Recenze

9 Majitel

Renault R19 1.9 TD

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 72× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault R19, foto 1 Renault R19, foto 2 Renault R19, foto 3 Renault R19, foto 4 Renault R19, foto 5 Renault R19, foto 6 Renault R19, foto 7 Renault R19, foto 8
Renault R19, foto 9 Renault R19, foto 10 Renault R19, foto 11 Renault R19, foto 12 Renault R19, foto 13 Renault R19, foto 14 Renault R19, foto 14 Renault R19, foto 15 Renault R19, foto 16 Renault R19, foto 17 Renault R19, foto 18 Renault R19, foto 19 Renault R19, foto 20 Renault R19, foto 21 Renault R19, foto 22 Renault R19, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Renee Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:167000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 180 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 386 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "op-pacey".

Měl jsem Škodu Favorit a v práci rovněž tak...takže jsem se rozhodl koupit něco jiného i silnějšího...

Pokukoval jsem po různých automobilkách, ale nakonec zvítězil francouzský akcent a pohodlnost.

S koncem roku 1988 představila francouzská automobilka Renault nový vůz nižší střední třídy, který nahrazoval úspěšný model 9/11. DEVATENÁCTKA se stala přímým konkurentem v té době vyráběných a dodnes oblíbených modelů Fiat Tipo, Volkswagen Golf, Ford Escort, Opel Kadett, Peugeot 309 a dalších. Vzhledem, vlastnostmi a užitnou hodnotou kandidovala na Automobil roku. Devatenáctka se vyrábí v tří a pětidvéřové verzi liftback a verzi sedan nazvane Chamade(od roku 1992). Při vývoji devatenáctky byl brán velký zřetel na pohodlí, bezpečnost a samozřejmě také na minimální odpor vzduchu. Ten činí 0,30 a i na dnešní dobu je to číslo mnohdy nepokořitelné. Díky tomu mají modely "19" malou spotřebu pohonných hmot.

Délkou 4115 mm patří devatenáctka k největším ve své třídě, a to se samozřejmě projeví na prostoru pro posádku. "Pracoviště" řidiče je velmi přehledně a ergonomicky uspořádáno. Devatenáctka se vyráběla ve spoustě výbav...elektricky ovládaná okna, otevírací střechu, nebo i automatickou klimatizaci, vyhřívané zrcátka i sedačky, dálkový centrál, výškově nastavitelný volant i sedačky a.pod, tak jak to znáte z dnešních vozů. Výhled z místa řidiče činí 311 stupňů-takže výhled před i kolem vozu je více než dostatečný. Podvozek je naladěn velice měkce a tudíž veškeré nerovnosti na silnici jsou absorbovány a neubírají nic z jízdního komfortu. Bohužel také díky tomu se vůz při razantním projíždění zatáček dost naklání. Mnohdy se chová až přetáčivě. Pod slovem razantní se myslí skřípění gum, až smyk;-)


Devatenáctka byla představena již v roce 1988, ale modely které vypadají slušně, či nejsou nijak příliš kazové přišly na řadu až po faceliftu, tedy koncem roku 1992.
Při koupi Renaultu 19 tedy rozhodně věnujte velkou pozornost stavu karoserie i technickému opotřebení celého vozu. Zaměřte se na přední nápravu-hlavně čepy dostávají na našich cestách zabrat. Zkontrolujte olejovou vanu, jestli neprosakuje; chlazení, často se stává, že uniká chladící kapalina, a těsnost výfukového systému. Doporučuji i kontrolu lanek spojky a plynu.

Přehled motorů:
1988: 1.4l - 43 kW, 1.7l - 54 kW, 1.9D - 47 kW
1990: 4 dv. sedan, 1.8l - 99 kW
1992: facelift, 1.4l Energy - 58 kW, 1.8l - 66 kW, 1.9TD - 66 kW

Můj motor je vybaven turbem (1,9TD), takže auto má odpich i zátah od nízkých otáček.
Interiér je mikroplyš, takže nádhera, měkká sedadla, u řidiče výškově nastavitelné s regulovatelnou bederní opěrkou. Sedadla mají dobré boční vedení.Vše je po ruce, interiér je útulný.
Pokud byste si moji verzi Devatenáctky kupovali novou vyšla by cca na neuvěřitelných 550.000 Kč


Popis mého vozu

Barva černá metalíza
Výškově stavitelné sedadlo, výškově stavitelný volant, airbag, posilovač řízení střešní okno, Centrální zamykání na DO, vnitřní a vnější teploměr, elektrické ovládání předních oken, třetí brzdové světlo(diodové), zadní stěrač,

Silné stránky

Bez problémů jsem nastartoval i v zimě, takže můžu dementovat narážky jako, že v zimě diesel nestartuje a bla bla a že dlouho žhaví... vůbec ne, je to o přístupu k vozu samotnému,jak se o něj staráte tak vám slouží, i auto má duši;-)

Interiér je velmi pohodlný, čalounění je z mikroplyše a velmi příjemné. Vše je při ruce. Vše v interiéru je velmi snadné demontovat, a pokud jste zručným majitelem, spoustu věcí si můžete opravit sami, včetně elektriky, ale samozřejmě nic přespříliš složitého.

Pokud hledáte něco libového, devatenáctku můžete koupit i s klimatizací i ABS, šíbrem.

V nabídce je tří- i pěti-dveřový hatchback, a verze sedan pod názvem Chamade.

