Škoda Octavia (2002)
4.8.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "OndraH91". Asi začnu tím jak jsem se k autu dostal... no prostě jsem ho v osmnácti dostal :-) už to jsou…
Škoda Octavia (OndraH91)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Nafta? 05.08.2011 01:17 Ronault.
- Diesel 05.08.2011 09:58 ondří
- pěkná 05.08.2011 20:57 twistedTSD
- Lišty 06.08.2011 17:31 DawQa
-
-
"-- skrytý --" 05.08.2011 10:41
« Re: Nafta?
No teoreticky nevyplatilo >:D a to ještě když sem s autem začal jezdit tak tam nebylo ani 20 tis. :-) ale co vlastně tenkrát bylo za benzíny v nabídce? řekl bych že 1.4 MPI, 1.6, 1.8T a 2.0, z toho jedinej rozumnej motor je 1.6, ale přesto v tomhle případě si mysím, že naftová devatenáctka je lepší, ikdyž pořizovací cena byla vyšší... a je pravda že tenkrát to auto stálo tolik co dneska hodně dobře vybavená nová Octavia..-
Ondřej Šámal 05.08.2011 11:15
« Re: Re: Nafta?
Tak zrovna 1,8T je výborný motor. S tak nízkým nájezdem by byl mnohem lepší volbou.-
"-- skrytý --" 05.08.2011 11:36
« Re: Re: Re: Nafta?
To věřím a vůbec by mi tento motor nevadil... ale já mam takový pocit, že byl snad ještě dražší než diesel? Je to možné? Ale proč by si děda na jízdy do Kauflandu kupoval 1.8T... >:D-
Ondřej Šámal 05.08.2011 12:47
« Re: Re: Re: Re: Nafta?
Tak dědovi by bylo možná levnější pořídit mobil a uložit mu tam číslo nejbližší taxislužby. Určitě by jako věrný zákazník dostal po pár měsících slevu >:D
Ale samozřejmě to chápu, podobných kousků po dědovi s nájezdem nula nula nic po 20 letech v ČR jezdí pravděpodobně desetitisíce. Holt si chtěli ještě na "stará" kolena pořídit pořádný auto, ať to stojí co to stojí (u nás to bylo podobně) :-)
-
-
J_Design 07.08.2011 12:27
« Re: Re: Re: Nafta?
No možná tenkrát děda nevolil nejvýhodnější motor/výbavu. Ale určitě bych oponoval tomu, že 1,8T je výborný motor. ;-) Zrovna on potřebuje neustálí servis a kdybych měl uvést příklad tak praskající svody.. to se u výborného motoru nestává a není to zdaleka jen tento problám. A další věc co mě překvapila je jeho spotřeba udávaná výrobcem vs realita. Realita u O1 1,8T 4x4 byla 10-13l/100km a pokud vememe v potaz FWD O1 tak tam byl neptrný rozdíl.
A nezlobte se na mě, ale zase takové výkony nepodává aby si mohl dovolit takovou spotřebu ;-)
Ale jak už tu zaznělo, 1,6 by v tomto případě byla asi ekonomičtější volbou. Samozřejmě 74kW, v žádném případě pravěká 55kW :-)
-
-
Ronault. 06.08.2011 00:08
« Re: Re: Nafta?
Píšeš to špatně. Jak teoreticky? Zcela prakticky se tohle nevyplatí. 1,6 je dostačující, za zbytek peněz pořídit klimatizaci abych se v létě nepotil jak v troubě a to auto bylo prodejné. 1,8 T byl perfektní motor, jel lépe než tohle TDI, vydržel jen měl větší spotřebu, ale koho by to trápilo při 3000 km ročně? :-O
Ne ne, tohle je prostě jasné selhání logiky při koupi auta. Otec si teď koupil taky diesel a to najede 15 000 km ročně a stejně je to podle mě naprostý nesmysl. 8-s
Já už bych o dieselu mohl uvažovat, loni jsem najezdil 30 000 km, ale proč bych to dělal, když mám LPG...
