Recenze

10 Majitel

Ford Focus 1.6 16V

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:79000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "h.o.n.z.a.".

Když jsem u nás na silnici viděl prvního Focuse, řekl jsem si, že jestli si někdy koupim auto, tak to bude právě Focus. V tý době jsem ještě chodil do školy, takže sem si musel počkat. Před více jak dvěma lety už nějaký peníze byly, tak sem začal brouzdat po netu a hledat nějakej pěknej zachovalej kousek. Asi po týdnu sem objevil inzerát v bazaru na peknou 1.6ku v zelený metalíze dovezenou ze Švýcarska, zavolal jsem, pán mi řekl, že auto je ještě volné. Domluvili jsme se, že se na něj přijedu podívat. Druhý den mě tatík vyzvednul (má taky Focuse) a vyrazili jsme. Ale v půlce cesty telefon od prodávajícícho, že se omlouvá ale že auto je zamluvené a prý to nevěděl, takže smůla. Když už jsme byli na cestě, tak jsme objeli pár bazarů v okolí ale na nic pěknýho jsme nenarazili.
Nezbývalo nic jiného, než opět začít žhavit internet. Druhý pokus už byl úspěšný, 1.6ka po FL 2002 v šedé metalíze, zavolal jsem, domluvil schůzku a bylo. Vyrazili jsme do bazaru, byla sobota odpoledne a pán tam přijel jen kvůli mě. Nejdřív mě zarazilo, když na autě byla napsaná cena o 15 tisíc vyšší, než cena uvedená na internetu ale po chvíli jsem se uklidnil, když prodejce povídá abych si ceny nevšímal, že platí ta z internetu. Auto sem si projel, nic neklepalo, nevrzalo, zvuk motoru byl normální, klimatizace fungovala a až na pár škrábanečků bylo vše v pořádku. Jediná věc o který jsem věděl, že budu muset v nejbližší době vyměnit, byla spojka. Auto bylo dovezené z Německa, po první majitelce (nějaká důchodkyně), najeto cca 70 tisíc. Prodejci jsem složil zálohu, za dva dny jsem doplatil zbytek a vyzvednul si auto s hotovou technickou, se značkama a se sjednaným povinným ručením u pojišťovny, na které jsme se domluvili.
Auto mam něco přes dva roky, najel sem s ním velice málo (cca 9 tisíc), protože sem jeden čas jezdil hodně služebním Mondeem. Za tu dobu bylo v servisu dvakrát, poprvé na již zmiňované výměně spojky (komplet 8500 Kč) a podruhé ve specializovaném servisu přes autoelektriku, protože sem si všimnul, že při vypnutým zapalovaní a při vytaženým klíčku, občas kmitají ručičky paliva a teploty. Bohužel závadu nebyli schopni odstranit a bylo mi řečeno, že je to někde v přístrojé desce na plošným spoji a že bych musel koupit celou novou za ukrutnej ranec. Tak sem to nechal bejt, protože mě to příliš nevadilo, při jízdě ručičky ukazovaly normálně. Asi před půl rokem se tato závada sama odstranila a ručičky po vytažení klíče ze zapalování nekmitají :-) Vloni sem si nechal u táty v práci stočit zadní kotouče. Špatně se sjížděly a při prudkým dobržďování to trochu kopalo, lehce jsem zbrousil i destičky ale moc to nepomohlo, tak jsem letos koupil a vyměnil komplet zadní brzdy a je po problému. Olej, olejový filtr a bavlněnou vložku do airboxu jsem měnil hned jak jsem auto koupil.
Auto bylo na 14" plecháčích s letníma gumama od Continentalu s 6mm vzorkem. Gumy jsem prodal, plecháče si nechal na zimu a na léto koupil 15" hliníky a gumy Firestone (musim říct, že původní Continetal byly lepší, míň klouzaly a byly míň hlučný). Další investice byly spíše estetické: nerezová koncovka výfuku, nerezové kryty prahů, nové koberce nebo barva na brzdiče.
S autem jsem spokejenej, podvozek je super, řazení taky a se 100 koníka, když se to trošku vytočí, se dá i předjíždět :-) Spotřebu po mě nechtějte, nikdy sem ji neměřil :-)

TECHNICKÉ PARAMETRY:

výrobce: FORD Werke AG. Köln, SRN
rok výroby: 12/2002
typ motoru: 1.6 ZETEC-SE FYDD
zdvihový objem: 1596 cm3
max. výkon: 74 kW (6000 ot.)
nejvyšší rychlost: 185 km/h
spotřeba: 9.4/5.4/6.8
karoserie: samonosná 5. dveřová, hatchback
barva: šedá magnum (metal)
rozměry: délka 4174-4292 mm
šířka 1702 mm
výška 1440-1481 mm
rozvor 2615 mm
hmotnost: provozní 1167-1248 kg
největší tech, přípustná 1590 kg

VÝBAVA:

4x airbag
klimatizace (manuální)
el. stahování předních oken
vyhřívané čelní sklo
el. ovládání zrcátek
vyhřívání zrcátek
centrál s DO
originál rádio na CD
vnitřní/vnější teploměr

Silné stránky

podvozek
posilovač má přiměřenou tuhost
řazení
brzdy celkem ujdou
a je to krásný auto :-)

Slabé stránky

občas se tam nechce zpátečce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

v servisu dvakrát, podrobnosti výše...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

s prodejcem nebyl žádný problém, prodejce všechno zařídil, já si vyzvednul komplet hotový auto...

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil klíčovou penaltu

Omonii se vzdaluje Liga mistrů, Čech zavinil…

Omonia Nikósie s českými fotbalisty Janem Lecjaksem a Michaelem Lüftnerem v sestavě prohrála v úvodním utkání 4.…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…