Recenze

8 Majitel

Opel Vectra Vectra A V6

8.43 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Vectra, foto 1 Opel Vectra, foto 2 Opel Vectra, foto 3 Opel Vectra, foto 4 Opel Vectra, foto 5 Opel Vectra, foto 6 Opel Vectra, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Vectra Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:148000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Senda".

Model Vectra přišel na trh v roce 1988, jako nástupce v té době již značně přesluhující Ascony C
Šlo o pokrokový model,s nadčasovým designem exteriéru i interiéru, vyráběla se pouze ve verzích 4 dveřový sedan a 5ti dveřový liftback, (kombi vždy chybělo) S příčně uloženými motory, v nabídce byly zážehové osmiventilové motory s rozvodem OHC o obsazích 1,4 , 1.6, 1.8 ,2.0

Motor 1.4 byl na trhu velice krátce i přez solidní výkon 55 kw, byl na vůz střední třídy slabý!

Motor o obsahu 1.6litu byl ve vectře ve dvou výkonových variantách a to 52 a 55kw, zvláště motory s 55kw jsou dnes hojně k dostání,jsou velmi spolehlivé a odolné,i když dynamikou příliš neoslní!

Motor o obsahu 1.8 byl také k mání ve dvou variantách starší s 65kw, postrádala vstřikování, tuto jednotku nahradil motor C18 NZ (66kw) s katalizátorema a jednobodovým vstřikováním MULTEC, stejně jako u motoru 1.6 55kw

Škálu OHC motorů uzavíral dvoulitr C 20NZ, s vícebodovým vstřikováním od Bosche a výkonem 85kw!
Všechny 4 válcové motory této řady, platí za velmi spolehlivé a neskutečně odolné, jde ještě o poctivou "kovářskou" práci, sám jsem vlastnil motor,1.8 a nebyl s ním nikdy sebemenší problém!

Vrcholem nabídky byl motor 2.0 16V s rozvodem DOHC o výkonu 110Kw, tento motor už byl pro vectru dostatečně výkonný, ale už bohužel postrádal odolnost, nezřídka u něj praskají hlavy válců a trhají se rozvodové řemeny!

MODERNIZACE:

Koncem roku 1992 proběhla modernizace modelu, do všech vozů se montoval standartně systém ABS, sedadla dostala bezpečnostní pyrotechnické předpínače, do nabídky se dostal airbag řidiče, karoserie dostala inovované nárazníky, tedy spíše jejich obklady(základ zůstal stejný:-) ) logo výrobce se přesunulo z kapoty na inovovanou masku chladiče, rovněž světlomety byly jiné, novější poznáme podle zalomení v horní polovině, zadní svítilny dostaly vyboulené směrové svítilny a logo výrobce přibylo na víku kufru, od této modernizace mají také všechny motory ventilované přední brzdové kotouče!!
S touto modernizací přibyly dva nové motory:

2.0 16V TURBO

-jedná se o nejvýkonější motor v nabídce vectry A, byl standartně spřažen s 6ti stupňovou převodovkou a pohonem všech kol,který se však příliš nepovedl,dnes je naprostá většina těchto vozů již pouze s pohonem předních kol,Opel jej totiž navrhl tak nešťastně,že po každých 90tisících kilometrech byla nutná revize systému, která by pořádně provětrala peněženky majitelů a tak většina se rozhodla raději zadní pohon odpojit!
Motor má i z dnešního pohledu výborné parametry, díky přeplňování dosahuje výkonu 150Kw a zrychlení z 0-100za 6.3s, maximální rychlost se pohybuje okolo 245km/h, dalším novým motorem byl

2.5 V6-tedy ten v mém autě...

Jednalo se tehdy o zcela nový motor s šesti válci uspořádanými do V jak říká název, motor má sametový běh a mohutný zátah, jeho 125kw, dokáže Vectru pěkně rozhýbat, většinou byl spřažen se 4 stupňovou samočinou převodovku, se kterou si relativně rozumí, druhou variantou byl 5ti stupňová sportovní převodovka.
Tento motor provázejí problémy s rozvodovým řemenem, velmi často praská,proto se důrazně doporučuje včasná výměna, většinou již po 60000km:-( také prosakování oleje pod víkem ventilů je častým probléme, já jsem s tímto motorem najel zatím kolem 20000 km,k mé spokojenosti,ale řemen jsem pro jistotu vyměnil!
Tento motor zůstal v nabídce opelu až do roku 2000,což svědčí o jeho vyspělosti,montoval se do Caliber, Vecter B a nakonec do Omegy,kde byl v roce 2001 modernizován a přebroušen na obsah 2.6,

Motor 2.0 16V byl po modernizaci vlivem ekologických norem přiškrcen na 100kw z původních 110...

