Recenze

9 Majitel

Saab 900 SAAB 9OO 2.5iV6

9.22 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 900, foto 1 Saab 900, foto 2 Saab 900, foto 4 Saab 900, foto 5 Saab 900, foto 6 Saab 900, foto 7 Saab 900, foto 8 Saab 900, foto 9
Saab 900, foto 10 Saab 900, foto 11 Saab 900, foto 12 Saab 900, foto 13 Saab 900, foto 14 Saab 900, foto 15 Saab 900, foto 16 Saab 900, foto 17 Saab 900, foto 19 Saab 900, foto 24 Saab 900, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Saabik V6 Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:254000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 227 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "willy73".

Zdravím všechny příznivce značky.O tomto typu Saaba jsem snil již delší dobu.Prostě se mi líbil designem.Našel jsem jej na němec.serveru spolu s dalšími třemi.Tak jsem se rozjel se svým kamarádem na podzim 2007 do Mnichova.Všechny vyhledané vozy jsem si prohlédl.První z nich byl ten,kterého jsem si nakonec vybral a zde ho prezentuji.Musím říct,že mi padl hned do oka,ale i přesto jsem chtěl vidět ty zbývající.Přál jsem si,aby můj budoucí sobík byl v černé barvě,5dveř.a pokud možno v automatu.Že budu mít fakt takové štěstí,jsem ani nedoufal.Navíc bohatá výbava a ten motor..prostě nádhera.Já vím,řeknete..není v turbu,tak to není to pravé ořechové.Ale věřte mi i V6 má něco do sebe a ten zvukový projev.Není třeba ani sport.laděného výfuku a sobík vzbudí pozornost.Spousta mých kamarádů mi to potvrdila.I výkon není zrovna malý..těch 170sobíků umí s autem slušně zacvičit.Teď jedna úsměvná historka..Když jsem jej přihlašoval na CZ značky,na stk mi při prohlídce nechtěli věřit,že má najeto už 235tis.km.V tak perfektní kondici byl a ani podvozek nevykazoval známky opotřebení.Uvěřili až při pohledu na přístrojovou desku a počítač kilometrů.Pak jen konstatovali.."no jo,vždyť je to SAAB.Vloni v létě jsem Saabikovi opatřil zbrusu new elektrony a myslím,že mu pěkně padnou,konečně,to můžete posoudit sami(viz.foto).Ty původní mám na zimu.Mrzí mne,že jsem tu recenzi stihl až teď,když už svého sobíka inzeruji k prodeji z finančních důvodů.Na závěr bych chtěl uvést,že před ním už jsem měl 9000CC z roku 1988 a poté 900i první generace,taktéž toho data výroby.Ani na jedno z nich nedám dopustit.Na Saaby v žádném případě nehodlám zanevřít,současně vlastním ještě 9000CS,kterou si nechávám.Ale o ní až příště.No a teď konečně k tomu popisu..výbava:2x airbag,kožená sedadla,vpředu vyhřívaná,výškově stavitelné sedadlo řidiče,volant jen podélně,tempomat,palubní počítač SID 2,manuální klima,el.šíbr,el.a vyhřívaná zrcádka,TCS,ABS,el.okna,centrální zamykání s originál SAAB alarmem a imobilizérem,tónovaná determální skla,2 sady alu kol..15"zimní,16"letní,automatická převodovka aisin se třemy volitelnými režimy jízdy-normál-sport-zima.Co se týče jízdních vlastností,tak nevím co k tomu dodat..je to prostě Saab.Největší devizou mého auta je motor.Sice není z produkce SAAB a nemá ani přeplňování,ale svým výkonem 170koní a krout.momentem 227Nm s autem pěkně zahýbe.Do zhruba 2500ot.se neděje nic moc,auto prostě jede,ale s narůstajícími otáčkami se motor probouzí k životu a dává to o sobě vědět i úžasným zvukem vidlicového 6válce.Při překročení 3000ot.auto jednoduše vystřelí,umocněné ještě zvoleným režimem sport.V tomto režimu řídicí systém umožní motoru vytáčet se do maximálních 6000ot,kdy převodovka plynule přeřadí na vyšší rychl.stupeň.K podřazování slouží také systém click down,kdy prudkým sešlápnutím plynu převodovka podřadí i o 2rychl.stupně,to je však podmíněno momentálními otáčkami motoru.Motor činí toto auto svým způsobem výjmečným,protože v nabídce byl pouze 4roky.Jde o koncernový motor GM,který se montoval i do Oplu Vectra A a B.Je spolehlivý,s dlouhou životností.Jeho slabinou je složitý rozvodový mechanismus.Někde jsem se dočetl,že Saab s tímto 6válcem zrychlí z 0 na 100km za 7.5s.Ale nikdy jsem to nezkoušel.Vím jen a mám to vyzkoušeno,že s tímto vozem není problém jet rychlostí 240km/h.I při této rychlosti je auto dobře ovladatelné,což mne mile překvapilo,nevýhodou je vyšší hladina hluku vlivem proudícího vzduchu a poddimenzované brzdy.Každopádně,jízda s tímto sobíkem je opravdový zážitek.

