Recenze

10 Majitel

Nissan Almera 1.5 Sport

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Almera, foto 1 Nissan Almera, foto 2 Nissan Almera, foto 3 Nissan Almera, foto 4 Nissan Almera, foto 5 Nissan Almera, foto 6 Nissan Almera, foto 7 Nissan Almera, foto 8
Nissan Almera, foto 9 Nissan Almera, foto 10 Nissan Almera, foto 11 Nissan Almera, foto 12 Nissan Almera, foto 13 Nissan Almera, foto 14 Nissan Almera, foto 15 Nissan Almera, foto 16 Nissan Almera, foto 17 Nissan Almera, foto 18 Nissan Almera, foto 19 Nissan Almera, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Nissan Almera Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:138000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 128 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 355 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Georga".

Letos konečně nazrál čas pro koupi mého prvního vozu. I přesto, že jsem zatím nikdy auto nevlastnil, už jsem toho najezdil dost v různých vozech od městských po dodávky. Proto jsem si v poměrně krátké době srovnal, jaké přesně auto chci. Vybral jsem si Nissan Almera 1.5 z následujících důvodů: Chtěl jsem nižší střední třídu, něco novějšího od roku výroby 2000, benzín 1.4-1.8., co nejnižší provozní náklady, sympatický vzhled.

Almer v republice zas tolik není, takže výběr nebyl zas tak složitý. Nejprve jsem se byl podívat v jednom bazaru, kde inzerovali velmi zachovalou Almeru, málo najeto, servisní knížka,.... znáte to. Skutečnost byla trošku jiná, to auto za 150t k tomu prostě nebylo. Nakonec se mi poštěstilo a tento vůz jsem koupil od soukromé osoby ve vynikajícím stavu. Navíc k tomu byly nové zimní pneu na discích (UG7), závěs, sněhové žetězy a mělo to 3 měsíce starou technickou kontrolu.

Tyto auta předchází pověst velmi spolehlivých strojů. Z tohoto důvodu jsem ho kupoval i já a zatím to mohu jen potvrdit.


Jedná se o vůz nižší střední třídy. Auto je vyrobené v roce 2001 ve Velké Británii. Karoserie je pětidvéřový hatchback. Podvozek má vpředu příčná ramena a vzpěry McPherson a vzadu jednu z nejmodernějších aplikací tuhé nápravy - Multilink.

Výbava ve verzi Sport: 4x airbag + akt. opěrky hlavy, ABS + BA, man. klima, rádio s CD + 6 repro a ovládání na volantu, el. př okna a zrcátka, bodová světla v interiéru, př. mlhovky, zadní spoiler,...+ další drobnosti ve vzhledu a interiéru.

Vzhled
Auto je hezké z venku i zevnitř. Stříbrná barva tomu sedí a s litými disky je to radost pohledět, viz. foto. I holkám se to velmi líbí, to je takový příjemný vedleší efekt. Boční lišty jsou v této výbavě v barvě vozu. Kliky u dvěří jsou chromované.

Interiér
Velmi příjemný na pohled a neméně praktický na používání. Plno odkládacích schránek, lapmičky, zrcátka. Palubní deska a výplně dveří jsou převážně z plastu. Ovladače jsou snadno dostupné a časem není problém je ovládat pouze po hmatu.

Prostornost
Měřím 193 cm. Na předních sedadlech nemám nejmenší problém, také místa nad hlavou je dost. Prostor v zadu je srovnatelný s ostatními vozy v této třídě - čili nic moc. Ale průměrně narostlí jedinci nemají problém, nechá se jezdit i v pěti. Kurf je dostatečně objemný. Z tohoto pohledu jsem spokojen.

