Recenze

10 Majitel

Peugeot 206

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 206, foto 1 Peugeot 206, foto 2 Peugeot 206, foto 3 Peugeot 206, foto 4 Peugeot 206, foto 5 Peugeot 206, foto 6 Peugeot 206, foto 7 Peugeot 206, foto 8
Peugeot 206, foto 9 Peugeot 206, foto 10 Peugeot 206, foto 11 Peugeot 206, foto 11 Peugeot 206, foto 12 Peugeot 206, foto 13 Peugeot 206, foto 14 Peugeot 206, foto 15 Peugeot 206, foto 15 Peugeot 206, foto 16 Peugeot 206, foto 17 Peugeot 206, foto 18 Peugeot 206, foto 19 Peugeot 206, foto 20 Peugeot 206, foto 23 Peugeot 206, foto 24 Peugeot 206, foto 25 Peugeot 206, foto 26 Peugeot 206, foto 27 Peugeot 206, foto 28 Peugeot 206, foto 29 Peugeot 206, foto 30 Peugeot 206, foto 32 Peugeot 206, foto 34 Peugeot 206, foto 35 Peugeot 206, foto 36 Peugeot 206, foto 37 Peugeot 206, foto 38 Peugeot 206, foto 39 Peugeot 206, foto 41 Peugeot 206, foto 42 Peugeot 206, foto 43 Peugeot 206, foto 44 Peugeot 206, foto 44 Peugeot 206, foto 45 Peugeot 206, foto 45 Peugeot 206, foto 46 Peugeot 206, foto 46 Peugeot 206, foto 47 Peugeot 206, foto 47 Peugeot 206, foto 50 Peugeot 206, foto 51 Peugeot 206, foto 52 Peugeot 206, foto 53 Peugeot 206, foto 54 Peugeot 206, foto 55 Peugeot 206, foto 56 Peugeot 206, foto 57 Peugeot 206, foto 58 Peugeot 206, foto 59 Peugeot 206, foto 60 Peugeot 206, foto 61 Peugeot 206, foto 62 Peugeot 206, foto 63 Peugeot 206, foto 64 Peugeot 206, foto 65
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 206 Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:31347 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 120 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lubosak".

Jak jsme k němu vlastně přišli
Po dlouhém hledání na internetu a obvolávání všemožných nabídek jsme se 2.2.2008 rozjeli podívat se na náš vytipovaný kus. Osmiletý nabouraný(ale následně opravený) původem z Německa a s poměrně bohatou výbavou nás přivítal hned za branami autobazaru. Po běžném zkontrolování vozu(viz zkušenosti s prodejcem) jsme se tedy rozhodli. Neodradil nás ani fakt, že byl bouraný a že údaj na tachometru asi trochu neodpovídá skutečnosti.

Motor a převodovka
Peugeotek je vybaven benzínovým motorem 1,4 55kw, který, přes 5-ti stupňovou manuální převodovku, pohání přední kola. Převodovka má lehce nepřesné dráhy řazení, jednotlivé rychlostní stupně však zapadají poměrně lehce, vyjma zpátečky, na kterou je občas nutno použít metodu ze staré škodovky a to "narvat" to tam co největší silou.Výrobcem udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 12s, jsme zatím netestovali. Na běžné ježdění je to dostačující motor se slušnou spotřebou(město 8,4/mimo město 5,0/kombinace 6,3). Při vytočení je však poměrně hlučný.

Prostor a pohodlí
Auto je dělané převážně pro dva cestující, kteří mají prostoru opravdu dostatek. Čtyři lidé se do auta také vejdou, ale vyšší cestující se budou muset smířit s tím, že na zadních sedadlech je poměrně málo místa nad hlavou. Překvapivé však je, že i při posunutí předního sedadla úplně vzad, nemá člověk, který není vyšší než 173 cm, problém s místem pro nohy a hlavou nebude škrtat o strop. Pokud budou cestující na zadních sedadlech hubení, vejdou se dokonce tři vedle sebe. Pasažér, který bude sedět uprostřed bude mít však problém, kam dát nohy, protože výfukový tunel je poměrně úzký. Tři cestující se na zadních sedadlech budou také docela mačkat, protože interiér se postupně od předního skla zúžuje. Přední sedadla jsou dle mého názoru velmi měkká a pohodlná.

