Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf 1.9 D 47 kw

9.10 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Golfík Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:208000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Das Auto".

Zdravím všechny uživatele MACZ

Volkswagen Golf

VW Golf je nejdůležitějším modelem německé automobilky Volkswagen a patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec.Jeho jméno je odvozeno z německého označení pro Golfský proud – Golf-Strom.Ve Spojených státech byla první a pátá řada prodávána pod názvem Rabbit.V Mexiku se první řada prodávala pod názvem Caribe a v Kanadě a v Jihoafrické republice pod názvem City Golf. Pod tímto názvem se v Kanadě, Brazílii a Argentině prodává i čtvrtá generace těchto automobilů.V současné době (2010) se vyrábí šestá generace.Golf patří do kategorie aut nižší střední třídy a v Německu se podle něj tato třída také někdy nazývá „Golf-Klasse“.Navržen byl především jako rodinný automobil, ovšem díky sportovním verzím, kabrioletům, terénním a užitkovým provedením se stal oblíbeným i mezi mladými lidmi a mezi drobnými podnikateli. Díky své pověstné kvalitě je oblíben i u starších řidičů. V roce 2007 překročil počet vyrobených Golfů hranici 25 milionů.

Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. V třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů.První a třetí generace byly vyráběny i jako kabriolet (čtvrtá generace vycházela z třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i druhá generace mohla být individuálně získána v této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie kombi s obchodním označením Variant. K modelu Golf tradičně patří i sportovní verze GT a GTI s benzínovým motorem a GTD s dieselovým motorem,časem se objevily i další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s pohonem všech kol. Od roku 1972 byly tyto vozy montovány taktéž v dnešní Bosně a Hercegovině. Model páté generace s karosérií kabriolet se prodává pod názvem Eos, na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i MPV Golf Plus a SUV Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s plátěnou střechou.Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací.
Tak to by jsme měly něco málo z bohaté historie tohoto vozu.

VW Golf III

Třetí generace se vyráběla v letech 1991–1997. Tato generace získala prestižní titul auto roku 1992. Pro odvozený sedan bylo použito jméno Vento (1992), v Americe zůstalo u jména Jetta, pro combi, které se objevilo na základě Golfu poprvé, označení Golf Variant (1993).V roce 1993 se objevila také verze cabrio a verze Syncro s pohonem 4×4. Tato generace udělala pokrok zejména po stránce bezpečnosti. Objevily se airbagy pro řidiče a spolujezdce. Zmizely také pro Golf do té doby typické kruhové světlomety, když byl jejich tvar stylisticky upraven do oválu. Mohutný C-sloupek (poznávací znamení Golfu) byl ještě zvětšen. Právě tento prvek je kritizován jako nebezpečný, protože značně omezuje výhled z vozu vzad. Zavazadlový prostor měl objem 330 l (670 l se sklopenými sedadly) a přístup do něj byl opět snazší, neboť víko sahalo až k zadnímu nárazníku. Moderněji vypadal i interiér.Základním agregátem byl motor 1,4 l (44 kW, 116 Nm při 2800 ot. /min), z dalších 1,6 (55 kW), 1,8 (55 kW) a 1,8 (66 kW). V roce 1996 přibyla ještě 1,6 (74 kW). Pro sportovnější řidiče zde byly dvoulitry v osmiventilové (85 kW) nebo šestnáctiventilové verzi (105 kW). Posledně jmenované byly dodávány s označením GTI. Špičkovou verzí byl model VR6. Technicky zajímavý šestiválec má válce do V, ale úhel, který dvě řady válců svírají má jen 15 stupňů. Dieselové motory byly 1,9 l, který byl dodáván v atmosférické verzi (47 kW) nebo s turbodmychadlem (55 kW). Převratnou novinkou byl v roce 1993 motor s přímým vstřikem nafty 1,9 TDI (66 kW). V roce 1996 byl prodán dvaceti miliontý vůz s názvem Golf. Celkem bylo vyrobeno 4,8 milionu vozů třetí generace.Kromě Wolfsburgu v Německu se třetí generace vyráběla i ve městě Puebla v Mexiku, v Bratislavě na Slovensku a v Uitenhage v Jihoafrické republice. Poprvé se také představil Golf s karoserií kombi. V té době prodával Volkswagen některé vozy Golf a Polo v takzvané edici Harlequin. Jednalo se o vozy, u nichž byly jednotlivé díly karoserie lakovány různými odstíny pastelových barev. Na počátku devadesátých let Volkswagen sponzoroval i několik turné rockových kapel po Evropě. V rámci toho se objevily golfy edice Pink Floyd Edition (1994), Rolling Stones Edition (1995) a Bon Jovi Edition (1996).Konkurenty třetí generace byly například vozy Opel Astra F nebo Ford Escort.

