Recenze

1 Majitel

Fiat Punto 60s

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Punťa Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LMczech".

Dobrý den,

nedávno jsem zakoupil ojeté Punto, tak bych se rád podělil se svými dojmy z vozu.

Je to Fiat Punto 60s, motor 1.2 (44kW), třídvéřový, zelená metalíza. Koupil jsem ho od jednoho dovozce, čili je čerstvě dovezeno z Itálie. To je na něm taky vidět. Bohužel auto má nějaké vady na kráse: má trochu bouchlý zadní blatník a popraskaný lak na střeše (od slunka) - ale všiml jsem si to na hodně těchto autech. Auto je po prvním majiteli a je to i poznat. Byla v něm serviska, dokonce i protokol o nehode kvuli tomu blatniku (takovy ten modro žlutý papír, co máme vozit i u nás).

Auto jsem koupil za 20 000 a myslím si, že na to, jak vypadá, je to skoro zadarmo. Má to celolak, takže na náraznících nějaké ty oděrky najdem, ale co už mno. Punto jsem zvolil poté, co jsem dlouho auto vybíral a jelikož už Punto znám (má ho i můj děda), byla volba jasná. Proč? Jednak pozinkovaná karoserie. Vždyť podívejte na stejně staré felicie - to kvete jak botanická zahrada. Na mojem autě nemám jediné místečko koroze! Další věc je poměr výkon/spotřeba. Na to, že ten motor je jen dvanáctistovka, je svižnej. Ve městě úplně super, na okreskách taky a po dálnici se s ním dá taky těch 140 uhánět (to už sice jde více poznat na hlučnosti). No a spotřeba: to auto jezdí asi na vzduch. Já už si připadám docela trapně, jak na benzince vždycky čurnu za stovku a jedu. Jenže mě to stačí a to jezdím denně.

Co se mi autě líbí a co mě dosti překvapilo, je nabídka vnitřního prostoru. Už jen ty dveře jsou jak vrata a když vlezete dovnitř, tak paráda. Ani felicie není tak prostorná. Navíc mám výškově stavitelné sedadlo, čili když ho mám dole, tak mám nad hlavou asi 10 čísel (a to měřím skoro 2 metry!!!). Sedadla jsou dostatečně velká, ale mohly by být lépe profilované. V zatáčkách moc nepodrží. Co se týče kufru, tak ten je standardní. Ani velký, ale ani malý. Co potřebuju, do něj naložím. Volant - ten by mohl být trochu menší a navíc řízení bez posilovače je trošku namáhavější (ale žádná hrůza to zase taky není) a kvůli docela velkému poloměru otáčení se z rejdu do rejdu něco naručkujete.

Řízení je jinak přesné, ale v zatáčkách bacha. Musíte trochu zpomalit, jinak se auto valí pořád dopředu. Je to dáno vyšší karoserií a malýma úzkýma kolama. Co se týče řazení, tak to je přesné a dráhy nejsou dlouhé (to se však nedá říct o řadicí páce:-D). Všechny rychlosti jdou ráz na ráz, žádný problém. Brzdy mají o něco delší dráhu pedálu, ale mají příjemný plynulý nástup. Zatím žádný problém.

Podvozek je poněkud tvrdšího nastavení, čili auto je tak nějak jako koza. Poskakuje a slyšíte kdejakou nerovnost (i drsnější asfalt se pozná podle zvuku).

Výbornou věcí v Puntu je klimatizace. Já ji mám a funguje na 100%. Auto je dokonce dřív vychlazené než naše rodinná octávka. Už na první stupeň to fučí dost. Pravdou je, že auto ztratí část výkonu a tudíž musíte víc podřazovat a šlapat po plynu, ale to je jen o zvyku.

Co se týče spolehlivosti, tak nemůžu zatím moc soudit...suto mám jen chvíli, ale co vím od mých známých, tak pějí ódy. Levné díly, množství oprav si člověk dokáže udělat sám, pokud je zručný.


Já se na jaře chystám autko trochu vylepšit, aby vypadalo k světu. Sehnal jsem (zadarmo) originál elektrony FIAT (čtrnáctky) a chci tam dát i nějaké sportovnější sedačky a trochu ten vnitřek ještě více zútulnit. Ikdyž sám o sobě je interiér velmi útulný a hlavně prostorný.

Je to auto pro nenáročné. Při dnešních cenách benzinu je to paráda mít auto, se kterým se dá jezdit za 5 litrů! Když se o to auto člověk stará, odvděčí se mu. Není sice tolik komfortní, ale nejhorší to taky není. Do města a na okresky je to parádní auto.

Silné stránky

- jednoduchá konstrukce (možnost oprav svépomoci)
- levné náhradní díly
- nízká pojistka
- malá spotřeba
- čilý motor
- vnitřní prostor!!!
- pozinkovaná karoserie - hned tak nerezne
- široký rozsah nastavení řidičova sedadla (díky výškovému nastavení)
- líbivý design (i po více jak 10 letech se auto stále líbí, nestárne)

Slabé stránky

- tvrdší podvozek (skáče jak koza)
- vyšší karoserie je na úkor manévrovatelnosti (v zatáčkách se dost naklání)
- originál malé a úzké kola
- loupající se lak (hlavně u aut dovezených z Itálie. Ostré slunko zaviní loupání)
- nemožnost odpojit baterii - tedy alespoň podle návodu (prý se vymažou provozní hodnoty, tak se musí do zapalovače strčit speciální baterka)
- ztráta výkonu při puštěné klimatizaci

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- opravy si děláme sami, čili jen za cenu náhradních dílů, což je pakatel

 


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Kosmetička si po dvou dětech nechala spravit prsa v Turecku: Upadla jí bradavka!

Kosmetička si po dvou dětech nechala spravit prsa v…

Z těchto snímků se „zvedne nejeden kufr“. Cherrise Massayová (23) ze Salfordu v Manchesteru podstoupila operaci…

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

 

iSport.cz

Schick proti „svým“ šokoval parádou. Krásný gól mu ale zhatil ofsajd

Schick proti „svým“ šokoval parádou. Krásný gól mu…

Trefil se, ale bývalý klub nedorazil. Gól Patrika Schicka, nového útočníka Leverkusenu, do sítě Lipska nebyl za…

Trpišovský slaví ligovou výhru č. 100! Pořád si připadám jako začátečník

Trpišovský slaví ligovou výhru č. 100! Pořád si…

Do první ligy vstupoval teprve v létě 2015, už teď si ale připisuje výhru číslo 100. Za pouhých 165 zápasů...…