Recenze

9 Majitel

Opel Omega 2,5 TD CD

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Omega, foto 1 Opel Omega, foto 2 Opel Omega, foto 3 Opel Omega, foto 4 Opel Omega, foto 5 Opel Omega, foto 6 Opel Omega, foto 7 Opel Omega, foto 8
Opel Omega, foto 9 Opel Omega, foto 10 Opel Omega, foto 10 Opel Omega, foto 11 Opel Omega, foto 12 Opel Omega, foto 13 Opel Omega, foto 14 Opel Omega, foto 15 Opel Omega, foto 16 Opel Omega, foto 17 Opel Omega, foto 18 Opel Omega, foto 19 Opel Omega, foto 20 Opel Omega, foto 21 Opel Omega, foto 22 Opel Omega, foto 23 Opel Omega, foto 24 Opel Omega, foto 25 Opel Omega, foto 26 Opel Omega, foto 27 Opel Omega, foto 28 Opel Omega, foto 29 Opel Omega, foto 30 Opel Omega, foto 31 Opel Omega, foto 32 Opel Omega, foto 33 Opel Omega, foto 34 Opel Omega, foto 35 Opel Omega, foto 36 Opel Omega, foto 41 Opel Omega, foto 42 Opel Omega, foto 42 Opel Omega, foto 43 Opel Omega, foto 44 Opel Omega, foto 45 Opel Omega, foto 46 Opel Omega, foto 47 Opel Omega, foto 48 Opel Omega, foto 49 Opel Omega, foto 50 Opel Omega, foto 52 Opel Omega, foto 53 Opel Omega, foto 54 Opel Omega, foto 55 Opel Omega, foto 56 Opel Omega, foto 57 Opel Omega, foto 58 Opel Omega, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta Omedža Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:166000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7 / 7 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