Odkládací prostory
Odkládacích prostor je v autě tak akorát. Největší je schránka před spolujezdcem, kam se vejde povinná výbava(mimo trojúhelníku, který dřímá v kufru) a ještě zbyde dostatek místa pro různé maličkosti. Příjemným faktem také je že v jejím víku jsou držáky na dva kelímky, osobně jim moc nedůvěřuji, protože jsou velmi mělké a v případě prudkého brždění máte celý obsah v přihrádce, nebo naopak při prudké akceleraci máte všechno na sobě. Pokud jste však ochotni podstoupit riziko možného vylití, tak se budete muset smířit ještě s faktem že vyklopené výko přihrádky poňekud omezuje spolujezdcovy nohy. Další odkládací prostory jsou ve dveřích, kam je možno uložit 1,5l lahev a do menší přihrádky například škrabku na zamrzlá okna.Prostory pro uložení drobností jsou na středovém tunelu před řadicí pákou, kde se také nachází popelník, nebo vedle ruční brzdy, které mohou sloužit například pro uložení mincí. Na přístrojové desce je před spolujezdcem prohlubeň, vhodná pro krátkodobé uložení drobností. Pro cestující na zadních sedadlech je jedinou možností odložit drobnosti do nekryté přihrádky za ruční brzdou.

Zavazadlový prostor
Zavazadelník je opravdu malý, pouhých 245 litrů. Pro dva lidi však dostačující a když se něco nevejde, tak na zadních sedadlech je místa dostatek, nebo se rovnou sklopí. Sklápění sedadel je velmi jednoduché, stačí vyklopit sedáky, zatáhnout za takový "čudlík", který je na opěradle a sklopit. Na dně zavazadelníku naleznete jakýsi molitan, který má pravděpodobně sloužit jako hluková izolace. Na molitanu je koberec, který je použit i na stěnách zavazadelníku, je však poměrně nepraktický protože se v něm lehce zachytávají drobky a jiné nečistoty.

Kola a pneumatiky
Auto je osazeno 15" litými koly rondell a pneumatikami: letní Barum Bravuris 195/50 R15 82V, zimní Barum Polaris 195/55 R15 85H M+S. Podle technického průkazu by pneumatiky s takovýmto rozměrem na autě opravdu být neměly, ale myslím, že to celkem ničemu nevadí.

Rozměry vnější
délka: 3822 mm
šířka: 1673 mm
výška: 1435 mm
rozvor: 2445 mm
rozchod vpředu: 1425 mm
rozchod vzadu: 1416 mm

Rozměry vnitřní
podélný prostor vpředu min/max: 860 / 1050 mm
podélný prostor vzadu min/max: 540 / 760 mm
výška nad sedadlem vpředu: 1000 mm
výška nad sedadlem vzadu: 890 mm
šířka vpředu: 1390 mm
šířka vzadu: 1370 mm
délka sedáku vpředu: 500 mm
délka sedáku vzadu: 460 mm
výška opěradla vpředu: 570 mm
výška opěradla vzadu: 570 mm

Výbava
+ABS
+2 airbagy
+posilovač řízení
+elektricky ovládaná okýnka
+elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
+manuální klimatizace(automatická by byla lepší, ale aspoň něco)
+dálkově ovládané centrální zamykání
+výškově stavitelný volant
+výškově nastavitelné sedadlo řidiče
+zadní sedadla dělená
+přední mlhové světlomety
+metalíza(po tolika letech je ve velmi dobrém stavu)


Něco málo z historie(do roku 2005)
Nejúspěšnější Peugeot posledních let se zapsal do peugeotovy kroniky jako nejprodávanější automobil všech dob. Předstihl tak svého předchůdce, model 205. Za sedm let (1998-2005) bylo zákazníkům dodáno asi 5 350 000 dvěstěšestek, což je vyšší číslo za kratší časové období, než u dosud vedoucího Peugeotu 205, kterého bylo v letech 1983-1998 vyrobeno celkem 5 278 000 kusů. Francouzský malý automobil se na světlo světa dostal jako tří a pětidveřový hatchback, kombi SW, kupé-kabrio CC a také jako tříprostorový sedan.V roce 2002 se 206 stal nejprodávanějším autem Evropy a od té doby pravidelně obsazuje přední místa. Bestsellerem jsou také kupé-kabria 206 CC s otevíratelnou pevnou střechou. Nejdůležitějším trhem 206 CC je Německo (82700 registrací), Francie (59000 registrací) a Velká Britanie (41000 registrací).



