Recenze

8 Majitel

Hummer H2

9.09 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hummer H2, foto 1 Hummer H2, foto 2 Hummer H2, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Hummer H2 Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 6200 výkon [kW]: 294 kroutící moment [Nm]: 574 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 21

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ex_midla".

Hummer H2 rok 2008 (po velkém faceliftu, motor, převodovka, interiér).

Tímhle autem jsem si splnil svůj sen koupit Hummer H2, který jsem poprvé viděl někdy před 5 lety.

Rozhodnutí o koupi H2 přišlo spontálně před plánovanou dovolenou na, které jsem se viděl už v H2jce. Z toho důvodu jsem hledal dostupný/skladový vůz. Našel jsem pár měsíců starou téměř novou H2jku ale majitel se bohužel v den prodeje rozhodl, že svého miláčka neprodá. Nakonec se našel podobný vůz ve stejné výbavě jen bez navijáku a za pár dnů už jsem měl doma.

Značka Hummer má dvě hlavní reklamní hesla: „kde ostatní končí, my začínáme“ a „Hummer, like nothing else…“. Obě jsou naprosto výstižná! Nic jako Hummer u nás na silnici nepotkáte a v terénu skutečně začíná tam kde ostatní končí, respektive kam se s naleštěným SUV ani neodváží pomyslet.

Hummer je výjimečný svou robustní konstrukcí. Základem je masivní žebřinový rám, který drží celou karosérii a zakrývá choulostivé části jako je motor, převodovka a další. U Hčka se počítá, že ho občas položíte „na břicho“ a nebrání se tomu.

Další důležitým parametrem je světlá výška a tzv. zkřížitelnost náprav, jaký rozdíl mezi sebou mohou mít kola na jedné nebo na druhé nápravě a mezi sebou. V terénu je důležitá trakce, tedy přenos točivého momentu z kol, tak aby auto nezůstalo někde viset. Čím větší zkřížitelnost náprav tím větší trakce a tím větší překážku vůz zvládne, terénní zlom apod.

Dalším důležitým prvkem jsou diferenciály. Diferenciál u normálního auta na silnici slouží k tomu aby se kola v zatáčce otáčela různou rychlostí (vnitřní kolo pomaleji než vnější které urazí delší vzdálenost). U pravých off-road vozů jsou proto tzv. závěrky diferenciálů, které v případě, že jedno z kol ztratí trakci, zajistí aby se druhé kolo dál otáčelo a táhlo auto dál. Existují závěrky mezi-nápravového diferenciálu, předního a zadního diferenciálu.

Všechny off-road „udělátka“ jsou hezké ale v opravdovém terénu jsou to nejdůležitější pneumatiky. Bez pořádného „traktoru“ ani nejlepší SUV typu Range Rover apod. větší a ještě lépe trochu rozbahněný kopec prostě nevyjede.

Hummer H2 má velkou světlou výšku, extrémně velkou zkřížitelnost náprav a závěrku mezi-nápravového a zadního diferenciálu. Navíc má v příplatkové výbavě vzduchové pérování na zadní nápravě, která se dá zvednout a ještě zvětší už tak velkou světlou výšku. H2 má obrovské pneumatiky se vzorkem menšího traktoru.

Měl jsem možnost vlastnit nebo zkusit poměrně dost SUV/off-road vozů. Počínaje Tuaregem až po Toyotu LandCruiser. Žádné z off-roadů, které jsem zkoušel se H2 nemůže rovnat ve schopnostech v opravdu těžkém terénu. Snad jen Land Cruiser, který má stejně jako H2 masivní žebřinový rám a blíží se mu parametry.

SUV typu Touareg, Range Rover apod. nelze srovnávat. Pokud jste majitelem podobného vozu a podléháte klamu reklamních materiálů daného výrobce, tak si to můžete zkusit. Nicméně jedno větší bahno pár drncavých překážek atd. Vám vytřese a namočí všechny řídící jednotky, uvolní kabely, utrhne čepy a garantuji Vám, že v servisu z Vašich peněz budou mít zaručeně radost (mám mnoho vlastních zkušeností, s Touaregem jsem svého času objel všechny VW servisy).

