Diskuse

Škoda Octavia (2002)

4.8.2011

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "OndraH91". Asi začnu tím jak jsem se k autu dostal... no prostě jsem ho v osmnácti dostal :-) už to jsou…

 

Škoda Octavia (OndraH91)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto ondri

    ondří 10.08.11  20:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel

    Myslím tím třeba totálně doraubováné motory vlivem zacházení předchozího majitele. Ne nemám nic prosti systémům lpg jen mi klasický diesel vyhovuje víc. Vzhledem k nízké hmotnosti mého vozu to není z dynamikou tak zlé jak se tvrdí. Co se týče praskajícího bloku ten byl s příchodem saxa vyřešen ( předchudce AX měl domnívám se hliníkový ) k autu se chovám tak aby mi vydrželo a nepotřebuju lítat jako prase se studeným motorem. Vzhledem k Vašim pochybnostem se nabízí otázka proč taková auta vzikají např Lupo/Arosa 1.7 sdi je dost podobný příklad. Souhlasím však v prblému výkon/objem motoru. Některé pojišťovny dnes sice nabízí pojištění dle výkonu, nikoli objemu, ale to není můj případ. >:-[] Po více než dvou letech jsem se svým výběrem spokojen, a vidím že vy svého rozhodnutí také nelitujete :-) proto přeji mnoho šťastných LPG kilometrů ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 09.08.11  13:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel

    Tak ještě jednou, co máš konkrétně na mysli těmi systémy u starších aut? Platí, že čím starší konstrukce motor jest, tím je konstrukce systému jednodušší a spolehlivější. Taková R19 s jednobodem sloužila dlouhá léta a statisíce km, moje Laguna je 10 let stará a za těch 300t., co má nalítáno na LPG byly měněny membrány, seřizuje se to automaticky samo a na motoru byl přetěsněn systém sání, což na tyhle km považuji za plus. Ano, atmosférický diesel je spolehlivý, proti turbu určitě, jenže atmosférický diesel taky podle toho jede, resp. nejede. To, co umí benzín s 1,3, to atmosféra potřebuje 1,8, plus daleko větší zátěž podvozkových dílů, tlumiče, uložení tlumičů, stabilizátory, nápravy... to vše odchází u dieselů o dost dříve. A jízda samotná? Výkon slabý, auto je těžké na předek, takže předokolka ještě více nedotáčivá. K nákladům ještě nutno přičíst dražší olej a pojistku.

    Něco podobného s velkou pompou kupoval stýc, 205 s 1,8 d, moc spokojen, spotřeba kolem 6l, jen do chvíle kdy praskl blok... pak měl totéž s 1,9d, zase spokojen, jen přední náprava to odnesla. Pravda, korozi na tom neměl, to my na Favoritu pak už měli, jenže my to prodali a za ušetřené peníze, které on vrazil do oprav my měli pomalu jiné auto ;-)

    Samozřejmě, u 406, Laguny, Passatu atd, kde se turbodiesel projeví hlavně při dálničních přesunech, tam to má smysl neoddiskutovatelný, ale u malého auta na poskakování po městě... a ještě nájezdem kolem 10 000 km ročně to už takové terno není.
  • « 00 Reagovat !

    foto mobilcarl

    mobilcarl 09.08.11  12:19

    « Re: Re: Re: Re: Nafta?

    spotřeba u 1,8T se pohybuje okolo 8l/100km, asi jsi měl něco s motorem. Když se jezdí svižně, vezme si to kolem 9,5, když naopak slušně, vezme si to i 7l/100km, osobně odzkoušeno. 1,6i 75kw má takřka totožnou spotřebu a oproti 1,8T je dost líná.
  • « 00 Reagovat !

    foto ondri

    ondří 07.08.11  20:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel

    Dobře. Já mam namysli spolehlivost lpg systémů u těchto starších aut a s tím spojené výdaje. Myslím si že to chce mít štěstí na kus. U mého starého dieslu nehrozí potíže s turbem a celkově se mi nic nepokazilo. Jinak co se týče felicie děda si nedávno koupil krásného kombíka 1.6 jeden z posledních kousků a kupodivu koroze už začla hlodat
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 07.08.11  16:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Diesel

    Nevím, co si představuješ pod pojmem repas LPG, ale jestli myslíš membrány za 3000 po cca 200 tis. km, tak jo, to je velká investice >:-[] Spolubydlící jako student taky prodal Lagunu I 2,0 v plné a koupil soc edition Felicii LX s LPG bez koroze a na 5 let má vystaráno o nejlevnější provoz. Je to sice nic moc, jede to asi jak tvé Saxo, ale náklady minimální, od pojistky, přes díly, po servis...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 07.08.11  16:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Diesel

    1,9 TDI PD není kritizované za svou spotřebu či poruchovost, to ne, ale za kultivovanost. To problematické byly až 2,0 TDI. Navíc tvůj nájezd je jasný, tam nějaké váhání nad motorem nemá smysl, navíc pokud jezdíš dálnice apod. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto baca42

    baca42 07.08.11  13:36

    « Re: Re: Re: Re: Diesel

    Ja mám kritizované 1,9 tdi pd a u motoru zatím žádný problém, a to mám už dost najeto:[odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto ondri

    ondří 07.08.11  12:45

    « Re: Re: Re: Re: Diesel

    Co se servisu týče nemám žádné probémy. Každému podle chuti, já jsem s volbou spokojen, nehodlám vrážet peníze za repas lpg a co se týče felicie nebo favoritů do auta bez pozinku bych nešel :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto J-Design

    J_Design 07.08.11  12:27

    « Re: Re: Re: Nafta?

