Recenze

Pabllo (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat Punto S75

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5 Fiat Punto, foto 6 Fiat Punto, foto 7 Fiat Punto, foto 8
Fiat Punto, foto 9 Fiat Punto, foto 10 Fiat Punto, foto 11 Fiat Punto, foto 12 Fiat Punto, foto 13 Fiat Punto, foto 14 Fiat Punto, foto 15 Fiat Punto, foto 16 Fiat Punto, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Punťa Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 / 180 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2 / 6.5 *

Popis vozu

Jedná se o sympatické malé velké vozítko, ke kterému jsem přisel vcelku náhodou a jsem za to rád. Původně jsem jako student chtěl něco levného a praktického a mým finančním (ne)možnostem odpovídal Favorit, který jsem si chtěl následně trochu vylepšit. Můj dobrý kamarád mě od Favoritu odrazoval co to šlo, protože sám je velký příznivec značky Fiat. Musím se přiznat, že značka Fiat ve mně po dlouhou dobu nevzbuzovala pocit kvality a dobrých aut. Je to zažitý názor, který se zde drží od dob, kdy tady jezdily stará Ritma, Regaty a Una. Doporučoval mi Fiat Punto, pro svoji jednoduchost, levné náhradní díly, dobré pozinkované kastle a úsporné motory. Jednoho dne jsme se s kamarádem jeli podívat na jedno Punto, které bylo dovezené z Německa po 1. majitelce a v opravdu originálním stavu se servisní knížkou. Po dohodě z dovozcem jsem měl už jen jedinou starost, kde na to vzít a ačkoliv jsem se zadlužil, "Punťa" byl za nedlouho můj.


:: Výbava

Teď tedy něco více o autu, jedná se tří dveřové provedení, které se mi zdá sportovnější a prostě se mi více líbí, ačkoliv mnoho lidí namítne, že je to méně praktické, což je samozřejmě pravda. Jezdím většinou sám, nebo ve dvou a tak mě nepraktičnost neobtěžuje. Design auta na rok výroby hodnotím jako opravdu povedený. Je to střední výbava SX, která obsahuje posilovač řízení, airbag, elektrické okna, imobilizér, tónovaná skla, digitální hodiny u zpětného zrcátka a otáčkoměr, který v této době ještě nebyl standardem. Co mě trochu u druhu této výbavy mrzelo je, že nemá nárazníky v barvě vozu. S odstupem času to zas nevidím tak „černě“, neboť je to ve městě vcelku praktická záležitost a cena nového černého nárazníku je někde kolem 1000Kč, prostě paráda.


:: Motor
Co se týče motoru, tak je tam nejsilnější verze motoru 1.2 , která se tam v roce 1995 dávala. Zákazníci si mohli vybrat verzi 1.1, která měla 55 koní. Dále verzi 1.2, která je nejvíce rozšířená a nabízela výkon 60 koní a v neposlední řadě verze 1.2, která nabízela výkon 75 koní(jedná se o stejný motor, jako je 1.2 60koní,akorát je to čtyřbodové vstřikování oproti jednobodovému u 60 koňové verze a samozřejmě je ještě rozdíl v počítači). V roce 1997 se do Punta začal dávat motor 1.2 16V který nabízel 85 koní. Motor(ek) 1.2 s výkonem 75 italských koní mi vyhovuje jak po stránce dynamiky, tak i spotřeby. Projev motoru je do 3000 ot/min vcelku nenápadný a člověk by určitě silnější verzi netypoval, nicméně pokud se překročí 3000ot/min, motor rázem ožije a jede úplně jinak. Pokud se chce člověk trošku svézt, musí motor držet nad hranicí 3000 ot/min. Od 5000ot/min začíná být motor nepříjemně hlučný, ale nad 5000 ot/min jedu opravdu vyjímečně. U tohoto auta se mi velice líbí jízda v městském provozu na 5. rychlostní stupeň, kdy auto točí při 50km/h cca 1600ot/min a plynule zrychluje…na dlouhé trasy člověk téměř neřadí a říkám tomu takový malý automat. Pro lepší představu, jak auto jede uvedu příklad, jel jsem v klidu na 5. převodový stupeň 90km/h na dvouproudovce a zprava mě ohrozil jeden mistr s Opel Vectra, modelový typ cca r.v. 1997. Ačkoliv jsem blikal, tak řidič Opelu mě málem škrtnul a začal ujíždět, nijak jsem neřadil a pouze sešlápnul plyn a zrychlovaly jsme úplně nastejno a ve 150km/h se mi dokonce uhýbal do pravého pruhu. Nejsem žádný pirát silnic a tak jsem už více nejel, ačkoliv auto by jelo. Měl jsem možnost se svézt i s verzi 1.2 16V a motor jede lépe v nižších otáčkách, to znamená, lépe zrychlí z klidu…při zrychlování od 100km/h výš je už rozdíl nepatrný, ne-li žadný. Nicméně to je velice povedený a koncepčně novější motor. Výhoda tohoto motoru je lepší ochota do otáček od spodu, o něco větší výkon a podobná spotřeba. Nevýhody 16V verze je velmi špatná dostupnost těchto aut a tím pádem i vyšší ceny, pokud je cenna nižší, je auto většinou v dost špatném stavu. Další nevýhoda jsou drahší náhradní díly.

