsem si vypěstoval slušnej návyk.
Jinýma slovimy: DOBRÁ VOLBA! -
"-- skrytý --" 11.04.08 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkně napsané....faktysy fakt.
Jen počkej. Já si jdu pro igelitové plenky, gumovou suknici, protiplynovou masku, pancéřovanou podprsenku, latexové kozačky až po prsa a neoprénový bič vyztužený skleněnými vlákny. Pak uvidíš, co jsou pražáci zač! -
"-- skrytý --" 11.04.08 17:48
« Re: Re: Re: Pěkně napsané....faktysy fakt.
Tak s tím se dá souhlasit jedině když připojíš, že kdyby ty s áčkem nejezdili mimo prahu, tak nebudou existovat žádný dopravní nehody >:D >:D >:D
Bo větší prase než pražák už je jen pražák s modrým majákem >:-[] -
"-- skrytý --" 11.04.08 14:35
« Re: Pokuty vs. DIESEL
Aha, toho jsem se bál, že jsem takto položenou otázku pochopil správně :-) Pokud se podíváš na pointu toho, co jsi napsal, je celkem irelevantní jestli jedeš benzinem, či dieselem a označuji tím pádem minimálně za nešťastné připočítávat pokutu do návratnosti naftového motoru. Ze samé podstaty určitě chápeš proč.
P.S. porovnávám turbodiesel s benzinem jednak proto, že často z podobného objemu dosahují podobných parametrových výkonů (což není pravidlem, jen pomocným údajem), ale hlavně proto, že Turbo Benzín je v poměru vůči atmosférickým benzinům zastoupen nepatrně (když nepočítám motory 1,8 T koncernu VW - dle mého názoru naprosto výborné a další, tak skoro vůbec). Proto si myslím, že srovnání atmosférický benzin a turbo diesel je adekvátní.
Bohužel jsme se dostali do roviny tradičního boje Benzin vs. Diesel, kam jsem se dostat opravdu nechtěl, jak jsem naznačoval v recenzi i několikrát v diskuzi. Podle někoho patří nafta do kamen, podle někoho patří benzín do sekačky. Myslím si, že zde není řešení správných, nýbrž subjektivně správných, což je velký rozdíl. Každý máme přeci v srdci své priority! -
"-- skrytý --" 11.04.08 14:25
« Re: malá chyba...
Tak neřekl bych, že zvuk úplně nehraje roli, u HTP třeba ne, ze zkušenosti však vím, že lidé se často radši rozhodnou pro jiný motor, než si koupit hlučný diesel, a v případě zmiňované 1,4 TDI se jim opravdu nedivím.
Co se týče PD, myslím si, že je to opravdu legenda mezi turbodiesely a do historie se zapíše zlatou tužkou, že jeho hranice jsou níž, než Common Rail v dané době netušil nikdo a rozhodně bych souhlasil, že byly lepší než první fáze Common Railu. Těším se, jakým způsobem dokáží tradičně precizně pracující Němci rozvinout potenciál této technologie. Snad už se poučí a vyvarují tříválcových přešlapů :-) -
THE KLF ™ 11.04.08 13:02
« Re: Re: Pokuty vs. DIESEL
Nie celkom dobre si pravdepodobne pochopil moju otazku. Nevadi, nech ti dlho sluzi brumik.
P.S> ked dostanem pokutu na 100km useku, ktory som isiel za 4 az 4,5L/100km + k tomu pokuta za 500-1000-2000,-Sk, tak som moc lacno nesiel, ze?
Samozrejme, predpokladam, ze nedostanes kazdych 100km pokutu, ale predlzujes si tym nepriamo navtratnost naftaka.
Daj si do calculacky cca 10.000,-Sk pokuty a daj 2L rozdiel na spotrebe medzi Benzinom a pozri koplko km si sbytocne stratil.
PS2> neporovnavaj tah "hladkeho" benzinu a turbo diesel, ok? Budte objektivny a porovnavajme tubobenzin s turbodiesel, oki?
Diesel taha od spodu uz zo svojej povahy.
-
Special-line 11.04.08 12:27
« Re: Re: Re: Re: malá chyba...
Jo to máš pravdu že to určitě není krokem vpřed. Oproti MPI určitě ano ale oproti konkurenci moc ne. Jako to HTP je motor jako každej jinej, člověk ho pozná akorát podle toho zvuku což je při výběru auta naprosto nepodstatná věc. Jeho jedinej problém je v tom že je výknoově nastavenej moc nízko oproti hmotnosti Fabie. Věřím tomu že by nebyl problém dělat ho ve výkonu okolo 60 kW. To už by bylo jako třeba u těch Japonců a bylo b to mnohem lepší a cena by byla určitě podobná protože v základu je to malej motor s málo materiálem akorát by se udělalo jinak sání a veškerý příslušenství což by cenu určitě nezvýšilo.
Jo je to fakt že si to koncrn uvědomil, určitě proto že to nemá moc budoucnost. Stejně jako s PD ale tam bych to koncernu nedával tak za zlý. určitě by nešli do něčeho když by do budoucna věděli že to budou muset zase předělávat a navíc si myslím že Pdčka byly lepší než ty první generace Common-railu alespoň určitě co se týče spotřeby. -
"-- skrytý --" 11.04.08 12:16
« Re: Re: Re: malá chyba...
