Recenze

9 Majitel

Mazda 626 GD 2.2i

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 626, foto 1 Mazda 626, foto 2 Mazda 626, foto 3 Mazda 626, foto 4 Mazda 626, foto 5 Mazda 626, foto 6 Mazda 626, foto 7 Mazda 626, foto 8
Mazda 626, foto 9 Mazda 626, foto 10 Mazda 626, foto 11 Mazda 626, foto 12 Mazda 626, foto 13 Mazda 626, foto 14 Mazda 626, foto 15 Mazda 626, foto 16 Mazda 626, foto 17 Mazda 626, foto 18 Mazda 626, foto 19 Mazda 626, foto 20 Mazda 626, foto 21 Mazda 626, foto 22 Mazda 626, foto 23 Mazda 626, foto 24 Mazda 626, foto 25 Mazda 626, foto 26 Mazda 626, foto 27 Mazda 626, foto 28 Mazda 626, foto 29 Mazda 626, foto 30 Mazda 626, foto 31 Mazda 626, foto 32 Mazda 626, foto 33 Mazda 626, foto 34 Mazda 626, foto 35 Mazda 626, foto 36 Mazda 626, foto 37 Mazda 626, foto 38 Mazda 626, foto 39 Mazda 626, foto 40 Mazda 626, foto 41 Mazda 626, foto 42 Mazda 626, foto 43 Mazda 626, foto 44 Mazda 626, foto 45 Mazda 626, foto 46 Mazda 626, foto 47 Mazda 626, foto 48 Mazda 626, foto 49 Mazda 626, foto 50 Mazda 626, foto 51 Mazda 626, foto 52
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 626 Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:182730 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 2184 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 467 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "harry126".

NĚCO MÁLO Z HISTORIE:

První Mazda 626 přišla na trh v roce 1979 v podobě 626 GB. Skutečný přelom u tohoto modelu však nastal až v roce 1982 uvedením modelu 626 GC. Mazda v tomto modelu přešla na pohon předních kol.Evropský design a zároveň vysoká spolehlivost spolu z velmi dobrým technickým vybavením znamenala pro Mazdu úspěch i na náročných západoevropských trzích. Poprvé se v této modelové řadě objevuje i 5dveřový hatchback. Dalším pokračovatelem modelu 626 byla pak v 1987 řada GD. Podařilo se jí udržet všechny přednosti modelu GC a navíc přinesla množství moderních prvků, které dokazovaly, že japonské automobilky se dostaly mezi světovou špičku. Nabídka karoserií zůstala nadále stejná a obsahovala sedan,hatchback a coupe. První na řadu při modernizaci v roce 1988 přišly motory (2.0, 2.0 16V, 2,2 12V) a zároveň se na trh uvedla první Mazda 626 kombi. V tomto čase se zredukovala nabídka motorů na výše uvedené s přímo řízeným katalyzátorem. V roce 1992 přišla na řadu nová modelová řada nesoucí název 626 GE. Téměř okamžitě zaujala svým nevšedním zevnějškem a futuristickými tvary. Nové byly samozřejmě i motory, všechny se čtyřventilovou technikou. A poprvé (a zároveň naposledy) i 2,5 litrový šestiválec do V. I přesto, že tato generace byla delší téměř o 20 cm, tak díky designu interiéru neposkytovala o moc více místa než její předchůdce řady GD. Tento model se pak udržoval ve výrobě až do roku 1997, kdy světlo světa spatřila nová řada GF. Měla o 15 cm méně na délku, ale uvnitř poskytovala mnohem více prostoru hlavně díky důmyslné konstrukci. Co se exteriéru týče, tak spíše nevynikala a design byl hodně umírněný. Zároveň také v této řadě odpadl motor 2,5 V6. V roce 1999 se objevuje i první turbo diesel s přímým vstřikováním paliva. Poté už jen následoval facelift v roce 2000. Prozatím posledním pokračovatelem řádu Mazdy 626 je v této době Mazda 6. Zde už Mazda plně využívá všech moderních technologií jako jsou ABS,ESP,ASR, pasivní i aktivní bezpečnostní prvky, čiré světlomety jak vpředu tak i na zádi.

