Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz 190 W201

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz 190, foto 1 Mercedes-Benz 190, foto 2 Mercedes-Benz 190, foto 3 Mercedes-Benz 190, foto 4 Mercedes-Benz 190, foto 5 Mercedes-Benz 190, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Míša Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:200000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 123 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ondratel".

Jedná se o nejnižší řadu Mercedesu 80. let. Vůz je poháněn klasickým atmosferickým vznětovým motorem 2,0 72 Hp. Tento vůž dle mého nestárne a i po 22 letech si zachovává majestát. Kromě elektrického pravého zrcátka, mech. šíbru a serva nemá žádnou zbytečnou kravinku. Vše je řešeno naprosto účelně a pohodlně tak, abyste byli opravdovým pánem auta a měli skvělý pocit z plavby tímto malým korábem. Automobil má najeto ??? ??? Dle tachometru přes 200 000 km, možná několikrát víc, ale u tohoto malého tanku je to stejně jedno. Všechny díly jsou až neskutečně předimenzované a rozhodně ,,soudruzi z NSR" při výrobě tohoto fešáka na ničem nešetřili a ne jako dnes, kdy rezne Céčko po dvou letech provozu.

Silné stránky

Pohodlí, nízká spotřeba (6-7 litrů nafty na 100 km), až neuvěřitelná spolehlivost, neuvěřitelný rejd, výborné jízdní vlastnosti, vynikající topení (topí naplno už po dvou ujetých kilometrech), obrovský volant, kotouče vepředu i vzadu (první Octavie mohou závidět), pohodlné sedačky, líbivý interiér bez vrzání, malá náchylnost ke korozi, velký rozvor => malé převisy, jednoramenný stěrač, který pokrývá velkou plochu skla, nezničitelný motor 200D, skvělé pružení (mám dojem že to má jeden z prvních multilinků)

Slabé stránky

Pouze 4Q převodovka, motor je trochu slabší, kopec je cítit, občas se musí vytočit, aby to jelo. Zdá se mi, že je motor trochu háklivý i na počasí, někdy prostě jede a jindy se sune, asi to bude atmosferickým tlakem. Pokud máte 180 cm a více, nepočítejte s tím, že se za vámi někdo pohodlně sveze, vzadu na nohy moc místa není, což je daň za široký sedák. Automobil je poměrně úzký, proto pátý pasažér je opravdu nouzový. Kufr není největší a nemá rovnou hranu (ale příčka kufru je prý kvůli bezpečnosti), zadní sedadla se nedají sklopit je za nimi nádrž.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy- žádné specifické za těch 10 let, co je v rodině, mi nenapadají. Vlastě dvě ano, rozsypala se spínací skříňka a občas zlobí budíky (to bude asi špatnou kostrou). Samozřejmě klasika- náplně, tlumiče, filtry, měnil se výfuk, destičky, kotouče, občas nějakej puchýřek kolem lišt (ale koroze je opravdu minimální), sem tam se něco zasekne, naposledy madlo šíbru a ventilátor, to se řeší kladivem. Jednou mi zůstala v ruce klička od okýnka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Míša, jak ho přezdívám, byl zakoupen naší rodinou v roce 1996 přez známého, který vozil auta ze SRN. Tehdy vyšel na něco kolem 160 000 Kč a dnes mohu říci, že to byla opravdu skvělá koupě. V té době tu Mercedesů ještě moc nebylo a tak vzbuzoval pozornost. Dnes se ta doba vrátila a vzbuzuje pozornost jako zachovalý youngtimer...

Úpravy

Tuning? Ten rozhodně na tohle auto nepatří! Přiznávám se tedy, je přidělané zadní křídlo, které mu moc nesedí, ale má své opodstatnění- třetí brzdové světlo. Jinak jsem ještě dodělal elektrickou výsuvnou anténu (a mám pocit že jsem ředitel:o)), která tomu sedí. Jinak žádný tuning/tuzing na to auto nesmí, ničí to legendu.

 

Novinky v recenzi

12.7.2007 00:00

Rozbilo se vypínání blinkru při otáčení volantem. Tato funkce mi docela chybí, vzhledem k tomu, že v tom ani nepraská, asi se rozpadla nějaká pružinka. Tak mam o víkendu co kutit :o)

24.6.2007 00:00

Tak jsem vyměnil oba naftové filtry, celkem za 270 Kč a startujeme jak za mlada, motor má teď výrazně lepší zvuk. Pořád chybí trochu už tak malého výkonu, ale hlavně že jedeme.