***TROCHU OKECÁVAČEK***
Po chvilce pauze jsem si udělal čas a přidám sem další přírůstek, který má v Technickém průkazu mé jméno. Rok se s rokem sešel a já si umanul, že na dovolenou chci cestovat v něčem pohodlném a v něčem co se mi líbí. Zapátral jsem v paměti a vzpomněl jsem si na loňskou Omegu 2.5TD. Spolehlivý dělník na dlouhé cesty, Anglií, Francií i Německo zvládla vždy v pořádku, navíc mám pro ní asi slabost, co se týče srdce z BMW, které taky dobře znám. Tak jsem začal pátrat v inzerátech. Mezi tím jsem úplnou náhodou přišel k bourané Omeze, ale 2,5 V6. Bylo mi jí líto a cena by celkem přijatelná, tak jsem si jí vzal na paškál, ale to až jindy. Ale proč se o ní vůbec zmiňuji? Je v plné výbavě co se do roku 1996 dávalo a „ejhle“ Omega vypadá úplně jinak, než ta „holota“ co jsem měl loni. To mě ještě více utvrdilo a podpořilo v hledání na internetu. Jak už je u mně zvykem, tak jsem chtěl něco alespoň trochu vybavené, protože nemít to 4xel. okna, tak tam do týdne jsou:-D Po měsíci hledání jsem dospěl k závěru, že všechny pěkné Omegy vymizely, a tak jsem jíž s hledáním polevil. Když v tom jednou přijdu večer z dílny a ve 23.00 narazím na inzerát na Omegu, 98rok, xenony, aut. klima 4x airbag. Ještě tentýž večer jsem tam chtěl volat, ale nakonec jsem to vydržel do druhého dne.
Po telefonátu s prodávajícím jsem se ujistil, že něco takového by bylo pro mě. Sice nepojízdná, ale co to je?:-) O pár dní déle jsem se vydal na cestu, 390km směrem k Německu. Cesta to byla únavná, ale Toledo mělo jet chuť jak ďas, a tak jsem toho využíval. Po příjezdu na místo se na mě usmála zrezlá, ale vybavená Omega. Bohužel nešla nastartovat, měla problémy s napínáky řemenu, ten se již dvakrát roztrhl a spadnul. Po dvou-hodinovém bádání a nasazení nových dílů, které jsem si přivezl jsem mohl Omegu nastartovat. Ještě jsem v ní ani nejel a už bylo jasno, že motor je suprový. Tichý, pravidelný chod a žádný kouř po 2 měsících stání tomu vše nasvědčovalo. Už jsem pomalu tahal peníze, ale pak jsem si uvědomil, že jsem v tom ani ještě ani nejel. Tam již nastal problém – lemra lína, proč se jí nechce? Lenoch, že když viděl kopec, tak už brzdila, ale to mě neodradilo a vzal jsem jí. Cesta domu super, jel jsem pomalu ale jistě s vytouženým cílem. Doma mě čekala spotřeba 5,5l/100km (Toledo jelo zpět za 3,2l/100km) což na 1,7tuny těžké auto není vůbec špatné, ale co bylo horší, tak druhá hodina ranní a já byl patřičně unaven. Druhý den hned začala příprava na STK. Neměla tažné, a tak jsem ho na vůz hbitě dodal z jiné Omegy co mám u dílny jako dárce, abych neměl po čase zbytečné problémy s dodatečnou montáží. Kontrola brzd a podvozku, vše vypadalo ok a tak jsem se vydal na "převozkách" na STK. Emise bez problému, kouřivost 0,5-0,7 je parádní číslo na takovýto vůz. STK již byla horší, koroze ani tak nevadila, jako číslo a typ motoru, které bylo vyrezlé. Ještě druhý den jsem musel technika orodovat, aby mi to uznal ze všech možných podkladů, nakonec vše dobře dopadlo a já jel vesele domů. To byla zkušenost s pořízením, na úřadě již vše ok, vypláznul jsem tam pomalu 5tis a TP a SPZ byly doma.
Ted k samotnému vozu, jedná se o Opel Omega 2,5 TD v maximální výbavě CD. Rok výroby je 6/98, takže je už plně vybavená drobnými změnami, které první ročníky (r. 94) neměly. Pod kapotou se odehrály také drobné změny. To se lehce pozná podle šroubů ventilového víka, pokud mají venkovní hvězdičky na trubkový klíč, tak se jedná o starší motor 25DT, pokud jsou ale již hvězdičky uvnitř šroubu a je potřeba k jejich povolení nástrčkový klíč, tak se jedná o X25DT. Nepíšu zde 5 řádků jen kvůli šroubkům, to se nebojte, ale také se doznalo změn u sacího traktu. Hned za vzduchovým filtrem je váha vzduchu. Ta by měla nově umožnit lepší akceleraci z nízkých otáček. Dále je zde nově montovaná hlava již 100% BMW. První tři přívody sání mají možnost otočení příruby o 90° a tak je možné tuto hlavu použít do BMW e39, které má již plastové sání. Dříve byla pouze podoba s e34. Dále se změnil EGR ventil, dostal nově výpušťák oleje, který se nahromadí v sání, aby ho zbytečně nežral motor a také celé elektronické řízení EGR je jiné. Přibylo ještě pár pojistek nad baterku a nový olejový filtr, který má nově plastové víčko. Tím změny v motorovém prostoru končí.