ÚVOD:

V roce 1997 jsme koupili od známého škodu 105L. Stav auta byl ucházející, později se začali čim dal více objevovat problémy, at už se spotřebou oleje, startováním, jednoduše, chtělo to něco lepšího. Na začátku roku 2000 jsme začali celá rodina běhat po bazarech a vypadalo to, že by jsme koupili nějakou felicii. V té době stávali kolem 70 000 ale žádná nás neoslnila natolik, že by jsme ji vzali. Když ani v pátém bazaru jsme neuspěli, a to jsem naše ještě prosil, at koupi BMW :-D...dostali jsme typ na babiččinýho souseda, který dovaží bourané mazdy ze zahraničí. Na jeho dvorku se nacházeli tyto typy: mazda 626gd rok vyroby 87 za 40 000, několik kousků, docela zachovalých, mazdu 626 gd kombi za 70 000, a mazdu 323f (1993) top stav ve vínové barvě za 140 000. Po dlouhém váhání byli naši rozhodnuti že si vemou od rodičů pujčku a že si Fko odvezeme domů. V autě byl třeba ještě vyčistit interier, proto jsme byli k mechanikovi pozváni na druhý den. Jen co jsme další den přišli, oznámil nám že do chlazení teče olej a bude to třeba opravit, ale at nevěšime hlavu, že pro nás má ještě jednu nabídku: mazdu 626 gd hatchback, rok výroby 1989, krásný, bílý lak, vypadala velmi zachovale. V té době za cenu 80000kč. Neváhali jsme a mazda byla za necelý týden doma.
Vůz měl v té době najeto asi 101000km a byl, a stále je ve velmi dobrém technickém stavu.

PRVNÍ JÍZDA:
Našim prvním autem byla škoda 105L (myslim, že se o tom nemusim moc rozepisovat, protože toto auto bylo v hrozném technickém stavu, nemluvě o motoru). Takže rozdíl mezi těmito auty byl více jak patrný. U mazdy byl motor při klidné jízdě tichý, žádné vrzání, cukání, kopce žádný problém, prostě jízda jak má být. Rozdíl byl oproti škodovce ve výhledu z předního a zadního okna. Zatímco ve škodovce bylo všechno krásně vidět, v mazdě je člověk více zapadlý do sedadel a menší člověk by asi neviděl vůbec nic. Jinak tyto dvě auta se nedají srovnávat, protože výroba v ČR a v zahraničí byla v 80letech uplně na jiné úrovni.
LEDEN 2007: Právě přicházím z magistrátu se svým novým řidičákem a nemyslim na nic jiného než na první projížďku mazdou. Jen co přichazim dom, hned táhnu rodiče aby se šli nachvili projet a ani jsem je nemusel moc dlouho přemlouvat:))). Nasedl jsem do auta a chvíli jsem si musel zvykat na "zapadlá" sedadla (v autoškole jsem jezdil v opelu astra G a ještě to byl diesel). Tak jsem konečně nastartoval, můj první rozjezd nebyl podle mého očekávání:-D, ale pak jsem nakonec "pádil" 10kou po parkovišti a mířil na hlavní silnici. Pedály se mě zdály oproti opelu míň tužší, jakoby "uvolněnější"...ale řazení mě svou tuhostí a přesností zrovna moc nevyhovovalo. Nakonec jsem najel na "opuštěnou" rovnou čtyřproudovku, kde silnice byla snad celá suchá:D...tam jsem měl možnost poprvé vyzkoušet, co v tom dvoulitru doopravdy je. Tak jsem hned dupl na plnej plyn, auto samozřejmě na dvojku vyrazilo, následovala trojka, čtyřka a už jsem jel stovkou. Nakonec jsem z čtyřproudovky vyjel a jel směrem zpátky přes dědinu. To už jsem jel padesátkou na čtyřku a pořád jsem myslel na ten super zátah na plnej plyn. Tak jsem si to zkusil ještě jednou a co to? Auto sice začalo zrychlovat ale nebylo to tak rapidní jako předtim, protože auto mělo příliš nízké otáčky, ale já jsem to v té době asi jaksi nechápal:-D. Potom už jsem namířil zpátky na parkoviště, ikdyž jsem měl chuť si tento okruh zajet ještě tak 5x. A od té doby se bez auta nikam nehnu:D.