Základní problém SUV je ten, že s autem za 1,5-2mil normální člověk do něčeho co je možné nazvat terénem prostě nevjede. Sám jsem řadu těchto aut vlastnil a vím o čem mluvím. Člověku je v terénu takového pěkného auta prostě líto a neužije si to.

Tohle všechno jsou hlavní výhody Hummer H2. H2 je dělaný na drsné zacházení. Je to americké auto, které vypadá zvenku i zevnitř trochu „humpolácky“. O tom to ale je. S H2 se nebojíte pustit do pořádné díry nebo hlubokého bahna. Většinou se vyhrabe. Pokud ne tak má spoustu triků jako je redukční převodovka, závěrky diferenciálů apod. a v neposlední řadě „hrubou“ sílu 400 koní přenášenou na obrovské terénní pneumatiky

Jaké jsou vlastně parametry H2 ?

• Motor benzín V8 6.2 s výkonem 294Kw/574Nm (400 koní)
• 0-100Km/h cca. do 10s
• Max. rychlost omezena na 160Km/h (mě jezdí dle tachometru přes 180)
• Spotřeba papírově 18l kombinace, mě jezdí za 20-25l (mimo, město, terén)
• Celková váha 3.5tuny

Jak se s H2 jezdí na silnici ?

Jezdí se celkem normálně. Kromě velikosti vozu není žádný rozdíl. H2 se nějak moc nenaklání, dobře brzdí a díky velkému výkonu je i překvapivě svižné. Během prvních pár dnů mám zkušenost, že H2 v ostatních řidičích evokuje neohrabanou potvoru. Reálně je ale dynamika H2 srovnatelná ne-li lepší než klasická služební „formule“ Škoda Octavia TDI. Na dálnici při vyšší rychlosti je větší aerodynamický hluk. Aerodynamika H2 je dobrý vtip. Čelní sklo je téměř kolmé a celé auto je jako jedna velká hranatá krabice.

Silné stránky

- Robustnost
- Terénní schopnosti

Slabé stránky

- Spotřeba ? :-)
- Váha ? :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Koupeno a servisováno v Hummer centrum Praha.

 


Přidat názorDiskuse: Hummer H2

Další vozy Hummer H2



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Zemřela nejstarší striptérka a Elvisova múza (†93): Prsa si pojistila na milion!

Zemřela nejstarší striptérka a Elvisova múza (†93):…

Ve věku 93 let v úterý zemřela legendární burleskní tanečnice Tempest Storm. Kráska, která pomotala hlavu i…

Rostou jako divé! Jiří lahodné kačenky rozdal a prozradil, kdy se dočkáme hřibů!

Rostou jako divé! Jiří lahodné kačenky rozdal a…

Prostě masakr jak se patří! Tak hodnotí svůj další nález kačenek českých houbař Jiří Dubec. Dva vrchovaté koše…

 

iSport.cz

Hašek: Kúdela? Zbabělost, ale ať ho Slavia podrží. Koláře mohli zabít

Hašek: Kúdela? Zbabělost, ale ať ho Slavia podrží.…

Ve čtyřiatřiceti letech prožívá nejturbulentnější období své kariéry. Slávistický stoper Ondřej Kúdela se…

Sport Magazín: Kdo je nejlepší hráč extraligy? Volila exkluzivní porota

Sport Magazín: Kdo je nejlepší hráč extraligy?…

Kdo je nejlepším hráčem extraligy? Na to odpoví páteční magazín, který je součástí deníku Sport. Svoje pohledy…

 

Reflex.cz

Politolog Balík: Ostrost Babiše a Hamáčka překvapila. Okamura je čirý Východ, Zemanovo mlčení zoufalé!

Politolog Balík: Ostrost Babiše a Hamáčka…

Proč i v dnešní vyhrocené situaci mezi Českem a Ruskem komunisté, Okamurovo hnutí a další národovci drží basu –…

Češtinářské perličky: Rozčiluje vás spojení tátovo boty? Může být i hůř

Češtinářské perličky: Rozčiluje vás spojení tátovo…

Svojí mluvou jsme zakotveni v oblasti, kde jsme vyrostli nebo kde hodně dlouho žijeme, a to možná víc, než si…