Velký kufr o objemu 360 l.
Pro srovnání:
Fabia - 260 l
Felicia - 272 l
Octavia - 528 l
Mazda 323F - 360 l
Alfa Romeo 156 Sportwagon - 360 l



Slabé stránky

Tlumiče i spojka vyžadují při cca 150000 km výměnu, ale samozřejmě záleží na zacházení s vozidlem, kudy jezdíte a jakým stylem. Spojka, pokud není úplně zničená, stačí přenýtovat, což není až takový finanční zásah. Prahy jsou skryty pod plastovými kryty, a tudíž můžete předpokládat jak to pod nimi vypadá. Výměna nutná. Brzdy jsou poněkud slabší, ale věřím, že výměna za nové obložení i kotouče bude dostačující.

Díky širokým kolům(195/50 R15), má tendenci při jízdě v kolejích dělat si co chce, ale chce to pevnou ruku a někdy ukázat kdo je tady pánem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prasklo mi lanko spojky (2x), ale to je za par korun. Je to ale chybou všech devatenáctek. Oprava za cca 500 Kč. Ted mam vymenenou i spojku takže tyto potíže už doufám nenastanou.

Centrál - chyba elektriky snad u všech 19ek, a u koho ne, toho to čeká. Vyměnil jsem motorky v pravých dveřích (obou)

Tuning

Modré led parkovačky, stroboskopy v předních světlech, modré neonové osvětlení interiéru, 15" kola 195/50 R 15 82H Kléber a Dunlop, folie na bočních oknech, vzadu roletka


 

Novinky v recenzi

23.5.2008 00:00

Taaak.... dneska jsem mého RENEEHO prodal :-( Doufám že bude sloužit novému majiteli minimálně tak jako mně. Brzy začnu dělat recenzi na moji novinku PEUGEOT 406
Najde se kupec?? Tak jak je vse vypsano. Letní Alu + zimní plechy včetně gum, samozřejmě.

27.4.2008 00:00

Ve fotografiích mám dva návrhy laku, klidně se k nim vyjádřete, ať vím co se líbí

16.3.2008 00:00

Bohužel odešlo žhavení. Odpoledne vše ještě normální, ale v noci už se nerozsvítila kontrolka svíček. Prý vypálený obvod. Auto už je v servise

21.11.2007 00:00

Tak, autíčko přivezeno ze servisu.
Proběhla výměna spojkové sady, nová lanka a vedení k ruční brzdě, nové prahy, nové uhlíky v alternátoru, nové motorky centrálu pravých dveří (obou), ztrácela se chladící kapalina - opraveno, nová manžeta řízení, údržba na zimu (chladič, servo, olej...)
Celková cena 12.800 Kč
Auto má zimní botičky a nové kryty kol. Foto přidám posléze.

31.10.2007 00:00

Taaak, dnes jsem odvezl svého miláčka k doktorovi, na řadě je výměna spojky a prahů, pravděpodobně i lemů kolem blatníků...tak uvidíme

19.8.2007 00:00

Znovu mi prasklo spojkové lanko. Je to mrzuté, ale bohužel. Oprava stála 500 Kč. Což je celkem málo myslím.


Další vozy Renault R19



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Až na lanko spojky které prostě prasklo tak nic, zatím

praktičnost
9

Velmi variabilní interiér, velký kufr,

prostornost
8

Já jako řidič jsem v pohodě, ale prostoru je tam celkem dost

jízdní vlastnosti
7

Špatné tlumiče, až je vyměním...to bude paráda. Nějaký stavitelný podvozek, hmm?

jízdní komfort
8

Kdyby ty tlumiče...tak interiér je celkem dobře odhlučněn. Všechny ovladače jsou po ruce.

provozní náklady
10

Minimální...Olej žere jak má,po devíti měsících od koupě jsem dolíval servo asi 2 dcl. Ale trochu teče chladič

náhradní díly
8

Ceny co jsem zjišťoval jsou v klidu i v porovnání s favoritem, kterého jsem měl. Teď jsem zpravil spoustu věcí a za dobrou cenu, myslím si (viz novinky)

výkon motoru
10

Motor má skvělý zátah od cca 1.7oo otáček, když jezdím na alternativu tak má zátah od cca 1.2oo, což je luxus. Zhruba u 2.ooo otáček je radost poslouchat zvuk turba

spotřeba
10

Spotřeba po městě cca 7,3l na 100 km. Ale meziměsto zvládám za 5,5. Aktuální spotřeba viz spritmonitor.de

hlučnost motoru
7

Řekl bych že dobrá, ale až vyměním rozvody dám 10 bodů

kvalita sedadel
10

Velmi pohodlná měkká sedadla, u řidiče nastavitelná bederní opěrka i výška sedadla. Dobré boční vedení.

brzdy
8

Začínám pociťovat, že brzdy začínají ochabovat, asi to bude chtít osadit novým brzdovým systémem. Možná vyměnit zadní bubny za kotouče

zavazadlový prostor
10

Bez problémů jsem zatím uvezl cokoliv i 2,55 m dlouhý koberec, a kufr jsem měl zavřený!






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty ukončil kariéru

Poloma (28) zastavila zranění. Odchovanec Sparty…

Roman Polom, člen silného sparťanského ročníku 1992, do kterého spadají například Ladislav Krejčí st., Pavel…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…