Recenze

10 Majitel

BMW řada 7 740i (E38)

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 7, foto 1 BMW řada 7, foto 2 BMW řada 7, foto 3 BMW řada 7, foto 4 BMW řada 7, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta obývák Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:118000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3982 výkon [kW]: 210 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "3man3".

Po prodeji Omegy MV6, za kterou bych teď rád veřejne ukápl slzu ;) následoval problém, jakého nástupce zvolit. Na velký prosor, pasivní bezpečnost i pružný motor si zvyknete velmi rychle. Výběr správneho kandidáta tedy musíte posunout o třídu výš. Výsledný vůz tedy bude mezi těmito třemi : BMW E38 , Audi S8, MB S-klass. Mercedes mne táhnul svým airmaticem, vezl jsem se v 320CDI a bylo to slušné povození, osobně bych volil asi motorizaci S500, nevýhodou je enormně drahý servis a problematická elektronika se kterou již několik mých známých lovilo nervy z kýblu, Audi S8 mne táhlo svým quattro pohonem a vyladěným V8 na 250kw i tiptronikem, 4x4 právě díky zkušenostem s omegou za horších adhezních podmínek. A nakonec BMW E38 740i, který byl mým oblíbencem už na střední škole.

Výkonný a spolehlivý motor, velká pasivní bezpečnost, pohodlně naladěný podvozek a výborná výbava. O vítězi bylo rozhodnuto.
Byl privezen z německa s pravými 115 tkm., které ověřil autorizovaný servis. Auto bylo v perfektním stavu, jelikož a prostě : německé pozemni komunikace a dostatek finančních prostředků našich západních spoluobčanů :-) Po dovozu byly vyměněny všechny náplně a filtry. Bylo nutné vyjmout originální xenony s ballasty, jeliož jejich stáří bylo neslučitelné s provozem. Vyměněno za D2S kit 8000K včetně CCFL angel eyes. Během včerejšího dne jsem nainstaloval i zadní Led diodové světlomety.

4 litrový V8, 32 ventilů. Manuální 6 stupeň. Tmavě modrá metalíza. Béžová kůže, dřevěné obložení. ABS, ASC, PDC ,BC , el. šíbr, el. okna, el. výhřev sedaček, palubní telefon, multif. volant, tempomat, seriditelny volant , el. seriditelne sedacky , nafukovaci vaky v sedackach , el. zadni roleta , radio BMW professional + 6 CD changer + 10 repro , 4-zonova automaticka klima,alarm + imobilizer + dalkovy central + ovladani oken klickem + elektro hydraulicky ovladane viko zavaz. prostoru. Xenony, el. sklapene zrcatka.

Silné stránky

- pohodlný podvozek
- výkonný motor
- spotřeba srovnatelná s mým předchozím vozem (OMEGA MV6)
- výborné dílenské zpracování
- výfuk je kompletně od svodů až po koncový tlumič z nerezu
- příjemný interiér
- na tuto váhu dobře dimenzované brzdy

Slabé stránky

buď nedokážu objektivně posoudit anebo žádné nejsou :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

motorové záležitosti dělám sám, tam kde je potřeba diagnostiky.. jezdím do RENOCAR Praha... narozdíl od Bychla.. naprostá spokojenost i jednání je zde úplně na jiné úrovni.

Úpravy - opravy

- bylo nutné vyměnit balasty originálních xenonů, za jízdy se stávalo že jeden z nich přestal svítit a po vypnutí a opětovném zapnutí opět svítil. Vykuchal jsem tedy komplet a osadil za pomocí drobných úprav HID sadu D2S o teplotě 8000K namísto původních 4300K. Do těchto světlometů byly následně vloženy i Angel Eyes CCFL kroužky bílé barvy.

- zadní světlomety byly již zašlé stářím a sklo bylo zmatňělé. Bylo sice možné je vyleštit ale místo toho jsem se rozhodl pro koupi LED diodových lamp od německého JOM. Na autě vypadají opravdu krásně a vůz znatelně omládl.

- Audio sestava je ve voze od výroby výborná ale reprodukce basů byla na můj vkus poněkud chudší, proto jsem se pustil do výroby vlastního reproboxu, který byl navíc kitován do hladka a lakován na černo. Osazen 12" sub-repro panasonic o 1200W a zesilovačem 300W RMS.

