Recenze

9 Majitel

Nissan Almera

9.40 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Almera, foto 1 Nissan Almera, foto 2 Nissan Almera, foto 3 Nissan Almera, foto 4 Nissan Almera, foto 5 Nissan Almera, foto 6 Nissan Almera, foto 7 Nissan Almera, foto 8
Nissan Almera, foto 9 Nissan Almera, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Almera Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 128 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Džejár".

O Vánocích roku 2005 jsem se rozhodl, že si konečně udělám pořádnou radost a pořídím si nové auto, resp. zánovní auto z bazaru, protože mé finanční možnosti byly přeci jen omezené. Do auta jsem mohl investovat max. 200.000 Kč, a to jaksi na nové nestačí, navíc jsem se nechtěl zatížit splátkami.

Vzhledem k tomu, že auto potřebuji zejména ke své práci, požadoval jsem maximálně praktický zavazadlový prostor. Protože se však pohybuji většinou po městě, kde se dojmy z parkování blíží k porodu čtyřčat, kombík nepřipadal v úvahu. Jako nejoptimálnější se mi z tohoto hlediska zdál hatchback nižší střední třídy s pětidveřovou karoserií. Podmínkou však bylo, aby po sklopení zadních sedadel vznikla rovná ložná plocha, resp. bez schodu.

Další podmínkou byl zážehový motor o max. objemu 1,6l, zejména kvůli povinnému ručení a převážně městskému využití. Nepatřím mezi zastánce vznětových motorů; mají sice výrazně nižší spotřebu, tu však kompenzují vyšší pořizovací cenou, nižší kultivovaností (hlavně motory TDI, Commonrail je v tomto ohledu dál) a větší náchylností k poruchovosti.

Nějaké další specifické požadavky, např. na výbavu, jsem neměl. Od čeho jsem však nechtěl ustoupit, byl japonský původ vozu, vzhledem k mým dřívějším výborným zkušenostem s Mitsubishi Colt a Nissanem Sunny, s kterým jsem najezdil pěkných pár desítek tisíc kilometrů. První auto, které mě napadlo, byl Nissan Almera 1,5i, a to také kvůli svému designu - ten mě ještě teď, sedm let po uvedení modelu na trh, doslova fascinuje.

Domluvil jsem se ze svým známým - automechanikem a jednoho krásného mrazivého dne jsme se vydali hledat po bazarech nějakou Almeru. To jsem ovšem nečekal, jakým šmahem to půjde a že hned v prvním bazaru udělám kšeft.

Hned, jak jsme prošli vstupní bránou, koukala na mě nádherná vysněná a stříbrná Almera hatch 5 dv. Už na první pohled z dálky bylo, díky plastovým zpětným zrcátkům, jasné, že asi bude v základní výbavě. Jak jsme se blížili, trochu jsem se zděsil, byla už totiž čitelná písmena a číslice na kartonu za předním sklem. Zejména údaje: najeto 182.000 km a cena 169.000 Kč mě přinejmenším překvapily. Proto jsme hned udělali vpravo v bok a začali pomalu hledat jinou variantu. Žádný vůz mě však z toho obrovského množství nezaujal, a proto jsme se asi po ¾ hodiny vrátili zpět k Almeře (mimochodem, žádná jiná tam nebyla).

Požádali jsme prodejce o možnost si vůz důkladně prohlédnout. Z venku se Almera zdála být naprosto v pořádku - nikde nic nehnilo, žádné výrazné škrábance, ale hlavně podvozek vypadal velice zachovale. Stejný pocit jsme měli i z interiéru, kde nic nevrzalo a vše perfektně lícovalo. Po důkladné kontrole motoru (za studena) můj mechanik konstatoval, že takhle zachovalé auto po skoro 200 tis. ujetých kilometrech už dlouho neviděl. To pravé lámání chleba mělo však přijít při zkušební jízdě a po ní.

Zkušební jízda byla dostatečně dlouhá. Z bodu A do bodu B řídil prodejce, nazpět jsem řídil já. Auto drželo perfektně směr (i při puštěném volantu), řazení bylo hladké a přesné, spojka zabírala někde uprostřed. Výborná stabilita v zatáčkách zase ukazovala na nepříliš opotřebené tlumiče. Po zahřátí motoru se teplota držela ve správné hladině a po dojetí nazpět nikde nic nesyčelo ani nebublalo, takže žádný problém s těsněním pod hlavou a pod.

