Recenze

8 Majitel

Opel Omega MV6

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Omega, foto 1 Opel Omega, foto 2 Opel Omega, foto 3 Opel Omega, foto 4 Opel Omega, foto 5 Opel Omega, foto 6 Opel Omega, foto 7 Opel Omega, foto 8
Opel Omega, foto 9 Opel Omega, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Omega MV6 - Prodáno :) Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:163000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2962 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 / 7 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 / 10 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "3man3".

Opel Omega - B MV6, vidlicový 6-válec o 2962 ccm , 24 ventilů , kardanem hnaná zadní náprava. Manuální převodovka.

Tohle auto je skutečně návyková záležitost, při jeho koupi jsem se rozhodoval i mezi BMW E34 540i touring, jenž pohořel kvůli nesrovnalostem v papírech :))) v česku se tomu říká : "na přestavbu" :)). Omega byla vždy mé oblíbené auto hlavně co se designu týče, její elegantní a nenápadné křivky bych hledal jinde velmi obtížně.

Vybavení vozu je též pěkné: všechna okna v elektrice, vyhřívání všech sedaček, el. nastavitelné přední sedadla (u řidiče s 3x pamětí) ABS, TC, 2x Airbag, EL. šíbr, imobilizér , centrální dálkové ovládání (s možností dálkového uzavření všech oken), palubní počítač, digitalní dvouzónová klimatizace, el. zadní roleta, Autoradio vč. měniče na 6CD, tempomat , servo řízení, vyhřívané zadní a zadní boční okna, el. zrcátka s výhřevem.

Co se týče spolehlivosti, jedná se spíše o lepší průměr, při dobrém zacházení se kazí více elektrika, stahování oken , el. šíbr, zadní roleta a výhřev předních sedaček jsou položky které trpí nejvíce. A nesmím opomenout dvouzonovou klimatizaci, u které se někdy zasekde dělící klapka a tak jde do levé části studený a do pravé teplý vzduch.

Motoricky se kazí především výfuk a to konkrétně litinové svody, auto je tu přeci jen od sjetí z výrobní linky nějaký ten pátek. Na svodech vznikají praskance, které z pochopitelných důvodů je velmi těžké opravit. Též nastal problém s kompresorem klimatizace, který začal propouštět chladivo. Jinak se víceméně jedná o běžné servisní zásahy.

Jizdní vlastnosti a komfort
Nastavení podvozku je spíše zaměřené na komfort a tlumení nerovností, v zatáčkách se pomerně dost naklání avšak stopu drží velmi dobře, několikrát jsem se dostal do situace kde jsem ve 130 na dálnici musel ostře strhnout do vedlejšího pruhu a auto se v něm bezpečne uklidnilo :) V zatáčkách to chce díky zadnímu náhonu opatrně s dávkováním plynu avšak druhá stránka věci je, že lze projet zatáčku efektně dveřmi napřed :). Ovládání je čitelné a předvídatelné. Zpřevodování je výborné:
1. stupeň - cca 50 km/h
2. stupeň - 110 km/h
3. stupeň - 170 km/h
4. stupeň - 210 km/h
5. stupeň - 250 km/h více už ne :)))

Trakce na sněhu je taková že velmi dobře poznáte rozdíl v plné nádrži a prázdné, protože každé kilo v kufru se projeví na schopnosti vyjet zasněžený kopec. V tomhle ohledu předohrabům závidím :)

Silné stránky

- výkon (pružnost V6 a kroutící moment i v nízkých ot.)
- pohodlí (na předepsaném pneu 205/65/15 je to skutečne plavba :)))
- prostor (nedokážete již sednout do menšího auta)
- spotřeba 11L město , 7-9 dálnice je podle mne výborná k motoru takového výkonu
- pasivní bezpečnost ( jedete v autě važícím kolem 1700 Kg )
- aerodynamika (Opel se předvedl... do 200 Km/h je v kabině relativní ticho + auto eliminuje boční nárazový vítr

Slabé stránky

- nepozinkovaná karoserie
- řekl bych poddimenzované org. přední kotouče GM, když jsem vůz kupoval byly typicky zvlněné.. následovala kompletní výměna za Brembo
- výfukové potrubí, když opomenu s radostí praskající svody, tak je tu ještě to, že opel svedl dvojité vedení V6 do jednoho koncového tlumiče, být dva, bylo by to elegantnější a především praktičtější :)
- přední náprava.. dostává zabrat kvůli značné hmotnosti motoru, vymlácené silentbloky , ohnutý stabilizator byly první věci k opravě.. zatímco tlumiče se drží velmi dobře :)
- málo místa v motorovém prostoru - vyměnit svíčky, zapalovací kabely či rozvody je pak skutečne požitek :))
- trakce v zimních podmínkách, díky lehkému zadku Vám ani sebelepší pneu nepomůže :)) chce to myslet hodně dopředu a mít kýbl na nervy s sebou
- elektronická instalace, elektronika je prolezlá celým vozem z čehož plynou opravy všeho druhu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizovany servis Zralý vyřešil vše s čím jsem si již sám nedovedl poradit, ceny náhradních dílů jsou zhruba na úrovni BMW E39.