Technická data VW Golf III

Rozměry
Rozvor – 2471 mm (do roku 1995), 2474 mm
Délka – 4074 mm
Šířka – 1694 mm
Výška – 1422 mm (do roku 1995 a kabriolety), 1428 mm
Zážehové motory
1,6L 55 kW
1,6L 74 kW
1,8L 55 kW
1,8L 66 kW
2,0L 85 kW
2,8L 120 kW VR6 12V
2,8L 128 kW VR6 12V
2,9L 140 kW VR6 12V
Vznětové motory
1,9L 47 kW
1,9L 47 kW SDI
1,9L 55 kW Turbo
1,9L 66 kW TDI
1,9L 81 kW TDI

Můj Vw Golf

V létě 09 jsme se společně s přítelkyní rozhodly pro koupi nějakého vozítka.Po mých zkušenostech s triem vyrobených ve Francii(Renault 5,Citröen ZX a Peugeot 106 Rally)tak připadla volba na něco spolehlivého a nejlépe něco od německých výrobců.Přítelkyně měla jasno,nic jiného než Ford Puma nechce.To bylo ale práce,ji přemluvit že to nebude to pravé:-)Ale nakonec se podařilo.Tak se náhodou naskytla koupě Golfu a to ještě lépe od kamaráda-automechanika.Takže záruka slušného stavu byla zaručena.

První kontakt

Golf v bílé barvě,na 15" alu,ale jinak níčím výjmečný.Pod kapotou
klasický předkomůrkový atmosferický diesel o obsahu 1,9L.Po usednutí za volant překvapí jeho poměrně velký průměr.Jinak celý interiér vypadal vcelku zachovale a příjemně působí kvalita použitých materialů a potěší též kvalita zpracování.Krom stropnice a obložení A sloupků je celý interiér v černé barvě což mě nepříjde jako vůbec špatné,osobně jsem zastáncem tmavších plastů.Sedačky mají mírné tvarování a jsou pohodlné.Další věc co mě potěšila je použití digitálního ukazatele počtu ujetých km,v té době věc nevýdaná u těchto vozů této třídy.Samozřejmě i digi hodiny.Vnitřní prostor je dobrý na to že se jedna o nižší střední třídu.Najde se zde i radio na CD MP3.Tento Golf není vybaven airbagi,stahování oken je manuální.Velmi účinné je topení,vůz dokáže poměrně rychle vyhřát.

Zkušební jízda

Golfík nám byl zapůjčen na víkend takže jsme měli na vše dost času(kéž by to takhle fungovalo vždy co?:-))My jsme s ním podnikly hned výlet po okolí.Motor neoslní výkonem,ale velmi překvapí nízkou spotřebou,ta se mimo město pohybuje kolem 4 - 4,5l a to i při rychlostech do 120km,na dálnici při velkých rychlostech žádá 6 - 6,5l.Jízdní vlastnosti hodnotím velmi dobře,určitou zásluhu na tom mají i pneu Michelin 185/55 R 15.Celkově svezení s VW Golf je příjemné,kdo zkusil nemohl být zklamán,jedině zarytý odpůrce VW.

Motor

Byl a stále je v dobré kondici.Používání kvalitního motorového oleje Castrol(polosyntetika)tomu velmi napomáhá.Jinak z 90% tankuji Verva Diesel a spokojenost s touto PHM je veliká.Najeto má 208 000km(já 10tis.)Odhlučnění není nejhorší ale ani ne nejlepší,člověk si zvykne a nijak zvlášt ho to neobtěžuje.Když jsem auto kupoval tak mě kamarád říkal olej to "nežere"že to výjde od výměny k výměně a to pravda je,viditelně na rysce neubývá.Zatím jsem měnil pouze termostat(300 kč od Vahlera)přístup k němu není zrovna nejlepší,nachází se pod čerpadlem chladící kapaliny.A abych nezapoměl,kamarád měnil silentblok motoru.Na zimu jsem přeci jen vyměnil původní 14 let starou aku 70Ah za 110Ah(vešla se v poho,jen bylo potřeba vyrobit jiný držak)a změna to je veliká,motor startuje téměř hned a co je důležité,nastartujem i při -20°c:-)