MOTOR:
Pod kapotou se nachází řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 2184 cm³, výkonem 85 kW (115 koní) při 5000 ot/min a točivým momentem 180 Nm při 3900 ot/min. Jak jsem již zmiňoval: auto má velice dobrý odpich, nemá problém jezdit do mírnějších kopců na pětku. Pokud si budete chtít užít sportovnější jízdu, bude nutností auto vytáčet minimálně k 3500 otáčkám, ve kterých auto táhne až do omezovače velice slušně. Ikdyž dvanáctiventilová technika přináší dostatek výkonu, který dokáže mazdu pěkně rozpohybovat, pořád je nutné myslet při předjíždění na podřazování. V některých případech vlivem opotřebení motoru (mazda 323,626, xedos) se mohou na ventilovém víku objevit velmi mírné zoubky, přes které poté začne protékat olej. V servise to vyřešili zabroušenim víka a nanesením tenké vrstvy silikonu. Moje obavy s roztékáním silikonu byly zbytečné. Najel jsem skoro 2000km a celý motor je krásně suchý. Po výměně oleje jsem najel asi 600km a spotřeba oleje je téměř neznatelná. Pokud je olej příliš vyježděný, začnou být z motoru občas slyšet klapající hydroštely. I přes tyto neduhy je vidět, že motor má ještě několik desítek tisic (statisíc) km před sebou, ani za největší zimy nemá problém startovat napoprvé. Životnost těchto motorů se při dobrém zacházení a pravidelné výměně oleje pohybuje kolem 300-400 tisic najetých km. Kombinovaná spotřeba se pohybuje v létě okolo 8,5l/100km, při jízdě ve městě je to kolem 10litrů, v zimě vychází kombinovaná spotřeba asi na 10l/100km a ve městě na 12litrů. Jinak auto jezdí klasicky na natural 95.
Převodovka je pětistupňová, rychlostní stupně se řadí o něco hůře, je třeba vynaložit větší silu.

INTERIER:
Mazda se může i přes svoje stáří pochlubit vcelku zajímavou výbavou. Šíbr a okýnka v elektrice, posilovač řízení, sedadla jsou na dnešní dobu velice pohodlná, bohužel chybí klimatizace a další bezpečnostní prvky jako je ABS, ASR a airbagy. Jen bych krátce zmínil americkou verzi tohoto modelu, která nabízela šíbr a okýnka v elektrice, elektricky nastavitelná zrcátka, klimatizace, tempomat, ABS, což ve své době patřilo určitě k největšímu luxusu. (zlatej favorit :-D ). Na přístrojové desce najdeme tachometr, otáčkoměr, budík informující o stavu paliva a teploty chladící kapaliny. Budíky vypadají velmi pěkně, důležitostí je přehlednost a rozmístěni všech duležitých kontrolek. Nejvíce mě překvapilo, že se na přístrojové desce nenachází kontrolka zapnutých potkávacích světel, což mě v první chvíli docela vadilo, ale později jsem si na to zvykl. Zapnutá světla poznáme podle stlumení digitálních hodin. Také bych zmínil ukazatel paliva: nevim jestli je to tak u každé mazdy staršího věku, ale pokud chci vědět, kolik mám v nádrži paliva, tak musim počkat aspon minutu, dokud se ručička neustálí ve své poloze. Když si opět vzpomenu na škodu 105, tak se ručička ustálila okamžitě, ale přesnost určitě nebyla největší. Interiér je z plastu, působí poněkud stroze, ale ani po tolika letech nic nevrže, neskřípe. Na předním panelu najdeme zapínání ventilátoru, regulaci teploty, zapnutí výstražných a mlhových světel, a teploměr. Nedávno jsem do auta nainstaloval lepší hudbu, není to žádná bomba, ale hraje to perfektně.
Autoradio:
Pioneer DEH-2000MPB
Reproduktory:
vpředu středové, originál mazda (tuším), vzadu Pioneer TS-G1709, upravené pro interpretaci středů a výšek a v kufru dva páry basových reproduktorů tesla ARN 6608 v uzavřené ozvučnici

BRZDY A SPOJKA:
Jako každé starší auto, má v přední části kotoučové brzdy a v zadní bubnové. Auto brzdí dobře, jen je třeba vynaložit větší sílu na brzdový pedál. (jezdil jsem v renaultovi meganovi a tam byly brzdy mnohem účinější). Tento model disponuje hydraulickým ovládáním spojky s oddělenou nádobkou na spojkovou kapalinu (je to stejná směs jako do nádobky pro brzdovou kapalinu), kterou jsem zatím neměnil, nedochází zde totiž k takové zátěži jako u brzd. Brzdovka se vyměnuje asi po dvou letech. Zahříváním totiž ztrácí svoje vlastnosti a po určité době začne brzdovka z nádobky pomalu ubývat.