Během zkušební jízdy jsme se od prodejce dozvěděli, že vůz je po prvním majiteli, koupený v Česku a disponuje kompletní servisní knížkou, což považuji za velké plus, pokud je to pravda. Nahlédnutí do servisní knížky však tvrzení prodejce dokazovalo. K tomu přidal můj mechanik své finální hodnocení auta a bez výhrad mi jeho koupi doporučil, a tak jsem se stal spokojeným řidičem Nissanu Almera.

Silné stránky

1. Za jednoznačně nejsilnější stránku Almery považuji její kvalitu a spolehlivost. K tomu se však podrobněji vrátím ve zkušenostech se servisem.

2. Výborný podvozek, který poskytuje optimální kompromis mezi komfortní a sportovní jízdou, díky víceprvkové zadní nápravě typu Multi-link. Přední náprava je klasická se vzpěrami McPherson a zkrutným stabilizátorem. Auto se v zatáčkách mírně naklání, ale podvozek spolehlivě drží zvolenou stopu a jen málo co jej vyvede z míry. Jedinou slabinu podvozku pociťuji při přejezdu příčných nerovností, zejména pak zpomalovacích prahů, kdy se do kabiny přenáší nepříjemné rázy a Almera se na krátko změní v drahý masážní přístroj. Na druhou stranu, které auto s tím, po bezmála 7 letech provozu, nemá problém.

3. Řazení. Řadící páka má příjemný tvar a dobře se drží, pohybuje se v přesně vymezených, na dnešní poměry nepatrně delších drahách. Řazení jednotlivých stupňů probíhá velmi hladce a po někdy zmiňovaných „gumových dorazech“ není v mém modelu ani památky.

4. Prostornost a variabilita interiéru. Na zadních sedadlech poskytuje Almera průměrně vysokým postavám dostatek místa jak pro nohy, tak nad hlavou. Pro řidiče a spolujezdce je v této třídě standardně vyšetřeno dostatek místa ve všech směrech. Ideální pozici za volantem si každý řidič najde velmi snadno, díky podélnému a „pseudo-výškovému“ (zvedá se pouze sedák) nastavení předních sedadel a výškově nastavitelnému volantu. Zavazadlový prostor se dá zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených 60:40. Po sklopení vznikne zcela rovná plocha, resp. mírně se svažující plocha, avšak bez schodu, která umožňuje snadnou manipulaci s nákladem. V interiéru je spousta odkládacích prostor, např. zavírací schránku na horní části palubní desky, kde v nejvyšší verzi byla navigace, považuji za velmi praktickou - vejde se do ní mobil se slunečními brýlemi a ještě spousta dalších drobností. Odklápěcí loketní opěrka skrývá další praktický otvor, který používám jako odpadkový koš;o) Dále standardní držáky pití, kapsy ve dveřích a pod.

5. Spotřeba. Dlouhodobě se mi daří držet spotřebu mezi 6,5 až 7 l/100 km, přičemž Almeru nijak nešetřím. I při velmi rasantní jízdě nepřekročí spotřeba 8 l/100 km, a to považuji za velmi dobrý výsledek.

6. Volant, s kterým je skutečně radost pracovat. Věnec má optimální průměr a je příjemně tlustý. Měkčený materiál použitý na volantu je na dotek velice příjemný.

Slabé stránky

1. Subjektivně nižší výkon motoru 1,5i. Ve městě a na okreskách mimo město dokáže být Almera velmi svižná a ve spojení s již zmiňovaným vynikajícím podvozkem umí zprostředkovat i mírně sportovní zážitky. Nedostatek výkonu se však výrazně projeví až na dálnici, a to zejména v táhlých kopcích, kde vás ne příliš pružný motor, ať chcete nebo ne, donutí podřadit z pětky na čtverku (z 4 na 3, podle toho jaký má kopec stoupání), přičemž ale auto výrazně nezrychlí. To způsobuje také problémy s předjížděním v kopci. Po rovince je na dálnici jízda s Almerou více méně pohodová; při rychlosti 130 km/h točí motor něco kolem 3800 ot./min a zvukový doprovod je řekněme snesitelný. Jako konstantní dálniční rychlost je 130 optimum. Při rychlosti 160 km/h motor točí přes 5000 ot./min a je to utrpení jak pro posádku, tak i pro auto. Pokud bych však toužil po dálničním křižníku, rozhodně bych nekupoval Almeru 1,5i.

2. Absence 6. převodového stupně, který by jízdu na dálnici mezi 130 až 160 km/h výrazně zklidnil, tedy snížil by otáčky motoru, spotřebu paliva a zpříjemnil zvukovou kulisu.