Podvozek

Ani k němu nemám žádné výhrady.Je tvrdší což mě vyhovuje,že by na něm komponenty odcházely dřív než je normální se říci nedá.Bzdy,klasika vpředu kotouče,vzadu bubny s váhou auta(1095kg)si dobře poradí.Ikdyž ja auto naložené nevznikají problémy.Ani při rychlejší jízdě neproniká dovnitř hluk od podvozku.

Silné stránky

Nízká spotřeba
Spolehlivý motor
Dobré jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Výkon motoru
Vysoké ceny ojetin
Dražší značkový servis

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

U tohoto vozu nemám zkušenosti s autorizovaným servisem.
Jak jsem již zmínil výše,auto pochazí od automechanika za kterým Golfík jezdí na preventivní prohlídky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromý majitel

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Poruchám se snažím předcházet,takže spolehlivost je vysoká

praktičnost
7

Mám 3dvéřové provedení takže záleží na situaci. Ale člověk si zvykne(co jiného mu taky zbývá že?)

prostornost
8

Prostor ve voze není nijak stísněný takže ja hodnotim prostornost jako dobrou

jízdní vlastnosti
8

Hodnotím jako velmi dobré

jízdní komfort
8

I po letech dobré svezení

provozní náklady
10

Velmi nízké v podstatě jen náklady na naftu a na pravidelný servis

náhradní díly
7

Originál ND nepatří k nejlevnějším. ND z "druhovýroby"jsou za přijatelné peníze.

výkon motoru
6

Nebyl při koupi prioritou,na mé cestování stačí.

spotřeba
10

Výborná.4 - 4,5l mimo město,5 - 6l město a v kombinaci se držím kolem 4 - 5l/100km.

hlučnost motoru
7

Motor je hlučnější ale není to žádný extrém.

kvalita sedadel
9

Pohodlné sedačky,zažil jsem horší

brzdy
9

Spolehlivé a učinné

zavazadlový prostor
7

330l v základním objemu bude stačit jen někomu.






Blesk.cz

Důstojná brána do Prahy: Terminál Smíchov skloubí 11 druhů dopravy, vyřeší i problém „nevzhlednosti“

Důstojná brána do Prahy: Terminál Smíchov skloubí 11…

Sice nevznikne hned ze dne na den, přesto Terminál Smíchov dostává čím dál více zřetelnější obrysy.…

Dcera Dana Nekonečného (†52) měla vážnou nehodu! Necítí nohy, pláče maminka

Dcera Dana Nekonečného (†52) měla vážnou nehodu!…

Krásná tanečnice Tereza Kardová (29), kterou král rozkoše Daniel Nekonečný (†52) od sedmi let vychovával a bral…

 

iSport.cz

VYSVĚDČENÍ za postup na EURO: čtyři jedničky, ale někdo musí přidat

VYSVĚDČENÍ za postup na EURO: čtyři jedničky, ale…

Suverénně nejlepší střelec, nejvytíženější hráč, nejvýraznější nahrávač a největší překvapení. Patrik Schick,…

ANKETA o MMA: Agrese, ale i respekt. Fenomén rozděluje české sportovce

ANKETA o MMA: Agrese, ale i respekt. Fenomén…

Jsou MMA zápasníci dobrými vzory pro děti? Odpovědi na tuto otázku se různí. Velkou diskuzi odpálil na…

 

Reflex.cz

Krásná, chytrá a smrtící: Sovětská odstřelovačka, která zabila 59 německých vojáků

Krásná, chytrá a smrtící: Sovětská odstřelovačka,…

Sovětská Rudá armáda byla za druhé světové války jediná, která do přímých bojů na frontě nasadila i ženy. Jednou…

Marek Výborný končí v čele KDU-ČSL. Rezignuje na konci ledna

Marek Výborný končí v čele KDU-ČSL. Rezignuje na konci ledna

Marek Výborný rezignuje na funkci předsedy KDU-ČSL k termínu mimořádného sjezdu strany, který by se měl…