Recenze

10 Majitel

Renault Clio II 1.2 16V

7.92 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Kliják Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:106500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 105 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Piras".

Jak jsem se k autu dostal? Prostě jsem chtěl svoje auto. Proč jsem zvolil právě Renault Clio? V úvahu přicházel ještě VW Golf Mk.4, ale v cenové relaci byl někde jinde. Co se týče provozních nákladů, tak má Clio taky navrch oproti Golfu. Což je pro mě důležité, protože stále studuji.

Teď k autu. Clio jsem koupil v září 2009 od staršího pána, který se o auto dobře staral. Mělo najeto 100 tis. Po koupi jsem nechal udělat rozvody, filtry, olej. Co se týče výbavy je následovná 4 x airbag, ABS, rádio s ovládáním pod volantem ale bohužel jen na kazety, dálkové centrální zamykání, el. okna ve předu, imobilizér, manuální převodovka, mlhovky, nastavitelný volant, otáčkoměr, posilovač řízení, tónovaná skla. Klimatizace mi nevadí, že tam není, protože mě nedělá dobře a navíc by byla vyšší spotřeba. Koupil jsem to na plecháčích. Asi za měsíc jsem sehnal novy liťáky 14". Pneu mám Continental ContiEcoContact 175/65.

Co se týče motoru je tam 1.2 16V 55kw/75koní. Motor není žádná raketa. Byl jsem zvyklý na motory z Passatu 1.8 Turbo (150koní) a 1.9 TDI PD (130koní), ale na lehké Clio v pohodě stáčí. Ve městě a po okrskách je motor živý. Trošku slabší je dálnicí sice se dostane 180km/h, ale to už je nadoraz. Ale 130-140 km/h drží pěkně a hluk motoru v kabině je normální. Dál zrychlovat nemá cenu. Spotřeba je parádní 6 litru to bralo přes zimu a když je teplo, tak si vezme 5,8 litru při normálním stylu jízdy.

Překvapil mě podvozek bál jsem se, že bude měkký, ale je docela tvrdý. V zatáčkách Clio pěkně sedí a nekolíbe se. Jinak na Cliu jsou perfektní brzdy, které nevadnou a mají rychlý nástup. Ve předu kotouče s vnitřním chlazení a vzadu bubny.

Interiér je pěkně zpracovaný nikde nic nevrže a neskřípe. Kabina je dobře odhlučněná. Ovládací prvky jsou rozmístěny dobře a přehledně. Prostorově je na předních sedadlech dost místa horší je to vzadu, ale to mě je jedno tam nejezdím. Musím pochválit přední sedačky perfektně se v nich sedí a mají parádní boční vedení. Kufr je pro mé potřeby vyhovuje, takže sním nemám problém. S čím jsem měl problém bylo v zimě topení. Dlouho trvá než začne topit, ale jak začne, tak už je to dobrý.

Silné stránky

+ motor
+ spotřeba
+ podvozek
+ brzdy
+ přední sedačky
+ nízké provozní náklady
+ pekný desing auta

Slabé stránky

- topení
- místo na zadních sedačkách
- rádio není na CD
- ceny originál dílů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Porucha zatím žádná nebyla. Jen pravidelná udržba. Do autorizovanýho servisu Clio nedávám je to zbytečný. Mám kamaráda co má autodílnu, tak ten mi dělá opravy za nesrovnatelně nižší cenu než v Renaultu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem ojeté. Na ceně jsme se domluvili, takže nebyl problém.

 


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nebyl problém :-)

praktičnost
10

Pro mé účely ideální

prostornost
9

Akorat na zadních sedačkách je méně místa

jízdní vlastnosti
10

Není co vytýkat. Auto sedí pěkně. Posilovač je tak akorát.

jízdní komfort
8

Horší topení v zimě. Jinak je znát tvrdší podvozek přes nerovnosti na českých silnicích.

provozní náklady
10

Malé pro mě důležitý faktor

náhradní díly
8

Originál díly jsou dražší. Ale repliky jsou na tom cenově dobře.

výkon motoru
10

Pro mojí potřebu ideální. Lehké auto zvládá dobře.

spotřeba
10

Normálním tempem do 5,8 v zimě 6 litru

hlučnost motoru
10

Až při rychlosti 150km/h je to horší, ale jinak je auto dobře odhlučněno.

kvalita sedadel
10

Obzvlášť těch předních je perfektní.

brzdy
10

Ostré nevadnoucí

zavazadlový prostor
10

Pro mé účely ideální






Blesk.cz

Tomáš Verner je trnem v oku ostatním hvězdám ve StarDance: Šikanují mě!

Tomáš Verner je trnem v oku ostatním hvězdám ve…

Když vešel poprvé do šatny pro hvězdy letošního ročníku StarDance, všichni museli zkoprnět. Jako bývalý…

Cestou necestou po stopách českých velikánů: Stezkou Hrabala, Erbena i Dvořáka

Cestou necestou po stopách českých velikánů: Stezkou…

Památky i přes rozvolnění zůstávají zavřené, ale o víkendu už prostě nižte sedět doma. Máme pro vás společně s…

 

iSport.cz

Plíšková i Kvitová ve Stuttgartu končí. V Istanbulu neprošla dál ani Siniaková

Plíšková i Kvitová ve Stuttgartu končí. V Istanbulu…

Tenistky Petra Kvitová a Karolína Plíšková nedotáhly ve Stuttgartu nadějně rozehrané zápasy a bývalé šampionky…

Sparta na lovu hvězd, Vrba lanaří své oblíbence! Víme, kdo je na odchodu

Sparta na lovu hvězd, Vrba lanaří své oblíbence!…

Liga mistrů, takovou metu před sebe postavil po nástupu do Sparty Pavel Vrba. Jak ukazují poslední výsledky…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku! Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější a nejděsivější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku! Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Úplné rušení hotovosti je cesta do pekel. Tradiční peníze zaručují svobodu a fungují za všech okolností

Úplné rušení hotovosti je cesta do pekel. Tradiční…

Při většině plateb je možné se už dnes obejít bez hotovosti. I takové drobnosti, jako je jízdenka na tramvaj či…