:: Řazení a spojka

Řazení působí možná malinko "gumově" a dráhy by mohly být klidně kratší, ale řazení je dostatečně přesné a ještě nikdy se mi nestalo, že bych si spletl dráhy kvůli nepřesností řazení (např. u Peugeotu 205 sem si připadal jak kdybych držel vařečku v hustém těstě a zkoušel kam to zrovna padne...ne vážně, řazení v Peugeotu 205 mi nesedlo, ačkoliv je to jinak fajn auto- možná to bylo daným kusem). Jinak jsem už řídil různá nová auta jako Škodu Octavii, VW Passat(nový i starší typ), Volvo S80, Audi A6, Subaru Forester atd...a řazení a jízda je o nečem jiném, to se nedá ani srovnávat. Takže řazení u Punta bych zhodnotil na daný segment dostatečně přesné, ačkoliv nedosahuje kvalit německé konkurence a vyšších tříd vozu (ale to je logické). S pohledem na cenu vozu je to prostě to lepší, co se nechá sehnat.
Spojka je u mého Punta vcelku tvrdá a musí se pouštět rychle, jinak si auto cukne. Mé první pocity ze spojky u Punta byly: tvrdá a zabírá docela vysoko, no byl to nezvyk. Po první stovce km to bylo už mnohem lepší a teď je to už naprosto v pohodě a dokážu dávkovat s citem (to mi v prvních chvílích moc nešlo).

:: Jízdní vlastnosti

Měl jsem možnost testovat jízdní vlastnosti tohoto auta na letišti a ačkoliv jsem se snažil auto dostat do smyku, tak auto se předkem zakousne do asfaltu a zadní část vozu se odlehčí,ale neustřelí. Pokud to člověk hodně přežene, tak se auto začne spíše sunout cele do strany, než by se projevila nějaká přetáčivost. Někde jsem četl o velkem naklánění podvozku Punta,ale to byla asi slabší verze. U mé verze je naladěn standartně, ne nějak přehnaně tvrdě,ale nějaké velké naklánění do zatáčky nepozoruji. Ačkoliv má auto posilovač, tak řízení je ještě vcelku komunikativní a člověk ví, co se pod předními koly děje. Celkově hodnotím jízdní vlastnosti jako velmi slušné a platí zde jako u většiny aut, že dříve povolí řidič, než podvozek auta. Samozřejmě nelze srovnávat s podvozkem například Octavie RS, kde je to už o nečem jiném a rezervy podvozku jsou rozhodně větší, nehledě na jiný zážitek s jízdy. V danné třídě nemám podvozku co vytknout.


:: Interiér

Interiér vzhledem k segmentu vozu a roku výroby hodnotím jako velice povedený a účelný. Vlastním verzi s jedním airbagem, což mi vyhovuje, protože je na palubní desce více místa na odkládání. Sedačky jsou pohodlné i na delší cesty (například v Octavii jsou tvrdší a méně pohodlné), ale samozřejmě by zasloužily lepší boční vedení. Přístrojovou desku hodnotím jako přehlednou a jednoduchou, prostě se zde hraje hlavně na účelnost a ne na parádičky=) Jako největší klad interiéru hodnotím jeho prostornost. Ačkoliv to nevypadá, tak Punťa klame tělem, interiér je opravdu vcelku velký a ani na zadních sedadlech nemají problém osoby 180cm vysoké. Někde jsem se dočetl, že Fiat Punto má největší vnitřní prostor z daného roku v daném segmentu a mohu to subjektivně potvrdit.

