Recenze

9 Majitel

Mazda 323

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323, foto 1 Mazda 323, foto 2 Mazda 323, foto 3 Mazda 323, foto 4 Mazda 323, foto 5 Mazda 323, foto 6 Mazda 323, foto 7 Mazda 323, foto 8
Mazda 323, foto 9 Mazda 323, foto 10 Mazda 323, foto 11 Mazda 323, foto 12 Mazda 323, foto 13 Mazda 323, foto 14 Mazda 323, foto 15 Mazda 323, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Majda Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1324 výkon [kW]: 54 / 56 * maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 6.5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "magorfkleci".

Mazda drei zwó drei :)

V létě 2008 jsem po letech jel za příbuznými do Německa a protože jsem se v tý době poohlížel po nějakým autě, vzal jsem to cestou přes pár bazarů. K mému překvapení jsem se dozvěděl, že realita není taková jako na www.mobile.de. Autobazary jako takové převálcovaly Showroomy, kde byly auta spíše novější a také za mnohem vyšší ceny. Já měl strop 2000 euro. Za takovou cenu většinou kroutili prodejci hlavou, že nic v takové hodnotě nemají. Klasické autobazary vymizely zejména kvůli tomu, že Němci si jednoduše jedou koupit nové auto a to staré tam rovnou nechají protihodnotou. Nezdržují se tím, že by jeli do autobazaru a tam se nechali vyždímat výkupcem a odprodali auto za minimální cenu. V showroomech vykupují auta za přijatelnou slevu z nového vozu a ti, kteří se chtějí svého auta jen zbavit, bez koupě nového, ho nejčastěji prodávají přes inzerát. Takže hledat konkrétní typ auta s konkrétní výbavou, barvou a motorizací v showroomech byl nadlidský úkol. Přece jenom jsem cestou narazil na pár normálních autobazarů se staršími auty. Naneštěstí většinou patřili Turkům nebo jiným podezřelým lidem a kupovat tam tedy auto byla sázka do loterie. Před cestou do Německa jsem měl v hledáčku 3 vozy. Golf III, honda civic coupé a mazdu 323F. Všechny kolem roku výroby 96. Hondu civic coupé jsem mohl hned vyškrtnout, protože narazit na ní byť jen na silnici bylo skoro nemožné. Golfů jsem pár viděl, ale u tak běžného "lidového" auta bych čekal trochu nižší cenu, než za kterou se prodával. Je to přeci jenom obdoba české felicie, a když prodejce nechtěl za žádnou cenu slevit ani cent z docela prorezlého golfu, který měl nalítáno 18Otisíc a nabízel se s cenovkou 1500 euro, tak jsem se jel porozhlídnout ještě dál. Ještě jsem si zkusil koupit noviny s inzercí a kouknul tam, jestli přeci jen se neusměje štěstí a nějaká honda tam nebude. Bohužel nebyla :) Cestou za příbuznými jsem nic extra neviděl, takže jsem se domluvil s nimi, jestli neznají nějaké bazary. Druhý den jsme zamířili na roadtrip po bazarech (no spíš showroomech). Většinou jsme se po pár minutkách s nepořízenou s prodejci zase loučili. Nakonec jsme navštívili prodejnu Fordu v Jessenu. Obrovský areál vyplňovala většinou nová auta. V té době šlo nejvíc na odběr nový mondeo. Bylo tam snad ve všech možných barvách a výbavách. Moc velké šance, že seženu postarší auto jsem tomu nedával. Nicméně prodejce měl kupodivu do hraniční částky 2000 eur hned 3 auta. První bylo Ford Probe za cenu 3OO euro. Hodně lákavá cena mě trošku nahlodala, takže jsem se na něj šel kouknout zblízka. Měl najeto přes 3OO tisíc a byl to dvou a půl litr. Spotřeba někde kolem 1O-11 litrů mě vrátila zpátky na zem a rozum vyhrál. Další byl fiat marea combi 1.6 v naftě. Na kombíka jsem se ještě necítil dost „starej“ rodinu nečekám a jezdím většinou ve dvou, takže bych toho prostoru nevyužil. Takže jsme se dostali k poslednímu autu. Tím byla právě mazda 323C. Sice jsem chtěl spíš efko, protože jsem nečekal, že bych dřív našel céčko :) ale obě se mi vzhledově líbily. Na první pohled se zdála mazda v dobrém stavu, najeto měla příjemných 135tisíc. Každopádně když jsem projevil zájem, tak se prodejce kroutil, měl jí původně zamluvenou. Po dlouhém přemlouvání se nechal zlanařit a přinesl klíčky. Byl to motor v Německu prodávaný pod označením 1.4i s 54kW. Bál jsem se jenom jakou řekne cenu, byl jsem připravenej na něco kolem 1800 euro. Když řekl 14OO euro, tak mě to trochu překvapilo, po tom co jsem viděl toho golfa, který byl ještě o sto eur dražší to byla slušná nabídka. Auto jsme prošli na místě a pak ho převezli do dílny, kde jsme se koukli jak je na tom spodek. Jedna část na spodku chtěla zavařit, aby tolik nebila do očí na technické :) ale nic vážného to nebylo (práce na 1O minut i se zvednutím na hever) a jedna sedačka šla špatně posunout což opravili na místě. Jinak se zdálo všechno v pořádku. Prodejce ještě dal při sepisování smlouvy slevu 5O euro:)