Ovládání
Almeru je radost ovládat. S trochou nadsázky bych řekl, že je to ideální auto pro ženy. Ovládání celého vozu je velmi lehké. Pokud poté přesednete do jakéhokoliv německého vozu, okamžitě poznáte rozdíl. Němec je prostě "německy tvrdej". Přeposilované řízení a brzdy, které jdou opravdu zlehka. Stejně tak řazení, které je přesné a lehké, řadící páka je trošku delší a má delší dráhy. Rádio má dálkový ovladač na volantu. Ovládání ventilace a klimatizace je standardní. Ovládání světel je na otočné páčce směrových světel. nevýhodu vidím v ovládání mlhovek, kdy se zapínají nejdříve přední mlhovky a poté až zadní. Mě by to spíše vyhovovalo naopak, protože když je mlha ve dne, tak jsou přední mlhovky stejně k ničemu.

Jízdní vlastnosti
Jsou velmi dobré, díky zadní nápravě multilink. Auto si libuje na kvalitních silnicích, kde je pak radost jezdit a vybírat zatáčky. Při nerovnostech už si podvozek není tak jistý a příčné nerovnosti lze někdy dost pocítit. Nicméně jízdní vlastnosti hodnotím velmi kladně. Jízda ve městě nečiní autu sebemenší problém. Je lehce ovladatelné a snadno se s ním parkuje. Jízda mimo město po silnicích je taktéž bez problému, obdobná jako u každého podobného vozu stejné třídě. Auto je tiché, předjíždění není problém, pokud zrovna v cestě není větší kopec. Jídza po dálnici při dodržování rychlostních limitů je opět bez problémů. Pocítit jsou větší nerovnosti například na D1 či R4. Pohodová jízda je tak do rychlosti 150km/h, kdy motor překročí 4000ot/min a hluk od něj začne výrazněji překračovat hluk vzduchu. Avšak i ve vyšších rychlostech je vůz na silnicí jistý a nedochází k "plavání". Prostě, projev na dálnici plně odpovídá vozu nišší střední třídy.

Motor
Jedná se o benzín 1.5 16V. Motor je to poměrně slabý, vhodný spíše na klidnou jízdu. Předjíždění chce věnovat dost pozornosti, ale nechá se vcelku obstojně. Převodovka má poměrně dlouhé převody 1-4, čímž trpí dynamika. Pětka už má převod běžný na tuto třídu (při 130km/h motor točí na pětku cca 3500 ot./min, při 110km/h je to lehce přes 3000 ot./min). Na dynamice je také znát vyšší hmotnost vozu (1200kg pohotovostní). Pokud je auto plně naložené, stává se těžkopádným.

Spotřeba
Spotřeba se pohybuje v rozmezí 6-8 litrů na 100km, samozřejmě záleží na stylu jízdy, obsazení vozu a cestě. Hodnot 6-6,5 litrů/100km není problém při klidné jízdě dosáhnout. Momentálně mám podle dojezdu a tankování odsledovanou spotřebu 7,5l/100km. To je vyšší hodnota s ohledem na to, že je zimní období, auto jezdí často plně obsazené po JČ a ZČ, kde zrovna moc rovné silnice nejsou. A já rozhodně na spotřebu nejezdím :-).
Update: Spotřeba na dálnici při rychlosti 120-140km/h se pohybuje mezi 7,5l/100km (plně naložené auto za deště) a 6,8l/100km (dvě osoby ve voze za sucha).

Silné stránky

Spolehlivost
Vzhled
Nízké provozní a servisní náklady
Ovládání vozu
Neokoukanost a neaktraktivnost pro zloděje

Slabé stránky

Méně prostoru vzadu (jako je to běžné v této třídě)
Zapínání mlhovek
Akustický klid končí při 150km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno v autorizovaném servisu Nissan Roto Plzeň. Bez problémů. Servisní zásahy popisuji v Novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil od předchozí majitelky, takže zkušenost s prodejcem nemám.

 

Novinky v recenzi

10.5.2008 00:00

Přidány fotky z jarní louky.

15.2.2008 00:00

130t. km - Prorezlo výfukové potrubí mezi druhým a třetím dílem. Výměna provedena v autorizovaném servisu Roto Plzeň.

