Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz 190 W201

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz 190, foto 1 Mercedes-Benz 190, foto 2 Mercedes-Benz 190, foto 3 Mercedes-Benz 190, foto 4 Mercedes-Benz 190, foto 5 Mercedes-Benz 190, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Míša Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 123 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ondratel".

Jedná se o nejnižší řadu Mercedesu 80. let. Vůz je poháněn klasickým atmosferickým vznětovým motorem 2,0 72 Hp. Tento vůž dle mého nestárne a i po 22 letech si zachovává majestát. Kromě elektrického pravého zrcátka, mech. šíbru a serva nemá žádnou zbytečnou kravinku. Vše je řešeno naprosto účelně a pohodlně tak, abyste byli opravdovým pánem auta a měli skvělý pocit z plavby tímto malým korábem. Automobil má najeto ??? ??? Dle tachometru přes 200 000 km, možná několikrát víc, ale u tohoto malého tanku je to stejně jedno. Všechny díly jsou až neskutečně předimenzované a rozhodně ,,soudruzi z NSR" při výrobě tohoto fešáka na ničem nešetřili a ne jako dnes, kdy rezne Céčko po dvou letech provozu.

Silné stránky

Pohodlí, nízká spotřeba (6-7 litrů nafty na 100 km), až neuvěřitelná spolehlivost, neuvěřitelný rejd, výborné jízdní vlastnosti, vynikající topení (topí naplno už po dvou ujetých kilometrech), obrovský volant, kotouče vepředu i vzadu (první Octavie mohou závidět), pohodlné sedačky, líbivý interiér bez vrzání, malá náchylnost ke korozi, velký rozvor => malé převisy, jednoramenný stěrač, který pokrývá velkou plochu skla, nezničitelný motor 200D, skvělé pružení (mám dojem že to má jeden z prvních multilinků)

Slabé stránky

Pouze 4Q převodovka, motor je trochu slabší, kopec je cítit, občas se musí vytočit, aby to jelo. Zdá se mi, že je motor trochu háklivý i na počasí, někdy prostě jede a jindy se sune, asi to bude atmosferickým tlakem. Pokud máte 180 cm a více, nepočítejte s tím, že se za vámi někdo pohodlně sveze, vzadu na nohy moc místa není, což je daň za široký sedák. Automobil je poměrně úzký, proto pátý pasažér je opravdu nouzový. Kufr není největší a nemá rovnou hranu (ale příčka kufru je prý kvůli bezpečnosti), zadní sedadla se nedají sklopit je za nimi nádrž.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy- žádné specifické za těch 10 let, co je v rodině, mi nenapadají. Vlastě dvě ano, rozsypala se spínací skříňka a občas zlobí budíky (to bude asi špatnou kostrou). Samozřejmě klasika- náplně, tlumiče, filtry, měnil se výfuk, destičky, kotouče, občas nějakej puchýřek kolem lišt (ale koroze je opravdu minimální), sem tam se něco zasekne, naposledy madlo šíbru a ventilátor, to se řeší kladivem. Jednou mi zůstala v ruce klička od okýnka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Míša, jak ho přezdívám, byl zakoupen naší rodinou v roce 1996 přez známého, který vozil auta ze SRN. Tehdy vyšel na něco kolem 160 000 Kč a dnes mohu říci, že to byla opravdu skvělá koupě. V té době tu Mercedesů ještě moc nebylo a tak vzbuzoval pozornost. Dnes se ta doba vrátila a vzbuzuje pozornost jako zachovalý youngtimer...

Úpravy

Tuning? Ten rozhodně na tohle auto nepatří! Přiznávám se tedy, je přidělané zadní křídlo, které mu moc nesedí, ale má své opodstatnění- třetí brzdové světlo. Jinak jsem ještě dodělal elektrickou výsuvnou anténu (a mám pocit že jsem ředitel:o)), která tomu sedí. Jinak žádný tuning/tuzing na to auto nesmí, ničí to legendu.

 

Novinky v recenzi

12.7.2007 00:00

Rozbilo se vypínání blinkru při otáčení volantem. Tato funkce mi docela chybí, vzhledem k tomu, že v tom ani nepraská, asi se rozpadla nějaká pružinka. Tak mam o víkendu co kutit :o)

24.6.2007 00:00

Tak jsem vyměnil oba naftové filtry, celkem za 270 Kč a startujeme jak za mlada, motor má teď výrazně lepší zvuk. Pořád chybí trochu už tak malého výkonu, ale hlavně že jedeme.