Silné stránky

:: Design - ve 3. dveřovém provedení a širšími koly má pěkný sportovní vzhled

:: Motor - na malý obsah velmi slušný výkon a spotřeba. Předjíždění není problém.

:: Podvozek - komunikativní řízení a dobrý podvozek

:: Levné náhradní díly, např:

rozvodový řemen + kladka = 720Kč
přední světlomet - replika = 1100Kč.
přední černý nárazník = 950Kč.
Vzduchový filtr = 160Kč.
Sada svíček = 360Kč

prostě levné!

Slabé stránky

:: Svítivost předních světlometů - na potkávací světla je svítivost vcelku špatná, problém vyřešen koupí žárovek H4 od firmy Narva s 50% svítivostí navíc

:: Měkké plechy - Pokud člověk parkuje u supermarketu, není problém se vrátit k autu a mít promačknuté dveře, plechy jsou prostě měkkčí

:: Ztráta hodnoty - U značky Fiat je poměrně rychlá ztráta pořizovací ceny vozu.

:: Zrcátka - Skla zrcátek jsou naprosto rovná a tudíž nebrání řidiče proti "mrtvému úhlu". Výhled není nic moc

:: Náchylnost na boční vítr - při vysokých rychlostech je auto celkem nachylné na boční vítr (stejně tak, jako třeba oblíbená Škoda Octavia)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji u známeho, nebo v neznačkovém servisu a vcelkem v pohodě. Náhradní díly jsou levné a auto je zatím 100% spolehlivé. Měnil jsem zatím jen všechny filtry, olej, svíčky a nedávno začal sáknout olej pod ventilovým víkem. Olej to nepapalo, pouze saknul a bylo to neestetické. Vyřešeno novým těsněním. Jinak auto mě zatím vždy odvezlo kam sem potřeboval (najel jsem zatím 4000 km) a to někdy jedu i 350km na otočku. Jsem spokojen...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dovozce auto dle dohody přivezl před dům, takže v pohodě...

:: Úpravy:

:: Dokoupil jsem ALU z Alfy Romeo a dal širší pneu - líp to sedí í vypadá

:: Koupil jsem lepší zrcátka, která mají skla na konci zahnutá a tím brání proti "mrtvému úhlu". Ve městě je jízda už jistější. Zrcátka jsou nalakována do barvy karoserie.

:: Zatmavení B sloubků

:: Jinak vše originální stav, jako by vyjelo z fabriky =)

 

Novinky v recenzi

9.11.2007 00:00

Urvané zrcátko- tak mé pracně lakované a lepší zrcátka na autě dlouho nevydržela. Nějaký "hodný" člověk si asi doma zapoměl brýle a před supermárketem mi svým autem urval levé zrcátko. Když jsem k autu přišel, vyselo tam jak mrcha. Usuzuji, že to bylo auto nebo příves, neboť tam byl modrý lak. Ten "hodný" člověk jaksi statečně ujel...no jěště že auto o těch 10cm minul.

4.11.2007 00:00

Příští týden přidám další fotky =)

3.11.2007 00:00

Přidány fotky interieru...


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda: Link's Awakening

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda:…

Kvalita nestárne! Legendární akční RPG The Legend of Zelda: Link's Awakening, které vyšlo poprvé na kultovním…

Herečka Tereza Voříšková porodila: Síla a něžnost prvních fotografií bere dech!

Herečka Tereza Voříšková porodila: Síla a něžnost…

Hvězda filmových Bobulí Tereza Voříšková se na sociální síti pochlubila fotkami svého miminka. Manželka…

 

iSport.cz

Francouz po střetu se soupeřem netrénuje, důvodem je zranění hlavy

Francouz po střetu se soupeřem netrénuje, důvodem je…

Brankář hokejistů Colorada Pavel Francouz kvůli zranění z úterního zápasu NHL s Winnipegem netrénuje. Český…

Nedomanský o útěku do NHL: Byla to nutnost! Komunisté mi nedali na výběr

Nedomanský o útěku do NHL: Byla to nutnost!…

Big Nedo. Muž, který bude jako druhý Čech v historii po Dominiku Haškovi uvedený do Hokejové síně slávy…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Není dne, kdy bych se na některé sociální síti nedočetl řečnický výkřik typu: „Za všechny ty polistopadové…

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Každá doba má svá pozitiva a negativa. Dnešní nás obohacuje neuvěřitelným technologickým pokrokem. Léčíme dříve…