Silné stránky

+ design
+ líbivý interiér
+ dostatek odkládacích prostor
+ dostačující motor
+ solidní spotřeba

Slabé stránky

- horší odhlučnění ve vyšších otáčkách
- rezerva uložená pod autem
- horší plechy, snadno se promáčknou(viz foto)
- malý zavazadelník s vysoko položenou nákladovou hranou

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V servise bylo zatím jenom jednou, a to na přezutí pneumatik. Promáčklý blatník nám odmítli opravit z důvodu nedostatku času.

Závady:
-neustále blikající kontrolka airbagu(nikdo neví čím to je. Pokud to někdo víte tak to prosím napiště do diskuze)
-nefungující mechanika sklápění sedadla řidiče = z řidičovy strany nelze nastoupit na zadní sedadla.
18.5.2009 - nefungující levý světlomet + levá mlhovka

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar Velké Poříčí u Náchoda. Prodejce byl velmi ochotný. Nechal nás auto prolézt od podlahy až ke stropu, a protože bylo auto bourané využili jsme to opravdu hodně. Po zkontrolování Vin čísel, stavu motoru, opotřebení čalounění, celkové kvality zpracování interiéru, těsnění a spousty dalších věcí následovala zkušební jízda. Prodejce při půjčování klíčů prohlásil "já s váma nepojedu, protože už sem s tim jel mockrát a akorát by jsme se tam mačkali", takže jsme auto mohli opravdu pořádně vyzkoušet. Pak už následovalo jen podepsání smlouvy a vyřízení pojištění a mohli jsme s autem odjet.

 

Novinky v recenzi

11.5.2008 00:00

Přidáno nové foto(hlavně interiér)


Další vozy Peugeot 206



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím se nestalo, aby nás nechal stát někde na mezi.

praktičnost
10

Do města ideální vozítko.

prostornost
6

Je to 3-dveřák, tak co byste čekali....

jízdní vlastnosti
9

Solidní

jízdní komfort
9
provozní náklady
9

Se spotřebou, která běžne nepřeleze 7l na sto, odpovídající.

náhradní díly
8

Zatím nebyly potřeba, ale myslím si, že jsou trošičku dražší.

výkon motoru
10

Dostačující, ale na dlouhé dálniční cesty to není.

spotřeba
10

Jak jsem již řekl, solidní.

hlučnost motoru
10

V bežných rychlostech o motoru skoro nevíte, při vyšších je to horší.

kvalita sedadel
8

Dobrá, ale mohly by být větší.

brzdy
9

Zatím nezklamaly

zavazadlový prostor
4

Tak to je problém tohoto auta, ale i většiny 3 a 5 dvéřových hatchbaků od peugeotu.






Blesk.cz

Kulka přímo mezi oči! Recenze Sniper Ghost Warrior Contracts

Kulka přímo mezi oči! Recenze Sniper Ghost Warrior Contracts

Nastal čas vzít opět do ruky odstřelovací pušku. Sniper Ghost Warrior Contracts je pokračování oblíbené série,…

Jak řešit úraz na chodníku? Potřebujete důkazy a tenhle je zásadní, varuje právník

Jak řešit úraz na chodníku? Potřebujete důkazy a…

Stačí střípek ledu nebo poprašek sněhu a z chodníku se může stát nebezpečná past. Stěžovat si po pádu na smůlu…

 

iSport.cz

Ani dvě výhry nestačily. Bělohlav v Pardubicích končí, přijde Razým

Ani dvě výhry nestačily. Bělohlav v Pardubicích…

Trenér Radek Bělohlav byl navzdory dvěma výhrám za sebou odvolán z lavičky hokejistů Pardubic. U posledního týmu…

Kouč Dortmundu: Bavíme se o nás či Barceloně. Proč neanalyzujeme Slavii?

Kouč Dortmundu: Bavíme se o nás či Barceloně. Proč…

PŘÍMO Z DORTMUNDU | Už po prvním vzájemném zápase Slavii chválil. A před závěrečným kolem základní skupiny Ligy…

 

Reflex.cz

Irena Šimonová: Za komunismu byla ve vězení krutě mučena a ponižována. Přesto z něj vyšla nezlomena

Irena Šimonová: Za komunismu byla ve vězení krutě…

„Irenka ani minutu nezmaří malomyslností, ať je sebehůře, vždycky jí to sluší, i ty vězeňské hadry,“ těmito…

Německo relativizující zločiny nacistů, kteří třicet let po válce řídí stát. Nesmysl? A jak je to u nás?

Německo relativizující zločiny nacistů, kteří třicet…

Při hledání podkladů pro práci na knize o takzvané druhé republice a protektorátu Böhmen und Mähren narazilo…