Recenze

10 Majitel

Renault Clio II 1.2 16V

7.92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Kliják Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:106500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 105 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Piras".

Jak jsem se k autu dostal? Prostě jsem chtěl svoje auto. Proč jsem zvolil právě Renault Clio? V úvahu přicházel ještě VW Golf Mk.4, ale v cenové relaci byl někde jinde. Co se týče provozních nákladů, tak má Clio taky navrch oproti Golfu. Což je pro mě důležité, protože stále studuji.

Teď k autu. Clio jsem koupil v září 2009 od staršího pána, který se o auto dobře staral. Mělo najeto 100 tis. Po koupi jsem nechal udělat rozvody, filtry, olej. Co se týče výbavy je následovná 4 x airbag, ABS, rádio s ovládáním pod volantem ale bohužel jen na kazety, dálkové centrální zamykání, el. okna ve předu, imobilizér, manuální převodovka, mlhovky, nastavitelný volant, otáčkoměr, posilovač řízení, tónovaná skla. Klimatizace mi nevadí, že tam není, protože mě nedělá dobře a navíc by byla vyšší spotřeba. Koupil jsem to na plecháčích. Asi za měsíc jsem sehnal novy liťáky 14". Pneu mám Continental ContiEcoContact 175/65.

Co se týče motoru je tam 1.2 16V 55kw/75koní. Motor není žádná raketa. Byl jsem zvyklý na motory z Passatu 1.8 Turbo (150koní) a 1.9 TDI PD (130koní), ale na lehké Clio v pohodě stáčí. Ve městě a po okrskách je motor živý. Trošku slabší je dálnicí sice se dostane 180km/h, ale to už je nadoraz. Ale 130-140 km/h drží pěkně a hluk motoru v kabině je normální. Dál zrychlovat nemá cenu. Spotřeba je parádní 6 litru to bralo přes zimu a když je teplo, tak si vezme 5,8 litru při normálním stylu jízdy.

Překvapil mě podvozek bál jsem se, že bude měkký, ale je docela tvrdý. V zatáčkách Clio pěkně sedí a nekolíbe se. Jinak na Cliu jsou perfektní brzdy, které nevadnou a mají rychlý nástup. Ve předu kotouče s vnitřním chlazení a vzadu bubny.

Interiér je pěkně zpracovaný nikde nic nevrže a neskřípe. Kabina je dobře odhlučněná. Ovládací prvky jsou rozmístěny dobře a přehledně. Prostorově je na předních sedadlech dost místa horší je to vzadu, ale to mě je jedno tam nejezdím. Musím pochválit přední sedačky perfektně se v nich sedí a mají parádní boční vedení. Kufr je pro mé potřeby vyhovuje, takže sním nemám problém. S čím jsem měl problém bylo v zimě topení. Dlouho trvá než začne topit, ale jak začne, tak už je to dobrý.

Silné stránky

+ motor
+ spotřeba
+ podvozek
+ brzdy
+ přední sedačky
+ nízké provozní náklady
+ pekný desing auta

Slabé stránky

- topení
- místo na zadních sedačkách
- rádio není na CD
- ceny originál dílů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Porucha zatím žádná nebyla. Jen pravidelná udržba. Do autorizovanýho servisu Clio nedávám je to zbytečný. Mám kamaráda co má autodílnu, tak ten mi dělá opravy za nesrovnatelně nižší cenu než v Renaultu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem ojeté. Na ceně jsme se domluvili, takže nebyl problém.

 


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nebyl problém :-)

praktičnost
10

Pro mé účely ideální

prostornost
9

Akorat na zadních sedačkách je méně místa

jízdní vlastnosti
10

Není co vytýkat. Auto sedí pěkně. Posilovač je tak akorát.

jízdní komfort
8

Horší topení v zimě. Jinak je znát tvrdší podvozek přes nerovnosti na českých silnicích.

provozní náklady
10

Malé pro mě důležitý faktor

náhradní díly
8

Originál díly jsou dražší. Ale repliky jsou na tom cenově dobře.

výkon motoru
10

Pro mojí potřebu ideální. Lehké auto zvládá dobře.

spotřeba
10

Normálním tempem do 5,8 v zimě 6 litru

hlučnost motoru
10

Až při rychlosti 150km/h je to horší, ale jinak je auto dobře odhlučněno.

kvalita sedadel
10

Obzvlášť těch předních je perfektní.

brzdy
10

Ostré nevadnoucí

zavazadlový prostor
10

Pro mé účely ideální






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil klíčovou penaltu

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil…

Omonia Nikósie s českými fotbalisty Janem Lecjaksem a Michaelem Lüftnerem v sestavě prohrála v úvodním utkání 4.…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…