Honda Accord (2003)
18.7.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Bodie". Typ CL7 se začal prodávat v ČR v roce 2003. Výběr motorizací věru nebyl moc široký - zájemce si…
Honda Accord (Bodie)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
"-- skrytý --" 18.07.2010 21:45
« Re: Ano, Hondu ano.
Auto sice není nejlehčí, ale motor to zvládá v pohodě (na vysokou hmotnost trpí dneska snad každé auto, je to holt úděl za množství prvků výbavy, bezpečnosti, atd.). Krouťák je 190 Nm, což je normální hodnota na atmosférický dvoulitr (třeba Mazda 6, r.v. 2005, dvoulitr, má krouťák 184 Nm při váze 1385 kg, tento Accord váží 1370 kg). Accord je vysokootáčkový japonec (dá se točit do cca 6900 ot/min., což je docela slušné). Já to teda do omezovače vytáčet nemusím, když chci, aby to jelo. Nejčastěji se pohybuju mezi 3000 - 5500 ot./min. Vrchol točivého momentu je v 4500 otáčkách, nejvyšší výkon v 6000 otáčkách. Je příjemné, že auto ve vysokých otáčkách nevadne, právě naopak - v těch nejvyšších otáčkách graduje výkon. A naopak v obci není problém jet na 4. rychlostní stupeň s 1700 otáčkami - auto neprotestuje. Takže ať to shrnu: vytáčet auto do červeného pole určitě nemusím, aby to jelo.-
_Teddy_ 19.07.2010 08:38
« Re: Re: Ano, Hondu ano.
Diskusia o krutiacom momente je naprosto zbytocna, ak sa neuvedu zaroven aj otacky pri ktorych sa dosahuje. Samo o sebe je krutiaci moment len cislo bez vypovedacej hodnoty. Staci totiz za motor dat prevod 1:2, a hned mas dvojnasobny krutiaci moment (minus dake straty)...-
"-- skrytý --" 19.07.2010 13:25
« Re: Re: Re: Ano, Hondu ano.
nevím jak 2,0, ale moje 2,4 neklesá pod 190Nm od 2000otáček do 5500. Což je v podstatě dieselová hodnota krouťáku,akorát mám asi 3x větší rozmezí použitelných otáček ;-) moc příjemné.
-
-
-
-
TKD 17.06.2011 11:19
kola a spotřeba
Ahoj! Všiml jsem si, že máš na autě stejná kola, jako plánuju dát na acco já. Zajímalo by mě: pozoruješ nějaký rozdíl ve spotřebě nebo dynamice mezi sedmnáctkami a patnáctkami? Teď tam mám R15 a přeci jen přemýšlím, aby mě R17 něčím nepříjemně nepřekvapily. Díky za odpověď!-
"-- skrytý --" 22.06.2011 13:27
« Re: kola a spotřeba
Rozdíl ve spotřebě jsem neměřil a palubní počítač můj ročník ještě nemá :-( Ale už z logiky věci ta spotřeba o něco větší bude, ale jestli si to vezme o půl litru na sto víc, tak to by mě zase až tak nebralo. Co se týká dynamiky, mám pocit, že na patnáctkách je auto krapet hbitější, ale je to opravdu minimální rozdíl. Taky bude záležet, jaké pneu si pořídíš (jaký budou mít valivý odpor). V každém případě R15 na tak velkém autě vypadají fakt nic moc. Myslím, že když dáš sedmnáctky, tak budeš spokojený. A jízdním vlastnostem to taky pomůže. -
Poustnik 23.06.2011 09:40
« Re: kola a spotřeba
Dle mého rozdíl ve spotřebě není žádný, záleží na valivém odporu pneumatiky, ne na průměru disku. Já mám zimní 16tky a letní 17tky a zimní prostě lépe absorbují příčné nerovnosti, letní jsou "ostřejší" - nemáš strach, že si je v rychleji projeté zatáčce "svlíkneš". :-!-
Bully_ 30.10.2011 20:54
« Re: Re: kola a spotřeba
Vetsi prumer disku miva i vetsi sirku a tim zpravidla i sirku pouziteho plaste, proto miva vetsi prumer disku skoro vzdycky vyssi valivy odpor. Dalsim z faktoru je i aerodynamika, kdy sirsi plast klade logicky zase vyssi odpor. Nejhlavnejsim faktorem ale byva hmotnost soustavy disk + plast spolecne s rozlozenim tehle hmotnosti. I kdyz je vetsi disk nakrasne mnohem drazsi a i lehci nez original v mensim prumeru, hmotnost na obvodu kola ma az dvojnasobny vyznam a disk ma zase vetsinu hmotnosti bliz ke svemu vnejsimu obvodu. Stejne tak jako plast s nizsim profilovym cislem. Potom vuz s vetsim prumerem disku ma diky prekonavani vetsiho odporu horsi akceleraci i nizsi maximalni rychlost. Pri zachovani stejne dynamiky vozu je potreba vic slapat na plyn (ev. drzet motor ve vyssich otackach) a tim roste i spotreba. Vsechny tyhle vlivy slabnou s vykonnejsim motorem a krouticim momentem motoru (protoze jezdi malokdo vyhradne tesne pred zacatkem cerveneho pole kvuli blizkosti spicky vykonove krivky). Ale pisu to v silne zkratce a jenom s ohledem na zminenou vyssi spotrebu, faktoru i jejich dusledku je mnohem vic.
-
-
Ako sa jazdi z dvojlitrom v takomto pomerne tazkom aute. Ak sa nemylim, krutak velky nema, netreba ho castejsie tocit?
Ja napriklad na Primere uplne bezne 2ku,3ku tocim do cerveneho.
Moja zena tiez, minule sa ma pytala, ze preco to na dvojke nejde viac, nez 110, citujem: " mi to zacalo cukat a robit brm brm brm" tak som jej vysvetloval princip obmedzovaca a vypinania privodu paliva.