ŘÍZENÍ:
Auto má posilovač řízení. V zatáčkách dobře drží stopu, horší je to na mokré vozovce, při rychlejším průjezdu zatáčkou bych auto mohl lovit ze škarpy:)) (sice se mě toto nestalo ale vim o čem mluvim). Díky měkkému podvozku a velikosti se auto při jízdě zatáčkami nepřijemně "naklání", ale dobře tlumí jakékoliv nerovnosti. Pokud to srovnám s Fordem KA, se kterým jsem měl možnost jezdit, tak se to nedá vůbec srovnat. Fordka na silnici drží jako přibytá. Kolem 150 tisic najetých km je třeba zkontrolovat tlumiče včetně uložení a manžet. Můj případ: veškeré uložení na všech nápravách silně narezlé, přední pravý tlumič skoro v polorozpadu, nutný na výměnu. Podvozek nevypadá ani po 20 letech vubec špatně. Nosníky jsou sice narezlé, práhy také mají něco za sebou, ale nic neni děravé.

OSTATNÍ:
Někomu by možná vadilo, že mazda je příliš dlouhá a že se sní bude špatně parkovat. Je to pravda, toto auto se do města příliš nehodí (na těsné parkování, spotřebu....), ale mě osobně to nevadí pořád je to lepší, než jezdit přeplněnými MHD:-). Na druhou stranu kufr je velice objemný, své využití najde v letních dnech při jízdách na dovolenou, kdy je potřeba do auta "narvat" co nejvíce kufrů a tašek, a také se hodí na přepravu různých větších věcí (po sklopení všech sedadel i předního sedadla u spolujezdce jsme do ní dokonce narvali část kuchyňské linky:-) ).
S autem jsem spokojený, zatím bych jej určitě neměnil.

TECHNICKÁ DATA (přehled):
Motor:
čtyřválec o objemu 2184cm³
1 vačkový hridel 3 ventily na valec, rozvod ohc, vícebodové vstřikovaní paliva
výkon 85KW při 5000ot./min.
točivý moment 180Nm při 3900ot./min.
vrtání 86 mm a zdvih 94 mm
kompresní poměr 8,6:1

Ostatní:
rozvor 2575 mm
vnější rozměry 4515x1690x1410 mm
hmotnost 1180 kg

Kombinovaná spotřeba v zimě:
9,5 - 11,5L/100km
Kombinovaná spotřeba v létě:
8 - 9,5L/100km

Palivo: BA 95

Silné stránky

-motor (není to žádnej trhač asfaltu, ale na to, kolik už má najeto, tak má pořád dobrý zátah).
-velký zavazadlový prostor (není problém do něj dát dva velké kufry)
-pohodlná sedadla na delší cestování
-téměř nulová poruchovost
-startuje na první otočení kličkem i za největší zimy
-je to mazda:-)

Slabé stránky

-spotřeba v zimě
-na mokré vozovce auto v zatáčkách moc nedrží
-drahé nové náhradní díly
-slabší brzdy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pravidelnou kontrolu a výměnu provozních kapalin nechávám měnit v autoservisu v Kniníčkách, vřele doporučuji, jednání a odvedená práce na špičkové úrovni.
Něco málo z úprav a oprav:
-výměna levého předního ramene
-výměna autobaterie 2300kč
-výměna brzdových destiček, předních kotoučů a levé zadní bubnové brzdy
-výměna kabelů od svíček (někdo se šikovně dostal do motoru a tyto kabely přestřihl. Výměna těchto kabelů, originál mazda, přišla cca na 2000kč)
-výměna výfuku 6000kč
-výměna vzduchového filtru (green) 2000kč
-výměna svíček (denso iridium) 2500kč
-výměna lamely spojky
-výměna rozvodů + vodní pumpa 6000kč
-výměna palivového filtru 800kč
-výměna těsnění pod víkem cca 500kč
-pravidelná výměna oleje + ol. filtru po 10000km
Oprav již bylo samozřejmě víc ale vypsal jsem alespon některé :-))

Zatim neopravené závady:
-proděravěná benzinová hadice (pokud vemu plnou nádrž tak mě benzin ukapává, proto musim brat menší množství)
-kolisájící volnoběžné otáčky....asi snímač volnoběžných otáček, lambda, teplotní čidlo, všechno na sebe svým způsobem navazuje tak nevím kde začít (někdy mám na volnoběh až 1200ot. někdy to je ok)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tento vůz byl zakoupen od známého, prodejce byl velmi ochotný, zařídil věškeré papírování jako je přihlášení vozu, přepis na jiného vlastníka.......a také nám zařídil technickou prohlídku+emise.