    No možná tenkrát děda nevolil nejvýhodnější motor/výbavu. Ale určitě bych oponoval tomu, že 1,8T je výborný motor. ;-) Zrovna on potřebuje neustálí servis a kdybych měl uvést příklad tak praskající svody.. to se u výborného motoru nestává a není to zdaleka jen tento problám. A další věc co mě překvapila je jeho spotřeba udávaná výrobcem vs realita. Realita u O1 1,8T 4x4 byla 10-13l/100km a pokud vememe v potaz FWD O1 tak tam byl neptrný rozdíl.

    A nezlobte se na mě, ale zase takové výkony nepodává aby si mohl dovolit takovou spotřebu ;-)

    Ale jak už tu zaznělo, 1,6 by v tomto případě byla asi ekonomičtější volbou. Samozřejmě 74kW, v žádném případě pravěká 55kW :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 07.08.11  00:58

    « Re: Re: Re: Diesel

    Spolehlivost motoru do první investice. Daleko větší spolehlivost ti dá s rozdílem litru až dvou benzín, plus základní litrový motor má taky o dost nižší pojistku, nemluvě o celkově nižších nákladech na servis, předek není tak zatěžován. Když jsi student a chceš co nejlevnější provoz, tak nic levnějšího než Felicie na LPG prostě neexistuje. Ještě Favorit, ale to jsou totožná auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.08.11  17:55

    « Re: Lišty

    Díky >:D veškerý plasty i nárazník mi lakovali v lakovně najednou takže cenu ti nepovim. Ale lidi z octavia clubu si je často lakujou sami tak se pokus zeptat tam ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto DawQa

    DawQa 06.08.11  17:31

    « Lišty

    už nějakou dobu si pohravam s myšlenkou nechat hodit lišty a kliky do laku (a to kort když jsem ho onehdá pujčil kamaradovi, aby se taky povozil když od dob co má papíry spíš nejezdí a při parkingu ho vzal od zadních dveří po nárazní)u mě naštěstí jen lišta a micro škrábance... >:D už se musim jen smát nebo to je příběh 3dní 3lidí a 3 tukanců mím autem... >:D
    ale k jádru otázky ty lišty jsi stříkal sám? můžeš prozradit na kolik tě to vyšlo? popřípadě vždycky na to koukam jak jsou ty plasty hrubý čím to zbrousit aby se to potom lesklo?
    jinak ti přeju abys měl víc šťastných km než měl děda >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Frantizsekk

    Frantizsekk 06.08.11  17:20

    « Re: Re: Re: Diesel

    Tak tak, rotacka tdi slovo servis nezna(kdyz se s tim neprasi)... nemuze by proto drahy. Jedina drazsi polozka na servisu je olejovy filtr, protoze je krapet vetsi, nez maji benzinaky.
  • « 00 Reagovat !

    foto ondri

    ondří 06.08.11  10:59

    « Re: Re: Diesel

    jasný ale auto jsem si kupoval kvůli spotřebě, jako student nemam šanci uživit cokoli jinýho vždycky se vejdu do 5l je pravda že to moc nejede ale nemam to na závodění, vše mi vynahradí spolehlivost tohoto motoru ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 06.08.11  00:08

    « Re: Re: Nafta?

    Píšeš to špatně. Jak teoreticky? Zcela prakticky se tohle nevyplatí. 1,6 je dostačující, za zbytek peněz pořídit klimatizaci abych se v létě nepotil jak v troubě a to auto bylo prodejné. 1,8 T byl perfektní motor, jel lépe než tohle TDI, vydržel jen měl větší spotřebu, ale koho by to trápilo při 3000 km ročně? :-O

    Ne ne, tohle je prostě jasné selhání logiky při koupi auta. Otec si teď koupil taky diesel a to najede 15 000 km ročně a stejně je to podle mě naprostý nesmysl. 8-s

    Já už bych o dieselu mohl uvažovat, loni jsem najezdil 30 000 km, ale proč bych to dělal, když mám LPG...

    Asi tak, TDI bych v tomto případě vyměnil za klimu, bez rozmyslu ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 06.08.11  00:05

    « Re: Diesel

    Jo, Saxo, ten motor je těžší než pomalu zbytek auta, nejede, má drahou pojistku a dražší servis. Jediný důvod proč si do takového auta pořídit diesel je nájezd tak 50 000 km ročně, ale s takovým nájezdem v takovém autě...? To by udělal jen blázen. Navíc tenhle diesel ani nejede, stejně objemný benzín v tomhle autě z něj dělá raketu, teda pokud si někdy jel třeba v VTS nebo bratru 106 XSI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.08.11  21:20

    « Re: pěkná

    Díky moc přesně takový byl záměr, nemam rád nějaký hypernova "tuzing" :yes: ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 05.08.11  20:57

    « pěkná

    Decentní, pěkný úpravy. Tak to má být. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ondrej-Samal

    Ondřej Šámal 05.08.11  12:47

    « Re: Re: Re: Re: Nafta?

    Tak dědovi by bylo možná levnější pořídit mobil a uložit mu tam číslo nejbližší taxislužby. Určitě by jako věrný zákazník dostal po pár měsících slevu >:D
    Ale samozřejmě to chápu, podobných kousků po dědovi s nájezdem nula nula nic po 20 letech v ČR jezdí pravděpodobně desetitisíce. Holt si chtěli ještě na "stará" kolena pořídit pořádný auto, ať to stojí co to stojí (u nás to bylo podobně) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.08.11  11:36

    « Re: Re: Re: Nafta?

    To věřím a vůbec by mi tento motor nevadil... ale já mam takový pocit, že byl snad ještě dražší než diesel? Je to možné? Ale proč by si děda na jízdy do Kauflandu kupoval 1.8T... >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…