Auto mělo ve výbavě 2x airbag, elektricky ovládaná okna, metalízu, centrální zamykání, výškově nastavitelný volant, strešní spojler s brzdovým světlem, autorádio pioneer na dálkové ovládání, ale bohužel jenom na kazety :( k tomu 2x repro 17" v předních dveřích, alu kola alluet a servo.


Silné stránky

Hodnocení po 3O OOOkm a téměř dvou letech soužití :)

- spolehlivost
- spotřeba - letní provoz kolem 6,5l. V zimě kolem 7l.
- vzhled, nadčasový design
- pořizovací cena
- topení - v zimě celkem rychle začne topit a v létě větrák na trojku fouká jak blázen

Slabé stránky

- nemá nastavitelný cyklovač stěračů - u japonskejch aut bohužel celkem normální věc
- ráda bumbá olej
- nemá hladový oko
- nemá otáčkoměr (ten byl až od roku 96)
- v Česku se tento model neprodával, takže občas horší dostupnost náhradních dílů
- přístupnost na zadní sedačky (ve třídveřáku holt někoho nevyhodíte jen tak na semaforech)
- díky velkým dveřím je občas těžké nastoupit u supermarketů, když si někdo vedle stoupne pěkně na čáru
- převodovka jde v zimě trošku ztuha než se auto zahřeje

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchu jsem zatim neměl žádnou. Nicméně koroze zadních lemů si vyžádala opravu (cena materiálu i s prací a s nástřikem vyšla v neautorizovaném servisu na 5500,-). Výměna čepu řízení (cca 8OOkč i s prací). Po roce a půl urezl výfuk, výměna přišla v servisu na 170Kč(cena za dva šrouby a práci),montáž tlumičů 2000Kč, výměna tyček stabilizátorů 200Kč. Jinak jsem si všechno dělal svépomocí (výměna převodového a motorového oleje, výměna destiček, tónování skel, výměna vzpěr pátých dveří).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v prodejně Ford v Jessenu. Prolezl jsem ho od spodku až po střechu, od předního nárazníku až po vejfuk a na pár šrámů a škrábanců se zdálo být všechno v pořádku, nic co by neodpovídalo stáří. Zkušební jízda byla samozřejmostí, takže ochota a vstřícnost prodejce byla výborná. Vyřízení papírování, převozních značek a pojištění si vyžádalo ještě dalších 3O euro a asi 2 hodinky času. Časem jsem zjistil, že auto bylo ťuknuté na levý bok, to je bohužel riziko koupě ojetého auta.

majda

Vzduchový filtr KN, sportovní výfuk Spei, střešní spojler, alu kola, nějaké polepy, zatmavená zadní okna, ofuky, přední mřížka a záslepky mlhovek nahrazeny tahokovem, LED diodové pásky v předních světlech, černě tónovaná světla blinkrů a parkovaček, sportovní tlumiče Weitec se snížením 40mm, radio SONY xplod, 2x repro Pioneer, hliníkové nášlapy pedálů, loketní opěrka, kožený potah volantu, koberečky s imitací slzičkového plechu atd.