21.1.2008 00:00

129t. km - Výměna zadních brzdových destiček v Nissan servisu Roto Plzeň.


Další vozy Nissan Almera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů. před koupí jsem dlouho zjišťoval recenze a zkušenosti. Na spolehlivost jsem našel jen minimum negativních.

praktičnost
8

Praktický je tento vůz asi jako každý hatchback. Na větší náklady to není.

prostornost
8

Vpředu bez problémů (mám 193 cm) vzadu si "za sebe" sednu jen steží. Ale menší lidi nemají problém. Nechá se jezdit i v pěti.

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobré. Na dobrých gumách je to radost.

jízdní komfort
9

Odpovídá velikosti auta. Záleží hodně na pneumatikách. Hluk ve vyšších rychlostech je bez problému snesitelný.

provozní náklady
10

Po spolehlivosti je toto další velká výhoda. Při dobrém zacházení jsou provozní náklady minimální. Motor má rozvodový řetěz, takže odpadá nutnost výměny.

náhradní díly
9

Dostupnost bez problému jako u každé zahraniční značky. Naštěstí jich není moc potřeba.

výkon motoru
7

Mohl by být samozřejmě vyšší. Odpovídá parametrům. Na normální ježdění to stačí.

spotřeba
9

6-8 l/100km. Záleží na stylu jízdy, obsazení, cestě a ročním období. Není problém jezdit za 6,5 l/100km.

hlučnost motoru
9

Motor je vybaven rozvodovým řetězem. Ten se trošku ozývá při 3000 ot/min. Jinak je to auto tiché, motor je výrazněji slyšet od 4000 ot/min.

kvalita sedadel
8

Průměrná sedadla. Ani skvělá, ani špatná. Mě vyhovují.

brzdy
9

Brzdy jsou plně dostačující. Kotoučové vpředu i vzadu. I přes silný posilovač mají čitelný účinek.

zavazadlový prostor
9

I když je to hatchback, tak se do něj vejde docela dost. Až to někdy překvapí. Bez problémů se do něj vejdou třeba 4 pneumatiky.






Blesk.cz

Bolest v krku v létě? Může to být zákeřná bakterie! Lékař promluvil o zdravotních rizicích

Bolest v krku v létě? Může to být zákeřná bakterie!…

Angíny, ekzémy nebo žaludeční obtíže – to jsou jedny z nejčastějších letních nemocí, se kterými se pravidelně…

Bohdalová v šoku ze smrti Krampolové (†59): Pane Bože, vždyť neměla žádný věk!

Bohdalová v šoku ze smrti Krampolové (†59): Pane…

Byla to smutná zpráva, jakou nikdo nečekal. Ve věku 59 let zemřela manželka Jiřího Krampola (82) Hanka. Pár…

 

iSport.cz

Začíná Generali Česká Cup: Jaký je program a los hokejového poháru?

Začíná Generali Česká Cup: Jaký je program a los…

Hokej zpět na scéně! Po restartu NHL si to v soutěžních utkáních konečně rozdají i české týmy. Závěr posledního…

Hvězda Atalanty nehraje, tone v depresích. Z pandemie, nebo nevěry?

Hvězda Atalanty nehraje, tone v depresích.…

Atalantě Bergamo vystřílel pěti góly postup do čtvrtfinále Ligy mistrů, jenže do něj nezasáhne. Josip Iličič…

 

Reflex.cz

Andrejova kouzelná koule a nejděsivější věta české politiky. Co nám premiér vyvěští tentokrát?

Andrejova kouzelná koule a nejděsivější věta české…

Kouzelný les v Lánech vydal další tajemství. A Andrej Babiš si pomalu balí věci na dlouhou cestu. Ze které se…

Fialkový podvodník: Jmenovec slavného Karla Čapka byl nejpilnější sňatkový padouch první republiky

Fialkový podvodník: Jmenovec slavného Karla Čapka…

Měli shodné jméno i rok narození (1890). Zatímco jeden proslul na poli literatury, druhý se stal jedním…