Recenze

8 Majitel

Hummer H2

9.09 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hummer H2, foto 1 Hummer H2, foto 2 Hummer H2, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Hummer H2 Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 6200 výkon [kW]: 294 kroutící moment [Nm]: 574 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 21

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ex_midla".

Hummer H2 rok 2008 (po velkém faceliftu, motor, převodovka, interiér).

Tímhle autem jsem si splnil svůj sen koupit Hummer H2, který jsem poprvé viděl někdy před 5 lety.

Rozhodnutí o koupi H2 přišlo spontálně před plánovanou dovolenou na, které jsem se viděl už v H2jce. Z toho důvodu jsem hledal dostupný/skladový vůz. Našel jsem pár měsíců starou téměř novou H2jku ale majitel se bohužel v den prodeje rozhodl, že svého miláčka neprodá. Nakonec se našel podobný vůz ve stejné výbavě jen bez navijáku a za pár dnů už jsem měl doma.

Značka Hummer má dvě hlavní reklamní hesla: „kde ostatní končí, my začínáme“ a „Hummer, like nothing else…“. Obě jsou naprosto výstižná! Nic jako Hummer u nás na silnici nepotkáte a v terénu skutečně začíná tam kde ostatní končí, respektive kam se s naleštěným SUV ani neodváží pomyslet.

Hummer je výjimečný svou robustní konstrukcí. Základem je masivní žebřinový rám, který drží celou karosérii a zakrývá choulostivé části jako je motor, převodovka a další. U Hčka se počítá, že ho občas položíte „na břicho“ a nebrání se tomu.

Další důležitým parametrem je světlá výška a tzv. zkřížitelnost náprav, jaký rozdíl mezi sebou mohou mít kola na jedné nebo na druhé nápravě a mezi sebou. V terénu je důležitá trakce, tedy přenos točivého momentu z kol, tak aby auto nezůstalo někde viset. Čím větší zkřížitelnost náprav tím větší trakce a tím větší překážku vůz zvládne, terénní zlom apod.

Dalším důležitým prvkem jsou diferenciály. Diferenciál u normálního auta na silnici slouží k tomu aby se kola v zatáčce otáčela různou rychlostí (vnitřní kolo pomaleji než vnější které urazí delší vzdálenost). U pravých off-road vozů jsou proto tzv. závěrky diferenciálů, které v případě, že jedno z kol ztratí trakci, zajistí aby se druhé kolo dál otáčelo a táhlo auto dál. Existují závěrky mezi-nápravového diferenciálu, předního a zadního diferenciálu.

Všechny off-road „udělátka“ jsou hezké ale v opravdovém terénu jsou to nejdůležitější pneumatiky. Bez pořádného „traktoru“ ani nejlepší SUV typu Range Rover apod. větší a ještě lépe trochu rozbahněný kopec prostě nevyjede.

Hummer H2 má velkou světlou výšku, extrémně velkou zkřížitelnost náprav a závěrku mezi-nápravového a zadního diferenciálu. Navíc má v příplatkové výbavě vzduchové pérování na zadní nápravě, která se dá zvednout a ještě zvětší už tak velkou světlou výšku. H2 má obrovské pneumatiky se vzorkem menšího traktoru.

Měl jsem možnost vlastnit nebo zkusit poměrně dost SUV/off-road vozů. Počínaje Tuaregem až po Toyotu LandCruiser. Žádné z off-roadů, které jsem zkoušel se H2 nemůže rovnat ve schopnostech v opravdu těžkém terénu. Snad jen Land Cruiser, který má stejně jako H2 masivní žebřinový rám a blíží se mu parametry.

SUV typu Touareg, Range Rover apod. nelze srovnávat. Pokud jste majitelem podobného vozu a podléháte klamu reklamních materiálů daného výrobce, tak si to můžete zkusit. Nicméně jedno větší bahno pár drncavých překážek atd. Vám vytřese a namočí všechny řídící jednotky, uvolní kabely, utrhne čepy a garantuji Vám, že v servisu z Vašich peněz budou mít zaručeně radost (mám mnoho vlastních zkušeností, s Touaregem jsem svého času objel všechny VW servisy).