***INTERIÉR***
V interiéru nás vítají nové látky sedaček, u mého vozu jsou vyhřívané i odvětrávané, což se opravdu hodí. Nový volant, s chromovým znakem a věnec potažený kůží také není k zahození, co se ale opravdu povedlo, tak je ovládání rádia na volantu, postupem času bych tam umístil i otevírání okýnek a ovládání klimatizace:-D ale to už bych chtěl asi moc, ale když mě vůz už nyní tak rozmazluje:-). Přístrojový štít je stejný, pouze je zde nový palubní počítač, který hlídá celý vůz, co se týče žárovek, kapalin a dalších provozních věcí. Dokonce Vás donutí po nastartování šlápnout na brzdový pedál, aby zkontroloval stav osvětlení a až poté s Vámi komunikuje na běžné úrovní (spotřeba aktuální, průměrná, dojezd, nájezd, spálené palivo, stopky, teplota a průměrná rychlost). Ovládání je klasické na páčce stěračů. Pokud nastane ve vozidle nějaká chyba, rozsvítí se CHECK a napíše na displej problém. Při pohledu níže zaujme obložení dřeva, je dosti diskutabilní, já dřevo přímo nesnáším, ale zase si říkám, že zde nevypadá až tak zle, zatím ho zde nechám, i když bych měl náhradu za tmavý dekor, ale uvidíme kdy mě přestane bavit. Co nás dále zaujme je automatická dvouzónová klimatizace. Její ovládání je překvapivě jednoduché. Bohaté je nastavení směru ofuku, což u digi klimi nebývá zvykem. Další výhodou je rozdílná teplota na stranu řidiče a spolujezdce. Výhodou jsou také výdechy pro cestující vzadu. Dalším prvkem výbavy jsou všechny okna v el. mají automaticky dojezd nahoru i dolu a snímač proti sevření. Loketní opěrka je již téměř klasikou u Omegy, i když ne každá jí má. Pro cestující vzadu přibyla nově schránka ve dveřích, která se objevuje až od modernizace 9/97. Dalším „upgradem“ je sklápění opěrek a středová opěrka. Dříve pokud byl vůz vybaven opěrkami hlavy, tak většinou chyběla u všech středová opěrka, jelikož znemožňovala výhled vzad. Nyní se středová opěrka zaryla do opěradel a je stejná jako např. u Passata. Co je ale výhodou, tak při sklápění není nutné opěrky vytahovat, stačí stisk tlačítka a opěrky se sami sklopí a my můžeme pokračovat ve sklápění opěradel, kde nastane posléze absolutně rovná plocha přes 2m. Pro dvě osoby na spaní krásné dvojlůžko. Pokud bych chtěl převážet ještě něco delšího, určitě se hodí i sklápěcí spolujezdcovo opěradlo. To již pokračuje plocha dlouhá 3m, což je velmi pěkné. Tato sedačka ale může sloužit i jako stoleček pro řidiče. Dalším prvkem výbavy jsou xenonové světlomety. Ano opět už po modernizaci v roce 97 se začaly montovat xenonové výbojky s automatickými nakláněči na obou nápravách a ostřikovači světel. U spouštěče světel nyní chybí kolečko na seřizování výšky, jelikož se vše děje automaticky. Bohužel, až potkám srnku, tak mě bude čekat nemalá investice, jedno světlo se prodává za bezmála 12.000,- a to bez výbojky, motorku a dalších potřebných věcí – drahá to sranda. No nic, za srandu se platí Dále je vůz vybaven čtveřicí airbagů, které dříve také nebyly k dostání a jsou jistě přínosem pro bezpečnost. S bočními airbagy dostala Omega již 4 hvězdičky za bezpečnost v EURO NCAP (dříve 3 hvězdičky). Elektrické střešní okno je již takovým detailem, které perfektně poslouží při počasí, kdy to je a není na klímu, pak se šíbr opravdu hodí. Dalším plusem je rádio na CD, neumí ale nic víc než jen obyčejné WMA CD, žádné MP3 apod… to budu muset ještě nějako dořešit, nebaví mě stále měnit CD:-(
***JÍZDA***
Co se týče jízdy, tak se nic nezměnilo. Jen mám na voze „prasácky“ velké pneu 235/45 R17 a to je na koleje v silnicích jak dělané. Auto si Vás tahá kam chce a opravdu to není nic příjemného. Ale toto se u Omegy děje již na 16“ při 205/55. Holt za krásu se platí. Co je ale jedinou novinkou, tak je automatická kontrola zatížení zadní nápravy. Pokud do kufru naložím těžší náklad, auto se samo přizdvihne, na svou výšku. Na dovolené k nezaplacení, jelikož auto pojede stále stejně a nebude tolik cítit naložení.
***MOTOR***
Motor tam mám ještě rezervy, po dotažení domu z něho byl strašný lenoch, žádný zátah, prostě nic. Pročistil jsem čerpadlo, celé sání, intercoller i hadice, vyměnil vzduchový filtr a pročistil váhu a je to již lepší, ale stále to není ono. Diagnostika ukázal „příliš velké napětí na regulaci snímači otáček“. Ten je dle mého v čerpadle a proto to zatím neřeším. Už to jede lépe po vyčištění, tak uvidím co se stane za čas. Třeba přijde repas čerpadla, nikdo neví... Spotřeba i při této závadě je celkem přijatelná ve městě jezdím do 8l/100km a mimo okolo 6l/100km. Na dálky i pod 6l/100km, což je na 2500ccm vcelku slušná hodnota.
***POHODLÍ***
Pohodlí je jak se patří u luxusních vozů na výborné úrovni, vše po ruce a pomalu na míru každého z nás. Jistě si každý seřídí elektricky sedačku jak jen bude potřebovat a zapluje do vozu jak jen mu to bude vyhovovat. Nastaví si tempomat a už jen hlídá provoz před sebou, opravdu koráb na dlouhé trasy.

