Škoda Fabia (2003)
15.8.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Volf-M". Hned v úvodu bych chtěl zmínit, že auto není moje. Patří příbuzným - staršímu páru. Přesto jsem…
Škoda Fabia (Volf-M)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Special-line 16.08.09 18:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....:-)
Přesně tak. Navíc si musíte uvědomit o kolik budou dražší zimní kola a pneu, o kolik větší a dražší náplně, popř. některé náhradní díly. Stejně tak na co budou takovému člověku el. okna., el. zrcátka atd. Při nájezdu 5000 ročně neocení ani klimatizaci kterou bude muset za nějaký peníz udržovat atd. atd. Dnešní svět dává možnost výběru. Mladší člověk si radši koupí větší ojetinu, protože najede víc km, využije jeho výbavu a jízdní vlastnosti, na netu a na vrakáčich si sežena ND za babku atd.
Stařší člověk nevyužije výbavu a jízdní vlastnosti, koupí si radši malé a nové auto s nižšími provozními náklady a jednou za rok zajede do servisu kde mu vše udělají. Navíc má záruku. Je potřeba uvědomit si kdo a na co to auto kupuje. Starej člověk má na stará kolena svejch problémů dost, ještě bay sháněl po ČR na vrakáčích nějakej náhradní díl. -
"-- skrytý --" 16.08.09 14:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....:-)
Mám podobný názor jako Ronault. Auto koupili za hotové, ušetřit 100 000 nákupem ojetiny nehrálo až takovou roli. Po běžné údržbě by možná dodnes stačil předchozí Favorit, ale 20 let staré auto již nikdy nebude spolehlivé jako nové a bude vyžadovat stále více péče. Ne každý má auto současně i jako koníček a má chuť se mu věnovat. Takhle s ním zajedou jednou ročně do autosalonu odkud ho mají, tam jim potvrdí, že je vše v pořádku a jezdí vesele dál. O přezutí ze zimních na letní pneumatiky a další drobnosti se starám já. -
"-- skrytý --" 16.08.09 14:05
« Re: Re: Re: Re: tazne zariadenie???
Zdálo se mi to taky hodně, ale autorádio s přípravou vyšlo snad na 20 000. Ten závěs myslím 14 000. Ta cena naskočila opravdu docela rychle. Nejsem si jistý, jestli v ní nebyla započítána i kola na zimu to bych kecal. -
-
Ronault. 16.08.09 12:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....:-)
Bohužel nemáš pravdu, strýc taky tolik najezdí, možná trošičku víc, už má druhou Fabku HTP. Proč? Protože ten neumí ani žárovku ve světle vyměnit a když by se mu nedejbože něco pokazilo, tak neví co s tím. U nového auta má podstatně menší šanci, že se mu to stane, když ano, má záruku a teď i tu záruku mobility. Navíc pojistka na Fabii a Volvo bude něco jiného... pokud člověk najezdí 5000 km ročně a je starší ročník, tak s takovou krávou parkovat jako je Volvo v kombíku, no díky pěkně. Děda nechtěl ani Formana. A auto za 100 000 korun je vždycky ojetina, ojetina je vždycky ojetina... nikdy nevíš, jestli se ti na tyhle sedačky někdo vyblil nebo rovnou pos... ;-)
A s těma ojetina... v pátek jsme byli na motokáry Brňáci z MACZ. S Ricardem jsme čekali na Mojita a byl tam bazar. Za 85 000 Xantia... prý 140 000 km a loketní opěrka prodřená až na molitan, co z toho čouhal... ne děkuji. Cena 85 litrů. To si raději přišetřím. -
Mira328i 16.08.09 12:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....
O tom co to v zimě vyjede by se dalo dost polemizovat...možná by ses divil kdybych tě v zimě svez:-)..ono je to trošku jiný než žigul kterej nebyl vyváženej 50na 50:-)..a měl klasiku diferenciál..
A při plným zatížení vyjede daleko víc než předek:-) -
Mira328i 16.08.09 12:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....:-)
Najet jen tak málo kilometrů ročně tak to si nekupuju nový auto..za 300tisíc budu mít radši auto střední třídy v kombi třeba volvo za 100..a těch 200tisíc mi zbyde na benzín,povinný ručení a výdaje..a kdo ušetří víc:-)..
Nějak mi pak uniká smysl koupě takovýho prcka.. -
Ronault. 16.08.09 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....
No jo, jenže dej zadní náhon do Fabie a pak řekni Lojzovi, že ten kufr je sice malý, ale za to může jezdit přetáčivým smykem... pak mu ještě pověz, že v zimě to je jak žigulík, protože to má náhon vzadu... myslím, že tě pošle někam...
Vem si proč třeba do takového děla jako Scirocco nedávají šestiválec? Těch 147 kW je postačující a není tolik těžkých.
Tady tohle je Fabia a bude s ní jezdit ten Lojza, co ročně najede 5000 km na hřbitov, na tyhle jeho nároky je to nejideálnější motorizace jakou si vysníš. Můj děda třeba nikdy nepřekročil rychlost 99 km/h, na co by mu byl výkon navíc, navíc fabka do těch 90 je slušně hbitá. -
Mira328i 16.08.09 12:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....
No jo ale toho golfa nevyvážili..a ještě k tomu to hnali předkem..děs..
koukni na bmw 1-to dokázalo že to jde:-).
Když vemeš tdi tak to je těžší než ten 6vál:-)..
ale stejně si myslim že 4válec by měl být minimum,A zastávám názor že nárůst spotřeby mezi 4válcem a 6 je jen takový jaký udělá řidič plynem:-).
Vem si porovnání spotřeby priusu a m3,nedávno to zkoušeli,při stejným dosaženým výkonům žral víc prius:-).. -
Ronault. 16.08.09 11:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabi....
Jo, to známe... Pamatuješ Golfa R32? Šestiválec v malém autě, pro jízdu rovně super, s touhle těžkou přídí bída, GTI s čtyřválcem daleko zábavnější.
Šestiválec v Fabii, to by bylo ještě více nedotáčivé jak s TDI, navíc by se to pod kapotu ani nevlezlo. -
Ronault. 16.08.09 11:46
« Re: Re: Re: tazne zariadenie???
Ten kdo není olizovač bazarových plotů a chce auto nové aniž by musel řešit, kdo a co v tom autě dělal a kolik doopravdy najezdil.
V roce 2003 takové ceny byly, to že jsou teď jiné je jiná píseň. Pokud najdeš nějakou 1,8 novou v roce 2003, tak ti zatleskám.