Tyto DOHC motory, určitě nejsou špatné,mají solidní spotřebu,vysoké výkony,jsou ekologicky čisté,ale bohužel už nejsou tak odolné jako starší poctivé litinové OHC:-(

V nabídce byly rovněž naftové motory o obsahu 1.7, s přeplňováním i bez něj, a to buď od dvou výrobců,buď ho dodávala japonská automobilka ISUZU, nebo jej vyráběl přímo OPEL, ani jeden motor není výstřelek moderní techniky,jsou to motory s rozvodem OHC ale pokud právě po naftě toužíte, sáhněte po motoru ISUZU, opeluv motor se vůbec nevydařil, praskají na něm hlavy jako o závod, také rozvody moc nedrží, velkým plusem je spotřeba která se nezřídka pohybuje kolem 5litrů nafty na 100km, ovšem o dynamice nemůže být řeč!!

Převodovky ať již manuální,nebo automatické, prý platí za celkově spolehlivé a odolné...

Od roku 1994 se do vectry standartně montovaly Airbagy řidiče a spolujezdce a namísto analogových hodin se v interéru usadily digitální hodiny s teploměrem, verze s motory 2.0 měly v naprosté většině palubní počítač! Na ty Airbagy si dejte pozor, několikrát jsem mluvil s klukama,kteří se chlubili modelem 1995 ale když jsem viděl interiér, bylo mi jasné,že jde o rok 1993, což mi mimo chybějících airbagů a klasických analogových hodin prozradily i kody na sklech:-( Motor 2.5 V6 měl standardně protiprokluzový systém, výbava se měnila rok od roku k lepšímu, na konci výroby, tedy v roce 1995, už je veškerá elektroinstalace připravena pro maximální výbavu,takže pokud nemáte v autě např mlhovky,nebo palubní pořčítač, stačí jen koupit spínače a samotnáý počítač, vše ostatní je již připraveno a stačí jen vyndat záslepky a nacvaknout příslušné konektory:-)

Výbavy jsou rozlišeny jako základní,
GL-centrální zamykání, Servořízení od 1992 ABS
GLS
CD-el.ovládaná zrcátka s vyhříváním,čtecí lampičky...
CDX-vrcholná výbava od roku 1993 znamená metalízu, el.přední okna, dřevěné obložení
a také klimatizaci

Ale čím novější tím lepší i pro chudé varianty, například moje GLS má vše jako CDX krom dřeva a čtecích lampiček,také záleží na zemi původu Vectry koupené v ČR jsou chudé, většinou jen se servořízením, centrálním zamykáním a ABS...
Pokud první majitel nešetřil,můžete mít, v elektrice i zadní okna, vyhřívaná přední sedadla a počítač třeba i u motoru 1.8:-)

Po uvedení na trh se stala Vectra hitem, bohužel opel šetřil na některých materiálech a komponentech, což se mu brzy vymstilo poklesem zájmu o vůz, příkladem šetření budiž lišta pod čelním oknem mezi výškovými reproduktory praskající u všech roků výroby, pravda od roku 1994 většinou nepraská více než na tři části... Cena nové je u opel 1300,což není katastrofou,ale její výměna ano!!
Také palivová čerpadla a jejich relé byly do roku 1991 velkým problémem, zasekávající se zámky zapalování řeší opel ještě dnes u modelů Astra/Zafira... Koroze zadních lemů vozů do roku 1993 je takřka již končící kapitolou, u většiny již lemy chybí, ani po modernizaci se ale koroze lemů úplně nezastavila,na druhou stranu ostatní díly karoserie korozí nijak zvlášť netrpí! jinak jde ale jen o drobné problémy trápící všechny značky-žádné auto není ani nebude dokonalé, mám už druhou vectru A a zatím mě nikdy nenechala na holičkách...

První vectru jsem koupil od rodičů, byla z roku 1991/2 motor C18NZ
sice ne moc dynymický,ale absolutně spolehlivý! s ní jsem se vlastně učil jezdit, byla ve střední výbavě CD,el, zrcátka, ABS,servo,alarm+dálkový centrál... navíc jsem si tam pár věcí přidal,hlavně el.přední okna apalubní počítač mě dělaly šťastným, auto jsem si vážně zamiloval a staral se o něj,jenže jako zánovní bylo bourané na zadek a to se začalo projevovat tak moc,že jsem se
ji rozhodl prodat,sice kamarádovi,ale už zkrátka není moje:-( Měla spotřebu mezi 7-8 litry a to jsem ji nešetřil, slušně seděla na silnici jen brzdy mohly být lepší, byla to ještě vectra před modernizací,tak ještě chyběly ventilované kotouče...