 

Novinky v recenzi

6.10.2009 17:11

Rozsáhlejší úprava recenze

27.9.2009 19:19

Přidány nové fotky

26.6.2009 12:27

Tak jsem nedávno koupil na mazdu liťáky. Ještě bude třeba koupit nový gumy, ty letní už jsou docela dost sjetý a fest hlučný. Až bude čas tak pořídím pár fotek

9.11.2008 00:00

12.10 nám mazdu ukradli na osvětleném parkovišti, o týden později se našla bouchnutá na levý přední bok (v nočních hodinách řidič nezastavil na výzvu policisty, byla z toho honička po brně, nakonec řidič nezvládl řízení a naboural levým bokem do zídky, pachatelé na útěku). Jelikož jsem milovník značky mazda :)), tak jsem si ji nechal opravit.

17.8.2008 00:00

Provedeno pár uprav v recenzi

15.4.2008 00:00

Brzy sem přidám větší množství fotek, poslední dobou nemám moc času .....njn matura se blíží :-)

2.3.2008 00:00

Upravení a dokončení recenze auta

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mazda 626



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Dovezlo kamkoliv bylo potřeba, nikdy nenechalo ve štychu .

praktičnost
7

Hodně lidí říká že se velké auto do města moc nehodí, ale mě to vubec nevadí, je to věc názoru.

prostornost
10

Na prostor si nestěžuji, je ho spousta:-)

jízdní vlastnosti
9

Dobré jízdní vlastnosti, držení stopy v zatáčkách a dobré tlumení nerovností.

jízdní komfort
10

Pohodlné sedačky, moře místa, prostě skoro jako doma:-), vhodné na delší cestování.

provozní náklady
8

Poměrně nízké

náhradní díly
5

Není problém sehnat skoro cokoliv na vrakovištích, ale nové náhradní díly jsou poměrně drahé

výkon motoru
10

Stále má velmi dobrý zátah.

spotřeba
6

Spotřeba by mohla být nižší, ale dá se na to zvyknout, pořád lepší jak tank:-)

hlučnost motoru
9

Motor je tichý, při vyšších otáčkách už je ale pěkně slyšet.

kvalita sedadel
10

Na dnešní dobu velice pohodlná.

brzdy
7

Auto nebrzdí špatně, jenom je třeba vynaložit větší sílu na brzdový pedál.

zavazadlový prostor
10

Je tu místa víc než dost:-)






Blesk.cz

Zemřel zpěvák skupiny Arrows Alan Merril! Zabil ho koronavirus

Zemřel zpěvák skupiny Arrows Alan Merril! Zabil ho…

Svět přišel o další hvězdu. Ve věku 68 let zemřel legendární zpěvák Alan Merrill ze skupiny Arrows, která stojí…

Hvězdy CNN Prima News Fialová a Wolfová: Utajené fotky z mládí!

Hvězdy CNN Prima News Fialová a Wolfová: Utajené…

Začnou spolupracovat na nové zpravodajské televizní stanici CNN Prima News. Ještě před tím ale na Markétu…

 

iSport.cz

Koronavirus ONLINE: Sigma chystá virtuální zápas, Tokio vystavilo účet

Koronavirus ONLINE: Sigma chystá virtuální zápas,…

Koronavirus paralyzoval sportovní dění na celém světě. Tlaku neodolali ani pořadatelé olympijských her a v Tokiu…

Nejbizarnější posily Plzně:

Nejbizarnější posily Plzně: "Modrič", albánský…

Ve světle personální politiky pražských „S“ se může zdát, že Plzeň se na přestupovém trhu na rozdíl od Sparty a…

 

Reflex.cz

Koronastatistiky #3: Jak si Česká republika momentálně vede v porovnání se světem?

Koronastatistiky #3: Jak si Česká republika…

K dnešnímu dni a času (30. 3. 2020 a 11.00) je ve světě 723 740 případů lidí nakažených covid-19. Z toho 34 018…

Děkan Stanislav Balík: Toužil jsem po „dnech bez ponožek“ a možnosti úřadovat v pyžamu, což se začíná dařit

Děkan Stanislav Balík: Toužil jsem po „dnech bez…

Osobnosti odpovídají na „koronavirový“ dotazník Reflexu. Co čtou, čeho se bojí, jaký je jejich život v současné…