Silné stránky

- pohodlí
- výbava
- spotřeba
- motor
- výdrž
- levné pořízení
- levné náhradní díly

Slabé stránky

- koroze

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

u sebe v dílně jsem si zatím udělal vše. Na zkoušečce jsem pro jistotou projel všechny trysky, přetěsnil čerpadlo a vyčistil sací potrubí i s hadicem k IC od turba, apod.. Ted jen cekam na olej a bude se snad jen jezdit, tuk, tuk

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

dostal jsem k ní i zimaky na plechac, nove letní pneu a půlku nádrže nafty:-)

 

Novinky v recenzi

4.2.2010 19:46

Renovace karoserie

prvni davka fotografii renovace karoserie. vse bylo delano maximalne peclove, aby vse licovalo, pasovalo a vypadalo jako original. Byla snaha vytvorit z plechu kdejaky obloucek, detail a ohyb aby bylo pouzito co nejmene kytu. Nakonec stacila jedna 2kg plechovka na cely vuz, coz je na mnozstvi kytovani vyborny vysledek, alespon si myslim:-) Do plnice jsem striknul vetsinu veci nekolika vrstvama, aby nebyly patrny skrabanecky a aby bylo vse pripraveno pod lak. Lak byla kapitola sama o sobe, striknutim to nekoncilo. Zacalo dvoudenni rozlestovani veskerych smitek, drobecku, ale dopadlo to vse velmi dobre, dle meho nazoru


Přidat názorDiskuse: Opel Omega 2,5 TD CD

Další vozy Opel Omega



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

snad dobré, zatím mě nikdo nenechala

praktičnost
10

výborná, variablilita na luxusní auto je výborná

prostornost
10

také bez výhrad, kufr, zadní sedačky i přední, všude místa dost

jízdní vlastnosti
9

Kopec nekopec, vsude vyjede:-)

jízdní komfort
9

vyjeté koleje na R17 je nic moc, jinak paráda

provozní náklady
9

na 2,5litr celkem dobré, spotřeba na dálkách do 6l/100km nafty je pěkné

náhradní díly
10

levné, je jich vsude spousty a spousty

spotřeba
8

u mně není 100% jinak ale ok

hlučnost motoru
10

o motoru nevím a to myslím vážně. Je slyšet pouze hluk od větru

kvalita sedadel
10

perfekt

brzdy
10

všude jsou nové, tak asi proto také parádní

zavazadlový prostor
9

dlouhy, široky, ale mělký, ještě že se dá nakládat až nad roletku. Navíc mam k voze látkovou přepážku mezi zavazadelník a zadní sedačky, což se může občas hodit






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…