Recenze

8 Majitel

Peugeot 405 Combi 1.9 GRi

7.41 Uživatelé

Hodnoceno: 68× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 405, foto 1 Peugeot 405, foto 2 Peugeot 405, foto 3 Peugeot 405, foto 4 Peugeot 405, foto 5 Peugeot 405, foto 6 Peugeot 405, foto 7 Peugeot 405, foto 8
Peugeot 405, foto 9 Peugeot 405, foto 10 Peugeot 405, foto 11 Peugeot 405, foto 12 Peugeot 405, foto 13 Peugeot 405, foto 14 Peugeot 405, foto 15 Peugeot 405, foto 16 Peugeot 405, foto 17 Peugeot 405, foto 18 Peugeot 405, foto 19 Peugeot 405, foto 20 Peugeot 405, foto 21 Peugeot 405, foto 22 Peugeot 405, foto 23 Peugeot 405, foto 24 Peugeot 405, foto 25 Peugeot 405, foto 26 Peugeot 405, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta GRIpen Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:233000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1905 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 158 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 814 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Frenetiq".

Peugeot 405 Combi 1.9GRi
Klasické hranaté auto z Francie. Jezdí jich po ČR stovky a pomalu, díky ekologické dani mizí a budou dál mizet. Jejich cena se v bazarech pohybuje kolem 10 000,-, což je opravdu směšná částka. Já mám svého Peugeotka už 4 roky, v roce 2005 jsem jej kupoval za 35 000 jako velmi ojeté auto. Měl v té době asi 200 000km na tachometru. Soudě ale podle opotřebení všeho možného to určitě bude údaj ještě hodně optimistický. Letos jsem prošel technickou kontrolou asi už jen silou vůle, takže nejspíš za dva roky, až skončí, tak se budu muset poohlédnout po něčem mladším.
Přeci jenom skoro 18let staré auto už má hromadu much a věcí na výměnu. A opravovat auto v hodnotě 10 000 nemá nějakou významnou cenu. Jen aby jezdilo.
Těch problémů mám opravdu dost - mlátí mi uložení kol vpravo vpředu, občas na nerovnostech je slyšet, že silentbloky a ramena by chtěly výměnu, ale mají smůlu, na rampě jsem s kamarádem koukal, že nejsou v kritickém stavu, aby mi uletělo kolo, že to jezdí, jenom to prostě mlátí občas, takže to už ty dva roky bude muset vydržet.
Další věc je něco s převodovkou. Říká se, že francouské převodovky jsou hlučnější než motor a něco na tom je.
Neberte to doslova, ale motor mám opravdu v dobré kondici a není nijak výrazně hlučný. Ale ta převodovka (diferenciál) nebo co to může být, hučí teda dost. A je jasné, že na výměnu některé z týhle části může 405 zapomenout.
Motor je tedy ve velice dobré kondici, je celkem svižný, 110 franouských koníků je živých, s autem které má něco malinko přes tunu hýbe moc pěkně. Žere mi asi tak 9 litrů na 100km, řekl bych tak normálka, na to, jak jezdím. Dnešní moderní motory si vezmou určitě méně, ale tenhle na to, jakou dokáže vyvinou dynamiku, není to špatné.
Jediné, co se mu moc nechce, jsou otáčky. Jeho maximum točáku je ve 3000otáčkách, když jdete přes to, tak do 4000 v pohodě, ale nad 4000 to sice jede taky, ale nedočkáte se přívalu síly.
Zato táhne krásně od spodních otáček. Můžete jezdit i na 1500 a motor to překousne naprosto bez problému. Navíc mezi těmi 1500 a 2000 má krásný kovový zvuk.
To je možná dáno i tím, že mi odešel výfuk a dělal jsem ho nový asi před dvěma lety. Problém byl, že odešel a musel by se měnit i katalyzátor, a kupovat kat v ceně auta se mi fakt nechtělo. Takže opět přišel na scénu kamarád a v podstatě jsme tam vytvořili rezonátor, jako u sportovních aut. Auto neřve, jako některým machýrkům, to vůbec, tlumič na konci tlumí dost dobře, ale auto dostalo úplně jiný zvuk a musím říct, že jenom k lepšímu.
Na spotřebě se to nijak zásadně neprojevilo.
Jinak 405 je zástupce klasických francouzů svojí doby.
Podvozek je velice měkký, v zatáčkách se naklání hodně, ale nadruhou stranu, sice v zatáčce brousíte klikou od dveří asfalt, ale stopu jinak drží dost dobře. Kdyby navíc měl kosti a tlumiče a pružiny nové, bylo by to ještě o něčem jiném.
I vevnitř poznáte klasického frantíka. Sedadla jsou hrozně měkká. Na prvních 20minut jízdy je to pohodlné, ale po delší době už to není moc dobré, začnou vás bolet zádaa hledáte jinou polohu.
Celkové je auto houpavé, měkké, tlumí dobře rázy a díry na našich pseudo silnicích.
Malé minus u mě mají světla. Je to možná taky jejich stářím, ale svítí žalostně málo, možná, že kdybych jezdil na dálkové,nic by se nestalo, protože by svítily jako normální. Ale nedělám to radší, nechci nikoho oslňovat.
Převodovka jak sem řekl dost hučí, nebo něco v převodech prostě, v tahu, ale motor to není. Jinak převodovka je taky typicky francouzská, kvalty musíte lovit skoro podběrákem, a musíte mít trochu štěstí, abyste tam hodili ten ,který zrovna chcete.
Po nějaké době cviku to ale zvládnete a už budete lovit zpaměti a dobře. Je to o zvyku a cviku.
Dalsí malé minus je plynový pedál.
Nevim proč,ale občas se trochu zadrhne. Nejde plynule sešlápnout, musim na to dupnout trochu víc. Pak to povolí, ale zas auto cukne, jak mu dám hned hodně plynu. Zkoušel jsem s tím něco udělat, ale vyložene pedálem to neni, asi lanko nebo nevim čím to je.
Výbava auta je an svou dobu myslim více než dobrá. Auto má centrální zamykání. Ne dálkové, ale to už bych chtěl asi moc.
Má taky přední okna v elektrice, což je super. Navíc má i šíbr, elektricky ovladatelný, buď nahoru jako škvíra nebo úplně odsunout do střechy. Na léto je to parádní věc protože nemá klimatizaci, takhle se to aspoň rychle vyfouká to teplo.