Základní problém SUV je ten, že s autem za 1,5-2mil normální člověk do něčeho co je možné nazvat terénem prostě nevjede. Sám jsem řadu těchto aut vlastnil a vím o čem mluvím. Člověku je v terénu takového pěkného auta prostě líto a neužije si to.

Tohle všechno jsou hlavní výhody Hummer H2. H2 je dělaný na drsné zacházení. Je to americké auto, které vypadá zvenku i zevnitř trochu „humpolácky“. O tom to ale je. S H2 se nebojíte pustit do pořádné díry nebo hlubokého bahna. Většinou se vyhrabe. Pokud ne tak má spoustu triků jako je redukční převodovka, závěrky diferenciálů apod. a v neposlední řadě „hrubou“ sílu 400 koní přenášenou na obrovské terénní pneumatiky

Jaké jsou vlastně parametry H2 ?

• Motor benzín V8 6.2 s výkonem 294Kw/574Nm (400 koní)
• 0-100Km/h cca. do 10s
• Max. rychlost omezena na 160Km/h (mě jezdí dle tachometru přes 180)
• Spotřeba papírově 18l kombinace, mě jezdí za 20-25l (mimo, město, terén)
• Celková váha 3.5tuny

Jak se s H2 jezdí na silnici ?

Jezdí se celkem normálně. Kromě velikosti vozu není žádný rozdíl. H2 se nějak moc nenaklání, dobře brzdí a díky velkému výkonu je i překvapivě svižné. Během prvních pár dnů mám zkušenost, že H2 v ostatních řidičích evokuje neohrabanou potvoru. Reálně je ale dynamika H2 srovnatelná ne-li lepší než klasická služební „formule“ Škoda Octavia TDI. Na dálnici při vyšší rychlosti je větší aerodynamický hluk. Aerodynamika H2 je dobrý vtip. Čelní sklo je téměř kolmé a celé auto je jako jedna velká hranatá krabice.

Silné stránky

- Robustnost
- Terénní schopnosti

Slabé stránky

- Spotřeba ? :-)
- Váha ? :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Koupeno a servisováno v Hummer centrum Praha.

 


Přidat názorDiskuse: Hummer H2

Další vozy Hummer H2



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Narozeniny Moniky Babišové: Blesk s ní mluvil o strachu o rodinu i očkování. A dar z Hradu

Narozeniny Moniky Babišové: Blesk s ní mluvil o…

Manželka českého premiéra Monika Babišová dnes slaví 47. narozeniny. 14. června, jen o 19 let dřív, se narodil…

Místa, kde zářila Libuška Šafránková. Popelka v Německu i Večernice v Adršpachu

Místa, kde zářila Libuška Šafránková. Popelka v…

Nejkrásnější princezna i cudná žena z těch nejlepších českých filmů. Taková byla Libuška Šafránková, která náhle…

 

iSport.cz

Jak vznikla Csaplárova past. Trenér o slavném výroku: Vše začalo v Liberci

Jak vznikla Csaplárova past. Trenér o slavném…

Nejhorší je vést o poločase 2:0, to už není jen perlička z diskuzí. „Csaplárova past“ je zavedený pojem. Byla…

Legenda Martinec ostře o reprezentaci a MS: Pešán tahal králíky z klobouku

Legenda Martinec ostře o reprezentaci a MS: Pešán…

Pamatuje doby, kdy národní hokejisté bronzové placky nevytahovaly ani z kufru, v lepším případě putovaly někam…

 

Reflex.cz

Krásné země se špatnou pověstí aneb 7 států, které si málokdo dá na svůj seznam vytoužených destinací

Krásné země se špatnou pověstí aneb 7 států, které…

Izrael je země, která se mnohým může zdát nebezpečná a i přesto se do ní běžně jezdí. Jakých dalších sedm zemí…

Technologičtí obři, plaťte: Místo „daňových rájů“ už jen „daňová pekla“?

Technologičtí obři, plaťte: Místo „daňových rájů“ už…

Ministři financí zemí skupiny G7 se usnesli, že chtějí zavést mezinárodní minimální daň z příjmu – aspoň…