16.6.2007 00:00

Opravit šíbr byla práce na celej den, ale povedlo se. Byl prasklý malý motýlek v mechanismu otevírání šíbru, svařeno ,,céočkem". Byla potřeba sundat polstrování od A-sloupků a ještě k tomu zadní sedačky. Miliony šroubků...
Nějak se zhoršil zvuk motoru, občas mi to po nastartování během pěti vteřin chcípne, musím zkontrolovat palivový filtr.

3.6.2007 00:00

Dneska mi v ruce zůstala klička od šíbru, bude asi těžké to opravit kvůli složitému mechanismu, nejhorší na tom je, že jej nyní nelze zavřít


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vždycky jsem všude dojel bez problémů, je to opravdový držák a pracant s hrdou hvězdou na kapotě!

praktičnost
8

Výborná manévrovatelnost (velký rejd)

prostornost
6

Interiér je útulný, ale pro čtyři dospělé osoby malý, kufr je jakž takž...

jízdní vlastnosti
8

Zde nemám co vytknout, jen v zimě kvůli zadnímu náhonu to chce dvy pytle cementu do kufru :o) skvělé odpružení, akorát by to chtělo 2,5D, 2,0 se na dálnici moc necítí

jízdní komfort
7

Naprostý pro dva, horší pro čtyři

provozní náklady
9

Minimální! Spotřeba kolem 7, a to to občas opravdu točím (dvojka k 60, trojka klidně přes 80)

náhradní díly
10

ND dostupné a levné, ale hlavně v podstatě nepotřebné!

výkon motoru
4

je to lenochod no, ale kdo nepotřebuje honit svoje ego na silnici, ocení jeho spolehlivost. A já osobně miluji to charakteristické traktorové Kadle, kadle

spotřeba
9

Spotřeba kolem 7, a to to občas opravdu točím (dvojka k 60, trojka klidně přes 80), dá se jezdit i za 6

hlučnost motoru
5

Motor je opravdu slyšet, ale třeba já osobně ho slyšet chci!

kvalita sedadel
8

Je to Mercedes. Jedete 500 km a vyskočíte jak rybička. Sedadla nemají moc velké boční vedení, takže když něco říznete, tak jdete i se setrvačností, ale zase se můžete uvelebit jak chcete.

brzdy
7

Kotouče vepředu i vzadu. Posilovač je samozřejmostí. Dneska jsou brzdy samozřejmě už jinde, ale já si nestěžuji

zavazadlový prostor
6

Ten je menší a má hranu, ale víko je celkem velké






Blesk.cz

Krajčo není žádný troškař: S manželkou se pochlubil luxusním výletem za sexem!

Krajčo není žádný troškař: S manželkou se pochlubil…

Nejspíš se natolik vžil do svého hitu Obchodník s deštěm, že do Emirátů letěl byznys třídou. Jako burzián sice…

Výstava v Praze: Změny, které přivodila sametová revoluce. Svoboda, nahota nejhrubšího zrna, co dál?

Výstava v Praze: Změny, které přivodila sametová…

S výstavami o „sametových“ událostech listopadu 1989 se poslední dobou roztrhl pytel, ze kterého se sype jedna…

 

iSport.cz

Zastavte stroje, kopačky stranou! Šály pro fanoušky potřebuje Theophilos

Zastavte stroje, kopačky stranou! Šály pro fanoušky…

V nenápadné bohumínské dílně Jiřího Jančaříka jely japonské pletací stroje naplno. Nitky se sbíhaly do klubových…

V tichosti mezi TOP hráče. Hladký ve Skotsku září, těší ho zájem Gerrarda

V tichosti mezi TOP hráče. Hladký ve Skotsku září,…

V lednu odešel v tichosti coby liberecká brankářská dvojka do Skotska zachraňovat St. Mirren, o necelý rok…

 

Reflex.cz

Zločinci, kteří vraždili v Osvětimi. Podívejte se do očí lidem, kteří mají na svědomí životy tisíců Čechů

Zločinci, kteří vraždili v Osvětimi. Podívejte se do…

Polský Ústav národní paměti zveřejnil dokumenty o vražedném nacistickém personálu v koncentračním táboře…

Karel Steigerwald: Jirásková, Švorcová, Chramostová  aneb Tři herečky v románu, který nenapíšu

Karel Steigerwald: Jirásková, Švorcová, Chramostová…

Kdybych uměl psát romány, napsal bych strhující příběhy tří hereček od tenkrát až po dnešek. Jiřina Jirásková,…