Jinak 405 se dělaly několik let, já mám verzi tesně před omlazením v roce 1992 (já mám taky 92, ale asi těsně před).
To omlazení zahrnovalo hlavně dost jiný interiér, opravdu od základu. U sedanu navíc jinou záď, úplně jiná světla. Na kombíku to poznat není. Aspoň ne nijak výrazně. Příď zůstala v podstatě bez větších změn, je podle mě totiž trochu nadčasová.
Před tím zlomovým rokem se dělaly jak naftové tak benzínové verze.
Benzínové byly 1.6i a 1.9i o výkonech 90koní (1.6) nebo 110koní (1.9). Po tom omlazení se objevily v sedanu i 1.4i (75koní) a 1.8 (100koní).
Naftové motory jsou pro Peugeot typické. Jedná se o buďatmosférické nebo přeplňované motory o objemu 1.9.
Výkony kolísaly od 70 (atm.) do 90 (turbo) koní.
Objevily se i verze poněkud atypické.
To byly Mi16 a případně i T16.
Mi16 byla nejostřejší verze sériové 405. Měla atmosférický motor 1.9 o výkonu 160koní. Po faceliftu byl nahrazen dvoulitrem o výkonu 114kW - 155koní.
T16 je homologační verze 405 pro závody rally. Je v ní umístěn dvoulitr s turbem o výkonu 200koní a pohonem všech 4 kol.
Trochu exotické jsou také verze s pohonem všech kol, které se týkaly jak některých Mi16, tak některých 1.9i, ovšem pouze před faceliftem.
Převodovky jsou až na vyjímky 5ti stupňové manuální.
Ty vyjímky tvoří 4stupňové automaty v některých verzích.
Celkově se 405 vyráběla v letech 1987-1996 a šlo u velice úspěšný a oblíbený model francouzské automobilky se lvem ve znaku!








XXXXXXXX K HODNOCENÍ XXXXXXXXX


Zastávám názor, že nic nemůže být dokonalé. Mohou se občas přimhouřit oči, ale jinak prostě nic dokonalé není.
Ani tady na moje.auto.cz. Proto jsem se rozhodl k tomu, že podle toho budu bodovat. Vaše desítky, které mě sice na jednu stranu hřejí, ale na druhou stranu o nich vím, že jsou falešně udělené, mi tuhle myšlenku vnukli.
Proč si mazat med kolem huby a vzájemně se plácat po zádech a říkat si, ty máš ale dokonalou felicii, to je v konkurenci mercedesů, BMW, Porsche a dalších na stejné úrovni.
Stejně tak s fotkami a recenzemi.

PROČ SI TADY VZÁJEMNĚ DO OČÍ LHÁT?!

Začínám tedy hodnotit tak, jak mi bude připadat, že je to vůči ostatním autům, recenzím a fotkám objektivní.
Navíc, podle výše uvedené zásady, 10bodů, vyjadřujících dokonalost něčeho, udělovat prostě nebudu. Minimálně ně u aut.
Vezměte tenhle můj apel na vědomí a přidejte se ke mně!
Chcete si vzájemně lhát do očí a mastit si svoje ego?

Silné stránky

Síla motoru
Zvuk motoru
Cena při koupi
Dá se říct, že výbava
Užitná hodnota kombíku za ty peníze
Nikdo to nebude krást

Slabé stránky

Potřeba oprav - poruchovost?
Spotřeba
Měkká sedadla, bolí z toho záda
Světla jsou už osleplá
Nyní již neprodejnost
Nepřesnost převodovky, ale dá se na to rychle zvyknout
Neochota motoru do vyšších otáček

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuju sám s kamarádem mechanikem, je na tom pokaždé práce jako na kostele. Nyní se už auto ale jen udržuje a připravuje na odchod do věčných lovišť v dubnu 2011...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Už si ani pořádně nepamatuju, ale žádný závažný problém nebyl. Auto mám 4 roky

 

Novinky v recenzi

13.7.2009 13:04

Dodatek k recenzi - O HODNOCENÍ. Nepřijde mi adekvátní hodnotit nedokonalá auta samými desítkami. Proto, pokud vás zajímá, proč jsem hodnotil tak jak jsem hodnotil. Čtěte v recenzi nebo mi napište. Děkuji

12.7.2009 23:36

V hodnocení takových desítek? Ne, že bych neměl svoje autíčko rád, ale nepřijdete si všichni jako trochu pokrytci? Třeba recenze jako moje prvotina asi nebude na stejné úrovni jako někoho, kdo tu je už rok třeba.


Přidat názorDiskuse: Peugeot 405 Combi 1.9 GRi

Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…