Silné stránky

pohodlný,rychlý,vcelku spolehlivý,bohatá výbava,atraktivní a neotřelý design,aktivní a pasivní bezpečnost,dobrá image značky,dlouhá životnost.

Slabé stránky

trošičku víc žíznivější,hlavně ve městě.Poměrně malá servisní síť,v našem(moravskoslezském)kraji dokonce žádná.Ceny některých náhradních dílů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

jen jednou,když se mi odporoučel snímač otáček na klikové hřídeli.Servis,sice neznačkový,ale prvotřídní,max.spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno v mnichovském atobazaru,přístup prodávajícího solidní.

 


Další vozy značky Saab



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

vcelku spolehlivý,vypekl mě pouze snímač otáček na klikové hřídeli.Ještě se mi odporoučel modul zapalování,leč mou vinou...myl jsem motor.

praktičnost
10

myslím,že svým vnitřním uspořádáním je praktický dost,ale z tohoto důvodu jsem si jej nepořizoval.

prostornost
10

dle mých požadavků více než vyhovující.

jízdní vlastnosti
10

vinikající,jisté a přesné řízení i při vyšších rychlostech,což mne příjemně překvapilo.

jízdní komfort
9

až na přejezdy příčných nerovností slušný.Možná je to i vinou opotřebených zadních tlumičů.

provozní náklady
9

odpovídající komfortu a dynamice auta.

náhradní díly
9

těžko říct,ještě jsem nebyl nucen jich zase tolik nakupovat.

výkon motoru
10

dle mých požadavků velice slušný,ale věřím,že s turbem je to ještě někde dál.

spotřeba
9

to je relativní.Někomu by se mohla zdát vysoká,ale vzhledem k výkonu a dynamice vozu,myslím přiměřená.

hlučnost motoru
10

skoro ho nejde slyšet,ale od 3tis.otáček dá o sobě vědět a pak už si jen vychutnávám ten úžasný zvuk vidlicového 6válce.

kvalita sedadel
9

na vysoké úrovni.jen to boční vedení by mohlo být lepší..zvlášť,když mám ta sedadla v kůži.

brzdy
6

řekl bych..asi nejslabší článek řetězu.Vzhledem k výkonu a váze auta nic moc.

zavazadlový prostor
10

na svou třídu nadstandartní.






Blesk.cz

Hvězda Televizních novin Lucie Borhyová už toho měla dost: Najala si právnické eso!

Hvězda Televizních novin Lucie Borhyová už toho měla…

Proč si vždy zářící a usměvavá moderátorka Televizních novin Lucie Borhyová (42) najala právnické eso Karla…

Výbuch sopky jí vzal tátu, sestru i obličej. Stephanie poprvé ukázala popálenou tvář

Výbuch sopky jí vzal tátu, sestru i obličej.…

Rok uběhne v prosinci od erupce novozélandské sopky White Island, která se nachází na stejnojmenném ostrově.…

 

iSport.cz

Špatné zprávy, Krpálek má COVID. Lepší teď než před Evropou! říká judista

Špatné zprávy, Krpálek má COVID. Lepší teď než před…

Přesně měsíc před vysněným evropským šampionátem v Praze poslal judista Lukáš Krpálek do světa nemilou zprávu.…

Po kritice ho vyloučili z FAČR, teď píše Malíkovi: Nemáte sebereflexi

Po kritice ho vyloučili z FAČR, teď píše Malíkovi:…

Nejen šéfa FK Teplice Pavel Šedlbauera nadzvedla slova předsedy fotbalové asociace Martina Malíka, podle něhož…

 

Reflex.cz

Pohanský Papež: František vůbec nepotírá herezi, která může rozdělit římskokatolickou církev

Pohanský Papež: František vůbec nepotírá herezi,…

Katolickou církví začíná stále více cloumat celosvětový skandál, který může více než cokoliv jiného v minulosti…

Tři sestry Geislerovy: Máma od rodiny Lenka, labilní Aňa a magor Ester

Tři sestry Geislerovy: Máma od rodiny Lenka, labilní…

Krásné a oduševnělé sestry Geislerovy se, jedna po druhé, v posledním čtvrtstoletí střídají na stránkách Reflexu…