3. Sedadla, která neposkytují dostatečné boční vedení a na delších trasách nejsou příliš pohodlná. Navíc v mém případě sedadlo řidiče nedrží zvolené nastavení a po nějakém čase má opěradlo tendenci se posunovat dozadu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

To je kapitola sama pro sebe a spousta lidí mi to ani nechce věřit. V současné době má Almera najeto něco kolem 250.000 km a podle servisní knížky u předchozího majitele, ani u mě nedošlo k žádné, opakuji žádné závadě. Vždy šlo jen o standardní prohlídku, popř. dolití, výměnu provozních kapalin. Já jsem nechal na autě pouze měnit brzdové destičky a levou přední žárovku světlometu. Destičky jsem nechal měnit v autorizovaném servisu – naprostá spokojenost (na tom snad ani není co pokazit) a žárovku jsem si měnil sám. Je to až neuvěřitelné, ale když slýchám, co mají za problémy s auty, o třídu až dvě vyššími, mí známí, při nájezdu do 100.000 km, musím se jen smát.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Almeru jsem kupoval v AAA auto a opět naprostá spokojenost – profesionální přístup a rychlé jednání. Zejména mě potěšila skutečně dlouhá zkušební jízda. Ta je při kupování ojetého vozu asi nejdůležitější, protože právě při ní se mohou projevit skryté závady. Mnohokrát jsem slyšel z různých stran různé výrazy nespokojenosti s AAA. V mém případě proběhlo vše v pořádku.

 

Novinky v recenzi

25.8.2007 00:00

Ještě jsem přidal pár fotek interiéru. Kufr bude až po vysavači;O)


Další vozy Nissan Almera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Auto, které již 250000 km jezdí bez závad se nedá nazvat jinak, než spolehlivé.

praktičnost
10

Jakýkoliv 5 dv. hatch se dá označit za praktický, takže 10.

prostornost
9

Interiér by mohl být trochu širší.

jízdní vlastnosti
10

Jedním slovem - vynikající.

jízdní komfort
8

Almera nedostatečně filtruje příčné nerovnosti.

provozní náklady
10

Úsporný benzinový motor a naprosto minimální náklady na servis.

náhradní díly
10

Jaké?

výkon motoru
7

V kopci se zadýchává, na rovině OK.

spotřeba
9

I když je motor velmi úsporný, vždy by to mohlo být ještě o chlup lepší.

hlučnost motoru
7

V rychlostech nad 130 km/h to rozhodně není symfonie.

kvalita sedadel
7

Sedadla jsou na delší trasy ne příliš pohodlná.

brzdy
9

Zatím jsem vždy dobrzdil...

zavazadlový prostor
10

Vše, co jsem kdy potřeboval odvézt, jsem odvezl.






Blesk.cz

Agresivní Výměna manželek šokuje: Z toho, co se děje před kamerou, vám bude zle!

Agresivní Výměna manželek šokuje: Z toho, co se děje…

Tak takhle silnou Výměnu manželek diváci TV Nova snad ještě neviděli! Ve středečním díle této reality show na…

Máma Agáta Prachařová: Zklamala syna Kryšpína!

Máma Agáta Prachařová: Zklamala syna Kryšpína!

Po návratu z Thajska se potřebovala Agáta Prachařová (34) zchladit, a tak i se synem Kryšpínem (8) zamířila…

 

iSport.cz

ŽEBŘÍČEK mocných v českém fotbale: agenti, Mr. Nobody i Berbrova spojka

ŽEBŘÍČEK mocných v českém fotbale: agenti, Mr.…

POŘADÍ NA 40. - 31. MÍSTĚ | Pokračuje tradiční seriál deníku Sport, který hledá 50 nejmocnějších mužů českého…

Tomas kdo? Jako Fellaini, Moyesova tajná zbraň. Jak Kladiváři vidí Součka

Tomas kdo? Jako Fellaini, Moyesova tajná zbraň. Jak…

Tohle je ten chlápek, který nám má zachránit Premier League? Zatímco Tomáš Souček podstupuje v Londýně zdravotní…

 

Reflex.cz

Lidová tvořivost Laosanů: Bizarní architektura i věci každodenní potřeby z nevybuchlých bomb

Lidová tvořivost Laosanů: Bizarní architektura i…

Válka ve Vietnamu v 70. letech minulého století zasáhla i jeho souseda Laos. Když byly boje ukončeny, v zemi…

Přelidněný Hongkong by byl ideálním místem pro šíření koronaviru, uzavírá proto hranice s Čínou

Přelidněný Hongkong by byl ideálním místem pro…

Koronavirus si vyžádal již přes 100 životů, rozšířil se alespoň do 14 zemí a každým dnem přibývají další…