 


Další vozy Mazda 323



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

ještě mě nenechala ve štychu. Momentálně ji využívám na cesty do Německa (cca 250km, z toho 210km po dálnici) a každý den do práce (cca 120km denně). Na dálnici vydrží tempo 130km/hod celou cestu. Celkem v pohodě se rozjede na tachometrových 160km/hod.

praktičnost
9

nemůžu si stěžovat, že bych někde nezaparkoval, rejd má hodně slušnej a v kufru jsem taky vždycky převezl co jsem potřeboval. Na cestování se dvouma dětma, kočárkem a lyžema na střeše to ale neni.

prostornost
9

kufr sice neni největší, ale na kupátko je dost velkej, vzadu neni místa na rozdávání, ale s tím si to auto každej kupuje, takže nic zarážejícího.

jízdní vlastnosti
10

auto v zatáčkách drží i se třináctkama, zrychlení je taky slušný, motor se nechá vytáčet do slušných výšin, brzdy nejsou nejsilnější, ale vždy mi zatim stačily

jízdní komfort
9

volant nevibruje, pouze hluk od motoru přehluší v dálniční rychlosti rádio :)

provozní náklady
9

bumbá trochu olej na posilněnou, cca 0,5l na 1000km.

náhradní díly
9

druhovýroba je srovnatelná s ostatníma zahraničníma autama, ale některé díly se těžce shánějí (např. vzpěry víka kufru).

výkon motoru
10

občas tomu pár kobylek chybí, ale výkonově je motor 1.3 u takhle lehkýho auta srovnatelný s 1.6 např. u octavie nebo felicie, kde má 55kW, navíc s menší sazbou povinného ručení.

spotřeba
10

spotřeba i sportovní jízdou nepřesáhla 7,5l na sto a to ani v těch nejkrutějších mrazech.

hlučnost motoru
10

hlučnost? krásnej sportovní zvuk :)

kvalita sedadel
9

přední jsou lehce tvarované s bočnim vedením, mají možnost nastavení sklonu sedáku a podepření zad, nemají paměť nastaveného sklonu opěradla zadní sedačky pouze s náznakem opěrek hlavy, 3 cestující se taky vejdou

brzdy
9

chtělo by to trochu větší, ale ubrzdit se to dá :)

zavazadlový prostor
10

na kupátko místa dost






Blesk.cz

Štáfek utnul frašku s Tvrdíkem: Odpusť, taťko, Lavi je idiot, jen žádné facky!

Štáfek utnul frašku s Tvrdíkem: Odpusť, taťko, Lavi…

Tak to tu ještě nebylo! A ani vlastně nebude... Populární postava Laviho z Vyšehradu vyzvala na souboj šéfa…

Krize v pražské MHD: Řidič pospával za volantem! Zoufale málo šoférů, jaký má DPP plán?

Krize v pražské MHD: Řidič pospával za volantem!…

Již několik měsíců řeší Dopravní podnik hlavního města, že mu chybí řidiči k obsloužení všech autobusových…

 

iSport.cz

Divoch Roy to pořád umí. Podívejte se, jak v juniorce seřval sudího

Divoch Roy to pořád umí. Podívejte se, jak v…

Zestárl, ale pořád to má v sobě. V době sympatických uhlazených usměvavých koučů, ze kterých třeba v NHL…

ZNÁMKOVÁNÍ za Kosovo: KRÁLovská otočka, impuls dodal Ondrášek

ZNÁMKOVÁNÍ za Kosovo: KRÁLovská otočka, impuls dodal…

Poslední krok byl chvílemi trochu vrávoravý, ale nakonec to všechno klaplo. Čeští fotbalisté vydřenou výhrou…

 

Reflex.cz

„Pouštní liška“ Erwin Rommel dobýval pro Hitlera Francii i Afriku, ten ho však donutil spáchat sebevraždu

„Pouštní liška“ Erwin Rommel dobýval pro Hitlera…

Málokterý nacistický voják či důstojník se během 2. světové války těšil u svých protivníků takovému respektu…

Opět šťastné zítřky: Koalice eurobyrokratů a zelených aktivistů dělá ekologické škody

Opět šťastné zítřky: Koalice eurobyrokratů a…

Rebelující mládež pomáhá prosazovat ekologickou agendu Bruselu a zelený byznys. Jak vysokou cenu za to zaplatíme?