Recenze

10 Majitel

Suzuki Grand Vitara VVT Plus

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Grand Vitara, foto 1 Suzuki Grand Vitara, foto 2 Suzuki Grand Vitara, foto 3 Suzuki Grand Vitara, foto 4 Suzuki Grand Vitara, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Jeepek nebo Vitarka Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:58000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 75 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "RJ".

Recenzi pisu z lasky a respektu k Suzuki Grand Vitare a jejim tvurcum. Moje byla vyrobena v Japonsku v roce 2006. Vitary se montuji take ve Spanelsku a Kanade.

Se Suzuki jsem se poprve seznamil v Chorvatsku v roce 1998 - ne Vitara ale mensi Samurai. Vyblbnul jsem se hodne. Tu jsem vlitl do obrovske kaluze na zaprasene ceste a poprve zazil blato na celnim skle, tak ze nebylo videt... Jindy jsem se prodiral kamenitou cestou s naklony, pri kterych jsem se malem vykutalel ven... Zlate auto!

Po asi 10 letech jsem se ke znacce vratil a koupil vetsi 3 dverovou Grand Vitaru. Byla lehce jeta neco pres 2 roky.

Co me pri prvnim svezeni zaujalo bylo nezvykle jiste projizdeni zatacek, zvlaste na kruhacich. Okamzite jsem zjistil, ze zatacky muzu s jistotou projizdet mnohem rychleji nez vetsina aut. Pred kruhacem nemusite tolik brzdit, uz k vuli lepsi viditelnosti z vyssiho auta, ale i perfektnimu podvozku a trvalemu pohonu obou naprav. Zabava, kterou s predokolkou nemate. Presnost rizeni, uz jak pisou kolegove z auto.cz je spickova a je to okamzite znat.
Vyborny posez, perfektni ergonomie a umisteni radici paky i nastaveni volantu. Prislo mi, ze to auto je vybec chytre a s citem navrzene a funkcni. Pri vystupovani jsem pouzival stropni madlo, ktere udrzi normalniho chlapa, bez toho aby se znicilo, Sedadla maji vyjimecne dlouhe sedaky a jsou komfortni i na dlouhe trasy (bez potizi behem jednoho dne z italske Elby do moravske Ostravy - i kdyz to zni silene). Jednoducha a prijemna manipulace se vsemi ovladaci na palube, na vse si rychle a snadlo zvyknete.
A vasi drahe polovicce se v predu take sedi prijemne - pocit bezpeci.
Vyzkousel jsem trochu jizdy na mokre trave, blate, snehu, pisecne plazi i sotoline a kamenite ceste. Uz fakt, ze se do toho muzete s Vitarou pustit navozuje spokojenost a radost z Vitary. Vyplati se opatrnost, vzdy jsem vsak byl mile prekvapen a s usmevem jsem svou Vitaru chvalil. Kdybych mel novejsi pneumatiky, bylo by to na trave a vystupech po kamenite prasne ceste jeste lepsi. Presto jsem nikdy nezustal viset. Blato a mokra trava - no vsak uvidite, myti pak stoji za to a rozmyslite si castejsi podobne dovadeni.
Motoricky je vitara urcena spise na uspornejsi cestovani, jedete li vice nez 120 km/h bere si holka 10+. Ale jinak na evropskych dalnicich pri jizde kolem 100 110 je spotreba kolem osmi l/100 km i mene. Spotreba zavisi na sile a smeru vetru. Na okrskach muzete sem tam i sportovnejsi jizdu, diky pohonu a podvozku, a spotreba byla vzdy kolem spise 8, nez devet na 100. Je potreba si zvyknout s autem jinak predjizdet, ale predjizdet umi. A v zimnim pocasi bere GV asi litr na vic oproti prumeru. Je to vsak 1.6 16V na 1.5 tuny+ se stalym pohonem vsech kol, tak co! Super!
Snadne parkovani ve meste, nejen diky kratke karoserii, ale take velkym zpetnym zrcatkum - pozor nejsou s predelem pro zmenseni mrtveho uhlu, jako u vetsiny aut.
Brzdy vyborne za vsech okolnosti. Jen povrch zadnich bubnu se po par letech vyplati ocistit od rzi a nastrikat na cerno, aby vypadala kola dobre.