V loni jsem dostal neodolatelnou nabídku na koupi mé stávající Vectry V6,
byla koupena ve Švýcarsku,má slušnou výbavu, hlavně klimatizace a Airbagů si vážím! Byla pravidelně servisována do roku 2002,pak ji dovezl do ČR Eurocar tady ji užíval 4roky další majitel než se dostala ke mě, zpočátku jsem měl strach ze spotřeby a hlavně z automatické převodovky,k jejíž spolehlivosti jsem neměl důvěru, rychle jsem si ale zvyjkl,po tom,co jsem ji prohnal po dálnici z Mladé Boleslavi přez Prahu do Brna jsme si začly hoodně rozumět, nechal jsem vyměnit náplně a z jara pro jistotu rozvody, auto jede neskutečně rychle, na kdejaké táhlejší rovince není 200km/h žádný problém,zrychlení je taky fascinující, myslím si,že na tom má zásluhu především nízká hmotnost, Od výměny do výměny ubylo asi 0.75L oleje,což není mnoho s ohledem na maximální využívání výkonu motoru, novější modely už tak agresivně nezrychlují, spotřebu jsem měřil jen jednou, na dálnici a vyšlo mi přesných 10litrů,což na to,že jsem prakticky pod 150nešel s vyjímkou dálničních zůžení ,tak si myslím,že je to skvělý výsledek,také převodovka zatím funguje jak má, jen za mrazu někdy volič nerozpozná zařazený prograv a přepne se do nouzového režimu, není to pravidlem,ale v mrazech se to stává... stačí však zařadit třeba i za jízdy neutrál,vypnout a znovu spustiti motor, pak už vše funguje jak má! Brzdy bez vadnutí solidně zpomalují i ze dvou set, řízení je o něco lepší než v 1.8,jde lehčeji a přesněji, karoserii zatím nezžírá koroze,jen na pravém lemu se už tvoří stroupek, motor má nádherný zvuk a je dobře utlumen uvnitř výrazně neruší ani při 160km/h,pak už ale výrazně nastupuje aerodynamický svist od sloupků a zrcátek!
Radost z auta mi kazí jen vrzající plasty v interiéru na kočičích hlavách a horší světlomety než měla starší 1.8! Také se začaly ozývat čepy... to jsou ale malichernosti stejně jako končící životnost tlumičů...

Pozor na vnitřní osvětlení-to se zapíná vytažením ovladače vnějšího osvětlení a zhasíná se zase jeho zamáčknutím,oblíbená Opelova vychytávka, kdo si auto koupí může pak dlouho tápat jak v noci něco najít,aniž by musel otevřít dveře!:-))

Vectra A se přestala vyrábět v roce 1995 když ji nahradila nová generace Vectra B-1995 až 2002...
Za tu dobu se našlo přez milion šťstných majitelů,včetně mě, někteří možná neměli to štěstí a postihla je nějaká ta vážnější závada,ale myslím,že většina je určitě spokojena!!!

Silné stránky

Super motor,slušnej zátah a krásný zvuk
Dobré brzdy
Slušná výbava
Hodně prostoru v předu
Nadčasový design(v té době:-))

Slabé stránky

Horší kvalita zpracování
Málo místa v zadu
Slabé světlomety

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez problémů,jen výměna náplní...
Teď by to možná chtělo nové tlumiče a čepy,ale není kam spěchat!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

SUPER prodejce!!!:-)

 

Novinky v recenzi

9.7.2009 23:28

Tak tuhle Vectru V6 jsem prodal (stejně jako první vectru 1.8) dalšímu kámošovi skoro před dvěma lety a jezdí pořád bez investic, vyjímku představuje čep stabilizátoru, nestačím se divit:-)Za celé dva roky jen olej,filtry benzín a čep!!! a pak že vectry A jsou podle rádoby odborných časopisů nespolehlivé:-) Zato moje milovaná Vectra 1.8i CD už je od května po smrti, nějakej osel se otáčel na přivaděči u Jihlavy a kamarád ho ve stovce sestřeli, takže moje bývalá láska... na odpis:-) no hlavně že se nikomu nic moc nestalo:-)


Další vozy Opel Vectra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
7
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Jednorožec existuje! Je to štěně a z čela mu roste druhý ocásek!

Jednorožec existuje! Je to štěně a z čela mu roste…

Psí útulek Mac’s Mission v americkém státě Missouri se zaměřuje na postižené pejsky, kteří mají problémy získat…

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a mimořádné prohlídky paláců v Praze

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Kadlec o Králově vzestupu i radosti z nároďáku: Vyhrát EURO může každý

Kadlec o Králově vzestupu i radosti z nároďáku:…

Tři předchozí evropské šampionáty oblékal český dres, z pozice reprezentanta nasával atmosféru mimořádné akce.…

Města a stadiony EURO 2020: Kde mohou hrát Češi a kdo už má jasno?

Města a stadiony EURO 2020: Kde mohou hrát Češi a…

UEFA to prezentuje jako oslavu výročí 60 let od prvního mistrovství Evropy, zároveň jde o revoluci v pořádání…

 

Reflex.cz

„Pouštní liška“ Erwin Rommel dobýval pro Hitlera Francii i Afriku, ten ho však donutil spáchat sebevraždu

„Pouštní liška“ Erwin Rommel dobýval pro Hitlera…

Málokterý nacistický voják či důstojník se během 2. světové války těšil u svých protivníků takovému respektu…

Zaplní se Letná i podruhé? Podívejte se na záběry z předchozí demonstrace, kam přišlo 250 tisíc lidí

Zaplní se Letná i podruhé? Podívejte se na záběry z…

V sobotu 16. listopadu ve 14:00 se koná dlouho dopředu avizovaná demonstrace spolku Milion chvilek pro…