V ty konstrukci se detailne az tak nevyznám, nicméně taky si myslím, že je HTP modernější (což ostatně dokazuje i to, že MPI jsou, ač 1,4 levnější než HTP), nicméně už by měli najít toho zloděje, který jim krade vždy po jednom válci. Musí to dělat stále stejný člověk, ten jeden válec je jeho znamení >:D Ne, teď vážně, řekl bych, že ubrat válec z 2,5 TDI V5 aby vznikla 2,0 TDI, by ještě šlo. Ale jak jsem již psal v článku, neřekl bych, že systém ubírání válců a tím vytváření motorů byl zrovna krokem dopředu. Spíše bych to označil za celý maraton vzad, než krok vpřed. Což si uvědomil i sám koncern VW a vyhlásil jako cíl do následujícíh několika let, nahradit současné tříválce "normálními" čtyřválcovými motory. Jinak by byl možná nejlepší motor, 2x 1,2 tedy 2,4 V6 bi HTP >:D >:D >:D -
Special-line 11.04.08 11:59
« Re: Re: malá chyba...
No ono je to tím že ty motory jsou OHV a to už v dnešní době není vůbec výhodný skrz horší možnosti vytvarovat dobře spalovací prostor. Kdyby bylo OHC už by to bylo o něčem jiným a taky by to chtělo 5x uloženou kliku, navíc by se dalo dát víc ventilů a to už by bylo o něčem jiným.
Ten motor vychází z tisícovky prej to bylo naspadnutí ten rozvod OHC protože by bylo jednodušší odlití hliníkovýho bloku motoru který bylo ve svý době docela ojedinělý. ALe prej bvyly nějaký problémy asi s pohonem a utěsněním což šlo ale vyřešit jenže kdyby se musely kupovat nějaký dražší kvalitnější materiály ze západu (což platilo hlavně o těsnění) tak to dřív byla komplikace a tak to nechali na OHV. Ono i to HTP si myslím že je v tom projevu lepší protože to je moderní motor.
Ty malý asijský motory jsou hodně dobrý ty 1,3ky třeba v Suzuki apod. -
"-- skrytý --" 11.04.08 11:40
« Re: malá chyba...
Zdravím, chybu samozřejmě opravím a děkuji za upozornění :yes: Co se týče MPI ještě bych rád řekl, že to není špatný motor. Jen si myslím, že na ten výkon (který je nemastný neslaný) si řekne neuměrně vysokou spotřebu. Podle mě je to dáno tím, že jeho prazáklad pochází ve Škodě 120. Zatímco konkurence (hlavně korejská a japonská) klidně pustí na trh atmosferické benzinové 1,4 co mají i 90 kW, je Škoda schopná prodávat tyto motory a nějak se za to nestydí....což je to, co mi vadí. -
"-- skrytý --" 11.04.08 11:36
« Re: Pokuty vs. DIESEL
Ahoj, nejsem si jistý, jestli jsem přesně pochopil Tvůj dotaz, resp. jestli dáváš do souvislosti pokuty s dieselem. Co se týče pokut, spočítané to samozřejmě nemám, chtěl jsem tím jen upozornit na to, že nejezdím 60 na pětku, abych se tu pak mohl chlubit spotřebou...
Pokud se týká návratnosti dieselu oproti benzínu... Nedávno jsem četl na internetu článek, kde tuto návratnost počítali u jednotlivých aut. Zarazilo mě, že např. u BMW 330d X 330i je investice zpět po 5 tkm. U Octavie se tato suma vrátí v řádu desítek tisíc km. Každopádně vrátí. Nemyslím si, že by vyšší pořizovací cena činila až takový problém, neboť je vyvážena vyšší prodejní cenou (tzn. nižším poklesem hodnoty vozu oproti benzinovému), i když ten rozdíl samozřejmě není stejný. Podstata dieselu je tedy v tom, že auto se kupuje proto, aby jezdilo, bylo v pohybu! Další rovina podle mě spočívá v tom, že pokud vedle sebe postavíme osobu A a B a obě najedou 5000 km ročně, nebo 40 000 km ročně, osoba A si vždy koupí diesel a osoba B naopak benzin. Je to proto, že někdo je prostě zastáncem dieselu, druhý benzínu. Myslím si, že nemá cenu diskutovat o tom, co je lepší, lepší není ani jedno, oboje má svoje PRO a PROTI! Pokud budu chtít dát víc peněz abych mohl jezdit s benzínem, i když najedu dost km, tak je prostě dám, i když se mi to nevyplatí, pokud budu chtít dát víc peněz, abych mohl jezdit s dieselem, tak je dám, i když se mi to vzhledem k nízkému počtu km prostě rentovat nikdy nebude....
Tobě třeba vadí dunění, neříkám, že je příjemné (je to charakteristická součást motorů TDI PD, uvidíme, co přesně přinese TDI CR), já se Tě naopak ptám, jestli Ti nevadí, že když šlápneš v benzinu na plyn jede to pořád stejně, zatímco u dieselu Tě turboefekt zatlačí do sedačky. A takhle bychom tu mohli být donekonečna! -
"-- skrytý --" 11.04.08 11:21
« Re: pěkná fabia
Zdravím, taky jsem přemýšlel o čipu, ale je to 15 tis. a kdybych ty prachy navíc měl, tak už bych radši nechal načipovat Leona, myslím, že by to mělo víc smysl, i když jak jsem již napsal, Fabie nejezdí vůbec špatně! Přeju Ti, ať slouží
Jinak já sám sedlám Audi A6 2.5TDI Avant :-)
Tak ať nám dlouho slouží :-!