- Po předchozím voze mi zbyl karbonový vzduchový filtr, který jsem zde jistou dobu vozil, auto dostalo hlubší zvuk a motor šel o něco rychleji do otáček.. Nicméně byl problém se stíněním horkého vzduchu v motorovém prostoru a tak byl opět vrácen původní air-box ovšem s K&N vložkou... Po krátkém laborování a zněškodnění váhy vzduchu (usazování oleje z filtru, který je jím namořen kvůli zachytávání nečistot) jsem opět přešel na papírový, čili na tuto část auta raději zanevřu :)

- BMW byl při koupi osazen originálními 16" koly s pneu 235/60 R16 na všech kolech.... Byly velmi pohodlné ale držení stopy nic moc a díky velkému profilu se vůz v zatáčkách ochotně houpal. Sehnal jsem tedy vytoužený Styling 32 ve velikosti 18" a šířce 9" (u všech kol) dopředu jsem obul 245/45 a dozadu 255/45... Stačí tak málo a jízdní vlastnosti jsou zas o chlup sportovnější


Do budoucna bych rád auto vybavil veškerou příplatkovou výbavou, největší zálusk mám na :
- 16:9 Navigace Mark IV (televize, GPS, bluetooth , zabudovany CD-changer)
- SES - modul ovládání auta hlasem
- ACC - aktivní tempomat se zabudovaným radarem v masce... světe div se, bmw toto nabízelo snad již k modelu ´96 a teprve nyní jej MB představuje u S class :O

 


Další vozy BMW řada 7



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Starejte se a auto se postará o Vás..

praktičnost
8

Je to macek... někdy je těžké najít dostatečné parkovací místo

prostornost
10

Jeden z největších sedanů... Těžko bych hledal prostornější vůz :)

jízdní vlastnosti
9

Bezmála 2t pohotovostní se na jízdě projeví... Ovšem dobré obutí zmůže hodně :)

jízdní komfort
10

I jízda po českých komunikacích si lze užít.... někdy z toho usínám :)

provozní náklady
8

BMW... s vyšší cenou ND se počítat musí, nemluvě o autorizovaných servisech... :)

náhradní díly
8

naštěstí je není nutné kupovat často :)

výkon motoru
10

Prostě paráda.... nemám výtek...

spotřeba
9

Osmiválec si v tomto vybírá svou daň, město 14 dálnice 8-10.. není to zas nic tragického..

hlučnost motoru
9

Projevuje se jen při vyšších otáčkách.. při hladké jízdě o něm nevíte...

kvalita sedadel
10

lepší než pohovka :)

brzdy
10

Skvělé... možná brzdí až moc :))

zavazadlový prostor
6

Sice velký... ale malý průchod pro skibag.. Mám problém tam nasoukat snowboard...






Blesk.cz

Radek ze „Svatby“ byl v jiné televizní show Petr! Jsou to herci, zuří diváci. Co na to Nova?

Radek ze „Svatby“ byl v jiné televizní show Petr!…

Reálné dvojice, nebo zaplacení herci? O tom v posledních několika dnech bouřlivě debatují diváci populární…

Řezání hnusáků na kusy, u něhož je potřeba namáhat mozek. Recenze Gears Tactics

Řezání hnusáků na kusy, u něhož je potřeba namáhat…

Drsňácká sci-fi série se vrátila s prvním žánrově odlišným spin-offem, který není překvapivě akční řežbou, ale…

 

iSport.cz

ONLINE Liga mistrů: Liverpool a Bayern hrají o postup, City už ho mají

ONLINE Liga mistrů: Liverpool a Bayern hrají o…

Po úterních postupech Chelsea, Sevilly, Barcelony a Juventusu se dalším jistým osmifinalistou Ligy mistrů stali…

Zpověď sudího Hrubeše o rakovině i návratu: Ztrácel jsem elán bojovat

Zpověď sudího Hrubeše o rakovině i návratu: Ztrácel…

Loni 27. září se mu obrátil svět vzhůru nohama. Máte rakovinu, slyšel Karel Hrubeš zdrcující diagnózu. „Když…

 

Reflex.cz

Zemřela legenda Diego Maradona. Jeden z nejlepších fotbalistů všech dob podlehl v šedesáti letech infarktu

Zemřela legenda Diego Maradona. Jeden z nejlepších…

Jeden z nejlepších fotbalistů historie Diego Maradona necelý měsíc po šedesátých narozeninách zemřel.…

Další strom pro Prahu. Na malostranské Kampě vztyčili vánoční stromek

Další strom pro Prahu. Na malostranské Kampě…

Takřka vše bude letos o vánocích jinak. Jedna věc se však, alespoň v Praze, nemění. Jako každý rok nechal dnes…