Asi tak, TDI bych v tomto případě vyměnil za klimu, bez rozmyslu ;-)
-
-
-
ondří 05.08.2011 09:58
Diesel
Dostat v 18 Octavii by se mi taky líbilo ;-) Jinak co se týče motoru myslím si že do octavie se žádný extra benzíny nedávali buď to žere, nebo nejede nebo obě kombinace. Osobně vlastním také Dieslové vozidlo a za benzína bych neměnil-
Ronault. 06.08.2011 00:05
« Re: Diesel
Jo, Saxo, ten motor je těžší než pomalu zbytek auta, nejede, má drahou pojistku a dražší servis. Jediný důvod proč si do takového auta pořídit diesel je nájezd tak 50 000 km ročně, ale s takovým nájezdem v takovém autě...? To by udělal jen blázen. Navíc tenhle diesel ani nejede, stejně objemný benzín v tomhle autě z něj dělá raketu, teda pokud si někdy jel třeba v VTS nebo bratru 106 XSI.-
-
Frantizsekk 06.08.2011 17:20
« Re: Re: Re: Diesel
Tak tak, rotacka tdi slovo servis nezna(kdyz se s tim neprasi)... nemuze by proto drahy. Jedina drazsi polozka na servisu je olejovy filtr, protoze je krapet vetsi, nez maji benzinaky. -
Ronault. 07.08.2011 00:58
« Re: Re: Re: Diesel
Spolehlivost motoru do první investice. Daleko větší spolehlivost ti dá s rozdílem litru až dvou benzín, plus základní litrový motor má taky o dost nižší pojistku, nemluvě o celkově nižších nákladech na servis, předek není tak zatěžován. Když jsi student a chceš co nejlevnější provoz, tak nic levnějšího než Felicie na LPG prostě neexistuje. Ještě Favorit, ale to jsou totožná auta.-
-
Ronault. 07.08.2011 16:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Diesel
Nevím, co si představuješ pod pojmem repas LPG, ale jestli myslíš membrány za 3000 po cca 200 tis. km, tak jo, to je velká investice >:-[] Spolubydlící jako student taky prodal Lagunu I 2,0 v plné a koupil soc edition Felicii LX s LPG bez koroze a na 5 let má vystaráno o nejlevnější provoz. Je to sice nic moc, jede to asi jak tvé Saxo, ale náklady minimální, od pojistky, přes díly, po servis...-
ondří 07.08.2011 20:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel
Dobře. Já mam namysli spolehlivost lpg systémů u těchto starších aut a s tím spojené výdaje. Myslím si že to chce mít štěstí na kus. U mého starého dieslu nehrozí potíže s turbem a celkově se mi nic nepokazilo. Jinak co se týče felicie děda si nedávno koupil krásného kombíka 1.6 jeden z posledních kousků a kupodivu koroze už začla hlodat-
Ronault. 09.08.2011 13:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel
Tak ještě jednou, co máš konkrétně na mysli těmi systémy u starších aut? Platí, že čím starší konstrukce motor jest, tím je konstrukce systému jednodušší a spolehlivější. Taková R19 s jednobodem sloužila dlouhá léta a statisíce km, moje Laguna je 10 let stará a za těch 300t., co má nalítáno na LPG byly měněny membrány, seřizuje se to automaticky samo a na motoru byl přetěsněn systém sání, což na tyhle km považuji za plus. Ano, atmosférický diesel je spolehlivý, proti turbu určitě, jenže atmosférický diesel taky podle toho jede, resp. nejede. To, co umí benzín s 1,3, to atmosféra potřebuje 1,8, plus daleko větší zátěž podvozkových dílů, tlumiče, uložení tlumičů, stabilizátory, nápravy... to vše odchází u dieselů o dost dříve. A jízda samotná? Výkon slabý, auto je těžké na předek, takže předokolka ještě více nedotáčivá. K nákladům ještě nutno přičíst dražší olej a pojistku.
Něco podobného s velkou pompou kupoval stýc, 205 s 1,8 d, moc spokojen, spotřeba kolem 6l, jen do chvíle kdy praskl blok... pak měl totéž s 1,9d, zase spokojen, jen přední náprava to odnesla. Pravda, korozi na tom neměl, to my na Favoritu pak už měli, jenže my to prodali a za ušetřené peníze, které on vrazil do oprav my měli pomalu jiné auto ;-)
Samozřejmě, u 406, Laguny, Passatu atd, kde se turbodiesel projeví hlavně při dálničních přesunech, tam to má smysl neoddiskutovatelný, ale u malého auta na poskakování po městě... a ještě nájezdem kolem 10 000 km ročně to už takové terno není.-
ondří 10.08.2011 20:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel
Myslím tím třeba totálně doraubováné motory vlivem zacházení předchozího majitele. Ne nemám nic prosti systémům lpg jen mi klasický diesel vyhovuje víc. Vzhledem k nízké hmotnosti mého vozu to není z dynamikou tak zlé jak se tvrdí. Co se týče praskajícího bloku ten byl s příchodem saxa vyřešen ( předchudce AX měl domnívám se hliníkový ) k autu se chovám tak aby mi vydrželo a nepotřebuju lítat jako prase se studeným motorem. Vzhledem k Vašim pochybnostem se nabízí otázka proč taková auta vzikají např Lupo/Arosa 1.7 sdi je dost podobný příklad. Souhlasím však v prblému výkon/objem motoru. Některé pojišťovny dnes sice nabízí pojištění dle výkonu, nikoli objemu, ale to není můj případ. >:-[] Po více než dvou letech jsem se svým výběrem spokojen, a vidím že vy svého rozhodnutí také nelitujete :-) proto přeji mnoho šťastných LPG kilometrů ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
DawQa 06.08.2011 17:31
Lišty
už nějakou dobu si pohravam s myšlenkou nechat hodit lišty a kliky do laku (a to kort když jsem ho onehdá pujčil kamaradovi, aby se taky povozil když od dob co má papíry spíš nejezdí a při parkingu ho vzal od zadních dveří po nárazní)u mě naštěstí jen lišta a micro škrábance... >:D už se musim jen smát nebo to je příběh 3dní 3lidí a 3 tukanců mím autem... >:D
ale k jádru otázky ty lišty jsi stříkal sám? můžeš prozradit na kolik tě to vyšlo? popřípadě vždycky na to koukam jak jsou ty plasty hrubý čím to zbrousit aby se to potom lesklo?
jinak ti přeju abys měl víc šťastných km než měl děda >:D
Tenhle motor se přece nemůže vyplatit při takovém nájezdu za rok :-O Při takovém nájezdu se dokonce an nevyplatí vlastnit auto, to už výjde levněji si jej půjčit z půjčovny. :-|
Jinak auto jako jo, prostě Octavia I TDI, jen prostě nechápu, že to byl tehdy až takový fenomén si pořídit TDI s vyššími servisními náklady a o dost vyšší cenou, která se nemohla vrátit... :-|