16.6.2007 00:00

Opravit šíbr byla práce na celej den, ale povedlo se. Byl prasklý malý motýlek v mechanismu otevírání šíbru, svařeno ,,céočkem". Byla potřeba sundat polstrování od A-sloupků a ještě k tomu zadní sedačky. Miliony šroubků...
Nějak se zhoršil zvuk motoru, občas mi to po nastartování během pěti vteřin chcípne, musím zkontrolovat palivový filtr.

3.6.2007 00:00

Dneska mi v ruce zůstala klička od šíbru, bude asi těžké to opravit kvůli složitému mechanismu, nejhorší na tom je, že jej nyní nelze zavřít


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vždycky jsem všude dojel bez problémů, je to opravdový držák a pracant s hrdou hvězdou na kapotě!

praktičnost
8

Výborná manévrovatelnost (velký rejd)

prostornost
6

Interiér je útulný, ale pro čtyři dospělé osoby malý, kufr je jakž takž...

jízdní vlastnosti
8

Zde nemám co vytknout, jen v zimě kvůli zadnímu náhonu to chce dvy pytle cementu do kufru :o) skvělé odpružení, akorát by to chtělo 2,5D, 2,0 se na dálnici moc necítí

jízdní komfort
7

Naprostý pro dva, horší pro čtyři

provozní náklady
9

Minimální! Spotřeba kolem 7, a to to občas opravdu točím (dvojka k 60, trojka klidně přes 80)

náhradní díly
10

ND dostupné a levné, ale hlavně v podstatě nepotřebné!

výkon motoru
4

je to lenochod no, ale kdo nepotřebuje honit svoje ego na silnici, ocení jeho spolehlivost. A já osobně miluji to charakteristické traktorové Kadle, kadle

spotřeba
9

Spotřeba kolem 7, a to to občas opravdu točím (dvojka k 60, trojka klidně přes 80), dá se jezdit i za 6

hlučnost motoru
5

Motor je opravdu slyšet, ale třeba já osobně ho slyšet chci!

kvalita sedadel
8

Je to Mercedes. Jedete 500 km a vyskočíte jak rybička. Sedadla nemají moc velké boční vedení, takže když něco říznete, tak jdete i se setrvačností, ale zase se můžete uvelebit jak chcete.

brzdy
7

Kotouče vepředu i vzadu. Posilovač je samozřejmostí. Dneska jsou brzdy samozřejmě už jinde, ale já si nestěžuji

zavazadlový prostor
6

Ten je menší a má hranu, ale víko je celkem velké






Blesk.cz

Katie Priceová po operaci zlámaných nohou: Plazením vpřed!

Katie Priceová po operaci zlámaných nohou: Plazením vpřed!

Bývalá modelka Katie Priceová (42) si během nešťastného pádu na dovolené v Turecku zlámala obě nohy.…

Žilková poprvé ukázala vnučku! Na skok ji navštívil i »náhradní děda« Stropnický

Žilková poprvé ukázala vnučku! Na skok ji navštívil…

Veronika Žilková (58) se pochlubila svou novou vnučkou Nelly, která se narodila 21. července! „Před odletem do…

 

iSport.cz

Špit s Bičíkem cepují gólmany Sparty. Víc míče, méně běhání, říká Heča

Špit s Bičíkem cepují gólmany Sparty. Víc míče, méně…

PŘÍMO Z RAKOUSKA | Jako už tradičně došlo během léta ve Spartě k celé řadě personálních změn. Tentokrát se však…

Návrat po zranění na trávník! Kadlec při exhibici střílel i nahrával

Návrat po zranění na trávník! Kadlec při exhibici…

Problematické koleno už ho nepustí do vrcholového hraní, nicméně na fotbal nezanevřel. Václav Kadlec se popré po…

 

Reflex.cz

Přidáme důchodcům, půjčíte si pak od babičky. A bezúročně!

Přidáme důchodcům, půjčíte si pak od babičky. A bezúročně!

Pan premiér je na dovolené a nestihl natočit naše oblíbené Čau lidi. Takže jsme si museli pomoct sami, abyste…

Hra o jablka: České ovoce je dvakrát dražší než banány. Bude to tak už vždycky?

Hra o jablka: České ovoce je dvakrát dražší než…

Konzumenti jablek zažívají krušné časy. Jejich ceny se doslova utrhly ze řetězu, a v obchodech jsou dokonce…