Kdyz jsem Vitaru kvuli rozrustajici rodine prodal, mela najeto 58000 km. Po celou dobu pouzivani nenastaly zadne zavady na motoru, elektronice, systemu pohonu. Vseobecne spolehlivy vuz. Hadicka na odvod kondenzovane vody se zrejme slepila, diky nepouzivani klimy v chladnejsim irskem pocasi. O kladce Suzuki vi a nabizi vsem majitelum bezplatnou kontrolu ci vymenu za kvalitnejsi dil.
Grand Vitara je v mnohem vyjimecna. Na okrskach vas pobavi, v lehkem terenu vam poslouzi vice, nez byste cekali a dobre a rychle se s ni szijete. Take na vetsich 17" kolech svele vypada, takze se s ni tezko loucite.
Pral bych si aby se jeji nastupce v zasade moc nezmenil.




Silné stránky

Design Grand Vitary prekracujici tehdejsi (2005) image znacky. Dobre zpracovani. Robustni a stabilni podvozek. Presne rizeni. Pohodlna sedadla, prostornost a variabilita interieru a kufru. Odkladaci prostory. Cena (ve Velke Britanii).

Slabé stránky

Hluk motoru pri vyssich rychlostech a hluk od prevodovky pri rozjizdeji do 2. rychl. stupne. Vibrace radici paky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V ramci zaruky jsem nechal ihned po koupi vymenit polstrovani sedaku ridice. Jeho bocni vedeni na prave strane bylo vice zkolabovane nez by melo. Za vinu je vyssi posez - pri vystupovani se po strane sedaku jakoby svezete. A cim tezsi je ridic, tim vice pocni vedeni sedaku pri vystupovani trpi. V ramci zaruky vymeneno bez problemu. Dale pak vymeneno neco na predni naprave, co zpusobovalo zavrzani pri prejezdech zpomalovacich prahu. Opet zdarma.
Loni v lete prestal vinou ucpane odtokove hadicky na kondenzovanou vodu z klimatizace, ktera usti v motorovem prostoru, fungovat vetrak klimatizace, do ktereho se dostala voda. Nez jsem prisel na to, co se stalo, tak jsem zkontroloval vsechny pojistky a nakonec mi poradili mrknout na ten vetrak. Vymontoval jsem ho ven, rozdelal a vysusil na slunicku a dal zpet. Aleluja - zase tocil! Slepenou hadicku, ktera odvadi kondenzovanou vodu z klimatizace jsem jen na konci stiskl a voda vytekla ven.
Letos v zime se pri ceste z hor ozvala neznama rana zpod kapoty a prestal fungovat posilovac rizeni. Na vine byla spatna kladka v systemy serva, kterou v Suzuki vymenili a opet posilovac zprovoznili. Na tuto zavadu ted v Britanii a Irsku probiha svolavaci akce. Kladku u urcitych modelu zkontroluji nebo zdarma vymeni, i kdyz mate uz proslou zaruku. Ja dostal naklady na opravu proplacene od Suzuki zpetne.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vynikajici.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Suzuki Grand Vitara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim napálila pokutu! Protiprávně, vzkazuje Ombudsman Blesku

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim…

Plán zněl jasně: Sbalit vnučky a vyrazit s nimi k moři. To si řekli manželé Jan (80) a Alena (72) Melicharovi z…

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou lesního muže i údolím peřejí Doubravy

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou…

Opět můžeme cestovat volně po republice. Pokud vás doma už svrbí nohy, vyrazte na nějakou pěší túru. Ve…

 

iSport.cz

Házenkářky slaví postup na mistrovství světa! Poradily si se Švýcarskem

Házenkářky slaví postup na mistrovství světa!…

České házenkářky postoupily na prosincové mistrovství světa ve Španělsku. Svěřenkyně trenéra Jana Bašného…

Rozbor cen hvězd Slavie: Provod a Zima nejvíc rostou, Stanciu tolik ne

Rozbor cen hvězd Slavie: Provod a Zima nejvíc…

Tažení Slavie do čtvrtfinále Evropské ligy nezůstalo bez odezvy ani na renomovaném serveru Transfermarkt.de,…

 

Reflex.cz

Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr, pochlubil se Hamáček, který žije ve špionážním thrilleru

Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr,…

Předseda ČSSD Jan Hamáček není jen obyčejný vicepremiér a ministr. To ne. Je to totiž geniální stratég na poli…

Co se děje na Hradě? Je tam ticho a pyžámkový týden

Co se děje na Hradě? Je tam ticho a pyžámkový týden

Taky pořád přemýšlíte nad tím, co Hradu a hlavně našemu prezidentovi trvá tak dlouho, že nemůže vydat vyjádření…