Úpravy

Vždy je co zlepšovat :) a proto byly provedeny následující úpravy:

provedeno:
- výměna předních zažloutlých lamp Hella za čirý typ
- instalace xenonového kitu o teplotě 6000K
- instalace kitu přímého sání
- leštění sacích ventilů
- bílé led diodové podsvícení přístrojové desky
- výměna halogenových mlhovek za led diodová svítidla pro denní svícení
- výměna org. autoradia za CD/MP3 včetně bluetooth HF sady
- nákup letního obutí (235/45 17´ ATS)
- výměna všech repro za JBL / Sony
- výměna přední masky

plánováno:
- instalace 6pístkových třmenů a drážkovaných brzd. kotoučů vepředu
-dvoubarevné přelakování na tmavě oranžovo / černou
-galvanizace skel
-plnící kompresor eaton
-potažení interieru světlou kůží :) ( v současnosti je to klasický semyš)

 

Novinky v recenzi

24.3.2008 00:00

Auto je na prodej !! ( přecházím na BMW E38)


Přidat názorDiskuse: Opel Omega MV6

Další vozy Opel Omega



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

zatím nikdy nenechala ve štichu :))) holka

praktičnost
9

Do kufru se vejde hodně, i ergonomie ovládacích prvků je výborná

prostornost
9

Na tu si zvyknete a nevzdáte se jí :) takže jako další vůz plánuji BMW E38 740i

jízdní vlastnosti
8

Akceleruje s přehledem , vetšinu vozoveho parku ČR nechává za sebou, v zatáčkách diky kardanu přetáčivá :)) což je pro dobro věci :)

jízdní komfort
9

Velmi pohodlné cestování i na delší trasy

provozní náklady
8

žere více oleje , rychleji opotřebovává brzdy, což u takového auta musíte očekávat

náhradní díly
6

Předražené....

výkon motoru
9

Na svou dobu velmi výkonný, ani dnes mu ještě nedochází dech.

spotřeba
9

11-15 a to mám slušne těžkou nohu....

hlučnost motoru
7

Já motor slyším rád..být to nějaký řadový čtryřhrnek, tak to radši shodím z příkopu :) V6 je hudba

kvalita sedadel
7

zasloučila by lepší boční vedení, jinak jsou komfortní a dobře nastavitelná

brzdy
8

je dobré na nich nešetřit, pak oddávají dobrou práci..

zavazadlový prostor
8

Na to že se jedná o klasický sedan je prostor velmi dobrý i díky sklopitelnosti zadních sedaček nebo jen středové opěrky






Blesk.cz

Apple odhalil hi-tech novinky: MacBooky Pro se superčipy a voděodolná sluchátka!

Apple odhalil hi-tech novinky: MacBooky Pro se…

Budoucnost se blíží mílovými kroky. Příznivci počítačů Mac a výrobků od technologického gigantu Apple celkově se…

Opičáci mají velké koule: Je radost si s nimi hrát! Recenze Super Monkey Ball Banana Mania

Opičáci mají velké koule: Je radost si s nimi hrát!…

Populární párty série s prvky logického rychlíku Super Monkey Ball se vrátila s novým titulem k příležitosti…

 

iSport.cz

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

SESTŘIH: Plzeň - Sparta 5:4. Obrat ve třetí třetině, hattrick dal Blomstrand

SESTŘIH: Plzeň - Sparta 5:4. Obrat ve třetí třetině,…

Hokejisté Plzně v předehrávce 35. kola Tipsport extraligy porazili po obratu Spartu 5:4. Pražané podruhé v řadě…

 

Reflex.cz

Vystrčil i lékaři lžou. Pan prezident v nemocnici běhá, dělá kliky a sem tam i zvedá činky, tvrdí Mynář

Vystrčil i lékaři lžou. Pan prezident v nemocnici…

Jen pár desítek minut poté, co předseda Senátu Miloš Vystrčil na tiskové konferenci oznámil, že podle zpráv…

Mynář zneužil své pravomoci. Měl by zmizet z politiky i s jeho kumpánem Nejedlým

Mynář zneužil své pravomoci. Měl by zmizet z…

Ústřední vojenská nemocnice prolomila mlčení kolem zdravotní způsobilosti prezidenta. Její odpověď Senátu…